Sirs,
- Takaovet avatessa takaosan valaisu syttyy kuten pitääkin.
- Takaluukkua avatessa valot syttyvät kuten pitääkin.
- Takaluukkua nostettaessa noin 30cm takaosan valot sammuvat JA rekisterikilven valo syttyy.
Aikaisemmin ei tätä loogista toimintaa ole ilmennyt. Ilmeisesti vikaa jossakin takapaksin kytkimessä ja / tai johdotuksissa. Mistä päin alan repimään toppauksia?
Avusta taasen kiittäen.
MSa
W124 300E -94, takapaksin valot rekisterikilvessä?
Vasemmassa saranassa takaluukussa menee johdot rekisterikilven valoille. Johto on nirhautunut osittain lukuisten tavaratilan kannen avausten takia ja oikosulku häiritsee myös kannen valoa. Meillä vaihdettiin koko johdotus rekisterikilven valoille -85 malliin, jossa ei ollut tavaratilan kannen verhoilua, joka -94 -mallissa todennäköisesti on, eli sen joutuu purkamaan, jos koko johdotuksen uusii. Mutta syyllinen on todennäköisesti siis siinä johtonipussa, joka kulkee siinä saranan mukana, koska oireet olivat suurin piirtein samat.
W124 200E -89
W124 200D T6 -87
W124 200D T6 -87
Samaa vikaa ollut isän 1985 250 D:ssä. Korjaantuu vaikka sähkömiehenteipillä ensi hätään.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Jäi nippu vielä kaivamatta esille.
Hetken ruuvailin takapaksin kulmien muovien ruuveja auki, kunnes huomasin, että katossa oleva suurin muovi (joka on johtonippun päällä )olevan sivuikkunoiden sisätiivisteiden välissä kiinni niin p*******eesti.
Jätin homman toistaiseksi ja päätin taas kysyä foorumilta apuja.
Enkö tyhmyyksissäni keksinyt oikeaa tapaa, vai pitääkö toi muovi tosiaan kaivaa pois? Jos niin miten se irtoaa (voimalla ainakin) mutta miten sitten takas?
MSa
Hetken ruuvailin takapaksin kulmien muovien ruuveja auki, kunnes huomasin, että katossa oleva suurin muovi (joka on johtonippun päällä )olevan sivuikkunoiden sisätiivisteiden välissä kiinni niin p*******eesti.
Jätin homman toistaiseksi ja päätin taas kysyä foorumilta apuja.
Enkö tyhmyyksissäni keksinyt oikeaa tapaa, vai pitääkö toi muovi tosiaan kaivaa pois? Jos niin miten se irtoaa (voimalla ainakin) mutta miten sitten takas?
MSa
Sitä pitää nytkäyttää jonkin verran taaksepäin (ulospäin), jotta pari kiinnikeliparetta irtoaa hahloistaan. Sen jälkeen reunat pitää näprätä sieltä tiivisteiden alta. Irrotus vielä menee mutta laitapa takaisin.MSA kirjoitti:Enkö tyhmyyksissäni keksinyt oikeaa tapaa, vai pitääkö toi muovi tosiaan kaivaa pois? Jos niin miten se irtoaa (voimalla ainakin) mutta miten sitten takas?

t.
Risto
E500 – 211.070