Näyttäisi olevan lastutus sopuhinnoissa Saksassa.
http://www.chip4power.de/
Kyllä pitää seuraavalla Saksan keikalla poiketa!
Nappivalikosta vasemmalta "Fahrzeugauswahl", niin pääsee alkuun!
P.M.N. kirjoitti:Palvelusta ja sen laadusta (uskotaan nyt tuikkua) ollaan kyllä kuultu ja vähän käyriäkin on nähty, mutta mites se on sen hintapolitiikan kanssa täällä Suomenniemellä. Näyttävät ulkomaanelävät pudottaneen hintaa 600 jöröstä puoleen.
Veikkaisin että esim Demecin kautta kyllä löytyy vaikkei ehkä ihan nettisivuilla esillä olekaan.. Uskon että heillä on kyky ja kanavat hommata erikoisempaakin tavaraa asiakkaan tarpeisiin.eerola kirjoitti:Saksan pojalla houkutteli mahdollisuus saada lisätehoja ahtamattomiinkin bensamalleihin. Valitettavasti Saunalahden palvelimelta ei näitä chippauksia löytynyt![]()
Näitä ei näytä Demeciltäkään löytyvän... Onko Suomessa jotain toimittajaa, jolta saisi järkihintaan S203 C320:in tehoja ja vääntöjä?

Vähän rajusti sanottu. Totta että lisäboksilla ei saavuteta kaikkea samaa, kuin koko ohjelman muutoksella, mutta ei ne itseasennettavat lisäyksikötkään aivan täysin hyödyttömiäkään ole. Mulla on kahdessa ollut ja mielestäni olen hintaan nähden saanut ihan kohtuullisen hyödyn, eli joskus oli VW:n Caravellessa PSI:n boksi ja siitä muistaakseni luvattiin tehon nousuksi n 25 hv ja väännön nousuksi n 50 Nm, mutta mikä oli huomattavampaa, oli tehoalueen huomattava kasvu alkuperäisen 2000-3000 r/min lastutettuun 1750-3500 r/min. Tossa C sarjalaisessa oli taasen Speedbusterin lastu ja siinä kun oli automaatti, se valehteli kuljettajalle olevansa todellisuutta huomattavasti heikompi, mutta mitattuina numeroina 0-100km/h kiihtyvyys parani melkein sekalla ja huppunopeus huomattavasti enemmän mitä lastuvalmistaja lupas.Jani Anttila kirjoitti:Boxit on paskoja. Kunnon lastu vaan. Ei voi laittaa ite ellei osaa ja ole vehkeitä.
Viekää nyt vaan suosiolla johonkin pajalle älkääkä uskoko mihinkään boxi on paras myyntipuheisiin

No ehkä tuli vähän rajusti sanottuaAntti V kirjoitti:Vähän rajusti sanottu. Totta että lisäboksilla ei saavuteta kaikkea samaa, kuin koko ohjelman muutoksella, mutta ei ne itseasennettavat lisäyksikötkään aivan täysin hyödyttömiäkään ole. Mulla on kahdessa ollut ja mielestäni olen hintaan nähden saanut ihan kohtuullisen hyödyn...Jani Anttila kirjoitti:Boxit on paskoja. Kunnon lastu vaan. Ei voi laittaa ite ellei osaa ja ole vehkeitä.
Viekää nyt vaan suosiolla johonkin pajalle älkääkä uskoko mihinkään boxi on paras myyntipuheisiin
Älä nyt suotta vaikene, vaan auta minua ymmärtämään, miksi boksi on yksiselitteisesti huonompi kuin lastu.Jani Anttila kirjoitti:...En vain ymmärrä että miksi kymmenien tuhansien eurojen autoon pitäisi laittaa 200-300€ boxi, josta ei kukaan tiedä mitä se on syönyt. Kunnon vaihtoehto maksaa toki 2-3x, mutta ei se rahassa mitattuna kovin paljoa ole ja tietää mitä saa...
...Vaikenen

Boksi tosiaan peukaloi systeemien signaaleja erilaisiksi kuin ne todellisuudessa ovat -> auto ei tiedä todellisesta tilanteesta -> ei voi toimia oikein jos bitti meneeki poikittain. Esim. commonrail putkessa olevaa painetta voidaan huijata pienemmäksi mitä se todellisuudessa on -> systeemi nostaa painetta -> enempi polttoainetta kulkee suuttimista läpi. Kuten on muualla todettu paineen nosto on vaarallista ja siitä on huonoja kokemuksia. Esim. brabussin värkit a-mersuun nostaa vain railin painetta. En ostaisi. Toki on varmasti mahdollista rakentaa boxikin siten että kaikki toimii oikein, mutta en usko että niin on kuitenkaan tehty, vaan luotetaan siihen että " tän verran voi kyl lä olla pelivaraa". Nuohan on vain johtosarjan väliin asennettavia rasioita, tyyliin johto sisään ja johto ulos.eerola kirjoitti:Älä nyt suotta vaikene, vaan auta minua ymmärtämään, miksi boksi on yksiselitteisesti huonompi kuin lastu.Jani Anttila kirjoitti:...En vain ymmärrä että miksi kymmenien tuhansien eurojen autoon pitäisi laittaa 200-300€ boxi, josta ei kukaan tiedä mitä se on syönyt. Kunnon vaihtoehto maksaa toki 2-3x, mutta ei se rahassa mitattuna kovin paljoa ole ja tietää mitä saa...
...Vaikenen
Oletetaan, että ohjausyksikön funktio tunnetaan/ on saatu mallinnetuksi hyvin. Tällöinhän eteen laitettavalla boksilla saadaan ohjausyksikölle sisään menevää signaalia peukaloimalla kontrolloiduksi outputtiia täydellisesti. Vai elääkö tällainen myynti-iitee-sähköinsinööri liian ideaalissa maailmassa?
Jotkut noita myy ja aika monet ostaakin..... En minä kuitenkaan.Jani Anttila kirjoitti:
Boksi tosiaan peukaloi systeemien signaaleja erilaisiksi kuin ne todellisuudessa ovat -> auto ei tiedä todellisesta tilanteesta -> ei voi toimia oikein jos bitti meneeki poikittain. Esim. commonrail putkessa olevaa painetta voidaan huijata pienemmäksi mitä se todellisuudessa on -> systeemi nostaa painetta -> enempi polttoainetta kulkee suuttimista läpi. Kuten on muualla todettu paineen nosto on vaarallista ja siitä on huonoja kokemuksia. Esim. brabussin värkit a-mersuun nostaa vain railin painetta. En ostaisi. Toki on varmasti mahdollista rakentaa boxikin siten että kaikki toimii oikein, mutta en usko että niin on kuitenkaan tehty, vaan luotetaan siihen että " tän verran voi kyl lä olla pelivaraa". Nuohan on vain johtosarjan väliin asennettavia rasioita, tyyliin johto sisään ja johto ulos.
Sama lopputulos saavutetaan muutamalla sopivalla johtoon juotettavalla vastuksella, ja ois halpa. Laittaisitko?