Satunnaisia käynnnistysongelmia W202 250 turbodiesel

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
vähis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: Ma 02.02.2004 12:41

Viesti Kirjoittaja vähis »

Jyrki P kirjoitti: Ei, vaan pumpun ja sen mustan välissä. Musta kappale on kiinni pumpussa muistaakseni kahdella T30 torxilla. Sitten lahtee vetämällä ulos ja liitosputki jonka päällä O-rengas on paljastuu.
Aivan elikkä samuttimen kun ottaa irti niin sen ja pumpun rungon välissä on o-rengas joka ainakin minun tapauksessa oli aivan selvä vian aiheuttaja.
Oli niin huonoksi menny että kun käänsi sen mötikän niin että se putki joka lähtee sinne punpun sisään oli alaspäin niin o-rengas putos paikoiltaan.
O-renkaan vaihdon jälkeen ei ole tarvinu kuin vähän näyttää avainta niin käynnistyy.
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.

Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...

ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08

ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Avatar
mikkop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 28.06.2004 09:49
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja mikkop »

vähis kirjoitti:
Jyrki P kirjoitti: Ei, vaan pumpun ja sen mustan välissä. Musta kappale on kiinni pumpussa muistaakseni kahdella T30 torxilla. Sitten lahtee vetämällä ulos ja liitosputki jonka päällä O-rengas on paljastuu.
Aivan elikkä samuttimen kun ottaa irti niin sen ja pumpun rungon välissä on o-rengas joka ainakin minun tapauksessa oli aivan selvä vian aiheuttaja.
Oli niin huonoksi menny että kun käänsi sen mötikän niin että se putki joka lähtee sinne punpun sisään oli alaspäin niin o-rengas putos paikoiltaan.
O-renkaan vaihdon jälkeen ei ole tarvinu kuin vähän näyttää avainta niin käynnistyy.
Kiitos tiedoista taas.. Omassani täytyy vielä ennen talvea ottaa sessio tuon kanssa ja katsoa jos ne ilmat saisi kuriin kotikonstein. Vaihdanpa sitten tuonkin silloin!
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Avatar
mikkop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 28.06.2004 09:49
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja mikkop »

Jatketaanpa tänne topicciin mun omaa projektiani. Tilanne tällä hetkellä on:
- Ensimmäiseksi vaihdoin muoviset polttoaineputket
- suuttimien paluuletkut vaihdettu (vanhat näyttivät vielä hyviltä)
- sammuttimen ja pumpun rungon välinen o-rengas, ja pumpun paluuletkulta hienosuodattimelle tulevan letkun o-rengas sekä kuparitiiviset vaihdettu
- polttoaineen lämmityselementin tiiviste laitettu tukevasti tiivisteliimalla paikalleen

Edelleen ilmakuplia on. Käynnistyy kiltisti, mutta kuplat ei häviä pidemmänkän ajon jälkeen. Niitä näyttää olevan erityisesti siirtopumpulle/-lta tulevissa letkuissa. Heti sammutuksen jälkeen karkeasuotimen ja lämmityselementin välinen letku hörppäisee puoleen väliin asti ilmaa, ja siirtopumpulta lähtevissä letkuissa kuplii paljon ilmakuplia.

Eli, kuinka todennäköistä on, että vika on siirtopumpussa? Vai kannattaisiko ensimmäisenä vaihtaa lämmityselementti ja/tai sammutin?
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1499
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

Kylmäkäynnistyshäiriö

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Epc-merkkivalo syttyy aina aamulla.Mitään pitkää starttia ei ole,mutta täytyy aina sammuttaa ja käynnistää uudelleen.Teki samaa viime keväänä ja talvena.Kesän pelas jotenkin. :P
Keskustelin edellisen omistajan kanssa ja tämä vannoi,et oli vaihdattanut pumpun.Tästä on aikaa pari vuotta.Autolla on ajettu sen jälkeen
n. 50 tkm.Ei kai vaan taas pumppu? :evil:
Keväällä tein kaikkea,mitä nyt itse pystyin.Molemmat suodattimet uusittu(toinen auton alla)vieläpä originaalit.Uudet hehkut.Molemmat kirkkaat putket o-renkaineen.Uudet paluuputket.
Huomenna menen veholle testeriin.Saapa nähdä selviääkö mitään.
Onko pumppu vaihtoon?
Selviääkö vika välttämättä testerillä? :oops:

Ai niin,jäi mainitsematta,et viime talvena ei oireillut,jos oli lohkolämmityksessä reilu kaksi tuntia.Tämä jäi hieman askarruttaan.

Autona w202 220 d-98 ei cdi
Jyrki P
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: To 05.06.2003 11:15
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Jyrki P »

mikkop kirjoitti:Edelleen ilmakuplia on. Käynnistyy kiltisti, mutta kuplat ei häviä pidemmänkän ajon jälkeen. Niitä näyttää olevan erityisesti siirtopumpulle/-lta tulevissa letkuissa. Heti sammutuksen jälkeen karkeasuotimen ja lämmityselementin välinen letku hörppäisee puoleen väliin asti ilmaa, ja siirtopumpulta lähtevissä letkuissa kuplii paljon ilmakuplia.

Eli, kuinka todennäköistä on, että vika on siirtopumpussa? Vai kannattaisiko ensimmäisenä vaihtaa lämmityselementti ja/tai sammutin?
Vaikuttaisi joltain muulta, jos ajossakin kuplat liikkuu. Tarkastitko/vaihdoitko sen kumisen tuloletkun ennen lämmityselementtiä? Minulla korjailun jossain vaiheessa veti ilmaa sen ja konehuoneeseen tulevan nailonputken liitoksesta. Oli kovettunut/kutistunut ja alkoi vuotamaan kun liikuttelin. On muistaakseni 10mm letkua ja piip ahtaasti kun imusarja paikallaan. Tai joku vastaava paikka tankin päässä, sinne en ole itse vilkaissutkaan. Itse olen mielenkiinnosta katsonut sitä muoviletkua aina kun pellin avaan ja ei viime korjailun jälkeen tippaakaan ilmaa. Minullahan on tuloletkussa, ennen lämmityselementtiä, sähköpumppu ja takaiskuventtiili. Joten pieni venttiilivika siirtopumpussa ei vaikuta kun tulopuolella on venttiileitä kasapäin. Pitkän startin aiheuttanee pieni venttiilivika siirtopumpussa ja mitätön ilmavuoto siihen lisänä. Koita punnertaa, kyllä se vika sieltä antautuu :twisted:
Jyrki
C 250 turbodiesel automaatti -96*MYYTY*
410D Niesmann Clou 570E Matkailuauto*MYYTY*
No Mersu nyt
Avatar
pkultti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Ma 12.04.2004 19:07
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja pkultti »

Mistä mötikästä tulee suodattimen oik.puolelle läpinäkyvä letku?Se on sielä pumpun takaosassa.Parina aamuna on saanu sahata oikeen kunnolla ja tanään vaihdoin o-renkaat suodattimen päähän ja sinne pumpun takaosaan mihkä tulee 2 letkua.Ainavaan käydessä menee pirusti ilmaa suodattimen oik.puoleisessa letkussa....
MB-Toys for a big boys...

C 250D elegance
Ex. 300D W124
Avatar
pkultti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Ma 12.04.2004 19:07
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja pkultti »

Nyt on kaikki o-renkaat vaihdettu ja ei auttanut asiaa.Siirtopumpulta suodattimelle lähtevässä putkessa menee ilmaa eli onko siirtopumppu sökö??
MB-Toys for a big boys...

C 250D elegance
Ex. 300D W124
Jyrki P
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: To 05.06.2003 11:15
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Jyrki P »

pkultti kirjoitti:Nyt on kaikki o-renkaat vaihdettu ja ei auttanut asiaa.Siirtopumpulta suodattimelle lähtevässä putkessa menee ilmaa eli onko siirtopumppu sökö??
Samaa ehdottelisin kuin edellä, vuoto jossain ennen siirtopumppua?
Jyrki
C 250 turbodiesel automaatti -96*MYYTY*
410D Niesmann Clou 570E Matkailuauto*MYYTY*
No Mersu nyt
Avatar
pkultti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Ma 12.04.2004 19:07
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja pkultti »

Eli lämmityselementti avata...Ja minä ku jo laitoin imusarjan takas paikoilleen :oops: onkos sammuttimen sisällä o-rengasta?
MB-Toys for a big boys...

C 250D elegance
Ex. 300D W124
Avatar
mikkop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 28.06.2004 09:49
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja mikkop »

pkultti kirjoitti:Eli lämmityselementti avata...Ja minä ku jo laitoin imusarjan takas paikoilleen :oops: onkos sammuttimen sisällä o-rengasta?
Sammuttimen ja pumpun rungon välissä on o-rengas joka oli itsellänikin todella huono. Sammutin on helppo irroittaa, kiinni 2 torx ruuvilla.
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Avatar
pkultti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Ma 12.04.2004 19:07
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja pkultti »

No niin sammuttimeen vaihdettu o-rengas ja otin vielä siirtopumpun irti...Pystyykö sitä jotenkin toteamaan että vika on siinä??....Ei ainakaan varsi ole poikki.Huomenna kasaan päin ja kädet ristiin...Helkutin iltavuorot ku ei kerkee omia hommia tekee kunnolla :!:
MB-Toys for a big boys...

C 250D elegance
Ex. 300D W124
Avatar
jussi70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Su 17.10.2004 17:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jussi70 »

Mielenkiinnolla olen lukenut tätä "ilmavaiva" topicia.
Itsellä tuli viime talvena 300tdt-98 väykkyyn myös tällainen ilmavaiva. Vika tuli kun ilmat kylmeni ja auto seisoi nokka ylöspäin, eli loivassa ylämäessä. Vikaa ei ollut koskaan jos auto oli suorassa tai alamäkeen parkkeerattu. Käytin paikallisessa korjaamossa missä vika tiedettiin kuulemma tyyppiviaksi vaihdettiin muutama o-rengas, ilmeisesti paluuletkuihin. Parkkeerasin varmuuden vuoksi lopputalven alamäkeen, ei ongelmia. Kesän parkkeerasin taas ylämäkeen eikä mitään häikkää.
Mutta annas kun tänä syksynä taas kylmät tuli, pari lämpöastetta ja autoa saa sahata minuutin jotta lähtee yskimällä käyntiin. Eli ilmaahan se sinne imasee.

Tätäkin topicia luettaessa en ole kyllä saanut varmuutta, miten vika korjataan.
Eli onko muillakin tämä vika/ominaisuus vain ilmojen kylmetessä?

Vaikuttaako auton asento teillämuilla, kuulemma ilmaa järjestelmään pääsee helpommin jos auto seisoo nokka ylöspäin ja nafta valuu takas tankkiin.

Ja tämä käynnistyvyys ongelmahan tulee tuollaisella yön yli seisomisen jälkeen, ei muutaman tunnin parkkeeramisella, eikä kesällä.

Oispa jollain ratkaisu...
W212
Avatar
mikkop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 28.06.2004 09:49
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja mikkop »

jussi70 kirjoitti:Tätäkin topicia luettaessa en ole kyllä saanut varmuutta, miten vika korjataan.
Eli onko muillakin tämä vika/ominaisuus vain ilmojen kylmetessä?

Vaikuttaako auton asento teillämuilla, kuulemma ilmaa järjestelmään pääsee helpommin jos auto seisoo nokka ylöspäin ja nafta valuu takas tankkiin.

Ja tämä käynnistyvyys ongelmahan tulee tuollaisella yön yli seisomisen jälkeen, ei muutaman tunnin parkkeeramisella, eikä kesällä.

Oispa jollain ratkaisu...
Kyllä minullakin on tuon pitkän sahauksen vaatinut ainoastaan kovemmilla pakkasilla. Sitten maaliskuun on lähtenyt kiltisti käyntiin. Sen sijaan ilmaa läpinäkyviin putkiin menee heti sammutuksen jälkeen hiukan, ja kuplia näkyy myös auton käydessä. Pakkasilla sitten vaan vuodot suurenee niin että pääsee valumaan tankille asti polttoaineet. Itse yritän juuri tästä syystä saada homman kuntoon ennen kylmiä ilmoja. on seuraavaksi menossa vaihtoon polttoainesuodattimen jalka, koska käynnissä ollessa ilmakuplat alkavat sieltä lähtevältä putkelta. Tosin monet o-renkaat ovat olleet aivan vaihtokunnossa eli hyvä että on käyty systeemiä muutenkin läpi. Tavallaan tuo suodatinjalkavika kuulostaisi loogiselta nimenomaan pakkasilla oireileviin autoihin, se kun on metallia :arrow: pakkasila kutistuu enemmän

Ensimmäisen kerran ongelma ilmeni minullakin nokka ylöspäin. Täällä kotipuolessa vaan ei oikein ole mäkiä mihin saisi perän ylöspäin parkkeerattua yöksi.
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Avatar
pkultti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Ma 12.04.2004 19:07
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja pkultti »

Itsellä ei ole asennolla väliä...Sain auton nyt kasaan ja tuntui et ei niin palio tarvinnu sahata kun ennen!Mut ainavaan menee ilmaa käydessä siirtopumpulta suodattimeen menevässä putkessa....Kaikki o-renkaat vaihdettu, myös sammuttimeen ja lämmitys elementti on putsattu ja liimattu.
MB-Toys for a big boys...

C 250D elegance
Ex. 300D W124
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

Mistä olette hommanneet noita takaiskuventtiileitä? Veholta vai jostain hydrauliikkatarvikeliikkeestä?
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Avatar
pkultti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Ma 12.04.2004 19:07
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja pkultti »

Nyt rupee omat keinot loppumaan...On kokeiltu toista siirtoppumppua ja ei apua...Asensin läpinäkyvät meno ja paluuletkut moottoritilaan, imupuolella ei yhtään ilmaa ja paluuletkussa tod.pahasti...Oikeen rykimällä ruuttaa p-ainetta paluussa tankkiin.Seuraavaksi suodatinjalka vaihtoon.Jos se ei auta niin auto lähtee osaavinpiin käsiin :x
MB-Toys for a big boys...

C 250D elegance
Ex. 300D W124
woland
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 28.05.2013 08:54

Re: Satunnaisia käynnnistysongelmia W202 250 turbodiesel

Viesti Kirjoittaja woland »

Vuotaako se polttoainetta ulospäin? Minulla oli vastaava ongelma ja se poistui vaihtamalla sammutin uuteen. Se sammutin on kasattu päistä ja mulla vuoti sieltä "takapäästä". Käynnistysongelmat kaikkosivat.

Sen sijaan minun ongelmana on edelleen että jostain pumpun takapäästä vuotaa dieseliä. Noin 1tippa/5-10 sek auton ollessa käynnissä. Vuoto loppuu heti auton sammuttua. Kaikki muoviputket vaihdettu alkuperäisosin. Ei näkyvää ilmavuotoa putkissa. Suutinputkien juuret kuivat. Sammutin tiivisteineen uusia. Ei millään viitsisi alkaa repiä pumppua irti, kun ei oikein ole tuo ajoitus hanskassa... Onkohan ongelmaan ratkaisua joka ei sisältäisi pumpun irroitusta?
Jyrki P
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: To 05.06.2003 11:15
Paikkakunta: Nummela

Re: Satunnaisia käynnnistysongelmia W202 250 turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Jyrki P »

Hiukka vanha ketju, mutta mun ongelmat kaikkosivat niiden natsojen kiristämisellä pumppuun mihin putket kiinnitetään. Vuoti siis pumpun ja putkiliittimen välistä.
Jyrki
C 250 turbodiesel automaatti -96*MYYTY*
410D Niesmann Clou 570E Matkailuauto*MYYTY*
No Mersu nyt
woland
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 28.05.2013 08:54

Re: Satunnaisia käynnnistysongelmia W202 250 turbodiesel

Viesti Kirjoittaja woland »

No kappas hassua. Ihan ite katoin näköjään taas ton päivämäärän :oops:
Mutta ongelma lienee edelleen akuutti yhdelle sun toiselle onnelliselle. Osaako joku sanoa tosta pumpun takapään inkontinenssista?
Vastaa Viestiin