abs jarrujen poisto
abs jarrujen poisto
eli miten edetä kun otteessa ei mainita abs jarruja(ja ne autossa on) ja katsastusmies sanoi et ne vois poistaakkin.tarvis kai jonkun poisto luvan. mistä? merkkikorjaamo?
Jos ei otteessa mitään mainintaa ABS:tä ole, niin parempi poistaa koko hötäkkä lupia kyselemättä, täällä meilläpäin ei ainakaan annettu lupaa poistaa ABS:ää vaikka samaa automallia onkin saanut myös ilman sitä.
Kun kerran otteeseen oli merkitty. Voi olla että noissa on katsastuskonttorikohtaisia eroja, tämä oli A-katsastuksen kanta.
Mikä muuten on poistamisen syy, onko niissä suurikin vika?
jariN
Kun kerran otteeseen oli merkitty. Voi olla että noissa on katsastuskonttorikohtaisia eroja, tämä oli A-katsastuksen kanta.
Mikä muuten on poistamisen syy, onko niissä suurikin vika?
jariN
Perän kunto ei vaikuta ABSien toimintaan. Jos pinion akseli on edes suht kohdallaan perän sisällä (=perän kuoret ehjät) niin ABSit pitäs sen puolesta toimia. Anturi vika luulen ma.arnold kirjoitti:ei tietoa mitä vikaa.. epäilys on,et perä hiukka ulisee/lautaspyörien kosketus kulma...josko johtuis siittä..
puhdista ne anturit.....mulla poltti kans abs:in valoa, ja kun puhdistin anturit niin vika korjaantui.....
yleismittarilla voit myös mitata anturien toimivuuden------>pyörität ratasta niin
mittarin pitäs näyttää muistaakseni tasaista ohmilukua.. (viisaammat korjatkoon)
niin ja niitä abseja ei kyllä kannata poistaa...
yleismittarilla voit myös mitata anturien toimivuuden------>pyörität ratasta niin
mittarin pitäs näyttää muistaakseni tasaista ohmilukua.. (viisaammat korjatkoon)
niin ja niitä abseja ei kyllä kannata poistaa...
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
- peteracing
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43
Lahdessa katsastuksessa vaativat toimimattomien ABS-jarrujen pitää pelata tai keskusyksikkö pitää ottaa konehuoneesta poies, muuten ei leima lohkea. Kyseinen ässä oli jostain 80-luvun alkupäästä ja otteessa ei ollut merkintää lukkiutumattomista jarruista..Mika.T kirjoitti:Käsitääkseni ne saa poistaa autosta jos samanmallista autoa on tehty ei ABS-jarrullisena. Sitä vain en tiedä että kuinka tarkoin osat täytyy purkaa.Esim saako hydraulipumppu jäädä paikoilleen vai pitääkö tehdä jarruputket uusiksi ja ottaa pumppukin pois.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ihanko tosissas väität että ilman abseja et ois meinannu "livetä"peteracing kirjoitti:tohon cossuun ne absit kyllä passaa niinku pipo hirvelle! aika monesti meinannu livetä niitten takia... .


Kyllä nuo lipeämiset on kiinni hyvinkin paljon enemmän sen jarrupedaalin takapuolelta, nuo absit ym. koittaa vaan epätoivoisesti auttaa..
Jokaisessa testissä abseilla on ollut pitempi jarrutusmatka kuin oikeilla jarruilla. Lailla ne pitäis kieltää kuten myös muut vastaavat ajonestolaitteet.Jarno.v kirjoitti:Ihanko tosissas väität että ilman abseja et ois meinannu "livetä"peteracing kirjoitti:tohon cossuun ne absit kyllä passaa niinku pipo hirvelle! aika monesti meinannu livetä niitten takia... .![]()
![]()
Kyllä nuo lipeämiset on kiinni hyvinkin paljon enemmän sen jarrupedaalin takapuolelta, nuo absit ym. koittaa vaan epätoivoisesti auttaa..
Tässä asiassa jopa emäntä on mun kans samaa mieltä.
(emännän) Corolla HB -19
(tytön) W201 2.0E -90
(MuN) Opel Kadett 1200 Super -76
(MuN) Yamaha DT360 -74
(tytön) W201 2.0E -90
(MuN) Opel Kadett 1200 Super -76
(MuN) Yamaha DT360 -74
HEHEHEE, jos kuskina on normaali tönkkösuolattu suomalainen, niin abseista voisi väistämisessä olla apua, mutta väistämistäkin pitäisi vähän harjoitella. Kuka normaalikuski harjoittelee autonajamista (ja missä)? Jos joku harjoittelee, niin sitten abseista ei enää apua ookkaan.dealer kirjoitti:HAHAHA joo, saattaa se ABSien erinomaisuus perustua ihan muihin asioihin kuin jarrutusmatkan pituuteen.
(emännän) Corolla HB -19
(tytön) W201 2.0E -90
(MuN) Opel Kadett 1200 Super -76
(MuN) Yamaha DT360 -74
(tytön) W201 2.0E -90
(MuN) Opel Kadett 1200 Super -76
(MuN) Yamaha DT360 -74
Saattaa enemmistöllä tulla eteen se paniikinomanen jarrupolkimella seisominen jos viime kerrasta on vuosia useampi vierähtänyt ja sitten ei paljon ratinvääntö auta kun käsky ei mene päästä jalaalle, että 'nouse ylös.'
Abs pidentää yleensä jarrumatkaa hieman, varsinkin lumessa tai pehmeellä alustalla se lukkojarrutus pysäyttäisi paremmin. Mutta uudet absit pääsee tarkemmalla säädöllään jo kuivalla asfaltillakin hyvin lähelle sitä maksimijarrutusta.
"Eikai rattimiehet mitään tartte?"
Abs pidentää yleensä jarrumatkaa hieman, varsinkin lumessa tai pehmeellä alustalla se lukkojarrutus pysäyttäisi paremmin. Mutta uudet absit pääsee tarkemmalla säädöllään jo kuivalla asfaltillakin hyvin lähelle sitä maksimijarrutusta.
"Eikai rattimiehet mitään tartte?"
Tiedät paikan, kokeile
Olen monta kertaa miettinyt että pitäisi harjoitella absien kanssa tiukempiakin tilanteita. Pari kertaa on tullut kylmä rinki kun polin vaan tärisee ja lukkoon olis pitänyt renkaat saada
Tuo jarrujen käyttö on niin selkäytimessä että hankala opetella vanhan koiran uusia temppuja. Tuossa muutama vuosi sitten olisin tod näk tömäyttänyt hirven kanssa yhteen abseilla mutta tavallisilla jarruilla pitkä jarrutus, väistöliike vastaantulevien kaistan kautta ja hirven kavioista kurat tuulilasille. Ääriesimerkki mutta tuntuu ainakin että abseilla en olisi hanskannut tuota tilannetta.

Abs:sien kanssa jarrutusmatka on pidempi,siis JOS tasainen tie,ei siis uria mutkia eikä mitään muutakaan.Eli siis tällaiset olosuhteet on lähinnä järven jäällä....
Kokeilkaapa vaikka jarruttaa tyypillisellä uraisella suomalaisella tiellä 100km/h vauhdista,onnittelen jos ilman abs:siä pystyt pysähdyksiin asti jarruttamaan niin ettei jalka nouse jarrulta...Tähän asb jarrujen etevyys minun mielestä perustuu,niillä nimittäin voi jarruttaa tuossa tilanteessa ilman että tarttee välillä löysäillä.
Kun omasta abs:ät hävisivät ajoin Muutaman risteyksen ohi kun ei pysähtynytkään,kesti hetken ennenkuin muisti ettei niitä apseja enää olekaan.
Ja tottakai joku juha kankkunen nyt kertoo kuinka auto pysähtyy nopeammin kun jarruja ei päästä lukkiutumaan ja ohjattavuuskin säilyy.No näin ehkä teoriassa, käytännössä,äkkitilanteessa aika harvassa jotka niin pystyvät tehokkaasti jarruttamaan.
PS:Eipä muuten ole kaipailtu konttorilla noita abs:iä.n.5 vuotta jo käyttänyt niin ettei toimi...eri asemilla.
Kokeilkaapa vaikka jarruttaa tyypillisellä uraisella suomalaisella tiellä 100km/h vauhdista,onnittelen jos ilman abs:siä pystyt pysähdyksiin asti jarruttamaan niin ettei jalka nouse jarrulta...Tähän asb jarrujen etevyys minun mielestä perustuu,niillä nimittäin voi jarruttaa tuossa tilanteessa ilman että tarttee välillä löysäillä.
Kun omasta abs:ät hävisivät ajoin Muutaman risteyksen ohi kun ei pysähtynytkään,kesti hetken ennenkuin muisti ettei niitä apseja enää olekaan.
Ja tottakai joku juha kankkunen nyt kertoo kuinka auto pysähtyy nopeammin kun jarruja ei päästä lukkiutumaan ja ohjattavuuskin säilyy.No näin ehkä teoriassa, käytännössä,äkkitilanteessa aika harvassa jotka niin pystyvät tehokkaasti jarruttamaan.
PS:Eipä muuten ole kaipailtu konttorilla noita abs:iä.n.5 vuotta jo käyttänyt niin ettei toimi...eri asemilla.

201 pysähtyy abs jarruilla todella lyhyellä matkalla liukkaallakin! On tullu kokeiltua käytännössä liukkaan kelin radalla. Ajo opettaja ei uskonut autossa olevan abs jarruja koska auto pysähtyi niin lyhyelle matkalle. Kaikki muut harjottelijat ajelivat päin persettä ja ulos radalta mutta mersu meni kaikki mutkat ja testit läpi virheettömästi, myös kaarrejarrutuksessa.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
sama juttu, kyllä huomas eron kun oltiin kaverin kans liukkaan radalla (itellä 124 abs:llä ja kaverin 201 ilman) niin ero oli ihan selvä. Renkaat olivat vastaavat. En kyllä vaihtaisi abs:aa pois. On se niin outoo hypätä tavallisilla jarruilla olevaan vastaavaan rekeen...
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"