pari knoppikysymystä !!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12793
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

pari knoppikysymystä !!

Viesti Kirjoittaja epk »

asiantuntijoita tarvitaan taas,

mikä on tämän kuvan liittimen tarkoitus, löytyy -92 124 300D:stä :

http://www.kolumbus.fi/sallatoimi/ep/liitin1.jpg

entäpä tämä, sama auto, kuskin ajovalon takaa, "keraaminen mokkula, mikä on haljennut päästään. Mitä virkaa toimittaa ? :

http://www.kolumbus.fi/sallatoimi/ep/mokkula.jpg


ja kolmas , -92 124 cabrio sportline, kuskin puolen iskarin ylätornissa on massiivinen rautamöykky, kiinnostaa mitä virkaa koska toisella puolella sitä ei ole. Myös nuolella osoitettu "säätönuppi ? " on mysteeri.... :

http://www.kolumbus.fi/sallatoimi/ep/mokkula2.jpg
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14211
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Iskunvaimentimen yläpäässä oleva möykky on jonkun sortin värinänvaimennin. EPC kertoi, että se on A 1243206130 Shock absorber, vibration absorber .

Ei kannata rikkoa, sillä sen hinta Saksan Veholla on

A1243206130
VIBRATION ABSORBER
EUR 412.09


Sitä en tiedä, olisiko tuo joku lisäjuttu avoautoihin. Ei ole tullut vastaan missään W124:ssä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Re: pari knoppi kysymystä !!

Viesti Kirjoittaja felmit »

epk kirjoitti:asiantuntijoita tarvitaan taas,
entäpä tämä, sama auto, kuskin ajovalon takaa, "keraaminen mokkula, mikä on haljennut päästään. Mitä virkaa toimittaa ? :
Kertois, että autossasi on ilmastointi.
Toimii lauduttimen puhaltimen tai puhaltimien vastuksena
autodidakti
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: pari knoppi kysymystä !!

Viesti Kirjoittaja Aku P »

epk kirjoitti:asiantuntijoita tarvitaan taas,

mikä on tämän kuvan liittimen tarkoitus, löytyy -92 124 300D:stä :
http://www.kolumbus.fi/sallatoimi/ep/liitin1.jpg
Onkoos tuo hanttarin puolella konehuoneen "takanurkassa" eli aika lähellä akkua?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12793
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

kertooko timo ohjelma että pitäiskö olla molemmilla puolilla ? melko tyyris :shock:

entäpä tuo vastus, mitä jos lauhduttimen puhallin ei pyöri, mitä vikaa se sitten tekee ?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12793
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: pari knoppi kysymystä !!

Viesti Kirjoittaja epk »

Aku P kirjoitti:
epk kirjoitti:asiantuntijoita tarvitaan taas,

mikä on tämän kuvan liittimen tarkoitus, löytyy -92 124 300D:stä :
http://www.kolumbus.fi/sallatoimi/ep/liitin1.jpg
Onkoos tuo hanttarin puolella konehuoneen "takanurkassa" eli aika lähellä akkua?
juu, akun eessä nimenomaan !
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Hitsiläinen, mulla on samannäköinen liitinki omassakin, mutta en ulkoa muista onko siinä enempi reikiä. Siitä saa ainakin mm. 4maticin vikakoodeja tarvittaessa ulos. Mitä 2-vetoisessa sitten, sen joku muu tietänee.
(Ja toivottavasti nyt puhutaan samasta osasta.)
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Se on diagnostiikkaliitin. Mulla oli 190:ssä kans tollanen (sen pyöreen lisäksi).
Jotaki siitä sai luettua ja nollattua :roll:
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
maukku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 275
Liittynyt: Pe 08.10.2004 19:15
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja maukku »

Avoautoissa tosiaan käytetään "värinän vaimentimia". Jenkki avossani oli 4 kpl raskaita öljy täytteisiä mokkuloita korin kulmissa
MB 500SE-92
MB 600SL -93
MB 500S -02
MB GL 320 CDI -08
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

maukku kirjoitti:Avoautoissa tosiaan käytetään "värinän vaimentimia". Jenkki avossani oli 4 kpl raskaita öljy täytteisiä mokkuloita korin kulmissa
Ja mm. W100 pitkässä Landauletissa on tuollaiset punnukset heilumassa ainakin takana, tankin sivuilla. Ilmeisesti ovat lyijyä. A124:stä pitäisi löytymän muualtakin värinöidenvaimentimia, en vain muista mistä.
Vesqju
Mersumies
Mersumies
Viestit: 583
Liittynyt: Ma 04.10.2004 18:51
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Juu, eka on testipistoke, nuita on 124 korisessa 8 ja 16 napasia, airpäkin vikakoodi luettiin tuosta kyseisestä pistokkeesta..
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Vesqju kirjoitti:Juu, eka on testipistoke, nuita on 124 korisessa 8 ja 16 napasia, airpäkin vikakoodi luettiin tuosta kyseisestä pistokkeesta..
OK, eli mulla on se pidempi 16-napainen muistaakseni. Ihan kiinnostuksesta olisi kiva tietää, mitä siitä stöpselistä saa ulos, tietäisikö joku. Omassa kiesissä kun ei tuota eörbäkkiäkään ole.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

Aku P kirjoitti:
Vesqju kirjoitti:Juu, eka on testipistoke, nuita on 124 korisessa 8 ja 16 napasia, airpäkin vikakoodi luettiin tuosta kyseisestä pistokkeesta..
OK, eli mulla on se pidempi 16-napainen muistaakseni. Ihan kiinnostuksesta olisi kiva tietää, mitä siitä stöpselistä saa ulos, tietäisikö joku. Omassa kiesissä kun ei tuota eörbäkkiäkään ole.
Moottorinohjauksen vikakoodit saa ulos suht. helposti, tuolla ohjetta: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ikakoodien
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Avatar
Rässi66
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 341
Liittynyt: Su 12.09.2004 22:21
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Saapi myös ASD:n vikakoodit. Haulla löytynee ohjeet (kun en nyt muista).
Avatar
Marde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ti 26.04.2005 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Marde »

Juu, ja jos se keraaminen mokkula siellä konehuoneessa eli vastus on pimeänä, niin ilmastoinnin flektin pienempi nopeus ei toimi.
W124 260E -87
Kutonen... jotain ihan muuta :)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12793
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Marde kirjoitti:Juu, ja jos se keraaminen mokkula siellä konehuoneessa eli vastus on pimeänä, niin ilmastoinnin flektin pienempi nopeus ei toimi.
oukkei, milloin pitäis pienemmällä nopeudella pyöriä ?
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

epk kirjoitti:kertooko timo ohjelma että pitäiskö olla molemmilla puolilla ? melko tyyris :shock:
Ei. Ainoastaan vasemmalla puolella. Tiedä sitten, onko se Englannin malleissa vastaavasti oikealla puolella. Möykky on lyijyä ja lisää asiaa löytyy täältä.

t.
Risto
E500 – 211.070
Avatar
Marde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ti 26.04.2005 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Marde »

Siihen ilmastoinnin vastukseen liittyen: Jos siinä sun ilmastoinnissa on vielä yks iso flekti, niin normaali nopeus aina kun ilmastointi on päällä, eli tuon vastuksen kautta. Ainakin bensakoneessa virta kytketään tuon vastuksen ohi kun kone lämpenee 105-asteeseen, eli silloin puhisee täysillä.
W124 260E -87
Kutonen... jotain ihan muuta :)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12793
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Marde kirjoitti:Siihen ilmastoinnin vastukseen liittyen: Jos siinä sun ilmastoinnissa on vielä yks iso flekti, niin normaali nopeus aina kun ilmastointi on päällä, eli tuon vastuksen kautta. Ainakin bensakoneessa virta kytketään tuon vastuksen ohi kun kone lämpenee 105-asteeseen, eli silloin puhisee täysillä.
tämä selvä, taitaapi olla vastus rikki, kun ei ole koskaan pyörinyt alle tuon 105 asteen !
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14211
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

http://www.mirbach.de/main.asp?main=mar ... =1&marke=1

Tuon listan alimmaisina olevien cabrioiden konetilakuvissa näkyy myös tuo lyijymötikkä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vastaa Viestiin