Siis lakkasivat pelittämästä..
Sulake ainakin ehjä. Missähän on johtojen kriittiset kohdat/liittimet? Mikäli jollain samoja oireita ollut, vinkkiä kehään
Säätiedoitus ei luvannut huomiseksi kovin häävejä korjauskelejä, eikä olisi mielenkiintoa alkaa purkamaan atomeiksi koko systeemiä räntäsateessa
Edit: Siis kumpikin lamppu pimeni samalla kertaa, vaihdoin nekin kyllä uusiin, kun tuli nuo kotelotkin ruuvattua auki. Vaan ei toivottua tulosta
Viimeksi muokannut Esa H., Ti 25.10.2005 21:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
Se virtajohto tulee takalaatikon kanteen varmaankin saranan kautta... siinä vois olla yks kohta missä johto saattaa mennä 'nitkun-natkun' aina kun luukkua availee?
Marde kirjoitti:Se virtajohto tulee takalaatikon kanteen varmaankin saranan kautta... siinä vois olla yks kohta missä johto saattaa mennä 'nitkun-natkun' aina kun luukkua availee?
Aivan. Katso myös nimerkki MSA:n topicci samaa asiaa sivuten.
Takaluukun sivussa mistä taipuilee oli mulla melkein koko johtonippu palasina. Availut olivat työnsä tehneet ja kun ne korjaili takaluukussa makoillen "hyvässä" asennossa kuntoon, vika poistui. Siinä oli muuten sellainen muovinen suojus nippua suojaamassa...
Marde kirjoitti:Se virtajohto tulee takalaatikon kanteen varmaankin saranan kautta... siinä vois olla yks kohta missä johto saattaa mennä 'nitkun-natkun' aina kun luukkua availee?
Aivan. Katso myös nimerkki MSA:n topicci samaa asiaa sivuten.
Otin saranoiden tykö piuhat esiin. Siellä kaikki ok, muuten paitsi ettei sinne tule virtaa, aargh..
Eli piuhat kulkevat maton alla keulaan, mutta minne?
Ja jos joku laittaisi linkin tuohon MSA:n topicciin, en itse löytänyt
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
Tarkista tavaratilan kannen valokatkaisinta painelemalla ja tavaratilan kantta liikuttelemalla, ettei kyse ole samasta oikosulusta kuten topicissa MSA olen kertonut. Sitten kannattaa mitata, meneekö siellä sulakerasiassakaan sen sulakepaikan läpi virta. Jos johto on poikki jostain, niin luulisi sen kuitenkin olevan siellä takaluukun saranan luona, koska siihen kohtaan kohdistuu ylivoimaisesti suurin mekaaninen rasitus johtoihin. Sinuna tarkistaisinkin vielä viidennen kerran ne kannen johdot. Jos virta jää kuitenkin jonnekin muualle, niin sulakerasiasta mittaaminen rajaa virran katoamista lisää. Sitä en kyllä muista, mitä muita laitteita on ympätty samaan sulakkeeseen. Jos ne toimivat, niin silloin virta kulkee ainakin siellä.
Edit: Juhuu, meikäläisestäkin tuli sitten "Mersumies" Vastahan tässä neljättä vuotta ajellaan sellaisella
Isäpapan mersussa w124 300d sedan oli sama vika, kilpivalot pimeänä. Johto sieltä poikki oli takaluukusta ja vielä semmosesta paikasta missä johto ei taitu suuntaan eikä toiseen...