Eemeliä metsästän

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

Eemeliä metsästän

Viesti Kirjoittaja BrFC »

Moro arvoisa raati.

Parin viikon mielisairaus on takana (meinasin OIKEASTI ostaa bemarin) ja nyt on palattu takaisin normaaliin tilaan.
Eli pitkähköjen pohdiskeluiden jälkeen olen tullut tulokseen että tollanen E -mersu pitää pihaan saada. Ja diisseli ehdottomasti.
Nyt kaipailen tietoja varsinkin tosta E270CDi värkistä. Jotenkin oon ihastunut just tohon koneeseen. Toki 200Cdi ja 220Cdi ovat hinnoiltaan huomattavastikkin halvempia mutta nyt perkl ei anneta olla muutamasta pennosesta kiinni vaan ostetaan taloon kunnon auto kunnon koneella... :lol:
Eli onko jotain tosta 2.7 koneesta erikoista mitä pitäis katella osto hetkellä? Korihan näissä lienee sama koneesta riippumatta joten ne vikapaikat on jo pelkästään foorumia seurailemalla oikeinkin hyvin hallussa.
Kiitoksia vastauksista...
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
Avatar
jt-DT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: La 12.02.2005 18:23

Viesti Kirjoittaja jt-DT »

Onko haussa 210 vai 211 korin auto??
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja BrFC »

coupestara kirjoitti:Onko haussa 210 vai 211 korin auto??

W210 korista tässä on haeskeltu
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
Avatar
kekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: To 06.10.2005 21:46
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja kekka »

Puhuttaessa korin vikapaikoista olisi ehkä helpompi puhua niistä pelleistä jossa ei ole vikaa esim. en itse ole nähnyt kattopellissa silmällä havaittavaa korroosiota :lol: . Koneena 270 on hyvä, riittävän suorituskykyinen mutta kuitenkin taloudellinen.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...

MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja BrFC »

No niin.

Tuli heitettyä testilenkki ja autona oli E270 CDI -00 Avantgarde automaatti jolla ajettu mittarin mukaan 239000km.
Lähdin kierrokselle täysin ummikkona sillä ennen en ole E-mallia ajanut saatika CDI koneista autoa. Tutkailin ensin auton pellit ym. eikä sanomista juuri löytynyt. Konepelti tosin on täynnä pientä kiven hakkaamaa joten siitä miinusta. Lisäksi avantgarde maskista oli lähtenyt 1cm * 0,5cm kokoinen pala.
Kone käyntiin ja kuunnellaan moottoria. Mitään ylimääräistä ei kuulu. Näppi tuntumalta tuntui että tyhjäkäyntikierrokset on aika korkeat. Mittari näytti samaa n. 1300rpm. Ajoon lähtiessä ei tuntunut mitään outua (muutakuin hirmuinen virne naamalla 8) ). Ensimmäiset kilometrit ajoin taajamassa hieman kaasua painellen ja kuunnellen autoa josko sieltä jotain ylimääräistä kuuluisi => ei kuulunut.
Moottoritie rampille käännyessäni painoin kaasun pohjaan ja täytyy sanoa että tuntuipas se hyvältä :lol: :lol: . Automaatti vaihtaa sujuvasti (oikeastaan lähes tunteettomasti) ja nopeus kasvaa tasaista vauhtia, kunnes huomaan että nyt sitä on jo pikkasen liikaa (180km/h, eikä vielä oltu edes päästy rampilta pois :oops: ). Auto on todella hiljainen vielä noissakin nopeuksissa. Motarilla sitten testailen kick downia ja hyvin toimii...Pikkasen tuntuu puoltavan metsikköön päin, mutta voi johtua esim. rengaspaineista joten siitä en ota paineita. Paineita otan puolestaan siitä että mittaristossa on lähes kaikki segmentit kateissa. Lämpömittarista eikä matkamittarista saa mittarista mitään selvää. No mainitsin myyjälle että jos kauppoja tehdään niin mittaristo pitää saada kuntoon.
Takaisin liikkeen pihalla ja tutkailen auton sisustusta. Nahkapenkit tuntuvat olevan hieman "flösöt" ja kuluneen näköiset = todennäköisesti ollut taksi, koska myös takapenkit olivat samannäköiset. Tästä puolestaan seuraa että epäilen vahvasti tuota mittarilukemaa, joka lienee oikeasti jotain luokkaa 500000. Myös lämpöisenä näyttää olevan tyhjäkäynti kierrokset n. 1300rpm. Onko tästä heittää kellään kommenttia?
Kaiken kaikkiaan ajotuntuma oli mersumaisen vakaa ja 2.7 litrainen CDI kone vääntää ja kulkee aivan mahtavasti. Yksilönä tämä auto vain taitaa jäädä odottelemaan toista ostajaa.
Pitää käydä testaamassa tollanen E220 CDI että saa pikkasen tuntumaa, jos sitä sittenkin hommais pienempi koneisen. Onko muuten kellään heittää faktoja (hevoset, väännöt, kulutukset) E220CDI / E270CDI koneista? Sais pikkasen lisäpohjaa auton ostoon?
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

Jos välttämättä haluat CDI koneen niin laita kerralla se 320 CDI, jäät kuitenkin kaipaamaan sitä yhtä pyttyä ja lisätehoa...
Jos haluat käyntiääneltään ja käyttäytymiseltään (ainakin minun mielestäni, voi tulla myös eriäviä mielipiteitä) hiljaisemman ja sivistyneemmän koneen niin sitten suosittelen tuota 300 turbodieseliä. Matka ajossa hieman CDI konetta janoisempi, mutta kaupunkiajossa aikalailla samoissa.
Tuo ohjauksen puoltaminen/hakeminen taitaa olla jo sellainen asia että se luetaan vian asemesta ominaisuudeksi... :roll:
Ei oppinut olutta ojaan kaada
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4771
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Jos nyt olisin itse valitsemassa autoa/moottoria, niin valinta kohdistuisi ehdottomasti viisipyttyiseen.

Valintakriteerit vaan taitaa olla hiukan erit, kun BrFC,llä. :wink:

Moottorissa on runsaasti käyttämätöntä potentiaalia, ja vielä siihen löytyy helposti asennettavat, korvaavat suuttimet/ahdin.
Lisäksi vielä tämän moottorin yhteydessä on mahdollista saada manuaalivaihteisto.

Jos ajatellaan "normaalia" käyttöä, niin moottorin koolla ei taida olla merkitystä.
Kaikista moottoreista saa helposti, vaikkapa lastuttamalla, riittävästi tehoa vaivattoman kulkemisen tarpaisiin.

Jos taas haluaa hiukan enemmän tehoa, niin silloinkaan moottorin koolla ei ole niin ratkaisevaa merkitystä, kun näyttää siltä, että tehoa rajoittavaksi tekijäksi tällä hetkellä muodostuu sopivien (=helposti asennettavien) ahtimien puute. Taitaa olla niin, että joka tapauksessa joutuu "tyytymään" alle kolmensadan tehoihin, moottorin koosta huolimatta.
Nelipyttyiselläkin näyttäisi pääsevän kuitenkin reilusti yli kahdensadan.
Viisipyttisellä suunnilleen siihen "maksimiin".
Kuusipyttyinen ei anna enää mitään lisää.

Käyttökokemuksia on nyt suunnilleen viidentoista tuhannen verran muutetusta nelipyttyisestä. Täytyy sanoa, että tehojen lisäksi myös käyttökokemukset vastaavat kuusipyttyistä. Vääntöä ja kulkua on samaan malliin. Samoin kulutusta.
Potentiaaliakin on vielä käyttämättä suunnilleen kuusipyttyisen lastutusvaran verran, tosin nykyinen ahdin "lopuu" ennen sitä.

Oma neuvoni olisi, että moottorin sijasta kiinittäisit huomiota kaikkeen muuhun siinä autossa. Moottoria voi sitten halutessaan muutella halujensa mukaiseksi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja BrFC »

Lueskelin tuosta Tuikun projektista ja kieltämättä loistavaa jälkeä oot saanu aikaan. Mielessäni pyörii kysymys että onko siis järkeä maksaa siitä kutos koneesta paljon enemmän kuin 200/220 koneesta johon voi halvalla ostaa lastut = samat tehot.
Toinenkin kysymys pyörii mielessä eli onko näissä E200cdi/E220cdi autoissa sitten muuta eroa kuin ohjelma? Ilmeisesti kytkimessä oli jotain mutta onko muuta? Siis jotain sellaista miksi pitäis ostaa tuo 220CDI?
Noitahan rupee saamaan kohtuu hintaankin noita 200:ia eli saattaa hyvinkin olla että käännän katseeni sinne suuntaan...
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
Avatar
lai
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ke 27.08.2003 08:25
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja lai »

Tässä olisi siisti 270 jota olen kyllä välillä kuolaillut:
http://www.pkw-richter.de/SIDxgvcfUDBDX ... 1185596360
w124 200D
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
Ville S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Su 05.10.2003 19:35
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

BrFC kirjoitti:Lueskelin tuosta Tuikun projektista ja kieltämättä loistavaa jälkeä oot saanu aikaan. Mielessäni pyörii kysymys että onko siis järkeä maksaa siitä kutos koneesta paljon enemmän kuin 200/220 koneesta johon voi halvalla ostaa lastut = samat tehot.
Kyllä se nelipyttynen on niin surkean kuuloinen "pökättäjä", että kuutoskoneesta kannattaa maksaa ekstraa. Lisäksi vakioinen kuutonen kestää ja pelaa varmasti paremmin kuin viritetty nelonen.
E 290TDT Avantgarde
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

210 E 320cdi

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Minulla olisi 210 e 320di farkku kaikilla mausteilla ajettu 20002 t uhatta.km
-vm,2000/12 21,12,2000 käyttöönotto
elegasse malli
-xenonvalot,yövalot sisällä, poistumisvalot ovissa
-metalliväri
-nahkasisusta
-ortobedi istuimet,paljon erilaisia säätö vaihto ehtoja.
-ohjauspyörässä,korkeus+ pituus säätö.
-monitoimiratti,josta ohjataan radion kaikkitoiminnat + puhelin toimii myös,sekä huoltoon ja kulutuksen ym,tietoja voi seurata näillä napeilla.
-matkapuhenininterkoitu,jolloin radio sulpeutuu puhelun ajaksi automaattisesti
-webasto,kellolla
-orig,navikaattori.
-autm,ilmastointi
-lämmitettävät etu istumet
-varashälyti,pois hinaus toiminnolla
-8 kpl airbakkeja +verhotkin.
-autm,vaihteetkäsinkin voi hämmentää pienempää,kuin suurempaakin
-kahdet renkaat.alut uudet alla
-ei ruostetta o, 30 vuoden takuu ,jota on hyödynnetty.
-kaikki huollot tehty.tuulilasi,alapallot ja koiranluut,sekä takanivel vaihdettu
-jyyri huollettu ja vahattukahteen kertaan .
talvirenkaat alla.
-niin takaistuin on kahdelle lapselle intekroituna heti käyttö valmis ja kätevä lapsia ajatellen.
-lasinenkattoluukku usealla,toiminnalla.lisäksi suojaverhon voi vetää ikkunan eteen jolloin luukkua ei näy sisäpuolelta.
-sähköinen takaluukun lukko,ei tartte ovea hakata.
-käynistys automatiikka,joka on kätevä.
-tässä auto josta ei tyyli nopeus ,teho,ja vääntö lopu ,yksi markkinoitten parhaista autoista.Kaikki toimii kuin uutenakin,virheetön yksilö,hyvä
Jos kiinnostaa vaihto niin ota yhteyttä.
-auto Kajaanissa,olen tavattavissa päivisin,puh 0 445642440
Viimeksi muokannut nautseri, Ma 24.10.2005 16:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja BrFC »

Taitaa toi E320CDi mennä yli mun budjetin. Kiitos kuitenkin tarjouksesta.
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Olen pyhimyksen kanssa samoilla linjoilla sen suhteen, että kuusi pyttyä pitää olla. Itse en ainakaan tota nykyistä 300 turbodiiseliä mielellään vaihtaisi "vajaapyttyiseen" vaikka 270CDi on tehojen suhteen melko samoissa 300:n kanssa. Kuusipyttyisen värinätön sointi on musiikkia korville ja siitä kyllä maksaa vähän extraakin, sen verran muikea ilme tulee omallekin naamalle kun toivomuspoljinta painaa vähän syvemmälle. :D
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4771
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Taitaa olla niin monta mieltä, kun on miestäkin.

Minulla, kun autoni ostin, ei ollut vaikeuksia moottorivalinnan suhteen. Rahat ei riittänyt muuhun.

Jos varallisuus ei aseta esteitä mielihalujen toteuttamiselle, niin on toki mukava herkutella eri moottorien todellisilla, tai kuvitelluilla eroilla. Jos taas taloudelliset resurssit ovat autonostossa suhteellisen määräävässä osassa, niin moottorin koon suhteen joutuu varmaan tekemään kompromisseja.

En ole tarkoittanut, että nelipyttyinen muuttuisi kuusipyttyiseksi, vaikka mitatattavat ominaisuudet toisiaan vastaisivatkin.

Itsekkin ajelisin mielummin suurempi moottorisella, ja jättäisin nämä näpertelyt toisille, köyhemmille.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja BrFC »

lai kirjoitti:Tässä olisi siisti 270 jota olen kyllä välillä kuolaillut:
http://www.pkw-richter.de/SIDxgvcfUDBDX ... 1185596360
Ja tässä toinen

http://www.mobile.de/SIDNNYrkwurpU3bFG- ... 1184876399&


jaa oli jo myyty...
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
Vastaa Viestiin