w202 ajettavuus
w202 ajettavuus
Täällä on aina välillä ollut juttua c-mallin ajettavuudesta.Itselläni ongelmaa ollut keväästä lähtien kun vaihdoin alapallonivelet ja käytin lapin kumessa keminmaalla aurauskulmien säädössä.Koko kesän söi eturenkaista ulkoreunaa ja auto ollut tosi surkea ajettava.Nyt tuli vaihdettua uudet bilsteinin iskarit(alustasarja on) vein tänään auton oulun veholle nelipyörä suuntaukseen ja siellä sanoivat että raidetanko keskeltä väljä.No eihän siinä auttanut kun vaihdattaa uus ja sen jälkeen kulmien säätöön.Kun hain auton huollosta ajattelin ,että jos ei ole yhtään ajettavuus parantunut niin auto vaihtuu samantien.Yllätys oli todella suuri,kuin olisi aivan eri autolla ajanut niin paljon auto muuttui paremmaksi.
Ja kiitokset taas oulun veholle hyvästä palvelusta.
Ja kiitokset taas oulun veholle hyvästä palvelusta.
C250TD -97
Samaa mieltä!
Auto on karmea ajettava jos se ei ole kunnossa, mutta kunnossa ollessaan vallan mainio!
Auto on karmea ajettava jos se ei ole kunnossa, mutta kunnossa ollessaan vallan mainio!
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
Kyllä 202 on ollut näin kesäkeleillä ainakin ihan OK ajettava, omassani elegance-jousitus huojuttaa ja keinuttaa kyytiä vain turhaan, mutta olen ohjaustuntumaan muuten tyytyväinen.
Tässä kuosissaan en usko auton kuitenkaan pärjäävän lähelläkään Audi A4:n ajettavuudelle, jolla liukkaammat kelit sai vain hymyä nousemaan kuskin suupieliin. Toivottavasti kuitenkin takavetoisesta saa iloa ainakin kaupunkipyörittelyssä, jolloin voi vähän perää keventää pintakaasulla...
Tässä kuosissaan en usko auton kuitenkaan pärjäävän lähelläkään Audi A4:n ajettavuudelle, jolla liukkaammat kelit sai vain hymyä nousemaan kuskin suupieliin. Toivottavasti kuitenkin takavetoisesta saa iloa ainakin kaupunkipyörittelyssä, jolloin voi vähän perää keventää pintakaasulla...
Kuinkahan moni miettii tykönään esim, Saksantuonnin kohdalla että johtuskohan tämä vetely siitä että auto olisi kolaroitu joskus tai tehty jopa kahdesta eri autosta, ja joku kohta on jäänyt huonolle laitolle.
Tommonenkin voi olla pahimmassa tapauksessa mahdollista, mutta ei maalailla piruja seinille, onhan sekin mahdollista että tulee maailmanloppu.
Kun lukee näitä monia juttuja w202 kosen ajettavuudesta niin tulee sellainen kuva että ne on epäonnistuneita yksilöitä kaikki, mikä ei pidä paikkaansa, joten on syytä siirtää katse koiran karvoja syvemmälle, ja etsiä ne syyt sieltä nimenomaisesta "yksilöstä", Mersun risassa alustassa voi olla useita tekijöitä jotka vaikuttaa ajettavuuteen
Tommonenkin voi olla pahimmassa tapauksessa mahdollista, mutta ei maalailla piruja seinille, onhan sekin mahdollista että tulee maailmanloppu.
Kun lukee näitä monia juttuja w202 kosen ajettavuudesta niin tulee sellainen kuva että ne on epäonnistuneita yksilöitä kaikki, mikä ei pidä paikkaansa, joten on syytä siirtää katse koiran karvoja syvemmälle, ja etsiä ne syyt sieltä nimenomaisesta "yksilöstä", Mersun risassa alustassa voi olla useita tekijöitä jotka vaikuttaa ajettavuuteen

Ajettavuus kyllä kohdallaan mutta yhteen asiaan olen kyllä pettynyt.
Nimittäin rengasmeluun.Auto on c 180 eleg. -98 alla Michelin Energyt ja on muuten paljon kovempi melu sisällä kuin perheen toisessa autossa (124 250 td -92). Onko muut tehny moisen huomion vai onko nämä hiljaisiksi luulemani misukat syy tähän?
Pilaa minusta totisesti auton laatuodotukset.
Tuntuu vain ihmeelliselle kun vanha on tosi hiljainen ja uudempi meluinen, kun luulisi asian olevan juuri toisin päin.
kuis muilla ja millä renkailla??
Nimittäin rengasmeluun.Auto on c 180 eleg. -98 alla Michelin Energyt ja on muuten paljon kovempi melu sisällä kuin perheen toisessa autossa (124 250 td -92). Onko muut tehny moisen huomion vai onko nämä hiljaisiksi luulemani misukat syy tähän?
Pilaa minusta totisesti auton laatuodotukset.
Tuntuu vain ihmeelliselle kun vanha on tosi hiljainen ja uudempi meluinen, kun luulisi asian olevan juuri toisin päin.
kuis muilla ja millä renkailla??
Omassa ceessä oli raidetangon päät todellä väljät ja niiden vaihdon jälkeen + 4pyöräsuuntaus => aivan loistava.
Nuo michelin Energyt on muuten todella kova ääniset renkaat. Ostin 2 kesää sitten sellaiset enkä toisia osta se on varma. Monelta muultakin olen kuullut samaa kyseisistä renkaista.
Tuuli ei kyllä ainakaan omaan yksilöön kuulu sisälle tippaakaan...
Nuo michelin Energyt on muuten todella kova ääniset renkaat. Ostin 2 kesää sitten sellaiset enkä toisia osta se on varma. Monelta muultakin olen kuullut samaa kyseisistä renkaista.
Tuuli ei kyllä ainakaan omaan yksilöön kuulu sisälle tippaakaan...
Huhhuh...Tässä kuosissaan en usko auton kuitenkaan pärjäävän lähelläkään Audi A4:n ajettavuudelle
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
MKC280 kirjoitti:Ei ole 202 kyllä kaikista hiljaisin auto, 280 moottori on kyllä sivistynyt ja hiljainen, mutta tuulen suhinat ja rengasäänet tulevat kyllä laatuautoksi turhan paljon läpi.
Olettekos kiinnittäneet huomiota sellaiseen ominaisuuteen, että sadekelillä sisämelu kasvaa huomattavasti, kun tuuli ja vesi vihmoo kynnyskotelojen sisäpuolelta? Sadekelillä sisämelu on melkein toytota-luokkaa!
Ja kyllä jos ajettavuutta tarkastelee kriittisellä asenteella niin kyllähän se löytää vähän turhan hyvin teiden urat ja epätasaisuudet. Mersulla on sama homma kuorma-autoissakin, katsokaapa vastaan tulevia Mersuja ja verratkaa Sisuihin niin kyllä on heilakkaa meno tähtimiehillä.
Kuorma-autoista jos puhutaan niin kyllä FH Volvo on ainut auto, Mersut on Leluja.
Jos ei nyt vesi sentään kynnykotelojen sisäpuolelle tule niin sadekelilla tulee veden ropina varsinkin takapyöräkoteloiden läpi varsin kuuluvasti, jolloin nissanfiilis on taattu. Sopivasti kun pystysi vaimentamaan rengasmelua niin pääsisi ihan Bemarin äänitasolle. Ei muuta kuin bitumimatot esiin...MKC280 kirjoitti:Olettekos kiinnittäneet huomiota sellaiseen ominaisuuteen, että sadekelillä sisämelu kasvaa huomattavasti, kun tuuli ja vesi vihmoo kynnyskotelojen sisäpuolelta? Sadekelillä sisämelu on melkein toytota-luokkaa!