t-liitin eberiin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ismon
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: To 28.08.2003 21:07
Paikkakunta: Tuusula

t-liitin eberiin

Viesti Kirjoittaja ismon »

ostin kyseisen laitteen. vien sen to 27.10 asennukseen. Asentaja sanoi että tarkista että t-liitin on mukana ja rele. Rele on mielestän mukana, ilmeisesti osissa ja se pitäisi kai kasata. Kyseistä t-liitintä en löytänyt???

Kuuluuko t-liitin asennuspakettiin vai pitääkö se hankkia erikseen??

VASTAUKSELLA KIIRE
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

vaihda asennus paikkaa
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Hieman samaa mieltä.. Meinaa siis laittaa T-liittimen sinne väliin ja ottaa polttoaineet sieltä? Monesti toimii kyllä, mutta pirullisia vikoja saattaa esiintyä kuten ilman ottaminen välillä, jos ruisku, niin työntää välillä palokammion täyteen ainetta ym.

Enimmäkseen se oma bensapumppu sinne ja vetää oman pa-linjan. Ei ole iso homma ja ainakin toimii varmasti. Muutenkin tuossa jo valmiiksi todella paljon hommaa muuten, niin miksi kannattaisi lopussa sitten laittaa homma rentteliksi.

JOS siis kyse tuosta mitä arvuuttelin, jos jotain muuta mielessä sillä, niin sitten olkoon tuo vaan ohjeeksi muille.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
Mika.U
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: To 15.07.2004 08:07
Paikkakunta: Riihimäki / Pitsku

Viesti Kirjoittaja Mika.U »

mulla on toiminu häiriöittä tähän asti eberi vaikka on tuloletkulta ryöstetty polttoaine t-liittimellä. T-liitin ei mulla kuulunut mukaan pakettiin vaan se piti erikseen ostaa. makso jonkun euron muistaakseni.
C 202 250TDT Elegance
-Diesel inside-
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12614
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

ainakin näissä vanhemmissa diesel vehkeissä voi huoletta ottaa t-haaran kanssa , bensat ja muut näemmä ei tykkää....
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Pe 22.10.2004 13:38
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja caddy66 »

Itse laitoin t-liittimen c-202:ssa heti tankilta lähtevään letkuun.toimii vaikka webasto onkin,heh heh.tere
Kun karkuun juostaan,niin mun jalanjäljet ei ole päällimmäisenä!!!!!!
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

No kyllä se T-haara pelaa näissä dieseleissä kun vaan laittaa sen ekaksi tankilta tulevan letkun väliin ennen esisuodatinta mut Bensiini ruiskuihin joutuu laitteleen oman lähdön ja takaiskuventtiilin letkuun...ite asentelin toissa talvena Eberin paikalle....vanhaan diiseli linttaan....
Itse tein ja säästin
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12614
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

petska kirjoitti:No kyllä se T-haara pelaa näissä dieseleissä kun vaan laittaa sen ekaksi tankilta tulevan letkun väliin ennen esisuodatinta mut Bensiini ruiskuihin joutuu laitteleen oman lähdön ja takaiskuventtiilin letkuun...ite asentelin toissa talvena Eberin paikalle....vanhaan diiseli linttaan....
nii meinaat ettei toimi kun laittaa auton oman karkeasuodattimen jälkeen ? eli pitäis laittaa ennen karkeasuodatinta ja siihen sit viel oma suodin erikseen ?
Avatar
j.s.lehti.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 915
Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
Paikkakunta: salo

T liitin

Viesti Kirjoittaja j.s.lehti. »

Kyllä minulla ainakin oli tämä T llitin mukana ja polttoane otettiin tankista lähtevästt kumilekun pätkästä On kuulemma joku ottanut siitä suodattimen vierestäkin mutta silloin saataa tulla häiriöitä käyntiin En tierä kuinka pensa vehkeessä pelaa
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kyllä se t-haara toimii vanhoissa tiisseleissä. Ei ollu mainittu vaan että mihin vehkeeseen laitetaan. Riippuu täysin siitä onko tankissa siirto pumppua tms. mutta jos perusdiesel jossa siirtopumppu syöttöpumpussa, niin miksi vetää omaa linjaa turhaan? Kyllä se polttoaine osaa tulla sieltä....
Ja jos korjaamoa moititaan tässävaiheessa asennusta, niin itse sanoisin että tarvittavat lisäosat löytyy sitten meiltä hyllystä, eikä käsketä asiakkaan hankkia osia :wink:
Joku mersupurkaamo??
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Pe 22.10.2004 13:38
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja caddy66 »

Aki P kirjoitti:Kyllä se t-haara toimii vanhoissa tiisseleissä. Ei ollu mainittu vaan että mihin vehkeeseen laitetaan. Riippuu täysin siitä onko tankissa siirto pumppua tms. mutta jos perusdiesel jossa siirtopumppu syöttöpumpussa, niin miksi vetää omaa linjaa turhaan? Kyllä se polttoaine osaa tulla sieltä....
Ja jos korjaamoa moititaan tässävaiheessa asennusta, niin itse sanoisin että tarvittavat lisäosat löytyy sitten meiltä hyllystä, eikä käsketä asiakkaan hankkia osia :wink:
Niinpä,olisivat pian sanoneet,että voisitko asentaa itse,niin me laskutetaan,heh heh.tere
Kun karkuun juostaan,niin mun jalanjäljet ei ole päällimmäisenä!!!!!!
Vastaa Viestiin