kiertovesipumppu!!
kiertovesipumppu!!
Onko kukaan purkanut ? ei pyöri rest toiminnolla. Pumppu kolmella lähdöllä ja uusi 232 egee. Aattelin kattoo jos hiilet olis loppu. Webasto pelaa kun auto on käynnissä mut ei muuten. Pumpussa ei tunnu mitään värinää että pyöris. Onko oma sulake? Onko motonetin 70 euron pumppu kolmella lähdöllä?
w211 200cdi vm.03
Ite kerran purkiin tuon samaisen pumpun, ei se kovin vaikea ole purkaa ainut
pikku hankaluus oli saada hiilet pysymään alhaalla kasauksen aikana.
mulla oli hiilet melkein lopussa joten kävin veholta kysyyn hiiliä mutta sanovat
että ei kuulemma saa sieltä, no sitten puhistin kunnolla pumpun sisälmykset
siitä hiili pölystä joka oli imeisesti jotenki jumittanut hiiliä niin johan alko pelaan.
kyllähän niitä hiiliä varmaan jostain saa mutta voihan ne itekki tehä jostain lähes samanlaisista hiilistä.
pikku hankaluus oli saada hiilet pysymään alhaalla kasauksen aikana.
mulla oli hiilet melkein lopussa joten kävin veholta kysyyn hiiliä mutta sanovat
että ei kuulemma saa sieltä, no sitten puhistin kunnolla pumpun sisälmykset
siitä hiili pölystä joka oli imeisesti jotenki jumittanut hiiliä niin johan alko pelaan.
kyllähän niitä hiiliä varmaan jostain saa mutta voihan ne itekki tehä jostain lähes samanlaisista hiilistä.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Joku ilmoittautuu, tässä ohjeet remonttiin:caddy66 kirjoitti:Jostain kiinalaisesta halpis porakoneesta joku ottanut hiiliä,ilmeisesti rikkinäisestä.tere
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... modilemman

Ja juudaksille tiedoksi että pelaa edelleenkin.

kiertovesipumppu!!
Auki otin ja hiilet ihan loppu. Kollektori kuin uusi. Tarvii hakee huomenna uudet hiilet ja koittaa saada kasaan. Aika mielenkiintoinen saada kasaan kun ei sovi millään pitään hiiliä kasatessa. Onko jollain tiedossa hyvä konsti???
w211 200cdi vm.03
Re: kiertovesipumppu!!
Jos nyt en ihan väärin muista niin hiilien johtimet saa pyöräytettyä jonkin kulman tai nastan ympärille siten että hiilet pysyvät paikoillaan päädyn pujottamisen ajan. Vapautuvat kun pyöräytät päätyä.koivari kirjoitti:Auki otin ja hiilet ihan loppu. Kollektori kuin uusi. Tarvii hakee huomenna uudet hiilet ja koittaa saada kasaan. Aika mielenkiintoinen saada kasaan kun ei sovi millään pitään hiiliä kasatessa. Onko jollain tiedossa hyvä konsti???
Re: kiertovesipumppu!!
Siis hiilet jousineen pohjaan ja lukitset ne sinne kiristämällä johtimen edellä mainitulla tavalla tiukalle. Ompa helppo selittää.HVM kirjoitti:Jos nyt en ihan väärin muista niin hiilien johtimet saa pyöräytettyä jonkin kulman tai nastan ympärille siten että hiilet pysyvät paikoillaan päädyn pujottamisen ajan. Vapautuvat kun pyöräytät päätyä.koivari kirjoitti:Auki otin ja hiilet ihan loppu. Kollektori kuin uusi. Tarvii hakee huomenna uudet hiilet ja koittaa saada kasaan. Aika mielenkiintoinen saada kasaan kun ei sovi millään pitään hiiliä kasatessa. Onko jollain tiedossa hyvä konsti???


kiertovesipumppu!!
Kasassa on ja pelaa kuin myös webastokin. Viilailin hiilet sopiviksi (Teboililta laturin hiilet) tinailin johdot ja sen jälkeen porasin 1,2mm terällä päätyyn reijät hiilen kohdalle reikään ruuvi jolla lukitsin hiilet ja ei kun pääty paikalleen. Reikien päälle vähän liimamassaa että ei vesi mene sisään et silleen! Hyvä tuli ja hinnaksi 3 euroo!!
w211 200cdi vm.03
No mä luulen, että nopeampaan lopputulokseen pääset, kun otat sen pumpun suosiolla irti. Toinen vaihtoehto on ottaa pumppu irti (ööh, olikos tää toinen vaihtoehto)
Eikun toinen vaihtoehto on pumpun irrotuksen jälkeen yhdistää ne vesiletkujen päät sopivalla putken pätkällä. Jos ei se pumppu kerran toimi, niin sama kai sen tilalle on pistää putken pätkä. Kulkee neste paremmin kun pumpun siivet eivät ole jarruttamassa. Ja sitten rauhassa pumpun kimppuun 


ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe