Onko tuohon joku yksinkertaien tyyppivika mikä on helppo korjata vai aikaa (ja rahaa) vievää tutkistelua ja helvetin kalliiden osien ostelua?
Jos tua jälkimmäinen vaihtoehto niin taidetaampa jättää sudittelut bemarimiehille..

Ei kait 500:n perässä lukkoa pitäisi ollakaan (siis ASD:tä). ASR:n pitäisi hoitaa lukon tehtävää.Tabuli kirjoitti:Mutta tuli mieleen tuosta vielä, että kun vaihdoin peräöljyt niin tuntuis kun ei olisi lukkuo enään perässä.
En tiedä onko lukkoa vai ei, mutta ennen öljynvaihtoa tuntui lukkoperältä, mutta enään ei.. Ota nyt tosta selvää.Roisto kirjoitti:Ei kait 500:n perässä lukkoa pitäisi ollakaan (siis ASD:tä). ASR:n pitäisi hoitaa lukon tehtävää.Tabuli kirjoitti:Mutta tuli mieleen tuosta vielä, että kun vaihdoin peräöljyt niin tuntuis kun ei olisi lukkuo enään perässä.
Eikä ASD-perääkään tarvitse öljyn vaihdon jälkeen ilmata. Jos se käytetään irti, pitää ilmata ASD:n sylinterit. Ei kuitenkaan itse perän öljytilaa.
t.
Risto
Jeps, tiedän. Löytyy tuommoinenkin, joka olisi myös myynnissä..karjis kirjoitti:MB w124 250D-89 Ei meinaa suditella vaikka kuinka yrittää![]()
![]()
Jep, juuri tuommoinen systeemi. Tähän asti olen aina luullutm että se olis luistoneston on/off nappi, mutta olin väärässä..HVM kirjoitti:Jos kyseessä on ASR (onko merkkivaloa/ napissa lumiketjutetun renkaan kuvaa?) niin sitähän ei saa kokonaan pois päältä. Luistoneston "peliinpuuttumiskynnys" nousee hieman jos sitä nappia painaaantaa ruopia hieman esim. lumiketjuja käytettäessä. Napin valo sammuu automaattisesti kun kyytiä on 60km/h, eli ASR on taas täysillä pelissä.
En ole huomannut omassa ässässäni että se napin painaminen vaikuttaisi juuri mitään, joutava nippeli.
Ohittaisin ASR:n välittömästi itsekkin jos siihen joku helppo poppakonsti löytyisi. Nämä vuosien varrella tulleet neuvot jarruvalokatkaisijan liittämisestä pissapojan merkkivaloon eivät nappaa.![]()
ASR on hyvä varuste jos lähdetään liikkeelle liukkaalla, muuten se vie lähinnä hermot.
Joo, uudemmissa näin. Vanhoissa kuten kerroinkin.jussiv kirjoitti:Autossani E 320 T -95 on sekä ASD(lukkoperä) ja ASR(luistonesto) . Lukkoperä on lukkoperä eikä siinä sen kummempaa, ASR säätelee mm koneen vääntöä ja toimii juurikin niin, että sivuluistoon ei saa kirveelläkään kun tehot nollaantuvat heti . 60 km/t nopeuteen asti ASR:n saa pois napista ja autoa voi liukkaalla silloin heitellä kahva edellä miten tahtoo . Samoin on ASR kytkettävä pois jos kärry pitää saada liikkeelle liukkaalla lukkoperän ASD avulla koska heti kun sutaisee ovat tehot pois ja auto jäi siihen . Sekä ASD että ASR ovat mielestäni erinomaisia talvivarusteita tehokkaassa takavetoisessa .
Löytyy suoraan ohitus "jomppi" diagnoosipistokkeeseen eli laitetaan hyppylanka kahden reijän väliin (ei muista ulkoa mitkä numerot, mutta jos tarvis...)Tabuli kirjoitti:Jep, juuri tuommoinen systeemi. Tähän asti olen aina luullutm että se olis luistoneston on/off nappi, mutta olin väärässä..HVM kirjoitti:Jos kyseessä on ASR (onko merkkivaloa/ napissa lumiketjutetun renkaan kuvaa?) niin sitähän ei saa kokonaan pois päältä. Luistoneston "peliinpuuttumiskynnys" nousee hieman jos sitä nappia painaaantaa ruopia hieman esim. lumiketjuja käytettäessä. Napin valo sammuu automaattisesti kun kyytiä on 60km/h, eli ASR on taas täysillä pelissä.
En ole huomannut omassa ässässäni että se napin painaminen vaikuttaisi juuri mitään, joutava nippeli.
Ohittaisin ASR:n välittömästi itsekkin jos siihen joku helppo poppakonsti löytyisi. Nämä vuosien varrella tulleet neuvot jarruvalokatkaisijan liittämisestä pissapojan merkkivaloon eivät nappaa.![]()
ASR on hyvä varuste jos lähdetään liikkeelle liukkaalla, muuten se vie lähinnä hermot.
Kaivahan ne ohjeet vaikka kivensilmästä niin päästään kuminpolttoon.PT kirjoitti:Löytyy suoraan ohitus "jomppi" diagnoosipistokkeeseen eli laitetaan hyppylanka kahden reijän väliin (ei muista ulkoa mitkä numerot, mutta jos tarvis...)Tabuli kirjoitti:Jep, juuri tuommoinen systeemi. Tähän asti olen aina luullutm että se olis luistoneston on/off nappi, mutta olin väärässä..HVM kirjoitti:Jos kyseessä on ASR (onko merkkivaloa/ napissa lumiketjutetun renkaan kuvaa?) niin sitähän ei saa kokonaan pois päältä. Luistoneston "peliinpuuttumiskynnys" nousee hieman jos sitä nappia painaaantaa ruopia hieman esim. lumiketjuja käytettäessä. Napin valo sammuu automaattisesti kun kyytiä on 60km/h, eli ASR on taas täysillä pelissä.
En ole huomannut omassa ässässäni että se napin painaminen vaikuttaisi juuri mitään, joutava nippeli.
Ohittaisin ASR:n välittömästi itsekkin jos siihen joku helppo poppakonsti löytyisi. Nämä vuosien varrella tulleet neuvot jarruvalokatkaisijan liittämisestä pissapojan merkkivaloon eivät nappaa.![]()
ASR on hyvä varuste jos lähdetään liikkeelle liukkaalla, muuten se vie lähinnä hermot.
Jos kuminpoltto vain mielessä, niin se kyllä onnistuu omalla autolla ilman kummempia kikkailuita muutenkin.HVM kirjoitti:Kaivahan ne ohjeet vaikka kivensilmästä niin päästään kuminpolttoon.PT kirjoitti:Löytyy suoraan ohitus "jomppi" diagnoosipistokkeeseen eli laitetaan hyppylanka kahden reijän väliin (ei muista ulkoa mitkä numerot, mutta jos tarvis...)Tabuli kirjoitti:Jep, juuri tuommoinen systeemi. Tähän asti olen aina luullutm että se olis luistoneston on/off nappi, mutta olin väärässä..HVM kirjoitti:Jos kyseessä on ASR (onko merkkivaloa/ napissa lumiketjutetun renkaan kuvaa?) niin sitähän ei saa kokonaan pois päältä. Luistoneston "peliinpuuttumiskynnys" nousee hieman jos sitä nappia painaaantaa ruopia hieman esim. lumiketjuja käytettäessä. Napin valo sammuu automaattisesti kun kyytiä on 60km/h, eli ASR on taas täysillä pelissä.
En ole huomannut omassa ässässäni että se napin painaminen vaikuttaisi juuri mitään, joutava nippeli.
Ohittaisin ASR:n välittömästi itsekkin jos siihen joku helppo poppakonsti löytyisi. Nämä vuosien varrella tulleet neuvot jarruvalokatkaisijan liittämisestä pissapojan merkkivaloon eivät nappaa.![]()
ASR on hyvä varuste jos lähdetään liikkeelle liukkaalla, muuten se vie lähinnä hermot.
No se jarrulla seisominen ei isommin kiinnosta.PT kirjoitti:Jos kuminpoltto vain mielessä, niin se kyllä onnistuu omalla autolla ilman kummempia kikkailuita muutenkin.HVM kirjoitti:Kaivahan ne ohjeet vaikka kivensilmästä niin päästään kuminpolttoon.PT kirjoitti:Löytyy suoraan ohitus "jomppi" diagnoosipistokkeeseen eli laitetaan hyppylanka kahden reijän väliin (ei muista ulkoa mitkä numerot, mutta jos tarvis...)Tabuli kirjoitti:Jep, juuri tuommoinen systeemi. Tähän asti olen aina luullutm että se olis luistoneston on/off nappi, mutta olin väärässä..HVM kirjoitti:Jos kyseessä on ASR (onko merkkivaloa/ napissa lumiketjutetun renkaan kuvaa?) niin sitähän ei saa kokonaan pois päältä. Luistoneston "peliinpuuttumiskynnys" nousee hieman jos sitä nappia painaaantaa ruopia hieman esim. lumiketjuja käytettäessä. Napin valo sammuu automaattisesti kun kyytiä on 60km/h, eli ASR on taas täysillä pelissä.
En ole huomannut omassa ässässäni että se napin painaminen vaikuttaisi juuri mitään, joutava nippeli.
Ohittaisin ASR:n välittömästi itsekkin jos siihen joku helppo poppakonsti löytyisi. Nämä vuosien varrella tulleet neuvot jarruvalokatkaisijan liittämisestä pissapojan merkkivaloon eivät nappaa.![]()
ASR on hyvä varuste jos lähdetään liikkeelle liukkaalla, muuten se vie lähinnä hermot.
Eipä ole sen kummemmin tullut niitä käryteltyä, mutta joskus tuli ihmeteltyä tuon toimintaa. Eli jarrua vasten antaa kyllä polttaa takarengasta, mutta ei tosiaan anna nousta nopeus eron kovin isoksi etu- ja takarenkaitten välillä.
Olen HVM:än kanssa samaa mieltä. Ohjeita kehiin!HVM kirjoitti:Kaivahan ne ohjeet vaikka kivensilmästä niin päästään kuminpolttoon.PT kirjoitti:Löytyy suoraan ohitus "jomppi" diagnoosipistokkeeseen eli laitetaan hyppylanka kahden reijän väliin (ei muista ulkoa mitkä numerot, mutta jos tarvis...)Tabuli kirjoitti:Jep, juuri tuommoinen systeemi. Tähän asti olen aina luullutm että se olis luistoneston on/off nappi, mutta olin väärässä..HVM kirjoitti:Jos kyseessä on ASR (onko merkkivaloa/ napissa lumiketjutetun renkaan kuvaa?) niin sitähän ei saa kokonaan pois päältä. Luistoneston "peliinpuuttumiskynnys" nousee hieman jos sitä nappia painaaantaa ruopia hieman esim. lumiketjuja käytettäessä. Napin valo sammuu automaattisesti kun kyytiä on 60km/h, eli ASR on taas täysillä pelissä.
En ole huomannut omassa ässässäni että se napin painaminen vaikuttaisi juuri mitään, joutava nippeli.
Ohittaisin ASR:n välittömästi itsekkin jos siihen joku helppo poppakonsti löytyisi. Nämä vuosien varrella tulleet neuvot jarruvalokatkaisijan liittämisestä pissapojan merkkivaloon eivät nappaa.![]()
ASR on hyvä varuste jos lähdetään liikkeelle liukkaalla, muuten se vie lähinnä hermot.