mersu kitisee kuin vanha heteka

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
v8500se
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Su 07.11.2004 12:01
Paikkakunta: helsinki

mersu kitisee kuin vanha heteka

Viesti Kirjoittaja v8500se »

onko kellään ideaa mistä seuraavat asiat voisivat johtua?Kuivalla säällä ajettaessa pienestäkin montusta kuuluu etupäästä ihme kitinää tai paremminkin voihkinaa,märällä kelilä ääni häviää??
Toinen asia,miksi 12h lämpimässä tallissa olon jälkeen ei käynnisty kunnolla ja kun sitten käynnistyy niinpröpöttää hetken ,kylmässä ulkona saman ajan jälkeen ei avainta tarvitse kuin näyttää??
Avatar
juppepuputti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10

Re: mersu kitisee kuin vanha heteka

Viesti Kirjoittaja juppepuputti »

v8500se kirjoitti:onko kellään ideaa mistä seuraavat asiat voisivat johtua?Kuivalla säällä ajettaessa pienestäkin montusta kuuluu etupäästä ihme kitinää tai paremminkin voihkinaa,märällä kelilä ääni häviää??
Toinen asia,miksi 12h lämpimässä tallissa olon jälkeen ei käynnisty kunnolla ja kun sitten käynnistyy niinpröpöttää hetken ,kylmässä ulkona saman ajan jälkeen ei avainta tarvitse kuin näyttää??
Itselläni c-koppa 220 muistutti hetekaa yli puolitoista vuotta .. Viimeviikolla kävi huollossa ja olivat vaihtaneet kallistuksenvakaajan puslia (ja laakereita ???)..
Samalla säädettiin pyöränkulmat . Lakkas nitinä&kitinä ja vaeltelu .
Avatar
Marde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ti 26.04.2005 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Marde »

Ehkä toi lämpimästä huono käynnistyvyys johtuu aavistuksen rikkaasta seoksesta, joka on liikaa "peruslämpimälle" koneelle. Kylmässä ongelmaa ei ole, koska silloin kone oikeastikin on kylmä ja ainetta tarvitaankin enemmän. Ehkä enemmänkin joku ominaisuus kuin vika.
W124 260E -87
Kutonen... jotain ihan muuta :)
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Mikä Mersu on kyseessä? W126? Alapallonivel. :roll:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aseva »

Mulla ainakin narisi iskarin yläpään kiinnityskumijutskan murtuminen.
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
v8500se
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Su 07.11.2004 12:01
Paikkakunta: helsinki

Kitinä

Viesti Kirjoittaja v8500se »

Joo kyseessä on 126:nen ja alapallonivel on juuri hiljattain vaihdettu,kitinä jatkuu yhä jopa on mielestäni lisääntynyt!!sitten käyntiin lähdöstä lähtee siis hyvin kylmänä että myös kun kone on ajosta lämmin mutta ei kun on seissyt yön tallissa!
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Loppuunkulunut yläpallonivel pitää myös aikamoista elämää joskus, kun kääntää rattia tai ajaa esim. hidasteeseen..
w115,123,124,126,210 yms.
Vastaa Viestiin