Vanhan ässän turvallisuus ?
Kun häkkinen tömäytti päin seinää Adelaidessa hänen päänsä venyi senttikaupalla törmäyksen voimasta. Se venyi niin paljon että pää kolahti ohjaamon ja ratin väliin, paikkaan johon päätä ei saa työnnettyä edes yrittämällä muuten.
Häkän olisi tappanut aivojen turvotus ja kurkunpään turvotus ellei Sid olisi tehnyt henkitorviavannetta heti paikan päällä. Sisäelimien vaurioista ei taidettu paljoa huudella perään, sensijaan sisäkorvatkin oli vaurioituneet kovassa mällissä.
Eli kunhan vyöt on hyvät ja pää suojattu niin voi täräyttää melko huoleti päin seinää. Keho kestää hurjia kiihtyvyyksiä. Lento-onnettomuuksia tutkiessa selvisi sellainen seikka että normaalit lentokoneistuimet hajoavat paljon ennen ihmisen kehon sietokyvyn päähänsä tulemista. Iso osa vammoista lento-onnettomuuksissa on syntynyt siitä että istuimet ovat hajonneet ja laskeneet matkustajat sinkoilemaan pitkin vaikka vahvemmalla tuolilla ja lannevyöllä <sic> oltaisiin selvitty hengissä..
Kolmipistevyön isoin ongelma on todella se että pistepaine kasvaa niin suureksi että syntyy repeämiä elimiin.
Häkän olisi tappanut aivojen turvotus ja kurkunpään turvotus ellei Sid olisi tehnyt henkitorviavannetta heti paikan päällä. Sisäelimien vaurioista ei taidettu paljoa huudella perään, sensijaan sisäkorvatkin oli vaurioituneet kovassa mällissä.
Eli kunhan vyöt on hyvät ja pää suojattu niin voi täräyttää melko huoleti päin seinää. Keho kestää hurjia kiihtyvyyksiä. Lento-onnettomuuksia tutkiessa selvisi sellainen seikka että normaalit lentokoneistuimet hajoavat paljon ennen ihmisen kehon sietokyvyn päähänsä tulemista. Iso osa vammoista lento-onnettomuuksissa on syntynyt siitä että istuimet ovat hajonneet ja laskeneet matkustajat sinkoilemaan pitkin vaikka vahvemmalla tuolilla ja lannevyöllä <sic> oltaisiin selvitty hengissä..
Kolmipistevyön isoin ongelma on todella se että pistepaine kasvaa niin suureksi että syntyy repeämiä elimiin.
itse olen joskus hiniööny autoa jossa olis turvakaaret ja kuppipenkit.potkua ja kunnon alusta...sellaanen olis kova...ja turvallinen.
Uusien autojen kuskeilla tosiaan on mitä oon kattellu pieni taipumus ajella vähän kuinka sattuu.Ensimmäiset lumet tuli tännepäin maanantaina niin aika liuta uusia volvoja koko ajan mun takaboxis kiinni ja ittekkää en tosiaankaan ajanu hiljaa(10km/h yli rajoitusten)...laitan pian jonkun pienen öljy ruutan tuonne takapuskuriin niin sais vähä roiskia aina silloon tällöö...
niin ja kurveihin ajellaan niin sokeasti että onko liukas vai ei.Autokoulussa oli parivuotta sitten ihan tuikkeli bemari ja liukkailla sitä luiston estoa testailtiin.Ensin ilman 30km/h kurviin ja eihän siitä tullu mitään pitkäksi meni ja jos yritti kaasulla niin meni vaa kylki edellä...luiston esto päälle niin kurvi meni ongelmitta mutta kauhea rutina vaan kuului ja huomas kuinka se lukitsi koko ajan vähä sisempiä renkaita....
Uusien autojen kuskeilla tosiaan on mitä oon kattellu pieni taipumus ajella vähän kuinka sattuu.Ensimmäiset lumet tuli tännepäin maanantaina niin aika liuta uusia volvoja koko ajan mun takaboxis kiinni ja ittekkää en tosiaankaan ajanu hiljaa(10km/h yli rajoitusten)...laitan pian jonkun pienen öljy ruutan tuonne takapuskuriin niin sais vähä roiskia aina silloon tällöö...
niin ja kurveihin ajellaan niin sokeasti että onko liukas vai ei.Autokoulussa oli parivuotta sitten ihan tuikkeli bemari ja liukkailla sitä luiston estoa testailtiin.Ensin ilman 30km/h kurviin ja eihän siitä tullu mitään pitkäksi meni ja jos yritti kaasulla niin meni vaa kylki edellä...luiston esto päälle niin kurvi meni ongelmitta mutta kauhea rutina vaan kuului ja huomas kuinka se lukitsi koko ajan vähä sisempiä renkaita....
Siis mitä?nicnac kirjoitti:...hiniööny...

Se on kieltämättä paska seuraus, että ESP ja muut kilkkeet pitää vehkeet raiteilla paremmin, lisätään sitten nilkan kulmaa senkin edestä

Edit: Heikki H: Sama asia


Vai tarkoitettiinko himoitsemista?
Viimeksi muokannut Mariini, La 29.10.2005 17:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tiedät paikan, kokeile
Tarkootettu varmaan himiöömistä, mikön niinkun haaveellu/ehkä etsiskellytkin KEPÖ:stä. Pitäis aueta ihan asia yhteydestä.
Tosiaan on vissiin varsin yleistä että turvasähköjen edut ulosmitataan liian suurella nopeudella-> ESP aiheuttaa pystysuuntaisen momentin, mutta se ei välttämättä riitä kääntämään resultanttia tarpeeksi
.'
Edit: niin´no, siitä "himo" aihiosta toi varmaan on väännetty, kyllä siinä ainakin jonkunlainen yhteys on.
Tosiaan on vissiin varsin yleistä että turvasähköjen edut ulosmitataan liian suurella nopeudella-> ESP aiheuttaa pystysuuntaisen momentin, mutta se ei välttämättä riitä kääntämään resultanttia tarpeeksi

Edit: niin´no, siitä "himo" aihiosta toi varmaan on väännetty, kyllä siinä ainakin jonkunlainen yhteys on.
So long and thanks for all the fish
Urheilijat on yleensä keskimääräistä parempikuntoisia ja harvoin ylipainoisia tai huonokuntoisia. Heidän kehonsa kestää ehkä keskiverto möhömahaa enemmän muutenkin kasassa kovissa hidastuvuuksissa. Toinen ääripää turvallisuudessa on moottoripyörällä kilpaa ajavat jotka heittää volttia kolmensadan vauhdissa ja kävelevät radan sivuun kun kuperkeikat on tehty. Ei se kova vauhti tapa autossakaan vaan se äkkipysäys ...e320 kirjoitti:Kun häkkinen tömäytti päin seinää Adelaidessa hänen päänsä venyi senttikaupalla törmäyksen voimasta. Se venyi niin paljon että pää kolahti ohjaamon ja ratin väliin, paikkaan johon päätä ei saa työnnettyä edes yrittämällä muuten.
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Huonolla tuurilla ja olosuhteilla "turvallinenkin" kulkuväline on paperia.
Konginkangas osoitti että kun kohdalle sattuu tarpeeksi suuri ja pahan aikaan on kaikki tekniikka ja massa tuhoutuvaa.
Tasoristeyksissä on vaarana joutua moninverroin kovempien massojen runtelemaksi kuin edellämainitussa.
Ajellaan varovasti ja ennakoiden. Jooko?
Konginkangas osoitti että kun kohdalle sattuu tarpeeksi suuri ja pahan aikaan on kaikki tekniikka ja massa tuhoutuvaa.
Tasoristeyksissä on vaarana joutua moninverroin kovempien massojen runtelemaksi kuin edellämainitussa.
Ajellaan varovasti ja ennakoiden. Jooko?
EX - W 211 220 CDIA - 04
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
Yksi asia kyllä tässä w126:ssa on tosiasia. Auto on suunniteltu joskus kivikaudella. 70-luvulla auton suunnittelu kesti melkoisen kauan. Muistaakseni tuolloin uuden auton tie piirustuspöydältä tuotantoon kesti 6-7 vuotta. Eli W126:n alkuviivat piirrettiin piirustuspöydällä jossakin Mersun tehtaalla. Oletetaan että auton suunnittelu kesti sen 7 vuotta, niin uuden ässän viivoja alettiin piirrellä heti w116:n julkaisun jälkeen vuonna 1972.
Silloin ei kyllä ollut tietokonesimuliontia saati edes funktiolaskimia. Vanhimmat mersun insinöörit olivat syntyneet 1910-luvulla. Lujuus- ja suunnitelulaskennassa käytettiin laskutikkuja. Tämänkin palstan lippistuunaajista 99% ei varmastikkaan edes osaa laskea laskutikulla, tai saati edes nähnyt sellaista eläessään.
Kuinka monella teillä on OLOHUONEESSA väritelevisio vuodelta 1975( joka muuten painoi ainakin 35kg ja maksoi omaisuuden) ?
Tai Asan mahonkinen stereoradio dreijjalla?
Tai ässä tallissa?
Yhtä kaikki aikansa huipputeknologiaa.
Ei minulla mitään hienoa Assämersua vastaan ole, mutta se edustaa tekniikkaa kivikaudelta.
Silloin ei kyllä ollut tietokonesimuliontia saati edes funktiolaskimia. Vanhimmat mersun insinöörit olivat syntyneet 1910-luvulla. Lujuus- ja suunnitelulaskennassa käytettiin laskutikkuja. Tämänkin palstan lippistuunaajista 99% ei varmastikkaan edes osaa laskea laskutikulla, tai saati edes nähnyt sellaista eläessään.
Kuinka monella teillä on OLOHUONEESSA väritelevisio vuodelta 1975( joka muuten painoi ainakin 35kg ja maksoi omaisuuden) ?
Tai Asan mahonkinen stereoradio dreijjalla?
Tai ässä tallissa?
Yhtä kaikki aikansa huipputeknologiaa.
Ei minulla mitään hienoa Assämersua vastaan ole, mutta se edustaa tekniikkaa kivikaudelta.
w124 200D
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
Jos w126 ässämersua ei ole suunniteltu ollenkaan tietokoneella, niin mersun inssit ovat kivikaudelta ei muut..
Ja tää on pakko heittää tähän: http://www.opel6070club.com/Historiaa/c ... ist/13.jpg
ja
ja 
Ja tää on pakko heittää tähän: http://www.opel6070club.com/Historiaa/c ... ist/13.jpg



Tuo oli todella hyväJarno.v kirjoitti: Ja tää on pakko heittää tähän: http://www.opel6070club.com/Historiaa/c ... ist/13.jpg
ja
ja


"Siksi Opelilla on vuoden takuu ilman kilometrirajoitusta"...


ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
60-luvulla käytiin jo kuussa ja tultiin vielä takaisinkin, nykyään vähän hissumpaa sillä rintamalla? 

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
...ja lippu liehuu, vaikka tiettävästi kuussa eivät tuulet puhaltele.... 
Aletaan kohta olla aika kaukana ässän turvallisuudesta

Aletaan kohta olla aika kaukana ässän turvallisuudesta

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Jo on vilkasta keskustelua. Osalla porukasta on runsaasti ylimääräistä aikaa
On seassa toki asiallisia kommentteja, mutta valtavasti myös mutua.
No, ei tämäkään mitää muuta ole, mutta muistelen sitä ammoisessa tuulilasissa ollutta traagista juttua, jossa meklarin pojan w140:llä ässällä ajettiin järjettömästi isoa kovaa kalliioon, autolla joka ei osaa sitoa törmäysenergiaa pehmentäen törmäystä. Henkiin jäi ihmeellisen paljon porukkaa. Mitenhän kävisi uudella micralla?
W126 280 S -81tuli kolmisen vuotta sitten -97 Carina E:n keulaan hiekkatiellä kummun takaa, vauhtia kummallakin arviolta 50km/h. Olin Carinassa, bagit laukesi silmille, kuski kiireestä lasarettiin. Autot törmäsivät tasan puolesta välistä toisiensa vasempaan etukulmaan.Itse selvisin säikähdyksellä, bagi ja vyö säästivät, Carinan kuskille oli käydä kalpaten, hengissä selvisi. Ässämersussa ei ollut bagia, ei abseja, ei mitään. Mutta kuski nousi heti autosta, vahingoittumattomana selvittämään tilannetta, Carinan kuski ei tiennyt tästä maailmasta pitkään aikaan mitään. Vaikka oli 16 vuotta uudempaa turvatekniikkaa. Kumpikin auto meni lunastukseen.
Tämmöistä mutua, turvallisen auton kuva jäi w126:sta, uuden karheasta carinasta ei..

No, ei tämäkään mitää muuta ole, mutta muistelen sitä ammoisessa tuulilasissa ollutta traagista juttua, jossa meklarin pojan w140:llä ässällä ajettiin järjettömästi isoa kovaa kalliioon, autolla joka ei osaa sitoa törmäysenergiaa pehmentäen törmäystä. Henkiin jäi ihmeellisen paljon porukkaa. Mitenhän kävisi uudella micralla?
W126 280 S -81tuli kolmisen vuotta sitten -97 Carina E:n keulaan hiekkatiellä kummun takaa, vauhtia kummallakin arviolta 50km/h. Olin Carinassa, bagit laukesi silmille, kuski kiireestä lasarettiin. Autot törmäsivät tasan puolesta välistä toisiensa vasempaan etukulmaan.Itse selvisin säikähdyksellä, bagi ja vyö säästivät, Carinan kuskille oli käydä kalpaten, hengissä selvisi. Ässämersussa ei ollut bagia, ei abseja, ei mitään. Mutta kuski nousi heti autosta, vahingoittumattomana selvittämään tilannetta, Carinan kuski ei tiennyt tästä maailmasta pitkään aikaan mitään. Vaikka oli 16 vuotta uudempaa turvatekniikkaa. Kumpikin auto meni lunastukseen.
Tämmöistä mutua, turvallisen auton kuva jäi w126:sta, uuden karheasta carinasta ei..
124.023
"...meklarin pojan w140:llä ässällä ajettiin järjettömästi isoa kovaa kalliioon, autolla joka ei osaa sitoa törmäysenergiaa pehmentäen törmäystä. Henkiin jäi ihmeellisen paljon porukkaa..."
Lienee sama juttu; nuorisoporukka yllytti kuljettajaa ajamaan nopeusennätystä jollekin tienpätkälle josta yleisesti oli mittailtu ajoaikoja.
Auton omistaja (vai oliko isänsä nimissä auto) oli kyydissä.
Silminnäkijä kertoi luulleensa lentokoneen putoavan, kun ässä oli karannut kuljettajan käsistä parinsadan, ylikin, vauhdissa pyörien pystykierteessä tietä ja tienvartta pitkin valtavassa pölypilvessä.
Jos kyseessä on sama juttu, kallioon ei suoraan törmätty ellei lopuksi.
Tosin muistaakseni yhtä vainajaa haettiin jonkinaikaa, ja hänet löydettiin jonkin kallion päältä.(?)
Kuljettaja jäi henkiin, muut taisivat kuolla.
Juttua ei ole käsillä, ylläolevat ovat omia muistikuviani tarinasta...
Lienee sama juttu; nuorisoporukka yllytti kuljettajaa ajamaan nopeusennätystä jollekin tienpätkälle josta yleisesti oli mittailtu ajoaikoja.
Auton omistaja (vai oliko isänsä nimissä auto) oli kyydissä.
Silminnäkijä kertoi luulleensa lentokoneen putoavan, kun ässä oli karannut kuljettajan käsistä parinsadan, ylikin, vauhdissa pyörien pystykierteessä tietä ja tienvartta pitkin valtavassa pölypilvessä.
Jos kyseessä on sama juttu, kallioon ei suoraan törmätty ellei lopuksi.
Tosin muistaakseni yhtä vainajaa haettiin jonkinaikaa, ja hänet löydettiin jonkin kallion päältä.(?)
Kuljettaja jäi henkiin, muut taisivat kuolla.
Juttua ei ole käsillä, ylläolevat ovat omia muistikuviani tarinasta...
wiimax.fi
Kuu-jutun pointtinahan oli tietenkin että todella valtavia ja huippuvaativia projektejakin on pystytty toteuttamaan ilman nykyajan supertietokoneita, kunhan vaan on tarpeeksi tietotaitoa, tutkimusta ja asiaan täysillä sitoutuneita ihmisiä. Johan sitä Leonardo da Vinci, Arkhimedes ja monet muut väänsi sellaisia keksintöjä helmitaulujensa avulla että nykypäivän tiedemiehetkin ovat aivan äimänkäkenä. Ja egyptiläisten pyramidit ja parin sadan tonnin painoiset obeliskit saatiin pystyyn jo paljon ennen Pekkaniskaa. Ja keskiaikaiset mahtavat katedraalit, joita rakennettiin ilman laastia millin tarkkuudella tonnien painoisista kivistä ja kaikki tämä ilman isompaa tietoa lujuuslaskennasta. Ja moni niistä on pystyssä vielä tänä päivänäkin. Nykyäänhän luotetaan sokeasti siihen mitä laskin tai tietokone sanoo. Ikävämpi juttu on että niissä tietokonemalleissa on voinut jäädä joku juttu huomioimatta.
Olipahan OT:tä kerrakseen.

Olipahan OT:tä kerrakseen.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Hyviä pointteja, uutta näkökulmaa aiheeseen.PM kirjoitti:Kuu-jutun pointtinahan oli tietenkin että todella valtavia ja huippuvaativia projektejakin on pystytty toteuttamaan ilman nykyajan supertietokoneita, kunhan vaan on tarpeeksi tietotaitoa, tutkimusta ja asiaan täysillä sitoutuneita ihmisiä. Johan sitä Leonardo da Vinci, Arkhimedes ja monet muut väänsi sellaisia keksintöjä helmitaulujensa avulla että nykypäivän tiedemiehetkin ovat aivan äimänkäkenä. Ja egyptiläisten pyramidit ja parin sadan tonnin painoiset obeliskit saatiin pystyyn jo paljon ennen Pekkaniskaa. Ja keskiaikaiset mahtavat katedraalit, joita rakennettiin ilman laastia millin tarkkuudella tonnien painoisista kivistä ja kaikki tämä ilman isompaa tietoa lujuuslaskennasta. Ja moni niistä on pystyssä vielä tänä päivänäkin. Nykyäänhän luotetaan sokeasti siihen mitä laskin tai tietokone sanoo. Ikävämpi juttu on että niissä tietokonemalleissa on voinut jäädä joku juttu huomioimatta.![]()
124.023
Tuossa linkissä on paljon faktatietoa Ruotsissa tapahtuneista kolareista.
Monista eri automerkeistä, vuosienvarrelta.
http://www.folksam.se/forskning/index.htm
Monista eri automerkeistä, vuosienvarrelta.
http://www.folksam.se/forskning/index.htm
Kyllä Mersu on aina Mersu
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
En rupea kiistelemään kumpi on turvallisempi 126:nen vai Micra, joitain huomioita kuitenkin.
- viime vuoden ennätyskolareissa Helsingin sisääntuloväylillä, jos olisin joutunut sekaan, niin mielummin Mersulla.
- nykyautoilla ihmiset ajaa kuin idiootit, ei persetuntumalla.
- ennen vanhaan sai ajaa faijan autolla jääradoilla, oppi pitämään auton tassussa.
- -70-luvulla pidettiin kypärää käyttävää 80 kuutioisen kevarin kuskia typeränä,
nykyään kypärä pakollinen mopoillekin.
- kaverini vuokras fillarin Thaimaassa, ajoi 100 metriä etuhaarukka katkesi,
poskiluun murtuma - loppukorjausleikkaukset tehtiin Suomessa, jos olis ollu
kypärä olis ehkä selvinny pikkunaarmuilla.
- ihmisen pääkoppa on herkkä kapistus, ei pysty rakentamaan nykyteknologialla uusiks.
Joten mieti pariin kertaan:
Oisko viisasta ajaa kelin mukaan eikä rajoituksen mukaan ?
Kannattaako fillarilla käyttää kypärää ?
Turvavyötkin on hyvät jos niitä käyttää.
Näin ajattelee yksitysajattelija.
Tiedättekö muuten missä ässä- Mersut on tehty ?
Ne on saavutusten museossa näytillä Pohjois-Koreassa. Niitähän ostettiin sinne aikoinaan 100 kpl:tta, esiteltäväksi tavanpulliaisille kotimaisina tuotteina.
- viime vuoden ennätyskolareissa Helsingin sisääntuloväylillä, jos olisin joutunut sekaan, niin mielummin Mersulla.
- nykyautoilla ihmiset ajaa kuin idiootit, ei persetuntumalla.
- ennen vanhaan sai ajaa faijan autolla jääradoilla, oppi pitämään auton tassussa.
- -70-luvulla pidettiin kypärää käyttävää 80 kuutioisen kevarin kuskia typeränä,
nykyään kypärä pakollinen mopoillekin.
- kaverini vuokras fillarin Thaimaassa, ajoi 100 metriä etuhaarukka katkesi,
poskiluun murtuma - loppukorjausleikkaukset tehtiin Suomessa, jos olis ollu
kypärä olis ehkä selvinny pikkunaarmuilla.
- ihmisen pääkoppa on herkkä kapistus, ei pysty rakentamaan nykyteknologialla uusiks.
Joten mieti pariin kertaan:
Oisko viisasta ajaa kelin mukaan eikä rajoituksen mukaan ?
Kannattaako fillarilla käyttää kypärää ?
Turvavyötkin on hyvät jos niitä käyttää.
Näin ajattelee yksitysajattelija.

Tiedättekö muuten missä ässä- Mersut on tehty ?
Ne on saavutusten museossa näytillä Pohjois-Koreassa. Niitähän ostettiin sinne aikoinaan 100 kpl:tta, esiteltäväksi tavanpulliaisille kotimaisina tuotteina.
jomi
+ n. 40 exää (autoja pärriä v.sta -74
________________________________________
Sylinterien lukumäärä ei ole ratkaiseva,kunhan luku on 3 jaollinen
+ n. 40 exää (autoja pärriä v.sta -74
________________________________________
Sylinterien lukumäärä ei ole ratkaiseva,kunhan luku on 3 jaollinen
S-luokka
Katselen juuri Vehon tekemää
esittelyvideota 126:sta (S-luokka). Siinä näytetään
tietokone-simulaatiota satakakskutosen törmäystilanteesta.
Videolla näytetään myös noita mersun tekemiä kolaritestejä,
missä näkyy selvästi ovissa olevat sivutörmäyssuojat.
Suora lainaus videolta: Tietokoneiden avulla suunnitellut törmäysenergiaa
sitovat vyöhykkeet edessä ja takana. Huipputukevat sisärakenteet
ja suuri sivuttaislujuus.
Nojuu, punasella vähän värittelin noita mitkä saattaa olla vähän ristiriidassa
täällä esitettyjen "faktojen" kanssa...taitaa veho syöttää propagandaa
Ja ristiriitatapauksissahan todellisuus on aina väärässä
esittelyvideota 126:sta (S-luokka). Siinä näytetään
tietokone-simulaatiota satakakskutosen törmäystilanteesta.
Videolla näytetään myös noita mersun tekemiä kolaritestejä,
missä näkyy selvästi ovissa olevat sivutörmäyssuojat.
Suora lainaus videolta: Tietokoneiden avulla suunnitellut törmäysenergiaa
sitovat vyöhykkeet edessä ja takana. Huipputukevat sisärakenteet
ja suuri sivuttaislujuus.
Nojuu, punasella vähän värittelin noita mitkä saattaa olla vähän ristiriidassa
täällä esitettyjen "faktojen" kanssa...taitaa veho syöttää propagandaa

Ja ristiriitatapauksissahan todellisuus on aina väärässä

Ex monta W-kirjainta.
Hyvä videonpätkä. Ohjaamo pysyi muodossaan vaikka tälli on ollut tosi kova.
Toivon vain että en SECilläni jouu nimen omaan kylkikolariin kun sen todella pitkä ovi on vuoden 80 Corollan luokkaa rakenteeltaan ja painoltaan ja todella ilman minkään näköisiä kylkikolarisuojia. Jos joku auto tulee keskelle ovea hiukankin kulmittain niin jo kolmestakympistä se työntyy puolimetriä ohjaamoon... USA-versioissa kylkikolarisuojat ilmeisesti ovat, siellä kun autoilta vaaditaan vähän enemmän.
Toivon vain että en SECilläni jouu nimen omaan kylkikolariin kun sen todella pitkä ovi on vuoden 80 Corollan luokkaa rakenteeltaan ja painoltaan ja todella ilman minkään näköisiä kylkikolarisuojia. Jos joku auto tulee keskelle ovea hiukankin kulmittain niin jo kolmestakympistä se työntyy puolimetriä ohjaamoon... USA-versioissa kylkikolarisuojat ilmeisesti ovat, siellä kun autoilta vaaditaan vähän enemmän.
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
www.hakalaperformance.fi
-89 560 SEC
-93 BMW 740i V8 Shadow Line
-91 Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4wd 4ws
www.hakalaperformance.fi
-89 560 SEC
-93 BMW 740i V8 Shadow Line
-91 Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4wd 4ws
- Jori Ravantti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 314
- Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
- Paikkakunta: Asikkala
- Viesti:
turvallisia?
Rohkenen epäille, että esimerkiksi tämä henkilöauto on vanhakantaisesta vuosikymmenten takaisesta suunnittelusta huolimatta kolaritilanteessa turvallisempi tämän auton kuskille kuin moni uudempi keskiverto henkilöauto:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... earch=Etsi
Tuossa olisi kymmenen vuoden ikäinen:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... earch=Etsi
Vielä kun olisi varustettu samanlaisella Cumminsin 5,9 litraisella dieselkoneella kuin Dodgen pickup, niin parempaa pirssiä saisi hakea.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... earch=Etsi
Tuossa olisi kymmenen vuoden ikäinen:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... earch=Etsi
Vielä kun olisi varustettu samanlaisella Cumminsin 5,9 litraisella dieselkoneella kuin Dodgen pickup, niin parempaa pirssiä saisi hakea.
Miten tuossa listassa ei ollut kuin vanhoja mersuja? Onko passiivinen turvallisuus niin korkea ettei tilastoja ole uudemmista saatu?Tuossa linkissä on paljon faktatietoa Ruotsissa tapahtuneista kolareista.
Monista eri automerkeistä, vuosienvarrelta.
http://www.folksam.se/forskning/index.htm

Ei vaineskaan, ihmetyttää vain miten Volvon tilastot ylsi 2000-luvulle asti ja Mersulla W124:n.
Muistelen lukeneeni että w110 on ensimmäinen automalli maailmassa jossa jo suunnittelussa huomioitu kokoonpainuvat törmäysvyöhykkeet. Ja kas kun omaa autoa kunnostin pisti silmään useassa kohdassa nykymallien mukaiset törmäyskohdat. Eikä ole käytetty tietokonetta suunnittelussa...
Siinä meklarin pojan kuolemaan johtaneessa onnettomuudessa ajoneuvon omistaja kuoli koska ei ollut turvavöissä ja lensi ulos autosta ympäriajon yhteydessä. Auto lensi tien yli perä edellä kalliota ja syttyi palamaan. Se oli tuulilasissa kuukauden shokkina tapahtuma ajankohdan jälkeen.
Jos itse tarvitsisi valita ajanko kolarin uudella autolla vai vanhalla 126:lla valitsisin 126:n...toivottavasti ei kuitenkaan tarvi valita.
Siinä meklarin pojan kuolemaan johtaneessa onnettomuudessa ajoneuvon omistaja kuoli koska ei ollut turvavöissä ja lensi ulos autosta ympäriajon yhteydessä. Auto lensi tien yli perä edellä kalliota ja syttyi palamaan. Se oli tuulilasissa kuukauden shokkina tapahtuma ajankohdan jälkeen.
Jos itse tarvitsisi valita ajanko kolarin uudella autolla vai vanhalla 126:lla valitsisin 126:n...toivottavasti ei kuitenkaan tarvi valita.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Jos ajaisin sen mielummin 126:lla niin enköhän myös silloin valitsisi sen jos istun kyydissä....rupeaa esim. väyryset olemaan niin kupan syömiä ja ohuesta pellistä etten usko niiden turvallisuuteen. Jos uudempaa kolariautoa täytyisi miettiä valitsisin w140:n. On melkoinen panssarivaunu. 

Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463