
W124 oikea eturengas taaempana?
W124 oikea eturengas taaempana?
Eli siis homman nimi seuraava: Tuli hankittua uudet Nokian 4:set (195/65R15)ja ajaessa syvempään monttuun/ etupään niiatessa syvempään, niin oikean puolen rengas vastaa lokasuojaan /helmamuoviin. Mittailin siinä sitten, niin oikea eturengas on pari senttiä taaempana kuin vasen. Mistäköhän voisi johtua??? 

huh, pari senttiä?
kuulosta aika rankalta..... eihän sillä uskalla ees ajaa jos ne noin paljon muka on eri asennossa mitä vasen. Tarkoittaa siis sitä et ripustuksessa jotain häikkää...vai olisiko pyörän suuntaus päässyt jostain syystä löystymään/muuttumaan... ootko varma että pyörät oli suorassa kun mittasit?
kuulosta aika rankalta..... eihän sillä uskalla ees ajaa jos ne noin paljon muka on eri asennossa mitä vasen. Tarkoittaa siis sitä et ripustuksessa jotain häikkää...vai olisiko pyörän suuntaus päässyt jostain syystä löystymään/muuttumaan... ootko varma että pyörät oli suorassa kun mittasit?
RikuK kirjoitti:Ei ainaskaan ajaessa mitään häikkää huomaa. Vasta kun etupää joustaa syvemmälle, niin rengas raapaisee. ja näin tapahtuu vain oikealla puolella. Mittasin renkaat niin suorassa kuin suinkin.
toi on mun mielestä aika paljon, 2cm meinaan... oisko siinä oikeen puolen suuntaus päässyt liikkumaan...
Onko tukivarret suorat? Kun 250 D:llä aikoinaan ajoin hankeen, niin alatukivarsi meni solmuun = rengas taaempana.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Pitkittäistukivarressa on pituus säätö. Lisäksi alatukivarren ja pitkittäistukivarren välinen kumit menee w124:ssa ajanmyötä, vian huomaa vain kun laittaa "isot" renkaat alle ja voimakkaassa jarrutuksessa ottaa rengas kiinni sisälokariin.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Re: W124 oikea eturengas taaempana?
Sulla on kulmat pielessä Käy säädöissä niin sopii pyörimään.RikuK kirjoitti:Eli siis homman nimi seuraava: Tuli hankittua uudet Nokian 4:set (195/65R15)ja ajaessa syvempään monttuun/ etupään niiatessa syvempään, niin oikean puolen rengas vastaa lokasuojaan /helmamuoviin. Mittailin siinä sitten, niin oikea eturengas on pari senttiä taaempana kuin vasen. Mistäköhän voisi johtua???
Re: W124 oikea eturengas taaempana?
Siis pari senttiä taempana mistä mitattuna ?RikuK kirjoitti:Eli siis homman nimi seuraava: Tuli hankittua uudet Nokian 4:set (195/65R15)ja ajaessa syvempään monttuun/ etupään niiatessa syvempään, niin oikean puolen rengas vastaa lokasuojaan /helmamuoviin. Mittailin siinä sitten, niin oikea eturengas on pari senttiä taaempana kuin vasen. Mistäköhän voisi johtua???
Jos mittasitlokasuojan reunasta niin siinä voi lokasuoja /helmamuovi olla ennemmin vänkyrällään kuin itse pyörä. Varsinkin jos k.o. lokari on joskus kolaroitu tms.
Jos mittasit takapyöristä akselinvälin kummaltakin puolelta niin se kertoo jo vähän enemmän.
Vielä parempi tapa saada jonkunlainen käsitys etä onko pyörät sinne päin on nelipyöräsuuntaus. Eikä sekään kerro muuta kuin että pyörät ovat suorakulmassa (jos on) Se ei kerro pyörien luoman suorakulman suhdetta auton koriin.
Ainoa 100% varma tapa on puristaa auto kiinni korinoikojan jekkiin ja tarkistaa sen suoruus.
Mutta kuitenkin niin mistä siis mittasit sen 2 senttiä ?
,Tero
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
Puslat uusiksi
Jos ne kolmiotukivarsien puslat ovat tosi kuluneet - kuten esim mulla heilui senttitolkulla sieltä puslien tyvestä 600tkm ajon jälkeen - niin varmalla on senttitolkulla heittoa pyörien kohdallakin ripustusta 
Puslat ei paljoa maksa, Motonetistä saa erikseen pyytämällä Febi/Bilstein puslia, mutta asentaminen on yhtä tuskaa ja säätöpultit menvät varmasti uusiksi.
HEnkka
"Nimimerkillä 2 viikkoa auton alla 2 kilon lekalla mätkyttäen ja rälläköidä ne piti irti kumminkin"

Puslat ei paljoa maksa, Motonetistä saa erikseen pyytämällä Febi/Bilstein puslia, mutta asentaminen on yhtä tuskaa ja säätöpultit menvät varmasti uusiksi.
HEnkka
"Nimimerkillä 2 viikkoa auton alla 2 kilon lekalla mätkyttäen ja rälläköidä ne piti irti kumminkin"
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"