2.3-16 käy tyhjäkäyntiä kolmella. Missä vika?
2.3-16 käy tyhjäkäyntiä kolmella. Missä vika?
Mulla on 190mese vm-85 2.3 16venttiilisellä koneella ja se käy kolmella tyhjäkäyntiä, kierroksilla tulee mukaan.1pytty aina pimee. Oon vaihtanut tulpat, virranjakajan kannen ja pyörijän. Vaihtanu suuttimia. Mitannut puristuspaineet jotka oli ok ja tehnyt ohivuoto mittauksen joka pytyssä 10%ohivuoto mikä on ihan ok. (saamieni tietojen mukaan).LOPPUU JÄRKI!!! Olisko kellään ideoita???
- peteracing
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43
nii..
ootko varma ett se käy kolmella? ettei vaa käy huonosti kaikilla? helppo kokeilla suihkepullolla peltisarjasta... mikä pytty se on? aina sama? vastaappa näihin ni otetaan yhteys mr. ahtopaineeseen 

power is nothing without control...
Re: nii..
Aika varma, kun nyppään irti ykkösen tulpanjohdon irti niin ei käynti ei muutu yhtään, toisin kuin muista johdoista. Aina sama 1.pytty. Tulppa musta, muissa pytyissä vaalea. En ole koittanut tota suihkepullo hommaa. Täytyy koitaa sitä huomenna. Olis kiva jos löytys joku vika, et tietäs minkä korjais, ettei lähde umpimähkään kokeileen ostamalla uusia osia ku ne maksaa "16 kertaa enemmän ku tavalliseen" ei ny ihan mut kuitenkin. (Kannattaa omistaa erikoinen auto)peteracing kirjoitti:ootko varma ett se käy kolmella? ettei vaa käy huonosti kaikilla? helppo kokeilla suihkepullolla peltisarjasta... mikä pytty se on? aina sama? vastaappa näihin ni otetaan yhteys mr. ahtopaineeseen
- peteracing
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43
kokeile ...
kokeile tosiaan se suihkejuttu. ja sit ne johdot. sit ottasin venttiilikopan pois ja kattosin sen ykköspytyn nokat. noissa ollu sitä boxivikaakin kuulemma,mut ensin kattosin vikaa mekaaniselta puolelta. kokeillaan näillä ja sit otetaan yhteys muualle jos ei näy vikaa.
power is nothing without control...
- peteracing
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43
jakaja...
tarkastappas onko jakaja väljä...eli liikkuuko akseli sivusuunnassa. mulla teki joskus ralliauto tuota ku oli jakaja kulunu liikaa..
power is nothing without control...
Itse henk.koht lähtisin vikaa etsimään juurikin seuraavassa järjestyksessä.
tulppa
tulpanjohto
suutin
ja sitten etenemään tarpeen mukaan.
Jaska
varmaankin tulpanjohdossa se vika, ei jaksa lyödä tyhjäkäynnillä kipinä läpi viallisesta johdosta (vastus liian suuri) tai sitten johto lyö läpi .
tulppa
tulpanjohto
suutin
ja sitten etenemään tarpeen mukaan.
Jaska
varmaankin tulpanjohdossa se vika, ei jaksa lyödä tyhjäkäynnillä kipinä läpi viallisesta johdosta (vastus liian suuri) tai sitten johto lyö läpi .
itse ajelen polkupyörällä :D
vika löytyi. Ehkä?
Otin tossa suuttimet irti ja testasin ne, kusivat miten sattuu ei likikään sumua, jota sieltä pitäisi tulla. Ja musta tuntuu että ei määräjakajakaan toiminut ihan niinkuin pitäisi, antoi tosi heikosti bensaa. Bensapaineet on ok. Onko ideoita miten ton määräjakajan voisi testata itse tai joku korjaamo?
Re: vika löytyi. Ehkä?
Siitä pystyy näkemään puhdistusaineiden avulla onko tukkeessa paskasta tms. Jos on fyysistä vikaa, korjaamaankin pystyisi mutta Bosch ei kuulemma toimita uusia osia. En tiedä onko sama määränjakaja kuin 8V malleissa, tuskinpa, veikkaisin hintaa lähemmäs 3.000 euroa.cossumese kirjoitti:Otin tossa suuttimet irti ja testasin ne, kusivat miten sattuu ei likikään sumua, jota sieltä pitäisi tulla. Ja musta tuntuu että ei määräjakajakaan toiminut ihan niinkuin pitäisi, antoi tosi heikosti bensaa. Bensapaineet on ok. Onko ideoita miten ton määräjakajan voisi testata itse tai joku korjaamo?
Kun vaihdoit suuttimet, vaihdoitko kaikki samalla kertaa?
Niinhän pitäisi oikeastaan tehdä muuten tulee määrä- ja seos-eroja ja loppuhyöty on 0. Kun kaikki suuttimet ovat uusia ja ehjiä, uus kokeilu, säädöt hiukkasen rikkaalle. Paljonkos nyt CO-arvo?
Eikai kansipahvi vuoda?
Re: vika löytyi. Ehkä?
Siitä pystyy näkemään puhdistusaineiden avulla onko tukkeessa paskasta tms. Jos on fyysistä vikaa, korjaamaankin pystyisi mutta Bosch ei kuulemma toimita uusia osia. En tiedä onko sama määränjakaja kuin 8V malleissa, tuskinpa, veikkaisin hintaa lähemmäs 3.000 euroa.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Kun vaihdoit suuttimet, vaihdoitko kaikki samalla kertaa?
Niinhän pitäisi oikeastaan tehdä muuten tulee määrä- ja seos-eroja ja loppuhyöty on 0. Kun kaikki suuttimet ovat uusia ja ehjiä, uus kokeilu, säädöt hiukkasen rikkaalle. Paljonkos nyt CO-arvo?
Eikai kansipahvi vuoda?[/quote]
En usko et kansipahvissa on vikaa kun tein ton ohivuoto mittauksen ja kaikki pytyt näytti samaa 10%. Käsittääkseni se olisi näkynyt siinä ja vesitilaankaan paine ei mene. En ole vielä vaihtanut suuttimia, tarkotus kyllä on. ja sit sen jälkeen jos ei toimi, niin määräjakaja vaihtoon tai jotain...
------------------------------------------------------------------------------------------------
Kun vaihdoit suuttimet, vaihdoitko kaikki samalla kertaa?
Niinhän pitäisi oikeastaan tehdä muuten tulee määrä- ja seos-eroja ja loppuhyöty on 0. Kun kaikki suuttimet ovat uusia ja ehjiä, uus kokeilu, säädöt hiukkasen rikkaalle. Paljonkos nyt CO-arvo?
Eikai kansipahvi vuoda?[/quote]
En usko et kansipahvissa on vikaa kun tein ton ohivuoto mittauksen ja kaikki pytyt näytti samaa 10%. Käsittääkseni se olisi näkynyt siinä ja vesitilaankaan paine ei mene. En ole vielä vaihtanut suuttimia, tarkotus kyllä on. ja sit sen jälkeen jos ei toimi, niin määräjakaja vaihtoon tai jotain...
Re: vika löytyi. Ehkä?
Ei välttämättä näy ohivuotomittauksessa kansivuoto. Itselläni vuotaa kumpaankin suuntaan reilusti ja ohivuoto hyvissa arvoissa, samoin puristukset. Tosin ohivuotomittausta en tehnyt itse vaan korjaamo.cossumese kirjoitti:En usko et kansipahvissa on vikaa kun tein ton ohivuoto mittauksen ja kaikki pytyt näytti samaa 10%. Käsittääkseni se olisi näkynyt siinä ja vesitilaankaan paine ei mene. En ole vielä vaihtanut suuttimia, tarkotus kyllä on. ja sit sen jälkeen jos ei toimi, niin määräjakaja vaihtoon tai jotain...
Kaverilla kävi bensa mersulla samalla tavalla eli yksi pytty pimeänä. Osaa vaihdettiin...(pyörijä, virranjakajan kansi,tulpan johdot, kansi korjattiin yms.) Lopulta viaksi paljastui rikkinäinen tulppa. Tulpat oli juuri vaihdetut joten niitä ei osailtu epäillä.
. Eli mittaamalla olisi säästetty melkoisesti euroja.

Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Muuten hyvä mut ,Tulpat on vaihdettu kahteen kertaan, merkkiäkin on vaihdettu.kekka kirjoitti:Kaverilla kävi bensa mersulla samalla tavalla eli yksi pytty pimeänä. Osaa vaihdettiin...(pyörijä, virranjakajan kansi,tulpan johdot, kansi korjattiin yms.) Lopulta viaksi paljastui rikkinäinen tulppa. Tulpat oli juuri vaihdetut joten niitä ei osailtu epäillä.. Eli mittaamalla olisi säästetty melkoisesti euroja.
Re: vika löytyi. Ehkä?
Ei välttämättä näy ohivuotomittauksessa kansivuoto. Itselläni vuotaa kumpaankin suuntaan reilusti ja ohivuoto hyvissa arvoissa, samoin puristukset. Tosin ohivuotomittausta en tehnyt itse vaan korjaamo.[/quote]
Osaatko sanoo onko tohon kansipahvin tarkastamiseen jotain testiä???
Osaatko sanoo onko tohon kansipahvin tarkastamiseen jotain testiä???
Cossun käyntivika korjattu. Ehkä?
Vaihdoin tossa lauantaina suuttimet jotka ostin NFS:ltä täältä foorumista. Rupes toimii. Ei ihan täydellisesti, mut parani. Yskii vielä välillä putken päästä kun kuuntelee. Mut edistystä sekin. Joten suur kiitos teille kaikille neuvoista tähän asti.
- peteracing
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43