VNT ahtimet ja Mersun 300D

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mikko Vuorsola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
Paikkakunta: PORI

VNT ahtimet ja Mersun 300D

Viesti Kirjoittaja Mikko Vuorsola »

Aion vaihtaa ahtimen VNT tyyppiseksi.
Sanokaapas nyt mulle viisaammat että riittääkö VNT2052 OM603:sen kaveriksi vai ei?
Tuossa on yhdellä sällillä samanlainen 2052:nen 3.3 Litran patrollissa ja hienosti toimii.
Moottori on GD:ssä ja tällä hetkellä vakio KKK ahtimella.
Tarkoitus ei ole tehdä mitään super-turbo juttua vaan hiukan lisätä voimaa, eteenkin alakierroksille.
Nokalla on suuri intercooler, pakoputkisto on 3" putkea alusta loppuun ja moottori on vähän ajettu ja toimii hyvin, en ole nostanut vielä syöttöä enkä ahtopainetta.

Miten syöttöä lisätään, ja tarviiko ahdon alaista rikastusta lisätä?

Kiitoksia vastaamaan vaivautuneille.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4781
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kannattaako pieneen voimanlisään ahdinta ruveta vaihtamaan ?

Jos autossasi on sähköinen ohjaus pumpulle, niin lastu tuntuis luontevalta vastaukselta.

Jos on täysin mekaaninen juttu, niin aina vaan helpottuu.
Hakua vaan sitten peliin.

Ko. ahdin on aivan liian pieni.

Pari tärkeää lämpökuormaa vähentävää toimenpidettä olet jo tehnytkin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin