Pumppuhäiriö 220E väyrynen

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
RANTAMÄKI1
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Su 20.03.2005 17:16
Paikkakunta: et-pohjanmaa

Pumppuhäiriö 220E väyrynen

Viesti Kirjoittaja RANTAMÄKI1 »

:( Onko kellään tietoa miten paljon luukaksen pumpuis ollu vikoja pienellä kilometrimäärällä 200tkm?Mittaris syttyi pumppuhäriövalo eps ja kone ei ottanut rinkiä ku n2000 auto on 98 mallinen.
Avatar
michaelis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: La 15.05.2004 23:12
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja michaelis »

RANTAMÄKI1 kirjoitti::( Onko kellään tietoa miten paljon luukaksen pumpuis ollu vikoja pienellä kilometrimäärällä 200tkm?Mittaris syttyi pumppuhäriövalo eps ja kone ei ottanut rinkiä ku n2000 auto on 98 mallinen.
Mortson.
Kyl on sen verran tietoo et jos on lucas niin vaiha äkkii pois moinen auto.
Nimittäin mulla porsi tuosa 290t/km kohalla ja pumpulle tulee hintaa n.1500e
vaihtotöineen.No sil kyl voi taas ajaa hyvällä tuurilla sen 250,mut minä en hyväksy moisia mesen vikoja.---->vaihdoin pois--->tilalle cdi.No tästä ei vielä kokemuksia ,mut eiköhän niit tule ajan kans. :shock: :idea:
P.s eps ...........mul juonitteli just samalleen.eli ei ollut muuta vaihtoehtoa kun vaihtaa pumppu.>>>>>sitten auto cdi>>>>?
Oli miten oli niin,mut minä lähen kahaville!
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14032
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Moi, asiasta on haastettu paljon foorumilla. Hakusanalla "lucas" tulee paljon vastauksia.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17294
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Valitettavasti pumppu voi olla "valmis" jo noilla kilometreillä, se on 220D heikko kohta.
Ei sen takia mielestäni kannata autoa vaihtaa, löytyy sitten helposti tilalle muita vikoja.

Soita Kuopion Dieselhuoltoon, siellä tiedetään Lucas ongelmat ja osataan korjata.

Haulla löytyy täältä RUNSAASTI tietoa, kuten Timo tuossa kirjoitti. :roll:
wiimax.fi
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1630
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Eilen kuulin taas Lucaksen pumppu ongelmista. E220 (97) Alle 140 tkm. pumppu vaihtoon-hintaa vajaa 1500 e. kahden vuoden takuu päälle. Itse kuulun siihen ryhmään, joka ei hyväksy moista vikaa-eikä koskaan tule hankkimaan moista moottoria. Kulutus oli tuolla väyrysellä 6,25 l/100 km vanhalla herrasmiehellä rauhallisella ajolla-tosin en tiedä mikä on kaupunki/maantieajon suhde. CDI:lä pääsee samalla kulutuksella, mutta vääntö ja siten kulkuominaisuudet ovat eri luokkaa.
On tietysti niin, että jos on ostanut 220 D:n ilman , että on tiennyt pumppuviasta, niin pumppuremontti on tehtävä jos viat ilmenee. Ne tulee tietämättömille "yllätyksenä". Toisaalta 220 D-moottorilla olevat autot ovat melko edullisia, koska pumppuvian tietävät monet. Kun auto on edullinen niin on siinä varaa tehdä pumpun vaihtokin. Kyllähän 220 D on kuitenkin muilta osiltaan pitkäikäinen ja taloudellinen moottori.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Onko kukaan vaihtanut lucaksen tilalle vaikkapa vanhan w124sen mekaanista rivipumppua?
Avatar
jaines
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 03.10.2005 20:12

Viesti Kirjoittaja jaines »

Onko kukaan vaihtanut lucaksen tilalle vaikkapa vanhan w124sen mekaanista rivipumppua?[/quote]



On vaihtanut. Toivottavasti en nyt kirjota palturia, mutta luulisin että jossain Kannuksen kulmilla joku niitä vaihtelee..joku tietää tarkemmin.
ttiikeri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 395
Liittynyt: Ti 22.07.2003 17:48

Viesti Kirjoittaja ttiikeri »

jaines kirjoitti:Onko kukaan vaihtanut lucaksen tilalle vaikkapa vanhan w124sen mekaanista rivipumppua?


On vaihtanut. Toivottavasti en nyt kirjota palturia, mutta luulisin että jossain Kannuksen kulmilla joku niitä vaihtelee..joku tietää tarkemmin.[/quote]


PP-diesel. osoitetiedot löytyy webistä www.PPdiesel.com
MB C180 vm -95
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kyllähän se tietysti tuntuu äkkiseltään kalliilta vialta, mutta on niitä murheita cdi:ssäkin. Itse sain tuon c-mallin "sopivasti", että periaattessa jäi vielä rahaa n. 10000€ pumpun laittoon , jos cdi:hin verrataan. Kalliita ne on cdi:n suuttimet, katkenneet hehkut ja imusarjatkin ainakin näin köyhälle :wink:
Joku mersupurkaamo??
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Pe 22.10.2004 13:38
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja caddy66 »

kardaani kirjoitti:Eilen kuulin taas Lucaksen pumppu ongelmista. E220 (97) Alle 140 tkm. pumppu vaihtoon-hintaa vajaa 1500 e. kahden vuoden takuu päälle. Itse kuulun siihen ryhmään, joka ei hyväksy moista vikaa-eikä koskaan tule hankkimaan moista moottoria. Kulutus oli tuolla väyrysellä 6,25 l/100 km vanhalla herrasmiehellä rauhallisella ajolla-tosin en tiedä mikä on kaupunki/maantieajon suhde. CDI:lä pääsee samalla kulutuksella, mutta vääntö ja siten kulkuominaisuudet ovat eri luokkaa.
On tietysti niin, että jos on ostanut 220 D:n ilman , että on tiennyt pumppuviasta, niin pumppuremontti on tehtävä jos viat ilmenee. Ne tulee tietämättömille "yllätyksenä". Toisaalta 220 D-moottorilla olevat autot ovat melko edullisia, koska pumppuvian tietävät monet. Kun auto on edullinen niin on siinä varaa tehdä pumpun vaihtokin. Kyllähän 220 D on kuitenkin muilta osiltaan pitkäikäinen ja taloudellinen moottori.
Sen pumpun voi kyllä korjata,paaaljon halvemmalla.tere heh heh Mun isillä on parempi auto kun sun isillä!
Kun karkuun juostaan,niin mun jalanjäljet ei ole päällimmäisenä!!!!!!
Vastaa Viestiin