Eli ei meinaa käynnistyä kylmänä välillä...joskus lähtee ekalla joskus 2/3/4 starttauksella... Mikähän vikana auto on W202 200d, -93, mahdollisesti hehkutulpat huonossa kunnossa? Paljonkohan uudet maksaa jos kaikki uusii? Ja lämpimänäkin joskus pyörityttää vähän pitempään mutta lähtee kyllä ensimmäisellä käyntiin... Akku on ok jännite 12,95v, vai onko? Eikä akun navat ja kengät ole hapettuneet, puhdistettu on nekin. Siis silloin kun se startuuttaa 2-4 kertaa niin ensimmäisillä starttuilla ei yritäkkään käynnistyä pyörittää vaan sitten ku lähtee 2,3 tai 4 starttauksella niin lähtee ku ei ois mitään vikaa!
Että neuvoja ja mahdollisia vika ehdotuksia otetaan vastaan!
Mercedes Benz W202 / -93 / 200D
Mercedes Benz W210 / -00 / 220Cdi
dealer kirjoitti:Vaihda kaikki O-renkaat polttoaineputkiin, sinne pumpun lähistölle.
Yleinen vika.
Hehkutulppa maksaa noin 12 € / kpl.
Olen lukenut, että O-renkaiden vaihto auttaa sellaiseen vikaan, että käynnistyy mutta sammuu heti. Mutta en ole kuullut että nämä minun kaltaiset käynnistys ongelmat johtuisi O-renkaista. Mutta viisaammat sen sanokoot!
Onko muita vikaehdotuksia? vai onko asia niin kuiin dealer sanoi
Mercedes Benz W202 / -93 / 200D
Mercedes Benz W210 / -00 / 220Cdi
Dieselin käynnistymisongelmat voidaan sen toimintaperiaatteen ansiosta yleensä rajata joko siihen, että hehkutuksessa on vikaa tai polttoainejärjestelmässä on ilmaa (paljon ajetussa koneessa voi kyllä olla muitakin syyllisiä). Jos kyse on hehkuviasta, auton tulisi käynnistyä lämpimänä normaalisti, koska käyntilämmin moottori ei tarvitse hehkutusta käynnistyäkseen. Oireiden kuvauksen mukaan lämpimässäkin moottorissa on esiintynyt ongelmia, jolloin hehkuvian tunnusmerkit eivät mielestäni sovi kuvaan.
Jäljelle jää ilmavika polttoainejärjestelmässä, dieselit ovat joskus hyvinkin kranttuja sille, että järjestelmä ei pidä ilmaa. Dealer taas autonasentajan kokemuksellaan hyppäsi tämän maallikon pohdiskelun ohi suoraan ja ilmoitti suoraan todennäköisimmän paikan ilmavuodolle, ilmeisestikin tyyppivika W202:sessa.
Kuvioita voi toki sekoittaa nykyautojen anturi ym. sähköpuolen viat, mutta malli C200D ei kyllä vielä ole sähköisten ohjainlaitteiden määrältään kovin runsas. Se, käynnistyykö vian omaava auto kakistellen, pitkällä vieterillä tai käynnistyy ja sammuu heti, riippuu taas siitä, kuinka lähellä tai kaukana ruiskutuspumppua ja suuttimia vuoto on ja kuinka suuresta ilman määrästä järjestelmässä on kyse, mutta tämän romaanin tarkoituksena on kuitenkin olla samaa mieltä kuin dealer, ilmavika mikä ilmavika ja tod. näk. niissä O-renkaissa. Halvalla taitaa kuitenkin päästä jos vertaa C220D:n ruiskutuspumpun vuotovikojen korjaamiseen.
O-renkaat vaihdettu pumpulta lähteviin putkiin, mutta vika jatkuu...Ei kai se auta kun jatkaa vian etsintää...Osa O-renkaista oli kyllä kovia ja "nauroivat" kun venytti eli hapertuneita olivat!
Mercedes Benz W202 / -93 / 200D
Mercedes Benz W210 / -00 / 220Cdi