190 vm 88 2.0B turbotus rojekti
Hotcarssilta löytyy noita mahleja... www.hotcars.net .. nämä männät on sitten herkkiä halkeamaan kun aletaan ahtamaan kunnolla(1.5->bar)..
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Kyllä on vielä kone nipussa, mut ajoaika on loppu ei voi liikenteessä ajella six on ollu nyt vähän hiljaista. Penkkiaika on tän kuun lopussa. Välillä oli ruiskun kaa ongelmia ku tuli käyntihäiriöitä, mut puhdistelu ja säätely auttoi. Ei ole liekkirenkaita ku on vaan ihan pienet paineet, alle 0,8bar.wmix kirjoitti:hautautuuko tämäkin projekti threadi muitten bensaturbojen joukkoon,ei vaiskaan miten onko kone vielä nipussa ja onko penkitetty?! oliko sulla muuten tossa niitä liekki renkaita?!
Joo ajattelin et ei oo kansipahvi eli laattasulake niin kovilla ku on pyttyjen välissä enenpi metallia, ainaki vielä on kestäny. Olis mulla kuvia ku vaan sais ne näytille nettiin. Videon vois kuvata, jos vaan joku uskaltaa kyytiin filmaamaan:lol: (ei tyttöystävä jostain syystä tykkää yli 200km/h vauhdeista, mikä lie)wmix kirjoitti:sullahan jää vissin johonkin 2.2litran tuntumaan toi iskutilavuus noilla männillä,kun vakio 2.3ssa on 95.5mm männänhalkaisia?!.ootko ihan kestävyys syistä käyttäny nuita 92mm 94sten siasta?!onko sulla muuten yhtää
n kuvaa tai videopätkää tosta sun pelistä?!
Menin sitten ostamaan ahtimen....
Ja sattuu olemaan juuri samanlainen 190E 2.0 ja vuosimallikin on sama;)
Oliko tuohon moottoriin tehty muuta kuin poraus+ uudet männät ja sitten kanteen se nokka ja keinut+ venat? Alapää kaiketi vain tarkistettu että on kunnossa?
Paljonkohan omat alkuperäismännät kestää ahtoa? Periaatteessa puristusta saisi alennettua paksulla kuparisella kannen tiivisteellä, mutta vain n. 0.11:1 jokaista kannen tiivisteen ylimääräistämilliä kohti. Elikkä jos oma tiiviste olisi millin, niin 3mm kuparitiivisteellä puristus olisi n. 8.8-8.9:1. Vaan miten mahtaa noinkin paksu kuparitiiviste ajaa asiansa??? Ja jos haluaisi 8.5:1 puristus-suhteen niin pitäisi olla n. 6.5mm tiiviste...
Maalaisjärjellä ajatellen tiiviste-idea on huono ratkaisu.
Kestääkö orkkis männät 0.5 bar ahdot ja mikä olisi odotettavissa oleva teholisä? Ahdin on KKK26 (41.5/45.5mm). Kuparitiivisteen teko onnistuu ja sellaisen voisi laittaa vaikka ihan alkuperäisen paksuisena jos paksumman laitosta on jotain haittaa.
Kuulemma megasquirttia saa valmiina 200e, joten se olisi tietty hintansa puolesta houkutteleva. Löytyyköhän siihen jostain M102.962:seen softista ? Ensin oli ajatus antaa ke-jetin säädellä perusruokaa ja antaa oman lisäECU:n säätää seosta kohdalleen systeemiin laitettavan lambdan avustuksella. Laiha seoshan lienee se suurin ongelma mäntien kannalta? LisäECU pitäisi huolen että lambda pysyy aina tasan 1 tai tietty saahan se pikkuisen rikkaallakin olla.
Oikaiskaa jos olen pahasti metsässä, jostainhan se on tämäkin harrastus aloitettava....
Ainiin, JarkkoS tuumasi että tuo mun laatikko (722.400) kestää n. 150 kaakkia, joten eipä ennen sen puolen hoitamista ole tarvettakaan yli 0.5bar ahdoille.

Oliko tuohon moottoriin tehty muuta kuin poraus+ uudet männät ja sitten kanteen se nokka ja keinut+ venat? Alapää kaiketi vain tarkistettu että on kunnossa?
Paljonkohan omat alkuperäismännät kestää ahtoa? Periaatteessa puristusta saisi alennettua paksulla kuparisella kannen tiivisteellä, mutta vain n. 0.11:1 jokaista kannen tiivisteen ylimääräistämilliä kohti. Elikkä jos oma tiiviste olisi millin, niin 3mm kuparitiivisteellä puristus olisi n. 8.8-8.9:1. Vaan miten mahtaa noinkin paksu kuparitiiviste ajaa asiansa??? Ja jos haluaisi 8.5:1 puristus-suhteen niin pitäisi olla n. 6.5mm tiiviste...

Kestääkö orkkis männät 0.5 bar ahdot ja mikä olisi odotettavissa oleva teholisä? Ahdin on KKK26 (41.5/45.5mm). Kuparitiivisteen teko onnistuu ja sellaisen voisi laittaa vaikka ihan alkuperäisen paksuisena jos paksumman laitosta on jotain haittaa.
Kuulemma megasquirttia saa valmiina 200e, joten se olisi tietty hintansa puolesta houkutteleva. Löytyyköhän siihen jostain M102.962:seen softista ? Ensin oli ajatus antaa ke-jetin säädellä perusruokaa ja antaa oman lisäECU:n säätää seosta kohdalleen systeemiin laitettavan lambdan avustuksella. Laiha seoshan lienee se suurin ongelma mäntien kannalta? LisäECU pitäisi huolen että lambda pysyy aina tasan 1 tai tietty saahan se pikkuisen rikkaallakin olla.
Oikaiskaa jos olen pahasti metsässä, jostainhan se on tämäkin harrastus aloitettava....

Ainiin, JarkkoS tuumasi että tuo mun laatikko (722.400) kestää n. 150 kaakkia, joten eipä ennen sen puolen hoitamista ole tarvettakaan yli 0.5bar ahdoille.
On laitettu alakertaan uudet laakerit ym kuluvat osat, eikä kampurakaan ole alkuperäinen ja vauhtipyörä on 16v versio, lisäksi lohkon taso on oikaistu ja lohko on särö tarkastettu.AK47 kirjoitti:Menin sitten ostamaan ahtimen....Ja sattuu olemaan juuri samanlainen 190E 2.0 ja vuosimallikin on sama;)
Oliko tuohon moottoriin tehty muuta kuin poraus+ uudet männät ja sitten kanteen se nokka ja keinut+ venat? Alapää kaiketi vain tarkistettu että on kunnossa?
Paljonkohan omat alkuperäismännät kestää ahtoa? Periaatteessa puristusta saisi alennettua paksulla kuparisella kannen tiivisteellä, mutta vain n. 0.11:1 jokaista kannen tiivisteen ylimääräistämilliä kohti. Elikkä jos oma tiiviste olisi millin, niin 3mm kuparitiivisteellä puristus olisi n. 8.8-8.9:1. Vaan miten mahtaa noinkin paksu kuparitiiviste ajaa asiansa??? Ja jos haluaisi 8.5:1 puristus-suhteen niin pitäisi olla n. 6.5mm tiiviste...Maalaisjärjellä ajatellen tiiviste-idea on huono ratkaisu.
Kestääkö orkkis männät 0.5 bar ahdot ja mikä olisi odotettavissa oleva teholisä? Ahdin on KKK26 (41.5/45.5mm). Kuparitiivisteen teko onnistuu ja sellaisen voisi laittaa vaikka ihan alkuperäisen paksuisena jos paksumman laitosta on jotain haittaa.
Kuulemma megasquirttia saa valmiina 200e, joten se olisi tietty hintansa puolesta houkutteleva. Löytyyköhän siihen jostain M102.962:seen softista ? Ensin oli ajatus antaa ke-jetin säädellä perusruokaa ja antaa oman lisäECU:n säätää seosta kohdalleen systeemiin laitettavan lambdan avustuksella. Laiha seoshan lienee se suurin ongelma mäntien kannalta? LisäECU pitäisi huolen että lambda pysyy aina tasan 1 tai tietty saahan se pikkuisen rikkaallakin olla.
Oikaiskaa jos olen pahasti metsässä, jostainhan se on tämäkin harrastus aloitettava....![]()
Ainiin, JarkkoS tuumasi että tuo mun laatikko (722.400) kestää n. 150 kaakkia, joten eipä ennen sen puolen hoitamista ole tarvettakaan yli 0.5bar ahdoille.
Kestää ne vakiomukit ihan hyvin pikkupaineet max 0,5bar, mut ei ollu mun takomännät kalliit ja kestää 1,5bar ja sillo mennään jo aika kovaa bensa vehkeellä.
Jos ruiskuksi K-jettiä mielii kannattaa hankkia esim. turbovolvon versio, siinä on ahtopaine rikastus, mikä vapari jetistä puuttuu tai sit esim. BMW 6 syl määränjakaja riittää 450hv saakka. Volvon jetti riittää Volvon suuttimilla vähän yli 200hv.
K-jetti kannattaa asentaa ahtokäytössä ahtimen imupuolelle, niin ku se volvossaki on, jos asentaa painepuolelle on vähän herkkä särkymään.
Tippuu se puristus enemmän ku 0,1 yksikköä kansipahvin mm kohti mun männät on 2,3mm matalammat ku MB omat ja puristus tippu 8,0:1. Tosin 8,8 puristus on jo riittävän matala 1bar paineisiin, häviää alavääntöä liian pienillä rutistuksilla.
Jep, väsyneenä tuli laskuvirhe tuossa puristuksen alenemisessa, laskin iskutilavuuden muutosta, kun piti puristusta laskeskella, eihän tuossa ole kuin n. 10 kertainen ero
. Millin lisäys kansipahvissa on noin 1 yksikkö puristus-suhteessa. Elikkä kuparisella kannentiivisteellä saa tuon asian hoideltua, mutta se nyt on pienimpiä ongelmia .... Eniten haluttais ostaa kokonaan "uusi" moottoriaihio mihin vaihtelis osaa samaan tyyliin kun sinäkin. Mutta on tässä aikaa mietiskellä. Hankittu turbo on hyllyssä vähän niinkuin muistuttamassa asiasta.
Mikä sieltä KE-jetistä tuppaa särkymään jos se on painepuolella ja miksi?
Mistä kohtaa on turbolle otettu öljyt ja minne se palautuu?

Mikä sieltä KE-jetistä tuppaa särkymään jos se on painepuolella ja miksi?
Mistä kohtaa on turbolle otettu öljyt ja minne se palautuu?
Mitenkäs tuon kansipahvin paksuuden muuttaminen vaikuttaa nokka-akselin ketjukäyttöön? Pystyykö ketjunkiristin kompensoimaan piituuden muutoksia?
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Ei haittaa mitään niin pieni muutos, pikkasen kiristyy vaan ketju, toivottavasti ylettää pyörillejesse kirjoitti:Mitenkäs tuon kansipahvin paksuuden muuttaminen vaikuttaa nokka-akselin ketjukäyttöön? Pystyykö ketjunkiristin kompensoimaan piituuden muutoksia?

Re: kuvia
http://kuvax.net/i/?7295P1010056.jpg
Nonnii, nyt on sitten kuvatki saatu nettiin, mistä Lauralle suuri kiitos. Kuvat on otettu just ku sain koneen nippuun, hieman on viimeistelyt kesken, mut käsityksen saa mitä siellä konepellin alla luuraa.
http://kuvax.net/i/?4327P1010057.jpg
http://kuvax.net/i/?4213P1010058.jpg
http://kuvax.net/i/?3902P1010059.jpg
http://kuvax.net/i/?1304P1010060.jpg
http://kuvax.net/i/?5947P1010061.jpg
http://kuvax.net/i/?9203P1010055.jpg
Nonnii, nyt on sitten kuvatki saatu nettiin, mistä Lauralle suuri kiitos. Kuvat on otettu just ku sain koneen nippuun, hieman on viimeistelyt kesken, mut käsityksen saa mitä siellä konepellin alla luuraa.
http://kuvax.net/i/?4327P1010057.jpg
http://kuvax.net/i/?4213P1010058.jpg
http://kuvax.net/i/?3902P1010059.jpg
http://kuvax.net/i/?1304P1010060.jpg
http://kuvax.net/i/?5947P1010061.jpg
http://kuvax.net/i/?9203P1010055.jpg
Sorry, taitaa jäädä dynolappu ens kevääseen, on ollu autotallin rakennusprojekti kesken ym. ni ei ole kerenny paneutua moneen viikkoon koko autoon. Ei ole tarkoitus ajella talvella ni voi seista ihan hyvin ilman tehonmittaamista talven yli, viimeistellään toi letkuviidakko talven aikana ja heti keväällä sit käppyrät paperille.stanger kirjoitti:joko kohta saadaan dynolappua näkyville...?
joo, tiedetään. Öhöm, itse kuulun siihen tiettyyn, joskus jopa pelättyyn ammattiryhmään, josta silloin tällöin on myös foorumilla juttua. Mutta me tehdään niinku laki meiltä vaatii, mut harratetaan samalla tavalla kuten muutkintovayryn kirjoitti:Onnea projektin valmistumisesta!
Muistuttasin näistä internet poliiseista näiden dynolappujen kans
http://www.tagworld.com/hoitokoti/Pictu ... 0e863aa6bd
tossa vähän projekti kuvaa pällisteltäväksi. jos joku haluaa katsella. toi linkki on nyt vähän outo mut olen niin huono näitten koneiden kans mutta toimii.
tossa vähän projekti kuvaa pällisteltäväksi. jos joku haluaa katsella. toi linkki on nyt vähän outo mut olen niin huono näitten koneiden kans mutta toimii.

Joo näin pääs käymään. Nyt ajellaan sit Nissanilla, ihan jees peli, mut on kyl välillä mersua ikävä.hoitokoti kirjoitti:http://www.tagworld.com/hoitokoti/Pictu ... 0e863aa6bd
tossa vähän projekti kuvaa pällisteltäväksi. jos joku haluaa katsella. toi linkki on nyt vähän outo mut olen niin huono näitten koneiden kans mutta toimii.
no niin nyt kaikki sähkötyöt tehty ja vermeet kytketty. koitetaan tällä viikolla saada hörähtämään käyntiin et pääsisi penkkiaikaa varaamaan alkukuulle. voin pistää inffoa ja kuvaa tänne jos joku tykkää katsella. p.s. mikäs siinä kun täällä pensapuolella on niin kamalan hiljasta? onko kaikkien projektit kuolleet? 
