Eaton m45 remmiahtimista

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Tuoppo
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Su 06.11.2005 20:48

Eaton m45 remmiahtimista

Viesti Kirjoittaja Tuoppo »

Remmiahdin kuume iski minuun viime kesänä ja ensi kesänä projekti olisi tarkoitus toteuttaa. Aihiona toimii Bmw josta löytyy 1.8 bensamoottori mutta tietoja ja kokemusta kaivattaisiin. Tarkoituksena olisi laittaa tuollainen eaton m45 ja pieni välijäähdytin. Tänne ajattelin kirjoittaa koska mersuistakin vastaava ahdin löytyy.

*Onko Eatonin M45 ahtimien eri mallejen välillä suuria eroja hyötysuhteessa/toimivuudessa??? Uusin taitaa olla 4 sukupolvi joten kannattaako tuollaisia ensimmäisiä edes harkita ??

*Uskaltaako käytettyä ostaa? Pystyykö tarvittaessa korjaamaan / saako osia mistään / Aina joku tietty paikka rikki ?

*Lisärikastusta olen myös pohtinut ja liekkö edes teoriassa mahdollista, että vakio motronicilla tulisin toimeen lisäämällä pelkkästään kertovan bensanpaineensäätimen. Vakiot suuttimet ovat 149 cc ja ahtopaineita olisi tarkoitus laittaa 0.4 -0.5?

Lakipykälistä jarrujen ja päästöjen suhteen olen selvillä.

Kiitoksia jo etukäteen hyvistä vastauksista ...
Avatar
jesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: Ke 24.03.2004 17:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse »

Itselläni on ainakin sellainen käsitys, että vanhemman sukupolven malleihin on turkasen vaikea löytää laakereita, niissä on käytetty ilmeisesti jotain erikoislaakereita. Mutta uusissa, kuten tuossa omassanikin on ihan INA:n vakio tavaraa, eli laakerikaupasta saa.
Vastaa Viestiin