laturin vaihto, mutta miten hihnan kanssa pelataan
laturin vaihto, mutta miten hihnan kanssa pelataan
mitenhän tuo w201 (190 e) -90 hihnan kiristimen kanssa pitää pelata kun vaihtaa laturia / käyttää vanhaa pois.
Automaatti kiristin ilmeisesti on kaarassa.
Automaatti kiristin ilmeisesti on kaarassa.
ota se hihnan kiristin pois jännityksestä, eli se musta jousi. irtoo, kun avaat sen 13mm kannalla olevan mutterin siitä pultista ja kampeet jollain kireemmälle sitä kiristintä ja otat pultin pois. sit vaan päästät niin se lerpsahtaa alas ja moniura hihna on löysällä. oliko tarpeeks epäselvä?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
aha
kiitos!pera8x kirjoitti:ota se hihnan kiristin pois jännityksestä, eli se musta jousi. irtoo, kun avaat sen 13mm kannalla olevan mutterin siitä pultista ja kampeet jollain kireemmälle sitä kiristintä ja otat pultin pois. sit vaan päästät niin se lerpsahtaa alas ja moniura hihna on löysällä. oliko tarpeeks epäselvä?
ja sama homma sitten ilmeisesti takaperin ... onko mitään (sudenkuoppaa) mikä pitäisi huomioida jottei mene pahasti pieleen kasaaminen.
Terve,
Nuo pera8x:n ohjeet kuulostavat dieselin oheilta (musta jousi). Sulla on ilmeisesti bensakone (190 E).
Bensakoneen (moniurahihnaversion) ohje menee näin. Tuulettimen siivet ja tuulitunneli pois (13 mm lista – kiristimen pulttiin on muuten hankala päästä käsiksi). Sitten avataan kiristinsysteemin läpi menevää isoa lukituspulttia (17 / 19 mm) kierroksen / parin verran. Tämän jälkeen löysätään ohjaustehostajan korvakon läpi tulevaa putkimaista mutteria (13 mm), niin että hihna löystyy.
Kasaus päinvastoin. HUOM: Älä vääntele sitä putkimutteria, jos kiristimen lukituspulttia ei ole löysätty.
t.
Risto
Nuo pera8x:n ohjeet kuulostavat dieselin oheilta (musta jousi). Sulla on ilmeisesti bensakone (190 E).
Bensakoneen (moniurahihnaversion) ohje menee näin. Tuulettimen siivet ja tuulitunneli pois (13 mm lista – kiristimen pulttiin on muuten hankala päästä käsiksi). Sitten avataan kiristinsysteemin läpi menevää isoa lukituspulttia (17 / 19 mm) kierroksen / parin verran. Tämän jälkeen löysätään ohjaustehostajan korvakon läpi tulevaa putkimaista mutteria (13 mm), niin että hihna löystyy.
Kasaus päinvastoin. HUOM: Älä vääntele sitä putkimutteria, jos kiristimen lukituspulttia ei ole löysätty.
t.
Risto
E500 – 211.070
bensiinillä käypi mulla
Jep bensa kone 190E 2.0. Ja aloittelija jatkaa, miten tiedän hihnan oikean kireyden. No ehkä mittaamalla nykykireys tai laittamalla 'purku merkkejä'Roisto kirjoitti:Terve,
Nuo pera8x:n ohjeet kuulostavat dieselin oheilta (musta jousi). Sulla on ilmeisesti bensakone (190 E).
Bensakoneen (moniurahihnaversion) ohje menee näin. Tuulettimen siivet ja tuulitunneli pois (13 mm lista – kiristimen pulttiin on muuten hankala päästä käsiksi). Sitten avataan kiristinsysteemin läpi menevää isoa lukituspulttia (17 / 19 mm) kierroksen / parin verran. Tämän jälkeen löysätään ohjaustehostajan korvakon läpi tulevaa putkimaista mutteria (13 mm), niin että hihna löystyy.
Kasaus päinvastoin. HUOM: Älä vääntele sitä putkimutteria, jos kiristimen lukituspulttia ei ole löysätty.
t.
Risto
Re: bensiinillä käypi mulla
Kiristimessä on viisari ja asteikko, jonka mukaan hoito kiristetään. Jos viisaria ei ole, voi sen tehdä esim. muovista. Täällä olin näköjään jo joskus kertoillut tuosta purkuoperaatiosta ja siis myös kiristyksestä.tupajumi kirjoitti:Jep bensa kone 190E 2.0. Ja aloittelija jatkaa, miten tiedän hihnan oikean kireyden. No ehkä mittaamalla nykykireys tai laittamalla 'purku merkkejä'
Jos Lontoon murre taipuu niin täältä löytyvät oikein kuvalliset ohjeet (PDF usampia megoja).
t.
Risto
E500 – 211.070
- Ahonen V
- Vakiokalustoa
- Viestit: 310
- Liittynyt: Ke 19.05.2004 12:05
- Paikkakunta: Jämsä/Jämsänkoski
- Viesti:
Aloittelevana mersumiehenä n.1,5 vuotta sitten vaihdoin hihnan ilman sen kummempia ohjeita (kun en foorumin olemassa olosta tienny). Lähdin vaan vääntämään sitä putkimaista mutteria ja naps se jäi käteen. hihna saatiin kyllä vaihdettua, mutta alkoi nyt vaivaamaan, että miten tuon kiristys hässäkän saisin korjattua?Roisto kirjoitti:Terve,
Nuo pera8x:n ohjeet kuulostavat dieselin oheilta (musta jousi). Sulla on ilmeisesti bensakone (190 E).
Bensakoneen (moniurahihnaversion) ohje menee näin. Tuulettimen siivet ja tuulitunneli pois (13 mm lista – kiristimen pulttiin on muuten hankala päästä käsiksi). Sitten avataan kiristinsysteemin läpi menevää isoa lukituspulttia (17 / 19 mm) kierroksen / parin verran. Tämän jälkeen löysätään ohjaustehostajan korvakon läpi tulevaa putkimaista mutteria (13 mm), niin että hihna löystyy.
Kasaus päinvastoin. HUOM: Älä vääntele sitä putkimutteria, jos kiristimen lukituspulttia ei ole löysätty.
t.
Risto
S202 250TDT -97 Powered by [url=http://www.turbotec.com]Turbotec[/url] & KKK
ex. w124 260E -89
ex. w124 260E -89
tuntuu toimivan
Kiitos neuvoista, nyt hyrskyttää ja lataa komiasti. KL:stä ostin 70A Bochilaisen.
Mulla oli kiristimessä viisari ja sellainen paksu viiva vastakappaleessa.
Mersun ohjeissa oli , että kiristys tohon paksuun viivaan ja kiristin kiinni.
niin tein.
Mulla oli kiristimessä viisari ja sellainen paksu viiva vastakappaleessa.
Mersun ohjeissa oli , että kiristys tohon paksuun viivaan ja kiristin kiinni.
niin tein.