Mahlen männästä?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Mahlen männästä?

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

Näyttäisi käsi tuntumalla kevyemmältä.. kuin tuon 603 turbon alkup. mäntä..
Tarkotus korvata yksi Mahle alkuperäiseen mäntään.. Rassaako alakertaa ja veivejä pitemmänpäälle tuo männän paino ero...?
Ainahan se puntari ois varmempi.. :lol: mut kysympähän josko vastaavia kokemuksia löytyis:roll:

Vai uskaltaako sitä laittaa olenkaan .. :roll: :shock:
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Onkohan varmasti turbon mäntä? Vapareissa näkyy olevan Mahlen männät, mutta ainakin itselle käsiin osuneet turbonmännät ovat olleet Nural-merkkisiä. Männillä on tosiaan selvä painoero ja lisäksi muutenkin erilaisia, varsinkin altapäin katsottuna. Jos kyseessä on vaparinmäntä, en laittaisi missään tapauksessa sitä turbokoneeseen. Ja parempihan se olisi olla kaikkien mäntien suunnilleen samanlaisia, ettei ravista konetta.
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Pe 22.10.2004 13:38
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja caddy66 »

Jos haluat rikkoa koneen niin laita vaan.tere
Kun karkuun juostaan,niin mun jalanjäljet ei ole päällimmäisenä!!!!!!
MrGallop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ke 03.08.2005 21:10
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MrGallop »

mittaa laen paksuus, varmaan turbossa pitää olla paljon paksumpi ja vertaa onko öljyrenkaan ura tehty poraamalla vai auki jyrsimällä...
Jos kunnolla koneen tekee, niin eiköhän se alakerta punnita gramman sissään kaikki hilut (näin olen ainakin rallikoneen duunannut, tosin erimerkkisen).
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Turboissa on käytetty Nuralin ja Mahlen mäntiä, niissä on eroja lähinnä kammion kolon roiskeurissa, muistaakseni niin päin että ne viuhkat on Mahleissa suuremmat.

Painoeroa ei pitäisi olla, mutta ristiin en niitä laittaisi siltikään.
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

On turbon mäntä.. Menee voitelu reijät siitä tapin molemmista paistä vasemmalta jaoikealta puolen..Olipas hankalaa. Vertailtu alkup. päällepäin ei näyttäs olevan eroa..suurennuslasilla varmaan tiirailla :lol:
Mäntä on uus sain niin edullisesti.. :wink:

Tuo paino vaan vähän hämmentää :shock:
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

Kl:ssä öljyrengas Männälle on erilainen..Mitä tuossa mahlessa on paikallaan..:roll: Veholta pitäs aina osat hakee.. :D Jospa ei haittaa..
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Ei oo välttämättä turbon mäntä, voi olla myös männän jäähdytyksellä varustetusta vaparista, niitäkin on kuulemma joskus valmistettu.
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Niinkuin tuolla edellä jo sanottiin, niin ei missään nimessä erlaisia mäntiä samaan koneeseen. Se painoero jo aiheuttaa sinne niin pahan epätasapainon, että saat varmasti avata koneen vielä uudemman kerran ja silloin voi vanhasta koneesta saada uuteen jopa laturin ja startin.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Ei muuta kun kaupasta hakeen digitaalista jauhopuntaria :idea: jos satu jo omistaan ja mäntiä puntaroimaan ps. en kyllä suosittele viittä grammaa suurempaa heittoa keskenään ja samalla ne kangetkin tarkistaa et mäntä/kanki yhdistelmät ovat keskenään saman painoisia....on nääs joskus tullut foortin koneen osia punnittua gramman sisään ja sit saakin laulattaa huoletta 9000....mersua ei ole vielä tosissaan viritetty :lol: :lol: :lol:
Itse tein ja säästin
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

Asiasta veiviiin...

KIIREE! Oisko kellään tietoo kiertokangen momenttiarvoista?? :roll:
Vastaa Viestiin