Akku tyhjenee, Mersu ei jaksa startata. Vaihdoin viikko sitten uuden 95 Ah akun. Akku siis ok. Kun kytken avaimesta virrat päälle, laturin merkkivalo ei pala > voiko olla niin yksinkertainen vika että laturi ei saa herätevirtaa? Vai olisiko maadoitus / laturin johtojen kiinnitys? Vai jääkö joku sähkölaite kuluttamaan virtaa kun auto ei ole käynnissä? Ajaessa mitään vikaa ei ilmene. Hiljattain hehkun merkkivalo jää palamaan startin jälkeen ja sammuu joidenkin kilometrien päästä. Voiko akun tyhjenemisen syynä olla hehkurele? Ja jotta vikalista olisi täydellinen, Commandissa oleva CD ei toimi (joskus suostuu toimimaan kun auto riittävän lämmin, nyt ei edes silloin > voiko jäädä kuluttamaan virtaa auton seisoessa?).
Pahoittelen että kysymystulva on valtava, mutta olen hyvin kiitollinen jos jollain on ollut vastaava ongelma akun tyhjenemisen kanssa ja osaisi antaa arvokkaita vinkkejä.
W210 E220CDI akku tyhjenee!?
W210 E220CDI akku tyhjenee!?
W210 E220CDI-T vm. 2001
Sähköinen lisälämmitin
Onko muilla vastaavaa kokemusta sähköisen lisälämppärin viasta syynä akun purkautumiseen? Ja mikäli on, mitähän korjauskustannukset mahtaisivat olla?
Tiedosta kiitollisena!
Tiedosta kiitollisena!
W210 E220CDI-T vm. 2001

Onko muilla vastaavia kokemuksia - eikö Mersun omistaminen ole Suomessa jo muutenkin kallista? Vastineeksi maksamme vielä korjauksista tuplahinnan & saamme olemattoman palvelun.
Pahoittelen että kuulostan tuohtuneelta, pyrkimys ilmeisesti vähän laskea höyryjäkin pihalle...
No, mulla on samalla kertaa kaksi megeä - ensimmäinen ja viimeiseni. Vaimon S-Type Jaguar toimii kuin unelma, on vielä kaksi vuotta vanhempi kuin tämä saksalainen laatuauto.
W210 E220CDI-T vm. 2001
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Pirullinen keksintö se "lisäsähkölämmitin"
Sekin oli yksi syy viimevuotisessa autovalinnassa, että naftaa pitää palaa sen verran että lämpöä piisaa....
Tietääkö joku, testaako D-C autojaan pohjoisen pakkasissa?
Joskus tuntuu siltä, että vaikka eri automerkkejäkin muka Lapissa testataan, ainakaan niistä kokemuksista ei opiksi oteta.
Tai sitten pohjoinen ulottuvuus ei ole riittävän suuri markkina-alue tullakseen huomioiduksi, mikä tietysti ymmärrettävää onkin.

Sekin oli yksi syy viimevuotisessa autovalinnassa, että naftaa pitää palaa sen verran että lämpöä piisaa....
Tietääkö joku, testaako D-C autojaan pohjoisen pakkasissa?
Joskus tuntuu siltä, että vaikka eri automerkkejäkin muka Lapissa testataan, ainakaan niistä kokemuksista ei opiksi oteta.
Tai sitten pohjoinen ulottuvuus ei ole riittävän suuri markkina-alue tullakseen huomioiduksi, mikä tietysti ymmärrettävää onkin.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *