W210 E220CDI akku tyhjenee!?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kobold
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 09.11.2005 12:12

W210 E220CDI akku tyhjenee!?

Viesti Kirjoittaja kobold »

Akku tyhjenee, Mersu ei jaksa startata. Vaihdoin viikko sitten uuden 95 Ah akun. Akku siis ok. Kun kytken avaimesta virrat päälle, laturin merkkivalo ei pala > voiko olla niin yksinkertainen vika että laturi ei saa herätevirtaa? Vai olisiko maadoitus / laturin johtojen kiinnitys? Vai jääkö joku sähkölaite kuluttamaan virtaa kun auto ei ole käynnissä? Ajaessa mitään vikaa ei ilmene. Hiljattain hehkun merkkivalo jää palamaan startin jälkeen ja sammuu joidenkin kilometrien päästä. Voiko akun tyhjenemisen syynä olla hehkurele? Ja jotta vikalista olisi täydellinen, Commandissa oleva CD ei toimi (joskus suostuu toimimaan kun auto riittävän lämmin, nyt ei edes silloin > voiko jäädä kuluttamaan virtaa auton seisoessa?).

Pahoittelen että kysymystulva on valtava, mutta olen hyvin kiitollinen jos jollain on ollut vastaava ongelma akun tyhjenemisen kanssa ja osaisi antaa arvokkaita vinkkejä.
W210 E220CDI-T vm. 2001
RJT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ke 10.12.2003 08:46

Viesti Kirjoittaja RJT »

Itellä 01 220 cdi väyrynen tyhjenteli akkua aikamoista tahtia , ja lopulta syyksi paljastui sähköinen lisä lämmitin se oli paskana ja purki akkua.
kobold
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 09.11.2005 12:12

Sähköinen lisälämmitin

Viesti Kirjoittaja kobold »

Onko muilla vastaavaa kokemusta sähköisen lisälämppärin viasta syynä akun purkautumiseen? Ja mikäli on, mitähän korjauskustannukset mahtaisivat olla?

Tiedosta kiitollisena!
W210 E220CDI-T vm. 2001
kobold
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 09.11.2005 12:12

Viesti Kirjoittaja kobold »

:evil: Tulihan se Mersun laatu taas todistettua. 2001 vuosimallin väyrysestä olikin laturi pimahtanut. Suomessa Mersun liike pitää hintana käkänälle yli 800 €. Etsin ja tilasin eilen Saksasta hintaa 399€ (uusi, ei tehdashuollettu, identtinen 190A:n laturi). Kun lähetän vielä vanhan takaisin, maksavat siitä 116€ palautuksen. Eli hinta lää hieman päälle 300€:n postikuluineen.

Onko muilla vastaavia kokemuksia - eikö Mersun omistaminen ole Suomessa jo muutenkin kallista? Vastineeksi maksamme vielä korjauksista tuplahinnan & saamme olemattoman palvelun.

Pahoittelen että kuulostan tuohtuneelta, pyrkimys ilmeisesti vähän laskea höyryjäkin pihalle...

No, mulla on samalla kertaa kaksi megeä - ensimmäinen ja viimeiseni. Vaimon S-Type Jaguar toimii kuin unelma, on vielä kaksi vuotta vanhempi kuin tämä saksalainen laatuauto.
W210 E220CDI-T vm. 2001
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Niin eihän se olekaan kuin neljä vuotta pyörinyt... :roll:

Hintaa tulee vesilauhdutteisesta laturista, "kokeilu..."
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Pirullinen keksintö se "lisäsähkölämmitin" :x
Sekin oli yksi syy viimevuotisessa autovalinnassa, että naftaa pitää palaa sen verran että lämpöä piisaa....

Tietääkö joku, testaako D-C autojaan pohjoisen pakkasissa?
Joskus tuntuu siltä, että vaikka eri automerkkejäkin muka Lapissa testataan, ainakaan niistä kokemuksista ei opiksi oteta.
Tai sitten pohjoinen ulottuvuus ei ole riittävän suuri markkina-alue tullakseen huomioiduksi, mikä tietysti ymmärrettävää onkin.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Vastaa Viestiin