Lisävalojen asennus 210:iin
Lisävalojen asennus 210:iin
Aikani luettuani nuita lisävalo threadeja en saanut mielessäni olevaan kysymykseen vastausta:
Miten olisi järkevin asentaa lisävalot 210iin? Muutaman "mielenkiintoisen" asennuksen olen nähnyt, joissa valot on pultattu maskista läpi. En miellään tuota avarimaskia lähtisi pilaamaan, toki voisihan sen aina kesäksi vaihtaa. Ja nuo näkemäni esimerkkiajoneuvot olivat varustettu classic-maskilla. Muutamia lisäkysymyksiä ilmaantui nuita aikaisempia tekstejä lukiessani:
Aikasemmassa autossani oli ns. kiinteä maski ja rekisterikilven alla lisävaloteline; voiko näitä telineitä käyttää väykyssä, mahtuuko konepelti aukeamaan jos edessä on valot? (225 Bocshilaiset) Olisikon sittenkin parempi uhrata maski ja tehdä siihen tarvittavat vahvikkeet ja läppästä tuikut kiinni?
Miten olisi järkevin asentaa lisävalot 210iin? Muutaman "mielenkiintoisen" asennuksen olen nähnyt, joissa valot on pultattu maskista läpi. En miellään tuota avarimaskia lähtisi pilaamaan, toki voisihan sen aina kesäksi vaihtaa. Ja nuo näkemäni esimerkkiajoneuvot olivat varustettu classic-maskilla. Muutamia lisäkysymyksiä ilmaantui nuita aikaisempia tekstejä lukiessani:
Aikasemmassa autossani oli ns. kiinteä maski ja rekisterikilven alla lisävaloteline; voiko näitä telineitä käyttää väykyssä, mahtuuko konepelti aukeamaan jos edessä on valot? (225 Bocshilaiset) Olisikon sittenkin parempi uhrata maski ja tehdä siihen tarvittavat vahvikkeet ja läppästä tuikut kiinni?
- Audi A6 Avant (4G) TDI Q
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
Taitaa tarvita tuet...
Ei maha olla kovin hyvä ratkaisu se rekkariteline... 225:set tarttee näköjään tukevan kiinnityksen.
Ennen ensimmäistä Mercedestäni autosta puuttui se jokin....
Edellisessä autossa oli tuommonen rekkariteline ja siinäkin bocshin 225set, kyllä ne siinä pysyi paikoillaan tärisemättä kun oli teline kunnolla puskimessa kiinni ja ylätuet myös.
- Audi A6 Avant (4G) TDI Q
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
Eikös kellään ole ideoita?
Viimeksi muokannut allu, To 10.11.2005 16:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Audi A6 Avant (4G) TDI Q
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
Et ole ajatellu laittaa pitkien tilalle H7 xenon tarvikepolttimoita? Ovat tietty laittomat ,mutta päältähän nuo kytketään pois vastaan tulijan kohdatessa.
Itse olen harkinnut tehdä kyseisen toimenpiteen. Pysyy ulkonäkö enallaan ja tehoakin on enempi kuin lisävaloratkaisulla. Valospektri kannattanee valita mahdollisimman "keltaiseksi" niin sulautuu paremmin lähivaloihin
Itse olen harkinnut tehdä kyseisen toimenpiteen. Pysyy ulkonäkö enallaan ja tehoakin on enempi kuin lisävaloratkaisulla. Valospektri kannattanee valita mahdollisimman "keltaiseksi" niin sulautuu paremmin lähivaloihin

W210 290TD T
Ei riitä valo teho kun tuolla ylälapissa kulkee. Kesäksi oon aina ottanut pois, nii tuo ulkonäköseikkakaan ei niin haittaa, talvilook on aina talvilook. Mietin toki noita polttimoita, mutta mikä niistä tekee laittomat?
- Audi A6 Avant (4G) TDI Q
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
OT:ksihän tämä nyt vähän menee, mutta kun omasta mielestäni väykyssä on aivan erinomaiset valot, jos vertaan esim. entisiin autoihini joihin pitikin joihinkin viritellä neljän neliön kaapeleita yms. lisäpitkää jne...allu kirjoitti:Ei riitä valo teho kun tuolla ylälapissa kulkee.
Onko umpiot kunnossa ja lasit kirkkaat?
Oikein suunnattu?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Omassani on lähivalot alkuperäiset xenonit, kaukovaloissa on GE:n +30 polttimot ja sumareissa on wyrthin normi polttimot. Valot on oikein suunnattu ja umpiot on kirkkaat. Lähivalot on kohtuulliset, kaukovaloilla ei juuri tee mitään ja sumuvalot on huomiovalojen veroiset.
MB S210 320 cdi Avantgarde 2001
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
Enemmänkin on kysymys muotoseikoista. H7 kantaan sijotettavat xnonit on jo sinällään laittomat kun niitä ei ole tyyppihyväksytty. Vastaavasti kun umpioita ei ole hyväksytty xsenoneille on myös tämä yhdistelmä laiton.allu kirjoitti:Ei riitä valo teho kun tuolla ylälapissa kulkee. Kesäksi oon aina ottanut pois, nii tuo ulkonäköseikkakaan ei niin haittaa, talvilook on aina talvilook. Mietin toki noita polttimoita, mutta mikä niistä tekee laittomat?

Lyhyet valot ovat jo sitten toinen juttu. Jos halogeeneille suunniteltuun umpioon laittaa xnonit niin varmasti vastaantulijat häiriintyy. Hajavaloa syntyy paljon eikä valoalueen reuna ole riittävän terävä.

Ps.
Jos joku on kokeillut xnoneita pitkien vakioumpioissa niin otan mielelläni vastaan tietoa kokemuksista.
W210 290TD T
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=25972
Ja kyllä pysyy kiinni, eikä tärise eikä tutise.
Maskiin ei onnistu tuon kokoisilla lampuilla, ei saa tukirautoja mitenkään asennettua ja maski muutenkin aika "pehmeä"
Ja kyllä pysyy kiinni, eikä tärise eikä tutise.
Maskiin ei onnistu tuon kokoisilla lampuilla, ei saa tukirautoja mitenkään asennettua ja maski muutenkin aika "pehmeä"
E320CDI