Leka kirjoitti:Eilen yöllä Granissa musta 230 sileillä takavaloilla. Boonuksena ainakin sähkökattoluukku ja ne hienot sisävalot c-pilareissa. Kuvaaminen osoittautui aika mahdottomaksi, mutta jotain surkeaa yrityksenpoikasta sentään.
Tuo taitaa olla mun yhen lukiokaverin auto, siinä on harmaa kangassisustus ja tosiaan sähkökatto
Eipä ole megaa asennettuna, uudet pakosarjat ja "kylkiputket" on tehty/asennettu tulevan kesän woimamoottoria varten
Ensi kesäksi tulossa woimaa uuden koneen merkeissä (RPM-alukannet+nokka, 10,5:1 puristuksilla SBC+ iso etusumppu öljypohja). Voimansiirtoonkin on tulossa parannuksia : MB-lukkoperä hankittu ja th200r4 avattu uusien woimaa kestävien osien asennusta varten...koneessa on nyt kaikki osat hankittu ja talven aikana olisi tarkoitus saada kone täydellisesti nippuun, jotta pääsee keväällä sisäänajamaan ja dynottamaan
BTW. taitaa olla kylkiputket liian huomaamattomat kun ei Ahtikaan niihin kiinnittänyt huomiota
Voi teitä tuunaajia. Vaan oishan se hienoa jos olis osaamista laitella kaikkea.. sniif.
No asiaan; Jyväskylässä liikkuu hävyttömän näköinen apeankeltainen pystäri. Peräkin lotkottaa ja taitaa auto myös sauhuttaa.
Kuski ynnä kyydissä olijat eivät kuulu rotareihin tai Keski-Suomen Yrittäjiin, mikäli pukeutuminen & ulkoasu kielii henkilön sosioekonomista asemasta.
pystyvalo kirjoitti:Eipä ole megaa asennettuna, uudet pakosarjat ja "kylkiputket" on tehty/asennettu tulevan kesän woimamoottoria varten
Ensi kesäksi tulossa woimaa uuden koneen merkeissä (RPM-alukannet+nokka, 10,5:1 puristuksilla SBC+ iso etusumppu öljypohja). Voimansiirtoonkin on tulossa parannuksia : MB-lukkoperä hankittu ja th200r4 avattu uusien woimaa kestävien osien asennusta varten...koneessa on nyt kaikki osat hankittu ja talven aikana olisi tarkoitus saada kone täydellisesti nippuun, jotta pääsee keväällä sisäänajamaan ja dynottamaan
BTW. taitaa olla kylkiputket liian huomaamattomat kun ei Ahtikaan niihin kiinnittänyt huomiota
Minkäs kokoinen kone on? Yli 400cid? Toivottavasti hommasit tarpeeksi isot kannet ja kunnon mekaanisen rollerinenän. Mua harmittaa suunnattomasti kun otin hydraulisen.
Juuei en huomannu kylkiputkia, oli jo aika pimeetä silloin. Huomasin kyllä että äänet oli hienot.
eilen oulussa kaupungilla näin pystärin. tais olla kovasti vanhempi versio ku etuikkunoissa oli kolmio-pikkuikkunat.väri ei ole varma, mutta oisko ollu vaalean sininen tai harmaa...
Kemissä pyöri myös erinäisiä myrskylyhtyjä(ainaki vihreän ja punasen näin.)
vihreä ajoi edellä ja kovasti savutti ja tuoksahti...
Tänään Oulun Linnanmaalla musta 280 sedan. Eipä tullut vilkaistua takavaloja, mutta edessä oli tuplapuskurit ja takapuskuri ulottui sivulla lokarin kaareen. Eikös nuo ollut ne tuntomerkit isosta koneesta? Tuuletusikkunatkin oli etusivulaseissa eli ei ollut loppupään tuotantoa.
Limingassa Tupoksen ABC:n kohdalla nelostiellä meni vauhdilla ohi vaalean keltainen pystäri. Takana oli merkinnät 240 3.0 eli väkivahvalla viisipyttyisellä koneella. Ei muuten savuttanut yhtään eikä nenään tulvinut minkäänlaista käryä tai kitkua eli taisi olla motti kunnossa.
Oulussa oli yhden kadun varrella keskustassa vaalean vihreä pystäri parkissa. Tämän näin vain ohi ajaessa eli siitä ei tarkempia tietoja.
Toissa viikolla tuli Kirkkonummella vastaani pystäri ambulanssi. Alkuperäinen valkopunainen sävy oli vielä tallella. Eipä ole vuosikausiin moista tullut vastaan. Etu- ja takaoven välissä oli paksu palkkikin, lieneekö suomessa rakennettu yksilö? Takaovi oli myös etuovea korkeampi.
Wilhu kirjoitti:Toissa viikolla tuli Kirkkonummella vastaani pystäri ambulanssi. Alkuperäinen valkopunainen sävy oli vielä tallella. Eipä ole vuosikausiin moista tullut vastaan. Etu- ja takaoven välissä oli paksu palkkikin, lieneekö suomessa rakennettu yksilö? Takaovi oli myös etuovea korkeampi.
Mielestäni Binz teki juuri tuollaisia ambulansseja. 123:stä ja 124:stäkin on olemassa samantyyppiset versiot. Varmaan uudemmistakin näitä on tehty, mutta niitä ei taida paljoa Suomessa olla, koska pakettimalli on ilmeisesti huomattavasti halvempi. (MUTU)
Tänään pongasin Lappeenrannassa PR-automyynnin pihalta pystärin. Kyseessä oli 220D vuodelta -74 ja taksimalli. Tossa oli pelkääjän penkissä kiinni kyynärnoja ja keskilokerossa istuinpalikka ja turvavyökin siihe keskelle.
Tänään Turussa Uudenmaankadulla neljän ruuhkassa keltainen W115 200D -- hiton siistissä kunnossa ja alla valkoraitaiset gummit.
Kuskina noin 60-v mies. Ilmeisesti vanhoja turkulaisia, kun selvisi jotain sivukatuja pitkin monta minuuttia meikäläistä nopeammin Tyksin kulmalle, ruuhkassa näkyvistäni kadonnut auto tuli jo sieltä suunnasta takaisin päin kun itse olin vielä "menomatkalla".
Tänään 8-tiellä Revonlahdelta Pattijoelle asti ajelin peräkkäin W114 280 pystärin kanssa. Pystäri jatkoi matkaa etelään. Oli pitkät puskurit ja sileät takavalot. Väriltään laite oli tumman ruskea/viininpunainen. Mukavasti tuntui liikkuvankin, kun ohituksessa kuljettaja polkaisi.
Lpr:ssa Simolassa bonkattu Horizontal blau värinen 220 bensa vm-71 erillis etupenkeillä ja lattia vaihteilla.Yleiskunnoltaa hyvä ja entisöimättömän näköinen mut ehjä auto ajan patinalla.
Oulussa ajoi tänään vastaan hopeanvärisen neliovinen pick-up. Liekö tehty langin vai ambulanssin pohjalta. Takaovet näyttivät tavallisilta sedanin ovilta ja takaikkuna / matkustamon takaosa näytti olevan otettu myös sedanista.
Kyllä nuo itä-suomalaiset (siis ne joil on pitkät kilvet) jaksaa piristää tuota Kuutostien liikennettä! Tänään pongasin ekaa kertaa livenä pystärifarkun. Harmi ku en huomannu kauempaa sitä ni en kerinny nappaamaan kuvaa. (Aina turvallista ajaessa )
Roisto kirjoitti:Oulussa ajoi tänään vastaan hopeanvärisen neliovinen pick-up. Liekö tehty langin vai ambulanssin pohjalta. Takaovet näyttivät tavallisilta sedanin ovilta ja takaikkuna / matkustamon takaosa näytti olevan otettu myös sedanista.
Villi viritys.
t.
Risto
Itse näin samaisen auton kesällä torinrannassa, ihmetys oli kyllä suuri itsellänikin. Mulla ois kuva autosta tuolla puhelimessa jos joskuis jaksaisin vain hakea kännyyn tarvittavan tatakaapelin että voisin sen tänne laittaa..
Taitaapa olla tämä laite tuo ilmoituksen ambulanssi. Kovasti on vain hinta noussut viime talvesta, jolloin pitkäaikaisen edellisen omistajan kanssa siitä kauppoja hieroin. Jäi kuitenkin ostamatta, kun veti pois myynnistä. Sen jälkeen tuli uudestaan myyntiin ja meni eteenpäin ja hinta nousi. Sen jälkeen siirtyi tuolle autoliikkelle ja hinta nousi taas. Tuossa on muuten W123:sen 240d kone. Speedway pyöriä kuljetettu tuolla. Aiemmin tuossa oli isot Jawa tarrat. Tuossa myös tuo edellinen ilmoitus. On se kyllä asenne laite. Tällä kurvaillessa ei tarvitse hymyillä kenellekkään...
sattuuko siellä suunnalla näkymään sellaista punaista pystäriä (vm-75 isommat takavalot, kattoluukun tuuliohjain ja sivulasien tuuliohjaimet) rekisteri muistaakseni KFG-286??
On meidän vanha uskollinen palvelija, ja ois kiva tietää notta mitä autolle nykyään kuuluu..