MB W124 300 D -94 Ikkunat huurustuu
MB W124 300 D -94 Ikkunat huurustuu
Terve!
Pikkuvikoja jälleen tuontimesessä.
Ikkunat huurustuu ajaessa, vaikka ilma olisi kuiva. Autossa on ilmastointi ja kun laittaa huurustuksen poiston päälle, huurut katoaa ikkunoista.
Kun laittaa EC napukan tai vakio ilmastoinnin päälle ikkunat huurustuu pienen ajan kuluttua.
Joskus myös käynnistäessä "pössäyttää" tuulilasin huuruun.
Kiitoksia etukäteen.
Pikkuvikoja jälleen tuontimesessä.
Ikkunat huurustuu ajaessa, vaikka ilma olisi kuiva. Autossa on ilmastointi ja kun laittaa huurustuksen poiston päälle, huurut katoaa ikkunoista.
Kun laittaa EC napukan tai vakio ilmastoinnin päälle ikkunat huurustuu pienen ajan kuluttua.
Joskus myös käynnistäessä "pössäyttää" tuulilasin huuruun.
Kiitoksia etukäteen.
Tuoksuuko jäähdytinneste? Jos lämmityslaitteen kenno vuotaa hiemankaan autoon tulee sellainen makea tuoksu. Lasit saavat pinnalleen "kalvon" joka on työläs puhdistaa. Lämmintä tulee, mutta ilman ollessa kosteaa huuru ei poistu.
Onko tuosta puhdistettu milloin viimeksi ilmastoinnin kennot? Nimittäin exässäni tuo ilmastoinnin poisotto päältä toi joskus kosteutta sisään. Suosittelen, että jos et käytä ilmastointia niin ennen auton sammuttamista pistä tuuletus isolle koska tuolla systeemillä saat kuivattua ilmastointilaitetta.
Onko tuosta puhdistettu milloin viimeksi ilmastoinnin kennot? Nimittäin exässäni tuo ilmastoinnin poisotto päältä toi joskus kosteutta sisään. Suosittelen, että jos et käytä ilmastointia niin ennen auton sammuttamista pistä tuuletus isolle koska tuolla systeemillä saat kuivattua ilmastointilaitetta.
Mersu myyty...
Varmaan tiedätkin, mutta olethan huomioinut, että kun EC:ssä palaa valo, on ilmastointi silloin pois päältä. Kun missään kolmesta napista ei pala valoa, ilmastointi on päällä.
Samalla tavalla minullakin joskus pössäyttää käynnistettäessä tuulilasin huuruun, mutta heti kyllä häviää pois. Ilmastointi kannattaa pitää päällä aina.
Samalla tavalla minullakin joskus pössäyttää käynnistettäessä tuulilasin huuruun, mutta heti kyllä häviää pois. Ilmastointi kannattaa pitää päällä aina.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
[quote="Timo L."]Varmaan tiedätkin, mutta olethan huomioinut, että kun EC:ssä palaa valo, on ilmastointi silloin pois päältä. Kun missään kolmesta napista ei pala valoa, ilmastointi on päällä.
Joo kyllä tiesin, tosin kantapään kautta. Ajelin alkukesästä muka ilmastointi päällä (EC nappi pohjassa) ja ihmettelin kun on kuuma ku helvetissä.
Eniten tosin ihmettelen kun lasit huurustuu vaikka ilmastointi on päällä. Tosiaan huurut häviää kun painaa kosteuden poiston päälle (EC napin yläpuolella)
Joo kyllä tiesin, tosin kantapään kautta. Ajelin alkukesästä muka ilmastointi päällä (EC nappi pohjassa) ja ihmettelin kun on kuuma ku helvetissä.
Eniten tosin ihmettelen kun lasit huurustuu vaikka ilmastointi on päällä. Tosiaan huurut häviää kun painaa kosteuden poiston päälle (EC napin yläpuolella)
Päteekö sama myös autoon ilman ilmastointia?pappi kirjoitti:Tuoksuuko jäähdytinneste? Jos lämmityslaitteen kenno vuotaa hiemankaan autoon tulee sellainen makea tuoksu. Lasit saavat pinnalleen "kalvon" joka on työläs puhdistaa. Lämmintä tulee, mutta ilman ollessa kosteaa huuru ei poistu.
Lämmintä puhaltaessa sisään tulee makea tuoksu, jonka myös kyydittävät ovat havainneet
("Mihin oot piilottanut wunderbaumin?).
Aikaisemmin en ole huomannut ikkunoiden huurtumisongelmaa,
mutta nyt syksyllä ilmojen viilennyttyä vaatii tuskallisen pitkän ajan,
että kosteus poistuu tuulilasin sisäpinnalta.
Käytännössä lasi pitää pyyhkiä, jos alkumatkasta haluaisi uloskin nähdä.
Jos lämmityslaitteen kenno vuotaa, miten pitäisi toimia?
Tuleeko ongelma jatkossa pahenemaan, jos siihen ei puututa?
T.Laakso
Mulla oli ainakin omassa aikoinaan raitisilmasuodattimet tukossa, ne kun poisti niin jo rupes pysymään ikkunat auki.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Tuo makea tuoksu on kyllä viite siihen, että kenno vuotaa jäähdytin nestettä...
Mikäkö auttaa? Ryssänremonttina moni laittaa paikkausainetta "jäähdytinsementtiä", mutta hyöty on kyseenalainen kestoltaan.
Rahamiehet vaihdattaa kennon. Sepät taas vaihtaa itse. Jossain täällä foorumilla oli juttua ilmastointilaitteen huollosta ja siinä ainakin kuvien perusteella tutustuttiin Mersun anatomiaan oikein kunnolla...
Itselläni oli tuon makean tuoksun kanssa ongelmaa aikanaan golffissa, jossa ei ollut ilmastointia. Huollossa hajottivat lämmityslaitteen kennon kun tyhjensivät sen paineilmalla... Siinä auttoi tuo paikkausaine, joka lisätään jäähdytin nesteen joukkoon.
Mikäkö auttaa? Ryssänremonttina moni laittaa paikkausainetta "jäähdytinsementtiä", mutta hyöty on kyseenalainen kestoltaan.
Rahamiehet vaihdattaa kennon. Sepät taas vaihtaa itse. Jossain täällä foorumilla oli juttua ilmastointilaitteen huollosta ja siinä ainakin kuvien perusteella tutustuttiin Mersun anatomiaan oikein kunnolla...

Itselläni oli tuon makean tuoksun kanssa ongelmaa aikanaan golffissa, jossa ei ollut ilmastointia. Huollossa hajottivat lämmityslaitteen kennon kun tyhjensivät sen paineilmalla... Siinä auttoi tuo paikkausaine, joka lisätään jäähdytin nesteen joukkoon.
Mersu myyty...
Kuva täällä.MS kirjoitti:Missäs 124:ssa on raitisilmasuodatin? Omassa autossani (E220 '93) on tuollaista samanlaista huurustumisongelmaa, kun ilmastointi ei ole päällä. Autossa on automaatti ilmastointi.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kiitos!Timo L. kirjoitti:Kuva täällä.MS kirjoitti:Missäs 124:ssa on raitisilmasuodatin? Omassa autossani (E220 '93) on tuollaista samanlaista huurustumisongelmaa, kun ilmastointi ei ole päällä. Autossa on automaatti ilmastointi.
Käsittääkseni siis: Ilmastointi on päällä, kun missään napeista ei pala valoa, jos lämpötila eli jäähdytystarve niin edellyttää, ja aina kun ylänapissa eli huurteenpoistoasennossa palaa valo. Siis myös näin kylmemmillä ilmoilla . Menikö oikein?Timo L. kirjoitti:Varmaan tiedätkin, mutta olethan huomioinut, että kun EC:ssä palaa valo, on ilmastointi silloin pois päältä. Kun missään kolmesta napista ei pala valoa, ilmastointi on päällä.
Samat huurtumisvaivat myös itsellä. Pitäisi ilmeisesti napata talveksi pois koko raitisilmasuodin turhaan ilmanvirtausta ahdistamasta. Kunhan vaan kerkeäisi...

E-ssä on ainakin ilmastoiduissa malleissa vakiona, tietääkseni (ei 100% varmuutta).
Merkkiliikkeessä suosittelivat ottamaan talveksi kokonaan pois.
Merkkiliikkeessä suosittelivat ottamaan talveksi kokonaan pois.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Käsittääkseni siis: Ilmastointi on päällä, kun missään napeista ei pala valoa, jos lämpötila eli jäähdytystarve niin edellyttää, ja aina kun ylänapissa eli huurteenpoistoasennossa palaa valo. Siis myös näin kylmemmillä ilmoilla . Menikö oikein?RH kirjoitti:Timo L. kirjoitti:Varmaan tiedätkin, mutta olethan huomioinut, että kun EC:ssä palaa valo, on ilmastointi silloin pois päältä. Kun missään kolmesta napista ei pala valoa, ilmastointi on päällä.
-->Näin olen ymmärtänyt lukiessan saksankielistä manuaalia.
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 814
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Kun ylimmäisessä napissa palaa punainen valo, ilmastointi on käytössä ILMAN viilennystoimintaa (eli ilmaa ainoastaan kuivataan). Näin ymmärsin saksankielistä manuaalia tutkiessni ...Käsittääkseni siis: Ilmastointi on päällä, kun missään napeista ei pala valoa, jos lämpötila eli jäähdytystarve niin edellyttää, ja aina kun ylänapissa eli huurteenpoistoasennossa palaa valo. Siis myös näin kylmemmillä ilmoilla . Menikö oikein?
-->Näin olen ymmärtänyt lukiessan saksankielistä manuaalia.
Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
"Kun ylimmäisessä napissa palaa punainen valo, ilmastointi on käytössä ILMAN viilennystoimintaa (eli ilmaa ainoastaan kuivataan). Näin ymmärsin saksankielistä manuaalia tutkiessni ..."
Eli "ilmastointiasiantuntijana", siis talotekniikkapuolella, tarkennuksena, että kuivaus tapahtuu seuraavalla prosessilla: ilma jäähdytetään höyystimessä kastepisteen alapuolelle(mahdollisimman alas), jolloin vettä poistuu(=kosteutta) poistuu ilmasta, tämän jälkeen ilman lämpötila on muutaman asteen plussalla, sen jälkeen ilma jälkilämmitetään lämmityskennossa, jolloin sen suhteellinen kosteus pienenee, ja sitten vaan ilma kabiiniin. Näin se ainakin talotekniikkapuolella menee....
Eli "ilmastointiasiantuntijana", siis talotekniikkapuolella, tarkennuksena, että kuivaus tapahtuu seuraavalla prosessilla: ilma jäähdytetään höyystimessä kastepisteen alapuolelle(mahdollisimman alas), jolloin vettä poistuu(=kosteutta) poistuu ilmasta, tämän jälkeen ilman lämpötila on muutaman asteen plussalla, sen jälkeen ilma jälkilämmitetään lämmityskennossa, jolloin sen suhteellinen kosteus pienenee, ja sitten vaan ilma kabiiniin. Näin se ainakin talotekniikkapuolella menee....
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Olipa pientä huurreongelmaa tuossa minunkin autossa. Raitisilmasuodattimethan sieltä löytyivät, melkoisessa tukkeessa, olivat sentään vuodelta 2002 että on sakemanni ne joskus vaihtanut
Toistaiseksi en laittanut uusia tilalle, kokeilen ajella miltä tuntuu ajella ilman.
Lisävarusteena on ilmastointi, muttei erikseen ole mainittu raitisilmasuodatinta varustelistassa että oliskohan ne sitten vakiona noissa viimeisissä

Toistaiseksi en laittanut uusia tilalle, kokeilen ajella miltä tuntuu ajella ilman.
Lisävarusteena on ilmastointi, muttei erikseen ole mainittu raitisilmasuodatinta varustelistassa että oliskohan ne sitten vakiona noissa viimeisissä

230 C 1978