w124 300E manuaali Ei KIIHDY!?
Itsellä on 260E -88, mulla oli tota sammuilu vikaa kans, kävin hakeen motonetistä katittomat alkuputken (99e) ja heivasin katit pois, ei ole enään sammuillut.. (Tosin tuohon putkene piti tehdä lambdalla reikä ja hitsata mutteri). Vielä kun katit olivat paikallaan, pakokaasuarvoja ei meinannut saada mitenkään kohdalleen, kävi aivan liian rikkaalla vaikka kone oli ajettu kuumaksi. Putken vaihdon jälkeen kun otti pakokaasulapun, niin ei ollut arvoissai moittimista eikä säätämistä.
Liekö luulohäiriö, mutta tuntuu että tuonkin jälkeen välillä kiihtyy paremmin, välillä ei mene mihinkään. Aikaisemmin puhuttiin jäähdytinnesteen lämpötila-anturin vaikutuksesta jotenkin tähän asiaan, niin omassa pelissä lämpömittari seilaa ihan omiaan, välillä pompsahtaa lämmöt mukamas 120, sitten ku lyödä pamauttaa nyrkillä mittariston päälle niin tipahtaa "normaaliin".. mahtaiskohan olla tossa anturissa jotain vikaa?
Liekö luulohäiriö, mutta tuntuu että tuonkin jälkeen välillä kiihtyy paremmin, välillä ei mene mihinkään. Aikaisemmin puhuttiin jäähdytinnesteen lämpötila-anturin vaikutuksesta jotenkin tähän asiaan, niin omassa pelissä lämpömittari seilaa ihan omiaan, välillä pompsahtaa lämmöt mukamas 120, sitten ku lyödä pamauttaa nyrkillä mittariston päälle niin tipahtaa "normaaliin".. mahtaiskohan olla tossa anturissa jotain vikaa?
R170 Slk 320 -00
Ex w208 clk 320 sport 'amg'
EX Supra IV
Ex Bmw m3 cabrio 3.2
EX w208 clk 430 sport
EX r170 slk 230K Carlsson
EX w202 C280 -93
EX C124 300-24 -92
EX w124 260E -88 "Amg"
EX w124 260E -88
Ex w208 clk 320 sport 'amg'
EX Supra IV
Ex Bmw m3 cabrio 3.2
EX w208 clk 430 sport
EX r170 slk 230K Carlsson
EX w202 C280 -93
EX C124 300-24 -92
EX w124 260E -88 "Amg"
EX w124 260E -88
Tai - kuten todettua- juuri mittarin maadoituksessa.ande kirjoitti:, välillä pompsahtaa lämmöt mukamas 120, sitten ku lyödä pamauttaa nyrkillä mittariston päälle niin tipahtaa "normaaliin".. mahtaiskohan olla tossa anturissa jotain vikaa?
Olen tuossa yrittänyt konsultoida yhtä kaveria, jolla oli tismalleen samaa vikaa ja maadoituksestahan se häikkä löytyi.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
NO NII....
Tuossa käytin lambdaa testerissä ja se sano et on kuollu... Eli eipä ollu sitte kovin kauaa iloa tosta lambdan vaihdosta ku kesti 2-3 päivää ehjänä..
No ei siinä ku saa kuitenki takuuseen uuden niin pitää vaihtaa ja kattoo kauan sitte kestää ja paraneeko kulku.
Tuossa mittailin noita lämpöantureita ja näytti että ei ois ihan pelikunnossa olleet. Eli imuilman anturi näytti 25C lämpösenä n.3,5k ohmia ja sitten toi jäähdytinnesteen anturi (eli se kaks napainen joka on ihan siellä kannen perällä viimeisenä) näytti n -3C asteessa n 13,8k ohmia. Eli vissii vähän hukkaan heittää vai...?
Eli mistähän sais halvalla kyseisiä antureita ku veholla oli toi imuilman 36€ ja jäähdytinnesteen 93€
Löytyyköhän KL:stä
Sit vielä semmosta, että onko tietoo kellää et mihin noi vaikuttaa noi anturit? Itellä semmonen käsitys että jotenki tähän pensansyöttöön tai ruiskuun? Oonko ihan hakoteillä?

No ei siinä ku saa kuitenki takuuseen uuden niin pitää vaihtaa ja kattoo kauan sitte kestää ja paraneeko kulku.
Tuossa mittailin noita lämpöantureita ja näytti että ei ois ihan pelikunnossa olleet. Eli imuilman anturi näytti 25C lämpösenä n.3,5k ohmia ja sitten toi jäähdytinnesteen anturi (eli se kaks napainen joka on ihan siellä kannen perällä viimeisenä) näytti n -3C asteessa n 13,8k ohmia. Eli vissii vähän hukkaan heittää vai...?
Eli mistähän sais halvalla kyseisiä antureita ku veholla oli toi imuilman 36€ ja jäähdytinnesteen 93€

Löytyyköhän KL:stä
Sit vielä semmosta, että onko tietoo kellää et mihin noi vaikuttaa noi anturit? Itellä semmonen käsitys että jotenki tähän pensansyöttöön tai ruiskuun? Oonko ihan hakoteillä?
Mulla olis myynnissä noita antureita 10€ kpl. Kone on kylläkin eri, mutta ruisku on sama eli KE-Jetti, joten uskoisin että aikalailla samoja antureita käyttävät. Ne on purettu täysin toimivasta autosta eli pitäis kunnossa olla kaikkien. Tässä linkit ilmoituksiin:
ruiskun osat:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=30343
sytkän osat:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=30344
muut koneen osat:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=30345
ruiskun osat:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=30343
sytkän osat:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=30344
muut koneen osat:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=30345
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Lainaan threadia hieman myös.Aku P kirjoitti:Tai - kuten todettua- juuri mittarin maadoituksessa.ande kirjoitti:, välillä pompsahtaa lämmöt mukamas 120, sitten ku lyödä pamauttaa nyrkillä mittariston päälle niin tipahtaa "normaaliin".. mahtaiskohan olla tossa anturissa jotain vikaa?
Olen tuossa yrittänyt konsultoida yhtä kaveria, jolla oli tismalleen samaa vikaa ja maadoituksestahan se häikkä löytyi.
Meikäläisellä samaa ongelmaa, olen purkanut mittariston ja ottanut sen käsittelyyn. Huono kontakti löytyi siis sieltä moninapaisesta liittimestä. Miten tarkalleen ottaen olette korjannut ongelmaa? Miten olette vetäneet lisämaadoituksen ?
JA vaikuttaako katti autossa katin poisto mihinkään? Ongelmia? Ajattelin hakea andyn tapaan katittoman alkuputkin ja pöntöllisen väliputken motonetistä. Mikä noista etuputkista on oikea w124 230Coupeen? Eikö tuota etuosaa saa ilman pönttöä?
Etuosa pöntöllä bensa (ei Kat) . . . . 14-3624 83.08e
Väliosa pöntöllä Coupe-230CE . . . . 14-3755 79.31e
Nämä lienee oikeat?
MB W124 E 230 1992
Suzuki GSX-R 750 K8 2008
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Suzuki GSX-R 750 K8 2008
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Tuntus toimivan...

Saapa nähä kuin kauan!
Eli lambda nyt vaihdettu ja mittariston lämpöanturi sekä lämpötilatunnistin ruiskulle (mikä on semmonen kaks napanen ja vihreillä muoviosilla). Nyt tuntus taas toimivan. Mutta niinkö jo totesin niin saa nähdä kuin kauan...

Onko kellään tietoa voiko jokin tietty vika tai yleensäki jokin asia polttaa lambda-anturin?
Eli KIITOS taas kaikille jotka on viitsineet auttaa ja osallistua.
Hyöty todennäköisesti on huomaamattoman pieni, ja katsastuksessa tulee ongelmia, kun päästöarvot on mitä on ilman kattia.Ollii kirjoitti:Huono kontakti löytyi siis sieltä moninapaisesta liittimestä. Miten tarkalleen ottaen olette korjannut ongelmaa? Miten olette vetäneet lisämaadoituksen ?
JA vaikuttaako katti autossa katin poisto mihinkään? Ongelmia?
Ja tuosta mittaristosta, itellä ei ole moninapaista liitintä vaan joka valolle ja nippelille on oma liitin, eli ei yhtä isoa liitintä. Itse vedin lisämaadoituksen nimenomaan sille mittarille mikä temppuili, eli mittariston selkäpuolelle sen temppuilevan mittarin kiinnitysmutterin alle. Kannattaa tehdä reilunmittanen johto, helpottaa mittariston takaisinasennusta ja mahdollista uutta irrotusta kummasti. Itellä se siis oli polttoainemittari mikä temppuili. Hyvin on toiminut sen jälkeen.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Ongelmat jatkuu...
Joo...o! Rupee pikkuhiljaa kyrsii tää homma.
Eli nyttemmin käynti parantunut TOIMIVAN lambdan vaihdon jälkeen, mutta sellaista vikaa tuntuu olevan, että esim. moottoritie ajelun jälkeen käyntilämpöisenä ku tulee taajamaan ja lähtee vaikka valoista liikkeelle niin ei meinaa vastata kaasuun sitten millään... sitten kun saa kakkosen silmään niin toimii jo paremmin, mut kolmosella tuntuu ettei taas jaksa oikein vetää kunnolla!
Myös päästöissä oli ongelmaa. Eli kun käytin sen tosiaan siellä prokkolalla säädössä niin muuten oli hyvät arvot mut tais olla se HC korkeella. Mistähän nää vois johtuu...? (vaikka tuntuu ettei tähän taida löytyy yksiselitteistä vastausta
)
Niin sitten vielä semmonen että käyntiin lähtee yleensä ekalla tai sitten toisella (kylmänä ja kuumana) ei tarvitse hinkata. kylmänä toimii hyvin (ei kyllä yleensä tuu pahemmin kiihauteltua kylmänä joten mene ja tiedä...) Mutta kun saavutta lämpötilan n.70-80 tuntuu että ongelma ilmenee tällöin. Myös tyhjäkäynnillä havaittavissa sellaista että kun kaasuttelee niin takertelee tai pätkii (ei oikeen osaa sanoo) kierrosalueella 700-2500rpm!? Mutta kun pari kertaa polkee paikallaan niin sen jälkeen tuntuu ottavan kiekkaa paremmin ainakin hetkellisesti sen jälkeen....
Ja edelleen kiinnostais tietää et mikä on sen säätöruuvin tarkoitus ja vaikutus? Eli siis sen joka löytyy sieltä kaasuvivuston yhteydestä ilmamäärämittarin (vai mikä se on se läppä heti putsarin alla) sivusta oikeen vaikeasti vivuston alla...
No katellaan.... Josko joku saa selvää näistä mun märinöistä

Eli nyttemmin käynti parantunut TOIMIVAN lambdan vaihdon jälkeen, mutta sellaista vikaa tuntuu olevan, että esim. moottoritie ajelun jälkeen käyntilämpöisenä ku tulee taajamaan ja lähtee vaikka valoista liikkeelle niin ei meinaa vastata kaasuun sitten millään... sitten kun saa kakkosen silmään niin toimii jo paremmin, mut kolmosella tuntuu ettei taas jaksa oikein vetää kunnolla!

Myös päästöissä oli ongelmaa. Eli kun käytin sen tosiaan siellä prokkolalla säädössä niin muuten oli hyvät arvot mut tais olla se HC korkeella. Mistähän nää vois johtuu...? (vaikka tuntuu ettei tähän taida löytyy yksiselitteistä vastausta

Niin sitten vielä semmonen että käyntiin lähtee yleensä ekalla tai sitten toisella (kylmänä ja kuumana) ei tarvitse hinkata. kylmänä toimii hyvin (ei kyllä yleensä tuu pahemmin kiihauteltua kylmänä joten mene ja tiedä...) Mutta kun saavutta lämpötilan n.70-80 tuntuu että ongelma ilmenee tällöin. Myös tyhjäkäynnillä havaittavissa sellaista että kun kaasuttelee niin takertelee tai pätkii (ei oikeen osaa sanoo) kierrosalueella 700-2500rpm!? Mutta kun pari kertaa polkee paikallaan niin sen jälkeen tuntuu ottavan kiekkaa paremmin ainakin hetkellisesti sen jälkeen....
Ja edelleen kiinnostais tietää et mikä on sen säätöruuvin tarkoitus ja vaikutus? Eli siis sen joka löytyy sieltä kaasuvivuston yhteydestä ilmamäärämittarin (vai mikä se on se läppä heti putsarin alla) sivusta oikeen vaikeasti vivuston alla...
No katellaan.... Josko joku saa selvää näistä mun märinöistä

Niin osaisiko joku ehdottaa hyvää korjaamoa/pajaa mistä vois saada apua (asiantuntevaa apua) kohtuulliseen hintaa, mikäli se on edes mahdollista (siis hinnan puolesta)?
Ja alue on Oulu ja lähi ympäristö....
Ku veholla ottavat sen 70e/h niin ei ihan ekana viiti sinne lähtä...
Mutta voihan se olla et siellä tietävät jotain näiden päälle...
Se jää vielä ainakin toistaiseksi arvailujen varaan
Ja alue on Oulu ja lähi ympäristö....
Ku veholla ottavat sen 70e/h niin ei ihan ekana viiti sinne lähtä...

Mutta voihan se olla et siellä tietävät jotain näiden päälle...
Se jää vielä ainakin toistaiseksi arvailujen varaan

Hep.
Oletkos katellu tankin kunnon / suodattimen ? Omassa samaa vaivaa aina välillä ( nyt yhtenään ) ja olen vaihtanut ruiskupuolen kaikkineen + sähköosat ja viak jatkuu..
epäilynä on että tankista tulis jotain sontaa, joka " holvaisi" sen imupuolen tankissa.
Olisko tästä HC- arvojen kohottajaksi, että saisi kunnolla bensaa ?
Eli painetta olis, mutta tuottoa ei.
Oletkos katellu tankin kunnon / suodattimen ? Omassa samaa vaivaa aina välillä ( nyt yhtenään ) ja olen vaihtanut ruiskupuolen kaikkineen + sähköosat ja viak jatkuu..
epäilynä on että tankista tulis jotain sontaa, joka " holvaisi" sen imupuolen tankissa.
Olisko tästä HC- arvojen kohottajaksi, että saisi kunnolla bensaa ?
Eli painetta olis, mutta tuottoa ei.
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Sellainen vinkki pakko antaa että jos meinaa katin vaihtaa kannattaa hankkia magnaflow kisa kati Racers place nimisestä firmasta keravalta...
Itse katin vaihtaneena voin sanoa että tuli todella paljon halvemmaksi kuin muualta... 2,5" kati maksoi vissiin 80€ ja siihen kaksi kertaa haaroitus putket ja työt niin tuli maksaa mulle asennettuna vissiin 150€.... Ja menee muuten päästö arvoista läpi tuolla katilla jos on kaikki muut osat kunnossa...
Mulla johtui korkea HC arvo kantavista pakoventtiileistä ja oli kyllä vähän nuhainen ajaa silloin.... Ja autohan oli 300CE -24v -90...
Itse katin vaihtaneena voin sanoa että tuli todella paljon halvemmaksi kuin muualta... 2,5" kati maksoi vissiin 80€ ja siihen kaksi kertaa haaroitus putket ja työt niin tuli maksaa mulle asennettuna vissiin 150€.... Ja menee muuten päästö arvoista läpi tuolla katilla jos on kaikki muut osat kunnossa...
Mulla johtui korkea HC arvo kantavista pakoventtiileistä ja oli kyllä vähän nuhainen ajaa silloin.... Ja autohan oli 300CE -24v -90...
MB 300CE -24v -90 (Lähti projekti edistyy pitkästä kun hallitus kertoi mielipiteitä.)
Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)
Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)
Re: Ongelmat jatkuu...
Mulla esiintyy vastaavaa ongelmaa, tuossa 2.6 190:ssä. Täysin kylmästä kun lähtee ja ajaa kuumaksi niin pelaa. Sitten ku sammuttaa auton ja antaa vähän aikaa seistä, starttaa, lähtee hyvin käyntiin, mutta vetoja ei löydy ennenkuin moottori on taas saavuttanut 80 asteen lämmön. Missähän mahtaa olla vika, lämpötila-anturin olen vaihtanut ja lambdan.jannelep kirjoitti:
Niin sitten vielä semmonen että käyntiin lähtee yleensä ekalla tai sitten toisella (kylmänä ja kuumana) ei tarvitse hinkata. kylmänä toimii hyvin (ei kyllä yleensä tuu pahemmin kiihauteltua kylmänä joten mene ja tiedä...) Mutta kun saavutta lämpötilan n.70-80 tuntuu että ongelma ilmenee tällöin. Myös tyhjäkäynnillä havaittavissa sellaista että kun kaasuttelee niin takertelee tai pätkii (ei oikeen osaa sanoo) kierrosalueella 700-2500rpm!? Mutta kun pari kertaa polkee paikallaan niin sen jälkeen tuntuu ottavan kiekkaa paremmin ainakin hetkellisesti sen jälkeen....
MB 190E 2.6 Automatic
ex.190D 2.0
ex.190D 2.0
Nyt pelaa ainakin paremmin...
No niin.... KIITOS KAIKILLE, jotka ovat jaksaneet seurata ja antaa vinkkiä. Nyt pitäisi olla ainaki huomattavasti paremmassa kunnossa toi mun auto.
Eli kävin tossa paikallisessa bosch huollossa ja vika paikallistettiin polttoaineen paine-erosäätimeen. Antoi liian pienen paine-eron määränjakajan ylä- ja alakammioiden välille. Kuntoon tuli kyseistä osaa säätämällä (onnex
).
Aikaa meni sen parisen tuntia ja päästötki näytti paremmalta...
Eli vielä kerran kiitos ja mukavaa kevään jatkoa kaikille.
Uusia vikoja odotellessa
Eli kävin tossa paikallisessa bosch huollossa ja vika paikallistettiin polttoaineen paine-erosäätimeen. Antoi liian pienen paine-eron määränjakajan ylä- ja alakammioiden välille. Kuntoon tuli kyseistä osaa säätämällä (onnex

Aikaa meni sen parisen tuntia ja päästötki näytti paremmalta...
Eli vielä kerran kiitos ja mukavaa kevään jatkoa kaikille.
Uusia vikoja odotellessa

Jatkan tätä aihetta, tänään tutkittiin yhtä W201 260 koneella, katalysaattorimalli. Auto tekee sellaista että ei kiihdy, eli ei ota kierroksia vaan tuntuu vaan "honottavan" eli sellainen "boo" ääni kuuluu vaan. Jos saa lipsuteltua kierrokset ylös niin sitten kiertää hyvin ja vastaa kaasuun (kun ollaan yli 3500 rpm). Auto kulkeekin kevyesti 170 km/h (itse en kokeillut
).
Kun irrotin koneen käydessä sähköhydraulisen ohjauspaineen liittimen niin käynti vähän vaipui, pitää kokeilla sitä ajossa vielä. Samoin kun irroitti tyhjäkäyntimoottorin liittimen niin käynti muuttui. Irroitettaessa moottorinlämmön anturin liitin niin mittari putosi pois pelistä mutta kun irroitin sen 4-napaisen ruiskun aivoboksille menevän liittimen niin mitään ei tapahtunut.
Em. kokeet tehtiin lämpimällä moottorilla. Kylmänä tahtoo takkuamaan vielä enemmin, kuulemma tuskallista ajaa ekat muutama km kun ei tahdo kulkea. Pitää syventyä huomenna lisää.

Kun irrotin koneen käydessä sähköhydraulisen ohjauspaineen liittimen niin käynti vähän vaipui, pitää kokeilla sitä ajossa vielä. Samoin kun irroitti tyhjäkäyntimoottorin liittimen niin käynti muuttui. Irroitettaessa moottorinlämmön anturin liitin niin mittari putosi pois pelistä mutta kun irroitin sen 4-napaisen ruiskun aivoboksille menevän liittimen niin mitään ei tapahtunut.
Em. kokeet tehtiin lämpimällä moottorilla. Kylmänä tahtoo takkuamaan vielä enemmin, kuulemma tuskallista ajaa ekat muutama km kun ei tahdo kulkea. Pitää syventyä huomenna lisää.
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:53
- Paikkakunta: Kajaani