Missä sijaitsee lämppärin moottori 309D pakussa?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Missä sijaitsee lämppärin moottori 309D pakussa?

Viesti Kirjoittaja Jube »

Elikkä tuommonen pitäs pakusta huomenissa löytää, eli olisin kiitollinen jos joku antaisi edes suuntaa sijainnista :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Finski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 03.05.2005 14:45
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Missä sijaitsee lämppärin moottori 309D pakussa?

Viesti Kirjoittaja Finski »

Jube kirjoitti:Elikkä tuommonen pitäs pakusta huomenissa löytää, eli olisin kiitollinen jos joku antaisi edes suuntaa sijainnista :wink:
T1 kyseessä? Pura kojetaulu pieneksi paloiksi.. Näin sen saa vaihdettua. Onko uudessa moottorissa siivet jo kiinni vai pelkkä moottori? Vanhan siivet on jo sitten aika hauraat.

Jee sadas viesti!!
Se joka toiselle kuoppaa kaivaa..
siitä 10 euroo tunti saa
Avatar
kalev
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: La 03.01.2004 14:23
Paikkakunta: Tallinn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalev »

Joo - peltipala lasin vastasta pois, sitten alkaa jo jotakin näkymään. Sitten kaikki mahdolliset kojelaudan kiinnikeet irti, jotta se siirtyisi mahdollisimman taakse. Lämmpärin kiinnikkeet kanss irti ja voila - pitäisi moottori näkyä. Näin kirjoitettuna vaan aika helppo - todellisuudessa pikkuisen toinen juttu.
tikkanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Ti 02.09.2003 12:47
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja tikkanen »

Minulta katosi 409:n lämmityslaitteesta toinen nopeus eli puhkuu ilmaa vain täysillä. Vastuksen vaihtamista varten olisi pitänyt purkaa koko kojelauta ja sen päälle vielä lämppärin moottorikin, koska vastus sijaitsee kuulemma jossain moottorin lähituntumassa. Olisi ollut koko päivän askartelu korjaamolla, joten jäi teettämättä. Lisäksi 409:ni on naamioitu integroiduksi Hymer matkailuautoksi, mikä osaltaa lisää homman haasteellisuutta. Tosin ehkä antaa myös tilaa askarella kun ei ole ohjaamon takanseinää tiellä.

eli jos vaihdat moottorin vaihda vastus samalla. Ei ollut muistaakseni kovin kallis.
W124 280 TE vm-93
Vastaa Viestiin