W123 vesileikit osa 1, päättynyt.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mihaline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: To 17.04.2003 13:58

W123 vesileikit osa 1, päättynyt.

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Jahas, eilen karu totuus tavoitti minutkin, w123:sen apukuskin takalattia kastuu. Ensimmäisenä tarkistin takapenkin selkänojan ja istuinosan irrotettuani c-pilarissa olevan ilmanpoistoaukon pohjan, ehjä. Kasteltiin apukuskinpuolta letkulla ja vettä lirisi oventiivisteistä ja mieleen tuli että hapanneet oventiivisteet on kaiken pahan alku ja juuri.

Viimeyönä satoi taas ja aamulla ryntäsin jo suuren exoduksen vallassa tutkimaan kankaisia tiivistenauhoja etsien merkkejä kosteudesta, kuinka ollakkaan kaikkialla oli kuivaa paitsi lattialla. Ei merkkejä kosteudesta matoissa jotka kulkevat ympäri jalkatilan, ei kosteutta kangastiivisteissä ainut paikka mikä vois edes jollain tavalla viitata veden lirinään oli kaapelikouru joka tulee etujalkatilan syövereistä, en vielä ole tutkinut mistä vesi mahdollisesti voisi tulla etujalkatilaan ja sieltä taakse, mielessä on pyörinyt villejä ajatuksia ilmansisäänottoaukkojen/lämppärin vedenpoistoreikien tukkeutumisesta jonkun johtoläpiviennin fuskaamiseen. Mistä tätä projektia nyt kannattaisi alkaa purkamaan, mitään tyypillistä paikkaa ei tule enää mieleen mistä vettä voisi vuotaa.

Akun vieressä on tietysti läpivienti josta kabiiniin tulee sähköt vahvistimelle ja sisätilanlämmittimelle, tämäkin tuli vaihtoehtona mieleen, mutta kun senkin piti olla tiivis. Hankala ja kiusallinen vika tälläinen nooanarkki ilmiö yhdistettynä uima-altaaseen :evil:


Kysyy nim: Lattia jo punoittaa.
Viimeksi muokannut Mihaline, Pe 05.08.2005 23:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Avatar
Vuke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 226
Liittynyt: Su 17.10.2004 22:36
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vuke »

Se on vähän niinkö ominaisuus.
Oletko katsonut takakontista onko reunakotelot märkänä??
Itsellä oli kaikissa 123 malleissa vesi kontissa ja apukuskin puolen jalka tiloissa.
Itse paikallistin veden tulon taka ikkunan ympäristöön sieltä se jostain luikerteli konttiin ja sisälle mutta en onnistunut tukkimaan vuotoa.
Etulasikin vuoti jostain enkä onnistunut paikallistamaan sitäkään.
Olisi varmaan pitänyt ottaa lasit pois ja silleen.
W123 240 D Limousine Lang -83
W124 300 TDT 5D Kombi -88
EX W126 280 S ( 3,8SE ) -84
EX W124 200 D -87
EX W123 200 D -84
EX W123 200 DT -84
EX W201 190 E Auom. -83
Maailmassa on vain kahdenlaisia autoja!!!!
Uusia Mersuja ja Käytettyjä Mersuja
Avatar
Mihaline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: To 17.04.2003 13:58

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Vuke kirjoitti:Se on vähän niinkö ominaisuus.
Oletko katsonut takakontista onko reunakotelot märkänä??
Itsellä oli kaikissa 123 malleissa vesi kontissa ja apukuskin puolen jalka tiloissa.
Itse paikallistin veden tulon taka ikkunan ympäristöön sieltä se jostain luikerteli konttiin ja sisälle mutta en onnistunut tukkimaan vuotoa.
Etulasikin vuoti jostain enkä onnistunut paikallistamaan sitäkään.
Olisi varmaan pitänyt ottaa lasit pois ja silleen.
Takalasi on tiivistetty jo aikaisemmin uutena, kun takalasi vuosi konttiin. Mutta takajalkatilaan ei vettä takalasin kautta oikein voi mennä, kaikki selkänojat ja muut äänieristeet on kuivat, joten ainut vaihtoehto taitaa olla etupäästä veden vuotaminen??
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14193
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tsekkaa siinä konepellin saranakotelossa oleva vedenpoistoreikä. Se menee sinne etulokasuojaan. Myös sinne on tuupattu aikoinaan samaa massaa, mitä on muuallakin alustarakenteissa. Ajan myötä massa kovettuu, ja halkeaa reiän suulta -> vesi pääsee massan ja pellin väliin. Tämä ilmenee ajan myötä ruostumisen yhteydessä valumavuotona etujalkatilan "etuseinää" pitkin lattialle. Pesusieniefektin aiheuttaa myös bitumimatto-/solumuoviäänieriste ko. paikassa.

Ehdotan, että otat etupyörän pois sekä kaaren sisäpuolella, ulkolaidassa vakiona olevan muovisen kiveniskulistan (muistaakseni muoviruuveilla kiinni). Sitten käy tökkimään peltiä vedenpoistoreiän tietämiltä lokasuojan puolelta. Ota myös sisäpuolelta kojelaudan alapuolinen verhoilumuovi irti (3 verhoilulevyä - ruuvit auki + muoviruuvit vas. ja oik. laidassa) sekä mahdollisesti myös se ulkoseinän verhoilumuovi.
Viimeksi muokannut Timo L., To 21.07.2005 10:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Daimler
Mersumies
Mersumies
Viestit: 616
Liittynyt: La 05.04.2003 07:33
Paikkakunta: RedNeckWonderland P-Karjala

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Tosin Joensuussa näytti tältä joten ei ihme jos vettä tuli sisälle:

Kuva

Vuoden lehtikuva! :shock:
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
Avatar
Mihaline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: To 17.04.2003 13:58

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Sepä siinä on että kun taivaalta satava vesi ei sais tulla sisään missään olosuhteissa, vedenpinta ei viimeyönäkään ollut kuitenkaan auton pohjan tasalla. Pitää mennä ostamaan purkillinen sikaliimaa ja alkaa pistoolin kanssa heilumaan, ei tää nyt eka kerta ollu, volvosta sai vesiongelmat samalla viisiin kuriin... Kittaan kaikki saumat umpeen niin luulis tokenevan :roll:

Ahistaa silti, liian myöhään huomasin kun lattia alkaa jo punottamaan... Ei tää oliskaan ongelma jos olis aina kesä tai pelkkä talvi, mutta nää vesisateetkin kuuluu suomenkesään :cry: :oops:
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Avatar
kerosiini
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 431
Liittynyt: To 25.11.2004 19:16
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Minulla on samaa ongelmaa, pääasiassa etujalkatilat kastuu, ja ainakin yksi vuotokohta on tuulilasin alanurkat. Elikkä tiiviste vaihtoon, myös rattivaihteen vivustolle tarkoitetusta reiästä tuli vettä. Kiusallinen asia, täytyy käydä katsomassa kuinka nyt tulvii kun eilen satoi aika reippaasti täälläkin :evil:
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '77, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
Avatar
Arto N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: Ti 01.06.2004 14:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Mihaline kirjoitti:Pitää mennä ostamaan purkillinen sikaliimaa ja alkaa pistoolin kanssa heilumaan, ei tää nyt eka kerta ollu, volvosta sai vesiongelmat samalla viisiin kuriin... Kittaan kaikki saumat umpeen niin luulis tokenevan :roll: :
Sika on kova sana. Itse aikoinaan samaan vekottimeen tungin tuubin verran tavaraa sinne konepellin saranan takapuolelle, lämppärin ritilän vesikouruihin ja muutamiin pikkureikiin muuaallakin. Sitten vielä lopuksi sisälokari edestä pois ja kattohuovalla vuoraten sisälokarin tausta etupyörän takapuolelta. Sen jälkeen kun vielä piti vesirännit auki niin ei vettä enää tullu.
Mutta oli se koomista kyllä silloin rankkasateella lapata takajalkatilaa hiekkaämpärillä tyhjäksi :D Silloin ei naurattanu yhtään
<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
Avatar
Mihaline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: To 17.04.2003 13:58

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Hitot oon koittanu miettiä kokopäivän että miten se konepellin saranakotelo voi ruostua puhki kun muualla ei oo merkkejä lahoamisesta ollenkaan, tämähän menee jo kohta mielenkiintoiseksi, vesi ja sen salaisuus...
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14193
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mihaline kirjoitti:Hitot oon koittanu miettiä kokopäivän että miten se konepellin saranakotelo voi ruostua puhki kun muualla ei oo merkkejä lahoamisesta ollenkaan, tämähän menee jo kohta mielenkiintoiseksi, vesi ja sen salaisuus...
Ei se saranakotelo ruostu puhki, vaan siitä alaspäin lähtevä vedenpoisto! Massa halkeaa, kuten ylempänä kirjoitin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Heh, eiköhän se vastaus ole tässä jo ilmi tullut... :roll: :wink:
Jos ei, niin ihme, mutta haulla, haulla... paljon asiaa tästäkin.
Avatar
Mihaline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: To 17.04.2003 13:58

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Jahas, tilannekatsaus. Etupäässä kaikki kuivaa ja massat ehyet, saranakoteloista vedenpoistoreiät kunnossa ja auki, läpiviennit kaikki kunnossa. Takakontista löytyi valumia takalasin alta kun purki kaiken verhoilun edestä pois, huomenna nostaavat lasin pois ja puhdistaavat lasiliikkeessä vanhat tiivisteenjämät pois, kasaus uusilla tiivisteillä ja massalla jos ei auta niin sit pitää rueta tilaamaan karjalaista että saa päivänlehden vaihtaa aina sateen jälkeen mattojen alle...

Jännää sinällään jos vesi tulee takalasin kautta, mitään loogista veden kulku reittiä en keksinyt mutta takapenkin alla olevasta kotelosta näkyy vesi kuitenkin tulevan, ja ainoastaan silloin kun sataa&auto on parkissa...
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

ei auta sikamössöt ym.kokeiltu on.uutta tiivistettä vaan.takalasin alanurkissa on "vedenpoistoreiät" joista valuu vesi hattuhyllyn uumenien kautta takaluukkuun.täytin lasikitillä omasta noi nurkat takalasin tiivisteen vaihdon yhteydessä ettei sinne jää vesi makaamaan.toinen juttu voi olla ne tuuletusaukot takatolpissa,mulla oli mätä kuskinpuolelta,mutta sitä ei huomannut ennenkun ruostui pinnasta puhki(3-kerrospelli siinä tolpassa.)etulasi vuotaa yleensä tiivisteen välistä jostain nurkista.lasi pois ja uutta tiivistettä vaan. :wink:
vw golf variant -97,vw vento -96.
j lehti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: To 21.04.2005 23:36
Paikkakunta: Salo

Vesivuoto

Viesti Kirjoittaja j lehti »

Yleisin vuotopaikka takapäässä on takalasi josta pitäisi kitata tiivisteen ulkoreunasta päädyt ja yläreuna Jos lasi vuotaa tiivisteen sisäreunsta niin sen näkee sisä puolelta jos vesi tulee tiivisteen ylitse Tämän tiivisteen välissä olisi muutenkin hyvä olemassa kittiä. Koska tämä kumi kuluttaa maalin pois korin reunasta ja usei näkee kun tämä reuna on aivan ruosteessa Olen näitä korjanut varsin usein mm omani kyllä vuotaminen loppui Nämä ilma-aukot eivät juurikaan vuoda ellei ole mällätty Että lähde takalasista alkuun ja vasta senjälkeen muualta jos tarve vaati.
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Millos tulee osa2? :D

kuulostaa melko hupaisalta, vaikka se ei varmasti itse asianomaiselle tunnukkaan... näin sivusta lukeneena. Mutta onneks kesä kuivaa minkä kastelee. :wink:
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Avatar
Mihaline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: To 17.04.2003 13:58

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Osa 2.

Paikallinen lasiliike veti takalasin ympärykset tiiviiksi jälkitiivistysmassalla, c-pilarissa oleva ilmanpoistoaukko on alapäästään tiivis, eikä laske vettä sisään vaikka miten letkun kanssa sohii, kaikki valutettu vesi tulee ulos ns. normaalia reittiä.

Mutta edelleen lattiat kastui, aloin penkomaan etujalkatilaa uudestaan ja jälleen kerran paljastui paljon sellaisia asioita mitä en aikaisemmin ottanut huomioon. Takajalkatilan mystillinen laikukas kastuminen ja jalkatilan takareunan verhoilumaton kastumisen selitti kapillaari-ilmiö, vesi tuli etujalkatilasta kaapelikourua takajalkatilan bitumimaton alle josta se nousi kapillaarin avulla ympärillä oleviin äänieristeisiin/verhoilumattoihin lähes 10cm korkeudelle. Etujalkatilaan vesi tuli akun vieressä olevasta läpiviennistä, mutta ajatukset väärille jäljille johdatti lähinnä se että en tiennyt ohuen superlonin olemassa olosta pellin ja bitumimaton välissä, vesi kulki joka paikassa hiljaa hiipien ja salakavalasti kohti takajalkatilaa etujalkatilojen bitumimattojen näyttäessä kuivilta.


Kaiken jälkeen voi todeta kai hyvin että "ei pidä luulla pitää tietää" jos olisin tiennyt, jos olisin raaskinut puukottaa jo alussa alkuperäistä bitumimattoa olis vika selvinny huomattavasti vähemmällä rahalla ja ennenkaikkea vaivalla. Oletin että bitumimatot oli jokapaikassa kiinni pellissä, mutta olin väärässä etujalkatiloissa on bitumin aluset vuorattu superlonilla, mikään ei ole niin viisas kuin saksalainen insinööri. Saakeli vaikka ihan ite sanonkin :roll: :D
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14193
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Toivotaan että juttu selvisi tuolla. Tuo solumuovi bitumin alla vaimentaa ääntä varmasti tehokkaasti, mutta imee ja säilöö vettä myös todella tehokkaasti.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mihaline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: To 17.04.2003 13:58

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Juu juu ja taas lainehtii, tuulilasin nurkat vuotaa ilmeisesti tällä kertaa...Vesisateen jälkeen taas puretaan, vissiin joutuu vielä etulasinkin käyttämään irti ennenkun saa veden kestämään pois, sikatuubin kanssa jo liehuin kaikki vedenpoistorännien pohjat/saumat ja muut, mistään ei oikeastaan ollu massat halki mutta onpahan ainakin nyt varmasti saumattu kaikki umpeen... Joskus ketuttaa, joskus taas ei. :(

Kikkelis kokkelis, mitäs läksit? Suuta hevosenkengälle juu...
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Avatar
Mihaline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: To 17.04.2003 13:58

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Pannaas päivitystä. Purin kaikki bitumit pois apumiehen puolelta edestä, löytyi 10cm halkaisijaltaan oleva soikio reikä pohjapalkin sauman kupeesta. Mutta samalla löytyi vuotokohtakin.

Viime ruostesuojauksessa oli hukkunut alkuperäinen sisälokari jonnekkin huitsin nevadaan ja samalla myös yksi kiinnitysruuvin reikä jäi auki. Ai mistäkö kohtaa? No siitä tasaisesta hyllystä tai vähän sen yläpuolelta minkä helmakotelo muodostaa. Ai että tuleeko vettä? M6 kokoisesta reiästä kuin suihkuna.

Ohessa muutama kuva joiden perusteella joku toinen toivottavasti pystyy saman vian paikallistamaan, paikka ei näy kuin reunasta melkein akkuläpiviennille asti bitumit irroittamalla. Tuulilasi ei voi vuotaa sisälle sen verran oikaisen, lasin alapuolella noin 10cm päässä kulkee kokomatkan kouru josta on selvä yhteys lämppärin ilmanottoaukon kaukaloon, ainakin näin meikäläisen logiikalla ja loisteputkivalon kanssa jonkun tovin leikkineenä.

http://www.kolumbus.fi/ari.halinen/images/Vuoto1.jpg
http://www.kolumbus.fi/ari.halinen/images/Vuoto2.jpg
http://www.kolumbus.fi/ari.halinen/images/Vuoto3.jpg
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14193
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Hyvä juttu, jos tuon tukkimalla homma on selvä. Itseäni odottaa hieman suurempi remontti samalla osa-alueella.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Wade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 819
Liittynyt: Pe 19.11.2004 22:13
Paikkakunta: Taipalsaari-Journey Island

Re: Vesivuoto

Viesti Kirjoittaja Wade »

Terve Jukka !

Ja kiitoksia vinkistä.

Itselläni oli W123:ssa juurikin sama homma, sateen jälkeen repsikan puolen takajalkatila märkänä. Missään muualla kosteudesta ei näkynyt jälkeäkään. Kaivoin Bilhelvettenin oviverhoilunirroitustyökalulla (n. 3 €) takalasin tiivisteen alalaidasta ja sivuista vanhat kököt pois. Sieltä löytyi sekä kirkasta että mustaa tiivistemössöä, eikä kovin paljoa. Lasin nurkissa oli selvästi hieman hotoa. Suojasin lasin ja tiivisteen sitten Hesusteipillä niin, että teippi oli millin verta irti lasin ja tiivisteen reunasta. Sitten tööttäsin saumaan reilut puoli tuubia Bostikin Autoseal 9000 :sta (muistaakseni tuo numero oli noin, Moponetista n. 8 € tuubi) Vedin tuota verhoilutyökalua lasin ja tiivisteen välissä nokan edellä, että sauma oli avoimena. Tiivisteen ja taka-akkunan päälle pursuneet saumamassat työnsin pari päivää myöhemmin tylpällä puutikulla pois ja pyyhin loput asetonilla. Siihen loppui veden tulo, nyt on kovemmankin sateen jälkeen vettä takalasin alareunalla tiivisteen päällä ja se pysyy siellä missä pitääkin eli auton ulkopuolella.

:D


Kuivin terveisin,


Wade
j lehti kirjoitti:Yleisin vuotopaikka takapäässä on takalasi josta pitäisi kitata tiivisteen ulkoreunasta päädyt ja yläreuna Jos lasi vuotaa tiivisteen sisäreunsta niin sen näkee sisä puolelta jos vesi tulee tiivisteen ylitse Tämän tiivisteen välissä olisi muutenkin hyvä olemassa kittiä. Koska tämä kumi kuluttaa maalin pois korin reunasta ja usei näkee kun tämä reuna on aivan ruosteessa Olen näitä korjanut varsin usein mm omani kyllä vuotaminen loppui Nämä ilma-aukot eivät juurikaan vuoda ellei ole mällätty Että lähde takalasista alkuun ja vasta senjälkeen muualta jos tarve vaati.
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku

* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.

W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Tuli harrastettua eilen illalla vesileikkejä auton kanssa.
Päivällä alkoi jossain vaiheessa tuntumaan ikään kuin olisi vasen jalkaterä ruvennut kastumaan.
Kuinka ollakaan, vettähän tuli ihan tippumalla jostain yläpuolelta (siis auton sisällä).
Illalla konepelti ylös ja sorkkimaan tuulilasin alakulmassa olevaa ränniä ja poistoputkea auki.
Vaan eipä auennut. Oli lehteä, havunneuluasta ja moskaa täynnänsä.
Ei muuta kuin nokka ylös, pyörä pois, samoin sisälokari.
Sieltä sitten kuramössön sisältä löytyi poistoputken alapää. Rassilla ja paineilmalla auki ja jopa loppui veden tulo kapiiniin.
Samalla puhaltelin lokasuokan sisäpuolelta puoli kuutiota kuraa ymv. mössöä.
Meni samalla se usein kysytty aktiivihiilipurnukka rikki.
Elikkäs, kannattaisi hyvän sään aikana aukoa nuo poistoputket, ettei tarvitse sateella räpeltää. Tietty, eihän kuivalla kelillä oikein aina muista, kun ei tule vettä. Ei ulkokana eikä sisälle!
PS: Kannattaa avata ne sisälokarit hiukan useammin. Helppo homma, vain muutama muovimutteri ja pari ruuvia. Alta löytyy paskaa ja paljon.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Avatar
miigu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ma 28.03.2005 20:04
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja miigu »

Mullakin tulee kuskinpuoleisen jakkaran päälle vettä ja olen yrittänyt pohtia että tuleeko vesi kattoluukun kautta vai kattokaiteenliitos(farmari) kohdasta.
Eikö kattoluukun uumenissa pitäis olla joku kanava mikä johtaa vedet maahan jos vettä kattoluukkuun pääsee?
[url=http://i4.photobucket.com/albums/y112/miigu/lahtokohta/mersu.jpg]projekti / ajossa 1984 - W123 300DT[/url]
projekti 1978 - w123 300D
projekti 1988 - mazda 323 HB
Avatar
kekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: To 06.10.2005 21:46
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja kekka »

Kattoluukullisisssa malleissa on vedenpoistoputket kattoluukun rungon joka nurkassa. Ne kannattaa ainakin alkajaisiksi puhdistaa esim. paineilmalla.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...

MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Vastaa Viestiin