280 Kombi 4matic 1997

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
neliveto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: La 19.11.2005 10:26
Paikkakunta: Pohjois-Savo

280 Kombi 4matic 1997

Viesti Kirjoittaja neliveto »

Olisiko kenelläkään kokemuksia kestävyydestä, polttoaineen kulutuksesta, huoltojen hinnoista, ruostumisesta , ylipäätään koko automallista?
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

UP tämä aihe, itseäkin on alkanut kiinnostaa.
Taidat tarkoittaa W210-korista autoa eli "väyrystä"?

Omasta puolestani voisin lisätä kysymyslistalle seuraavat:
- Nelivedon toiminta, onko systeemissä periaatteen tasolla tai käytännössä mitään yhteistä 1. sukupolven eli W124:ssa olleen järjestelmän kanssa?
- Ja sitten tämä väykkyjen 320-bensakone -- parannettiinko surullisenkuuluisia johtosarjoja jo W210:aan vai olisiko myös tässä odotettavissa kallis piuharemontti jossain vaiheessa?

Terveisin nimimerkki "saahan sitä käydä liikkeissä kuolaamassa...." :shock: :roll:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Aku P kirjoitti
- Ja sitten tämä väykkyjen 320-bensakone -- parannettiinko surullisenkuuluisia johtosarjoja jo W210:aan vai olisiko myös tässä odotettavissa kallis piuharemontti jossain vaiheessa?

W140 kohdalla johtosarjaa on "parannettu" olikohan se nyt sitten- 95 syksyllä, joten loogista olisi, että se on samoilla tulilla otettu W210:iin alusta asti ohjelmaan, mutta tämä siis vain arvailua, kertokoon joku , joka oikeasti tietää. ja mitä se sitten käytännössä on se "parannettu" . Joku tällä Foorumilla ainakin epäili, ettei se uusikaan johtosarja niin hyvä ole(ei kuulemma ole ainakaan silikonieristetty).
Ja sitten myös minua kovasti kiinnostaa tuo 320 mosa, että onko siinä se sama ruuvien/pulttien löystymisvaara, mikä on M111 nelkuissa????.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Hm. Mahdollisesti tässä lähikaupungista kuolaamassani onkin jo V6.....( www.specialmobil.fi )
Perhana, pitääkö sitä oikein lähteä paikan päälle katsomaan.
:?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Ai se viininpunanen E320 avantgarge -98?
Saattaapi olla vielä rivipannu, tosin vain arvailua. mosathan vaihtui juuri noihin aikoihin V-koneiksi, mutta mersullahan on ollut ennenkin tapana kuljettaa noissa nelivetovehkeissä "vanhemman tekniikan" koneita vielä vuosikaupalla, vaikka muissa malleissa olisi siirrytty uudempiin koneisiin.

Anyway ko. yksilö on kyllä kaikesta päätellen huippupeli, varusteissa ym. löytyy ja värikin mitä upein - ainut pikku miinus toi vanhempi keula.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Aku P kirjoitti:- Nelivedon toiminta, onko systeemissä periaatteen tasolla tai käytännössä mitään yhteistä 1. sukupolven eli W124:ssa olleen järjestelmän kanssa?
Väykyssä on muistaakseni "halvemmaksi" ja "yksinkertaisemmaksi" mainostettu neliveto. Lukkoja ei ole tietääkseni ensinkään vaan systeemi jarruttelee luistavaa rengasta, jotta muille pyörille riittäisi vetoa. Maastoajossa tuo ei tieten pitemmän päälle toimi, koska voimaa hukkuu jarrujen lämmittämiseen. Torsen-tasauspyörästö saattaisi toimia paremmin mutta onko sitä ollut Mersuissa käytössä. :?

t.
Risto
E500 – 211.070
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ari V. kirjoitti:Ai se viininpunanen E320 avantgarge -98?.
Se.
Piru, tästä pitää joku ilta käydä katsomassa. 1997:han nuo koneet kai väykyssä vaihtuivat. Tiedä sitten: rivikutonen haperoine johtoineen (jos ei niitä ole päivitetty) tai V6 hankaline tulpanvaihtoineen yms.
Tietysti tämä 1. sukupolven 4m on etenemiskyvyltään lukkojen ansiosta melko verraton, silti kai tuo kehittyneempikin lienee 2-vetoisiin verraten varsin ylivoimainen. Forumilla ei liene yhtään W210 4maticin omistajaa...?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
tatu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Ke 11.02.2004 20:29
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja tatu »

Aku P kirjoitti:Hm. Mahdollisesti tässä lähikaupungista kuolaamassani onkin jo V6.....( www.specialmobil.fi )
Perhana, pitääkö sitä oikein lähteä paikan päälle katsomaan.
:?
Mahtokohan 4maticci väykkyjä olla olemassakaan muuta kuin v-koneilla....ja eikös tuolla ole ilmoitettu ainakin vee koneen tehot (224vs220)....
Ja minua kun ei niinsanotut ammattimiehet kyni...
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

tatu kirjoitti:
Aku P kirjoitti:Hm. Mahdollisesti tässä lähikaupungista kuolaamassani onkin jo V6.....( www.specialmobil.fi )
Perhana, pitääkö sitä oikein lähteä paikan päälle katsomaan.
:?
Mahtokohan 4maticci väykkyjä olla olemassakaan muuta kuin v-koneilla....ja eikös tuolla ole ilmoitettu ainakin vee koneen tehot (224vs220)....
No eikö noilla autokauppiailla ole ollut tapana käyttää vähän sinnepäin ilmaisuja ennenkin. Jos kohta ainakin omien kokemusteni mukaan tuon ketjun liikkeissä on varsin tietävät ja avuliaat myyjät.
Itse en ole koko teemaan "nelivetoväyrynen" (so. entinen ministeri palaamassa pikkujouluista? :twisted:) perehtynyt koskaan kummemmin.

Perästä kuuluu.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
neliveto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: La 19.11.2005 10:26
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja neliveto »

No ainakin yksi 4 matic:n omistaja löytyy.Kone on 280 V6 ja vuosimalli 1997 tehoa löytyy 150 Kw.Ajokilometrit tähän päivään mennessä 115000 km. Uistin tehtailian entinen menopeli, kun liikkeestä tiedustelin, osto aikeita pähkäillessäni, olisiko mahdollista jututtaa entistä omistajaa vastattiin: On vanha arvokas herra ja hyvä asiakas ei parane mennä häiritsemään jonnin joutavilla,siispä jouduin ostamaan vähän sokkona myyjään ja huoltokirjaan luottaen. Olisiko Foorumilla esim.asentajaa joka on joutunut kyseisten vehkeitten kanssa tekemisiin.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

VesaT kirjoitti:No ainakin yksi 4 matic:n omistaja löytyy.Kone on 280 V6 ja vuosimalli 1997 tehoa löytyy 150 Kw.Ajokilometrit tähän päivään mennessä 115000 km. Uistin tehtailian entinen menopeli
Taitaa olla vieheissäkin katteet kohdallaan...
:shock:

Ei vaines. Miten sulla on auto pelannut, perustekniikka ja nelivetohilppeet? Onko talvella millainen laite ajella? Varmaan 280-konekin ihan riittävän rivakkaan vie?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
neliveto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: La 19.11.2005 10:26
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja neliveto »

Auto on pelannut sen vähän aikaa mitä se on mulla ollut:Noin kuukauden.Onkohan tuo polttimoiden palaminen jonkinlainen tyyppivika?Ensimmäiset liukkaat takana ja auto vielä ehjänä.Ensimmäinen automaatti meikäläiselle.Audin jälkeen (A4 Avant), kuin kiskoilla ajaisi varsinkin hyyhmässä,johtuu varmaan paljolti painosta.Kuivalla tiellä ei huimia eroja ominaisuuksissa.Neliveto pelaa varsinkin risteyksissä liukkaalla hyvin: Lähtee kuin hauki rannasta.Eihän siinä maasturi ominaisuuksia ole, mutta ei sitä kai metsään ole tarkoitettukkaan.Teho koneessa riittää: Alle 10s sataseen ,varsinkin maantie nopeuksissa ohitukset on namijumpsis:Kolmonen lootaan ja laskee kun lintua lentoon.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

VesaT kirjoitti:Auto on pelannut sen vähän aikaa mitä se on mulla ollut:Noin kuukauden.Onkohan tuo polttimoiden palaminen jonkinlainen tyyppivika?Ensimmäiset liukkaat takana ja auto vielä ehjänä.Ensimmäinen automaatti meikäläiselle.Audin jälkeen (A4 Avant), kuin kiskoilla ajaisi varsinkin hyyhmässä,johtuu varmaan paljolti painosta.Kuivalla tiellä ei huimia eroja ominaisuuksissa.Neliveto pelaa varsinkin risteyksissä liukkaalla hyvin: Lähtee kuin hauki rannasta.Eihän siinä maasturi ominaisuuksia ole, mutta ei sitä kai metsään ole tarkoitettukkaan..
Eli vähän samaa kommenttia, mitä meikäläinen antaisi omasta vanhemmastaan...
Ei hitto, lauantaina tuo S210 on käytävä styyppamassa. Duffeli niskaan ja kenkiin plankkia niin kyllä sitä sen verran maksukykyiseltä näyttää....

Polttimo-ongelmastasi: nimimerkillä Ari66 oli samantapaista, josta asiaa tässä
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Vastaa Viestiin