E50 AMG
E50 AMG
Tervehdys,
Olen tuossa ostamassa mersua, elämäni ensimmäistä sellaista. Malli tulee todennäköisesti olemaan tuo E50 AMG W210 korilla. Kävin tuossa katsomassa ko. mallia. Auto on vuodelta 1997 ja kilometrejä 115t. Onko jollakin kokemusta autosta yleensä? Kestääkö vielä kilometrejä, mikä tai mitkä paikat hajoavat ensinnä? Ajoin myös ko. autoa. Vaikutti ihan pirteältä peliltä. ohjaus hieman vetelee, johtuu todennäköisesti matalista renkaista. Auto oli koriltaan erittäin hyvä. Ei ruostetta kiveniskemiä tms. Ainoita huomioita koeajon / tutkailun yhteydessä oli, akku oli tyhjä, buusterilla käyntiin. Lupasivat kyllä vaihtaa akun jos kaupat tulee. Uskoako vai voiko taustalla olla jotain muuta vikaa mikä purkaa akkua? Toinen seikka mitä huomasin oli että, perämurikka oli öljyinen. Onko normaalia mersussa, että perä hikoaa/tihkuu öljyä? Jos vain jollakin on tietoa ko. autosta sekä mersuista yleensäkin, olisin erittäin kiitollinen kommenteista / arvioista.
-Gene
Olen tuossa ostamassa mersua, elämäni ensimmäistä sellaista. Malli tulee todennäköisesti olemaan tuo E50 AMG W210 korilla. Kävin tuossa katsomassa ko. mallia. Auto on vuodelta 1997 ja kilometrejä 115t. Onko jollakin kokemusta autosta yleensä? Kestääkö vielä kilometrejä, mikä tai mitkä paikat hajoavat ensinnä? Ajoin myös ko. autoa. Vaikutti ihan pirteältä peliltä. ohjaus hieman vetelee, johtuu todennäköisesti matalista renkaista. Auto oli koriltaan erittäin hyvä. Ei ruostetta kiveniskemiä tms. Ainoita huomioita koeajon / tutkailun yhteydessä oli, akku oli tyhjä, buusterilla käyntiin. Lupasivat kyllä vaihtaa akun jos kaupat tulee. Uskoako vai voiko taustalla olla jotain muuta vikaa mikä purkaa akkua? Toinen seikka mitä huomasin oli että, perämurikka oli öljyinen. Onko normaalia mersussa, että perä hikoaa/tihkuu öljyä? Jos vain jollakin on tietoa ko. autosta sekä mersuista yleensäkin, olisin erittäin kiitollinen kommenteista / arvioista.
-Gene
Jos perämurikka on öljyinen, kannattaa myös katsoa ettei pohja ole öljyinen, vaihdelaatikko tai moottori voi myös olla siihen syynä. E50:sen tehoilla saa varmasti perän rikki helposti, mutta jos se oli äänetön ja muutenkin koko voimansiirto toimii hyvin niin sen puolesta ei pitäisi olla ongelmaa. Kannattanee varmaankin vaihtaa öljyt jäykempiin/vaihtaa tiiviste. AMG perien hinnoista ei ole tietoa, mutta voivat olla kalliita.
Kilometrit ovat mielestäni aika (liian) vähäisiä, amg:t kun ovat tehty ajettaviksi...
Uusista autoista saattaa akku kulua seisonnassa jo parissa viikossa, ihan normaalia. Mutta jos se purkaakin maihin, ongelma on yleensä vaikeammin löydettävissä.
Mutta mittaamallahan tuokin selviää, ensin uuden akun jännite ilman kuormaa ja kun se kytketään kiinni autoon, jännite ei saisi notkahtaa, kun virta ei ole kytkettynä. Joku tietää asiasta varmaankin paremmin, mutta näin.
Ohjauksen vetely ei mielestäni ole normaalia AMG mersun toimintaa. Vai onko siinä vakiota paljonkin leveämmät renkaat? Voi olla myös rengaspaineissa eroa pyörien kesken /alustassa väljää.
Varmasti kestävä auto tuo E50 amg, ei käsittääkseni kuitenkaan vanhempien W124:sien tasolla kestävyys, mutta kyllä ajoa kestää hyvin.
Kilometrit ovat mielestäni aika (liian) vähäisiä, amg:t kun ovat tehty ajettaviksi...
Uusista autoista saattaa akku kulua seisonnassa jo parissa viikossa, ihan normaalia. Mutta jos se purkaakin maihin, ongelma on yleensä vaikeammin löydettävissä.
Mutta mittaamallahan tuokin selviää, ensin uuden akun jännite ilman kuormaa ja kun se kytketään kiinni autoon, jännite ei saisi notkahtaa, kun virta ei ole kytkettynä. Joku tietää asiasta varmaankin paremmin, mutta näin.
Ohjauksen vetely ei mielestäni ole normaalia AMG mersun toimintaa. Vai onko siinä vakiota paljonkin leveämmät renkaat? Voi olla myös rengaspaineissa eroa pyörien kesken /alustassa väljää.
Varmasti kestävä auto tuo E50 amg, ei käsittääkseni kuitenkaan vanhempien W124:sien tasolla kestävyys, mutta kyllä ajoa kestää hyvin.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
- IsoE
- Mersumies
- Viestit: 1338
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
- Paikkakunta: Täs pellon reunalla
- Viesti:
Re: E50 AMG
Ei sinänsä sama auto, mutta noin yleistyksenä aiheesta ajattelin kommentoida.gene kirjoitti:Tervehdys,
Vaikutti ihan pirteältä peliltä. ohjaus hieman vetelee, johtuu todennäköisesti matalista renkaista. Auto oli koriltaan erittäin hyvä.
Toinen seikka mitä huomasin oli että, perämurikka oli öljyinen. Onko normaalia mersussa, että perä hikoaa/tihkuu öljyä?
-Gene
Ainakin ajamani c32 amg veteli todella paljon mikä oli itsellenikin yllätys. Liike laittoi sen renkaiden piikkiin ja "uskoin" heitä. Jos etu ja takavanteissa on eri ET-luku/renkaan leveys niin vetelystä tulee "ominaisuus".
Perän öljyisyydestä ei "välttämättä" kannata huolestua. Ainakin veholla suhtautuivat noihin c/e-mallin perän öljyisyyksiin että jokaisessa tuon ikäisessä on jo hieman tihkunut. Huoltohallissa kierreltyäni huomasin että samanikäisissä ja uudemmissakin on näköjään ihan "normaalia". Se kuinka öljyinen se "saa" olla on sitten varmaan tulkinta kysymys


Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Veikkaillaanpa auton sijaintia lisää. Lappeenrannan Rintajoupin auto kuulostaisi osuvan noihin kriteereihin.
Jos siis on se auto, niin hintaa on ainakin todella rutosti liikaa. Mutta oli kyllä kunnoltaan ihan hyvä, mutta ei kuitenkaan mikään helmi, etenkään verrattuna hintaan.
Jos siis on se auto, niin hintaa on ainakin todella rutosti liikaa. Mutta oli kyllä kunnoltaan ihan hyvä, mutta ei kuitenkaan mikään helmi, etenkään verrattuna hintaan.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Onko autossa vikaa vai myyjässä? Perusteluja kiitos ja miksi ei sais ostaa? Mutta tosiaan jos ostat ko.automallin ei missään nimessä kannata ostaa halvinta. Noita on Mobilessa aika paljon Motorschaden:eina myytävänä ja hinnat on aika sopivia. Kaveri etsi mersua ja meinas ostaa saksasta konevikaisena E50 AMG:in, koneremontin olisi tehnyt yksi alan ammattilainen. Homma tyssäsi siihen kun muistaakseni yhden männän hinta oli 1600 euroa, jos nyt vaan oikein muistan. Joka tapauksessa männät olisi maksanut enemmän kuin auto saksassa niin kaveri päätyi E420:seen. Tuntuu olevan toi AMG-lisä aika kova kautta linjan.Jani Anttila kirjoitti:Eikai vaan ole myynnissä jopparilla Raisiossa?
Jos on niin älä osta...
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
[OT]
Jostain ulkomaalaiselta forumilta luin että esim. C36 AMG:n koneelle 200tkm on maksimi, jonka jälkeen koneen joutuu rakentamaan aikalailla kokonaan uusiksi, alakerta mukaanlukien. Ja M103:sta 3.2-litraiseksi porattu AMG:n pannu väljistyy jo 100tkm:n ajolla ja tehot katoo kuin piaru Saharaan. V8:sit varmaan kestää paremmin vaikka tuskin noita on käyttöautoiksi alunperin suunniteltukaan.
[/OT]
Jostain ulkomaalaiselta forumilta luin että esim. C36 AMG:n koneelle 200tkm on maksimi, jonka jälkeen koneen joutuu rakentamaan aikalailla kokonaan uusiksi, alakerta mukaanlukien. Ja M103:sta 3.2-litraiseksi porattu AMG:n pannu väljistyy jo 100tkm:n ajolla ja tehot katoo kuin piaru Saharaan. V8:sit varmaan kestää paremmin vaikka tuskin noita on käyttöautoiksi alunperin suunniteltukaan.

[/OT]
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
aika hurjaa jos on tottaPM kirjoitti:[OT]
Jostain ulkomaalaiselta forumilta luin että esim. C36 AMG:n koneelle 200tkm on maksimi, jonka jälkeen koneen joutuu rakentamaan aikalailla kokonaan uusiksi, alakerta mukaanlukien. Ja M103:sta 3.2-litraiseksi porattu AMG:n pannu väljistyy jo 100tkm:n ajolla ja tehot katoo kuin piaru Saharaan. V8:sit varmaan kestää paremmin vaikka tuskin noita on käyttöautoiksi alunperin suunniteltukaan.
[/OT]
dodge dart 1967
JepJep,
Ja kiitoksia jo tulleista kommenteista. Ko. E50 AMG, jota koeajoin on täällä Saksan maalla. Työkeikkaa pukkaa tännepäin ja siksi sitä auto täältä etsiskelen. Tuossa myös joitakin ulkomaalaisia foorumeja selattuani, näyttäisi tosiaan siltä että motti on AMG:ssä kestävä, sen sijaan ko. auton perä on heikompi kohta. Ja jos kilometrit (115t) pitivät paikkansa, luusi sen kasikoneen nyt ainakin toiset samanlaiset kestävän.
-gene
Ja kiitoksia jo tulleista kommenteista. Ko. E50 AMG, jota koeajoin on täällä Saksan maalla. Työkeikkaa pukkaa tännepäin ja siksi sitä auto täältä etsiskelen. Tuossa myös joitakin ulkomaalaisia foorumeja selattuani, näyttäisi tosiaan siltä että motti on AMG:ssä kestävä, sen sijaan ko. auton perä on heikompi kohta. Ja jos kilometrit (115t) pitivät paikkansa, luusi sen kasikoneen nyt ainakin toiset samanlaiset kestävän.
-gene
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Sekä että. Autoa on paha arvostella koska en sillä ole ajanut (koska ei ollut kilpiä) Olipa miten tahansa, ei myyjää voi henkilökohtaisten ominaisuuksien perusteella arvostella, mutta mulla ainakin loppuu luotto sekä autoon että myyjään siinä vaiheessa, kun auto on ollut myynnissä jumalattoman pitkään mielestäni vielä todella halvalla. Syyksi kerrottiin että autoon ei ole ollut papereita (miksi?) Myyjä sanoo että papereita ei ole koska auton heille välittänyt joppari on kusipäisyyttänsä jättänyt paperit toimittamatta, mutta onhan se nyt selvää että papereiden kanssa on ollut jotakin hämärää, kyllä se myyjä olisi mennyt _hakemaan_ ne paperit jos vaan mahdollista.... Kaiken lisäksi myyjä avoimesti sanoo että haluaa siitä eroon hinnalla millä hyvänsä.Meesu kirjoitti:Onko autossa vikaa vai myyjässä? Perusteluja kiitos ja miksi ei sais ostaa?Jani Anttila kirjoitti:Eikai vaan ole myynnissä jopparilla Raisiossa?
Jos on niin älä osta...
Asiaan kuulumattomana asiana vielä myyjä kehuskeli edellisenä päivänä menettäneensä kortin ajettuaan S40 volvolla tutkaan 290km/h.
Kuullostaa luotettavalta...
Niin ja sitä vielä että tokihan sen saa ostaa jos haluaa. Ei se minulle kuulu, mutta ajattelin vaan jakaa luottavaiset tunteeni.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Kiitos perusteluista! Itse alalla toimineena vaan monta kertaa ärsyttää perustelemattomat huijari-kommentit. Mutta tällä kertaa olikin oikein perustelut.Jani Anttila kirjoitti:Sekä että. Autoa on paha arvostella koska en sillä ole ajanut (koska ei ollut kilpiä) Olipa miten tahansa, ei myyjää voi henkilökohtaisten ominaisuuksien perusteella arvostella, mutta mulla ainakin loppuu luotto sekä autoon että myyjään siinä vaiheessa, kun auto on ollut myynnissä jumalattoman pitkään mielestäni vielä todella halvalla. Syyksi kerrottiin että autoon ei ole ollut papereita (miksi?) Myyjä sanoo että papereita ei ole koska auton heille välittänyt joppari on kusipäisyyttänsä jättänyt paperit toimittamatta, mutta onhan se nyt selvää että papereiden kanssa on ollut jotakin hämärää, kyllä se myyjä olisi mennyt _hakemaan_ ne paperit jos vaan mahdollista.... Kaiken lisäksi myyjä avoimesti sanoo että haluaa siitä eroon hinnalla millä hyvänsä.Meesu kirjoitti:Onko autossa vikaa vai myyjässä? Perusteluja kiitos ja miksi ei sais ostaa?Jani Anttila kirjoitti:Eikai vaan ole myynnissä jopparilla Raisiossa?
Jos on niin älä osta...
Asiaan kuulumattomana asiana vielä myyjä kehuskeli edellisenä päivänä menettäneensä kortin ajettuaan S40 volvolla tutkaan 290km/h.
Kuullostaa luotettavalta...




MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Joo ja eipä sillä etteikö auto voisi oikeasti olla hyväkin peli ja myyjä vaikka kuinka luotettava. Tää on vaan mun nopsasti muodostettu mielikuva.Meesu kirjoitti: Kiitos perusteluista! Itse alalla toimineena vaan monta kertaa ärsyttää perustelemattomat huijari-kommentit. Mutta tällä kertaa olikin oikein perustelut.![]()
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Onko tämä kyseinen liike Spoma auto?Jani Anttila kirjoitti:Sekä että. Autoa on paha arvostella koska en sillä ole ajanut (koska ei ollut kilpiä) Olipa miten tahansa, ei myyjää voi henkilökohtaisten ominaisuuksien perusteella arvostella, mutta mulla ainakin loppuu luotto sekä autoon että myyjään siinä vaiheessa, kun auto on ollut myynnissä jumalattoman pitkään mielestäni vielä todella halvalla. Syyksi kerrottiin että autoon ei ole ollut papereita (miksi?) Myyjä sanoo että papereita ei ole koska auton heille välittänyt joppari on kusipäisyyttänsä jättänyt paperit toimittamatta, mutta onhan se nyt selvää että papereiden kanssa on ollut jotakin hämärää, kyllä se myyjä olisi mennyt _hakemaan_ ne paperit jos vaan mahdollista.... Kaiken lisäksi myyjä avoimesti sanoo että haluaa siitä eroon hinnalla millä hyvänsä.Meesu kirjoitti:Onko autossa vikaa vai myyjässä? Perusteluja kiitos ja miksi ei sais ostaa?Jani Anttila kirjoitti:Eikai vaan ole myynnissä jopparilla Raisiossa?
Jos on niin älä osta...
Asiaan kuulumattomana asiana vielä myyjä kehuskeli edellisenä päivänä menettäneensä kortin ajettuaan S40 volvolla tutkaan 290km/h.
Kuullostaa luotettavalta...
Niin ja sitä vielä että tokihan sen saa ostaa jos haluaa. Ei se minulle kuulu, mutta ajattelin vaan jakaa luottavaiset tunteeni.
Jos on, niin pysykää HYVIN KAUKANA LIIKKEESTÄ!
Jos on tuo ks liike, niin tiedän S40 auton aika hyvin, kun yrittävät sitä siellä myydä hieman kyseenalaisin keinoin

W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Niin pelkäsinkin..Jani Anttila kirjoitti:Spomapa hyvinkin.
Tuo S40 on minun vanha-auto..
Väittävät myynti-ilmossa, että autossa on vaihdettu turbo, lastutettu, kattivaihdettu, Konin alustasarja ym.
Autossa on kyllä turbo huollettu, Konin iskarit (ei jouset ja iskarit..) ja kattia ei varmasti ole vaihdettu. Lastut ym virisälät ovat edelleen minulla kotona

Auton historia on hyvin tiedossa n 5 vuodelta siihen asti, kun meni Spoma-autoon, koska minun jälkeen oli muijan veljellä, jolta meni liikkeeseen, eli loppuun asti tuli auton kanssa "elettyä".
Sori pieni OoTee, mutta kiskittää tollaset kusettajat. Toivottavasti seuraava ostaja soittaa, ennen kuin ostaa autoa..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W210 E55 AMG vm. -98 ollut nyt noin 1,5 vuotta. Kävin Saksasta hakemassa. Ostaessa kilometrit 175 t, nyt 201 tkm. Ihmetyttää aina välillä isohkojenkin autojen ajomäärät; tuntuu että ne on aina jotain 120-150 tkm, oli vuosimalli sitten 2000 tai 1990. Toki oikeasti vähänajettujakin on, mutta tuskin sentään 80%:lla ajetaan se 10 tkm vuodessa?
Mitään varsinaisesti AMG:hen liittyvää vikaa ei ole ollut. Perämurikka on ulkoapäin kuiva mutta venttiilikoppien tiivisteet hikoilivat sen verran että menivät vaihtoon. Samoin tietenkin kaikki öljyt ja suodattimet uusittiin heti alkuun. Tekniikka pelaa virheettömästi, ei kulu öljy eikä vedet, laatikko vaihtaa hienosti jne.
Ilmastoinnin kenno, kattoluukun vaijerit ja ohjaimet vaihdettiin melko heti. Oik. raidetangon pää oli rekisteröintikatsastuksessa väljä ja nyt vuosileimalle vaihdettiin vas. raidepää ja molemmat alapallot (toisessa väljää) + nelipyöräsuuntaus. Uusilla Uniroyal RainSport1 -kesärenkailla on nyt varsin hyvä ajettava mielestäni, tosin vertailukohdetta ei ole (en ole ajanut muita väyrysiä).
Tietenkin rengastus on kaikkea muuta kuin sopiva Suomen uraisille teille (vakio eteen 235/40-18" ja taakse 265/35-18"), mutta vetely on mielestäni varsin maltillista. Alusta on autossani (tietääkseni) vakio AMG/Avantgarde, iskareina Bilsteinit, mutta ainakaan yhtään jäykempää alustaa en kaipaa mieluummin päinvastoin. Eipä vaapu reippaammassakaan menossa...
Talvirenkaina ovat Blitzak WS-50 kitkat (235/45-17" ympäriinsä), jotka tietysti pehmeinä (Q-nopeusluokka) vievät parhaan terän ajettavuudesta mutta vastaavasti ovat mukavammat ja tunteettomammat urille.
Öljynsuodin on vakiokamaa, pa-suodin sama kuin E430:ssä (V8-mallit), ilmansuotimet (2 kpl) mallia AMG (löytyy MANN-filtterin valikoimasta) ja tulpat tarvikkeena vähintään 10 € / kpl - niitähän on se 16 kpl.
Ruosteenalkua löydettiin (kiitos tämän foorumin!) vakiopaikoista: etuovien ylätiivisteiden alta ja takakontin lukon ympäriltä, minkä johdosta pirssi on parastaikaa takuukorjauksessa (100 %:n korvaus). Muuten ruosteeton ja re-käsittelyn teetätin viime syksynä ennen suolakylpyjä.
Kulutus on spekseihin (1725 kg, 5,5 ltr V8, automaatti) nähden hyvin kohtuullista; parhaimmillaan olen matka-ajossa päässyt yhdeksällä litralla mutta nurkka-ajo tietysti on asia erikseen. Keskikulutus kuitenkin noin 11-12 l/100 km.
Mielestäni ärsyttävin piirre AMG:llä ajaessa ovat nopeusrajoitukset; auto kun olisi parhaimmillaan matkavauhdilla +150 km/h. Eli ei todellakaan mikään järkiauto Suomeen!
-Mika-
Mitään varsinaisesti AMG:hen liittyvää vikaa ei ole ollut. Perämurikka on ulkoapäin kuiva mutta venttiilikoppien tiivisteet hikoilivat sen verran että menivät vaihtoon. Samoin tietenkin kaikki öljyt ja suodattimet uusittiin heti alkuun. Tekniikka pelaa virheettömästi, ei kulu öljy eikä vedet, laatikko vaihtaa hienosti jne.
Ilmastoinnin kenno, kattoluukun vaijerit ja ohjaimet vaihdettiin melko heti. Oik. raidetangon pää oli rekisteröintikatsastuksessa väljä ja nyt vuosileimalle vaihdettiin vas. raidepää ja molemmat alapallot (toisessa väljää) + nelipyöräsuuntaus. Uusilla Uniroyal RainSport1 -kesärenkailla on nyt varsin hyvä ajettava mielestäni, tosin vertailukohdetta ei ole (en ole ajanut muita väyrysiä).
Tietenkin rengastus on kaikkea muuta kuin sopiva Suomen uraisille teille (vakio eteen 235/40-18" ja taakse 265/35-18"), mutta vetely on mielestäni varsin maltillista. Alusta on autossani (tietääkseni) vakio AMG/Avantgarde, iskareina Bilsteinit, mutta ainakaan yhtään jäykempää alustaa en kaipaa mieluummin päinvastoin. Eipä vaapu reippaammassakaan menossa...
Talvirenkaina ovat Blitzak WS-50 kitkat (235/45-17" ympäriinsä), jotka tietysti pehmeinä (Q-nopeusluokka) vievät parhaan terän ajettavuudesta mutta vastaavasti ovat mukavammat ja tunteettomammat urille.
Öljynsuodin on vakiokamaa, pa-suodin sama kuin E430:ssä (V8-mallit), ilmansuotimet (2 kpl) mallia AMG (löytyy MANN-filtterin valikoimasta) ja tulpat tarvikkeena vähintään 10 € / kpl - niitähän on se 16 kpl.
Ruosteenalkua löydettiin (kiitos tämän foorumin!) vakiopaikoista: etuovien ylätiivisteiden alta ja takakontin lukon ympäriltä, minkä johdosta pirssi on parastaikaa takuukorjauksessa (100 %:n korvaus). Muuten ruosteeton ja re-käsittelyn teetätin viime syksynä ennen suolakylpyjä.
Kulutus on spekseihin (1725 kg, 5,5 ltr V8, automaatti) nähden hyvin kohtuullista; parhaimmillaan olen matka-ajossa päässyt yhdeksällä litralla mutta nurkka-ajo tietysti on asia erikseen. Keskikulutus kuitenkin noin 11-12 l/100 km.
Mielestäni ärsyttävin piirre AMG:llä ajaessa ovat nopeusrajoitukset; auto kun olisi parhaimmillaan matkavauhdilla +150 km/h. Eli ei todellakaan mikään järkiauto Suomeen!
-Mika-
E430 T 4Matic Elegance -00
E63 T AMG `Designo´ -07
E350 T A 9G BLUETEC Elegance -13
E63 T AMG `Designo´ -07
E350 T A 9G BLUETEC Elegance -13
No hyvä
Saman homman oon ite huomannu täällä saksassa. Kaikki isolohkot 130t - 200t ajettu. Huoltokirjat on kyllä katsomissani yksilöissä olleet kyllä asiallisesti täytetty ja leimattu, joten jotain pohjaa on myös olettaa kilometrien paikkaansa pitävyyttä.
Saako tiedustella Mika V. mitä ko. AMG:stä noin suunnilleen meni veroja?
-Gene

Saako tiedustella Mika V. mitä ko. AMG:stä noin suunnilleen meni veroja?
-Gene
Verottaja eli Kuitusen Heikki veloitti n. 16800 € eli pyöreästi 100 000 FIM siitä hyvästä, että käytin hyväkseni EU:n yhtä perusoikeutta eli tavaroiden vapaa liikkuvuus.
Harrastukset maksaa, varsinkin jos ne liittyy autoiluun!
Kävin maalarilla. Tänään tai huomenna meinasivat vetää väriä pintaan. Eli varmaan ens viikolla sais hakea auton pois Sunilta.
-Mika-

Harrastukset maksaa, varsinkin jos ne liittyy autoiluun!
Kävin maalarilla. Tänään tai huomenna meinasivat vetää väriä pintaan. Eli varmaan ens viikolla sais hakea auton pois Sunilta.
-Mika-
E430 T 4Matic Elegance -00
E63 T AMG `Designo´ -07
E350 T A 9G BLUETEC Elegance -13
E63 T AMG `Designo´ -07
E350 T A 9G BLUETEC Elegance -13
AUTS!Mika V. kirjoitti:Verottaja eli Kuitusen Heikki veloitti n. 16800 € eli pyöreästi 100 000 FIM siitä hyvästä, että käytin hyväkseni EU:n yhtä perusoikeutta eli tavaroiden vapaa liikkuvuus.![]()

Tuolla hinnalla pitäisi kyllä jo päästä nauttimaan autoilusta...

......................................................................
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 164
- Liittynyt: La 20.05.2006 11:03
Joo. Kakkosautoksi perheeseen olen katsellut tuollaista E50:stä. Löysinkin itse asiassa Suomen maalta jo melko sopivan:
1997 150 tkm 22500 euroa. Hinta/kilometrit kohdallaan?
Mitähän ne verot näistä nykypäivänä olisivat kun tietokannat netissä eivät ihan viimeisintä infoa anna?
Mitenkäs näiden huoltaminen? Löytyykö Suomesta AMG-malleihin erikoistunutta korjaamoa, pienempää kuin Veho?
1997 150 tkm 22500 euroa. Hinta/kilometrit kohdallaan?
Mitähän ne verot näistä nykypäivänä olisivat kun tietokannat netissä eivät ihan viimeisintä infoa anna?
Mitenkäs näiden huoltaminen? Löytyykö Suomesta AMG-malleihin erikoistunutta korjaamoa, pienempää kuin Veho?
Eräällä tavalla huono vastaus, mutta ei se tarvi sen kummempaa huoltoa.. Eli jos on joku hyvä nyrkkipaja tiedossa, niin sinne vaan. Auto on aika idioottivarma sinällään, että ei siinä sen kummempia erikoisosia ole, jotka vaatisivat erikoiskohtelua. Tottakai nyrkkipajankin ymmärrettvä jotain ns hienommista autoista, joten niihin kuulumattomiin nykimisiin ja säröääniin tulisi nopeasti puuttua, koska eivät sen suunniteltuun toimintaan kuulu. Paha ei olisi, jos olisi testeri, jolla saa koodit luettua, näitä kuitenkin alkaa monessa pikkupajassakin olla.JN kirjoitti: Mitenkäs näiden huoltaminen? Löytyykö Suomesta AMG-malleihin erikoistunutta korjaamoa, pienempää kuin Veho?
Vaikka käyttäisi "halvempia" huoltopaikkoja, niin ei kannata sitten taas tarvikkeissa säästää. Eli hyvät öljyt ja kunnon osat.
Tottakai, jos alkaa kone poikia taikka muuta, niin esim MB-Stock vantaalla alkaa olla ihan hyvä valina, mutta ne kyllä myös maksaa.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 164
- Liittynyt: La 20.05.2006 11:03
Onko tämä sama auto, josta oli jo juttua ylempänä vai onko välissä vaihtunut:
www.nettiauto.com/297028
Nyt ainakin näyttää olevan Suomen kilvissä...
www.nettiauto.com/297028
Nyt ainakin näyttää olevan Suomen kilvissä...