Onko kukaan irrottanut sieltä kotelon sisältä sitä isoa levyä, se joka on ilmanputsarin ja moottorin välissä ja näyttäisi olevan jotenkin prässätty kuumana paikalleen?
Onko vaikutusta savutukseen tai imuääniin, jos huomenna ruuvaisi sitä ruuvia ja poistaisi ne kuristukset.
En tiedä vaikutuksesta mutta omasta 300D:stä otin sen pois ja tuntuu että kovilla kierroksilla savutus väheni. Mulla kiertää reilu 6000 tuo kone. Kannattaa nostaa vetäviä kierroksiakin jos ruuvaat syöttöä, Sillä saa kivasti voimaa korkeille kierroksille.. Ei vaikuttanut ääniin kummemmin. Ota pois myös se toinenkin kuristin siitä imuputken lähdöstä.
^Ja kun ne vetävät vääntää tappiin asti, vaikutuksen todella huomaa, itellä ei vielä kierros jeesannu. Kolmelitrasessa varmaankin vähempikin riittää kuin tappiin vääntö, kun alkulähtökohdatkin ovat paljon paremmat.
Jaa siellä on sellainenkin! Ei ole enää huomenna..
Otin ja vaihdoin ilmanputsarin kuristetun letkun suoraan ja hienoon. Perstuntumalla on vaikea sanoa tehonlisäyksestä saati savun määrästä mitään, mutta imuääniä se ainakin kasvatti, sellainen tsyyyyh -ääni, tiedättehän, kuuluu kaikilla 200Dn (PPn melkein tappiin räpläämä pumppu) kierroksilla vedätettäessä.
Just tulin tallilta vähän niinku samoist hommist.. Se on siel ku irrotat sen letkun siit kotelosta ja kurkkaat sinne reikään ni pitäis näkyä heti siinä ensimmäisenä. Irti lähtee ku otat kotelon kannen kätee ja sisäpuolelt painat samal sellast klipsii ja työnnät kuristimen pois. Tosi helppo ja nopee homma.