Kulutuserot W210 290 TDT ja 300 TDT
Kulutuserot W210 290 TDT ja 300 TDT
Käyttöauton päivitys alkaisi olla pikapuoliin edessä ja luultavammin seuraavakin auto tulee olemaan Mercedes. Tällä hetkellä kiinnostavimmat vaihtoehdot ovat w210 korimallin 290 turbodiesel tai 300 turbodiesel ja korimallinan farmari. Minkä verran noissa on kulutuseroa keskenään, jos oletetaan että 290 on manuaali ja 300 on siis automaatti (aina ?) ?? Kumpi autoista olisi järkevämpi kun kilometrejä vuodessa tulee nykyisellään noin 45-50 tkm? Lähinnä mietin kummassa olisi polttoaineenkulutus / teho / kestävyys parhaiten sopusoinnussa keskenään ?
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
http://www.mercefreaken.com/ -> Modellene
---------------------------
W210 290 Turbodiesel:
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t
manuelt: 0,48 liter
automat: 0,49 liter
-ved 120 km/t
manuelt: 0,64 liter
automat: 0,65 liter
-ved bykjøring
manuelt: 0,73 liter
automat: 0,72 liter
Transmisjon
5-trinns manuelt gir, 5-trinns elektronisk styrt automatgir
---------------------------
W210 300 Turbodiesel:
Forbruk per 10 km
-bykjøring
1,09 liter
-landeveiskjøring
0,61 liter
-snitt
0,79 liter
Transmisjon
5-trinns elektronisk styrt automatgir
---------------------------
---------------------------
W210 290 Turbodiesel:
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t
manuelt: 0,48 liter
automat: 0,49 liter
-ved 120 km/t
manuelt: 0,64 liter
automat: 0,65 liter
-ved bykjøring
manuelt: 0,73 liter
automat: 0,72 liter
Transmisjon
5-trinns manuelt gir, 5-trinns elektronisk styrt automatgir
---------------------------
W210 300 Turbodiesel:
Forbruk per 10 km
-bykjøring
1,09 liter
-landeveiskjøring
0,61 liter
-snitt
0,79 liter
Transmisjon
5-trinns elektronisk styrt automatgir
---------------------------
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Noin yhden litran kulutuserosta keskimäärin puhuvat. Ei tossa 300:ssa liikaa tehoa ole. Menee sillälailla vaivattomasti, muttei mikään raketti ole, massa tuntuu. 300:n peruskone on vankkaa patarautatekniikkaa ja automaatti kestää aikansa. Näin ainakin itsellä. En kyllä vaihtaisi 290:een kun olen tohon 300:een tottunut. Samoin liian monella manuaalimersulla ajaneena ehdottomasti automaatti.
Tulipas taas mielipide tähänkin....
Tulipas taas mielipide tähänkin....
Osasinkohan tulkita oikein, kun katselin tuolta kulutuksia:
http://www.mercefreaken.com/ => Modellene
Minun mielestäni 290 manuaali farkun kulutuslukemat olivat pienimmät w 210 korisista farmareista, myös cdi koneet mukaan luettuna, voiko olla totta ??
http://www.mercefreaken.com/ => Modellene
Minun mielestäni 290 manuaali farkun kulutuslukemat olivat pienimmät w 210 korisista farmareista, myös cdi koneet mukaan luettuna, voiko olla totta ??
Tossa on parit keskuskelut aiheesta
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 90+kulutus
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 90+kulutus
Osta hyvä yksilö. Yksikin kunnon remontti niin toi kulutusetu on suhteellisesti merkityksetön.

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 90+kulutus
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 90+kulutus
Osta hyvä yksilö. Yksikin kunnon remontti niin toi kulutusetu on suhteellisesti merkityksetön.

W210 290TD T
Miksi ei, minulla on tuo 290 (sedan) ja isäukolla 220cdi (sedan). Kulutuksissa ei kyllä ole mitään eroa.PeeJii kirjoitti:Osasinkohan tulkita oikein, kun katselin tuolta kulutuksia:
http://www.mercefreaken.com/ => Modellene
Minun mielestäni 290 manuaali farkun kulutuslukemat olivat pienimmät w 210 korisista farmareista, myös cdi koneet mukaan luettuna, voiko olla totta ??
290 on kuitenkin "nykytekniikkaa" siinä ei ole vain järjestetty esiruiskutuksia sun muita äänenpienentämiseksi niin miksei se jossain olosuhteissa voisi viedä pienemmällä sopalla kuin cdi:t
Ja alkuperäiseen kysymykseen:
Kuten kolleegamme jo totesi, ei taida tosiaan olla paljoa merkitystä tuolla kulutus erolla. Joku "pikkuremppa" niin siihen menee vuoden polttoaine rahat.
Jos otat asian niin että sinulla 2 vaihtoehtoa mitä etsiä = tuplamäärä autoja josta valita se itselle mieluinen ja kunnoltaan helmi.
Molemmat koneet ovat vielä suhteellisen varmoja, itse ainakin voisin vielä ottaa kolmannenkin 290 jos vain auton vaihtoa tehdessä kunnossa olevia vielä on saatavilla.