Narahtelu
Narahtelu
Mulla on tossa C220D,vm-98 mersussa alkanut kuulumaan aika häiritsevä niinkuin vanhan hetekan narahtava ääni kun ajaa loivaan töyssyyn ja keula käy kunnolla alhaalla.
Nyt tosin jo pienemmilläkin "heitoilla"
Terävät töyssyt ei saa ääntä aikaan!
En todellakaan ole autojen asiantuntija mutta iskarit ja alusta muuten tuntuis olevan jämäkkä!
Mistähän moinen natina??
Nyt tosin jo pienemmilläkin "heitoilla"
Terävät töyssyt ei saa ääntä aikaan!
En todellakaan ole autojen asiantuntija mutta iskarit ja alusta muuten tuntuis olevan jämäkkä!
Mistähän moinen natina??
Samanlaista ääntä pitää myös W123:ni. Iskarit, jouset ja jousen säätökumit ovat uusia.. samoin ylätuki varsi kuskin puolella, josta ääni kuuluu.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Luulin, että narina johtuu löysästä yläpalonivelestä tai kallistuksenvakaajan kumista, mutta tuon tukivarren vaihto ei auttanut asiaa. Tietty palloniveliin voi kokeilla ruiskuttaa öljyä pienellä ruiskulla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
kitinät ja natinat pois
Samaa vikaa oli kesällä mun C220 vm. -97 farkussa, edessä ja takana.
Tutun huoltomiehen mukaan nivelissä on joku kovasta muovista valmistettu osanen. Jos nyt oikein muistan.
Ne kuulema alkaa kitisemään/narisemaan tuolla tavoin jos kuivuvat tai kuluvat. Sillä kertaa osia ei vaihdettu vaan kokeiltiin vain voitelua. Toistaiseksi natinat on pysyneet poissa.
Tutun huoltomiehen mukaan nivelissä on joku kovasta muovista valmistettu osanen. Jos nyt oikein muistan.
Ne kuulema alkaa kitisemään/narisemaan tuolla tavoin jos kuivuvat tai kuluvat. Sillä kertaa osia ei vaihdettu vaan kokeiltiin vain voitelua. Toistaiseksi natinat on pysyneet poissa.
C220TD -97
Narinat loppu
W124 narinat loppuu(aina vähäks aikaa) tosiaan ruiskuttamalla öljyä ala-ym. palloniveliin.
Ruiskujahan me vanhat narkit hajemme apoteekista kovalla metelillä. Jo ovelta kiljaisten notta; MULLE RUISKU JA KUMMIHANSKAT,ÄKKIÄ!
Niin,ohuita kumihanskojakin sieltä saa. Automaattilaatikkoöljy on tähän jopiin sopivaa hyvän viskositeetin ansiosta.
Eli: iso ruutta, siihen neula, vähän öljyä, pikkasen tupakkaa ja auton alle!
Kumihanskat vaikka pukinkonttiin vaimolle!
Ruiskujahan me vanhat narkit hajemme apoteekista kovalla metelillä. Jo ovelta kiljaisten notta; MULLE RUISKU JA KUMMIHANSKAT,ÄKKIÄ!
Niin,ohuita kumihanskojakin sieltä saa. Automaattilaatikkoöljy on tähän jopiin sopivaa hyvän viskositeetin ansiosta.
Eli: iso ruutta, siihen neula, vähän öljyä, pikkasen tupakkaa ja auton alle!
Kumihanskat vaikka pukinkonttiin vaimolle!
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Narinan syynä on yleisesti nivelen kumin nariseminen, joka johtuu siitä, että puslan läpivienti-/kiinnituspultti ruostuu kiinni kumin läpivienti puslaan. Tästä johtuu myöskin nivelen kumin hajoaminen. Nivelten "summittainen" öljyäminen on vain tilapäistä ensiapua, asia korjaantuu lopullisesti vain irroittamalla pultti ja öljyämällä se.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Mulla farkussa kuulu edetä myös sellainen narina, jonkan syyksi paljastui etukallistuksenvaakaajan kumit. Kumit sinässä olivat ihan hyvän näköiset, mutta niiden sisäpinalle oli laminoitu jonkilainen kangas, joka oli kulunut parista kohtaa puhki niin, että metalli otti kumiin kiinni ja narinaahan siitä syntyi. En viitsinyt niitä ruveta rasvailemaan , vaan vaihdoin uudet. Tunnin homma.
W124 E220T
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia