
W201 takapään iskarit loppu? (hydraulinen tasonsäätö, S124)
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
S124 + H&R
Terve!
Nyt on sitten S124 teinitetty. Laitatin alle H&R:n -30mm satsin ja Bilsteinin Sprintit. Auto putosi noilla eväillä n. 40mm. (Ensimmäisellä yrittämällä, keula meni n. 100mm alas).
Vinkkivitosena heitän, jotta E300TD kaipaa keulaan vahvistettua versiota jousista, mikäli autossa on automaattiloota ja ilmastointi. Eli, jouset ovat tuolloin samat, mitä tarjotaan turbodieseliin.
Ystävällisistä ennakkovaroituksista huolimatta autosta ei noilla eväillä tullut liian sporttista vaan mukavuus säilyi hyvällä tasolla. Osansa tähän tuntemukseen on sillä, että etuiskarit olivat jo selvästi löysähtäneet, kun osia alettiin vaihtaa. Ja takapallothan todettiin jo tuossa aiemmin olleen finaalissa.
Auto on nyt huomattavasti tukevamman oloinen ja ihan kuin painoa olisi tullut lisää. Tuntuu pykälää isommalta peliltä koko vehjes (tekee kutaa itsetunnolle
)
Nyt pitäisi vielä tarkistuttaa pyörien kulmat, ei niinkään tämän operaation vaan ihan muuten vain. Auraus lienee saksalaisessa säädössä, eli on hyvin herkkä tien kallistuksille.
Onko jollakulla tiedossa hyvää säätöpajaa? Klaukkalassa on kulkemisiini nähden hyvä putiikki (Shellin kylkiäinen). Veljeni volkkarin kulmat tuli tuolla kuntoon, mutten tiedä heidän mersukokemuksistaan...
Nyt on sitten S124 teinitetty. Laitatin alle H&R:n -30mm satsin ja Bilsteinin Sprintit. Auto putosi noilla eväillä n. 40mm. (Ensimmäisellä yrittämällä, keula meni n. 100mm alas).
Vinkkivitosena heitän, jotta E300TD kaipaa keulaan vahvistettua versiota jousista, mikäli autossa on automaattiloota ja ilmastointi. Eli, jouset ovat tuolloin samat, mitä tarjotaan turbodieseliin.
Ystävällisistä ennakkovaroituksista huolimatta autosta ei noilla eväillä tullut liian sporttista vaan mukavuus säilyi hyvällä tasolla. Osansa tähän tuntemukseen on sillä, että etuiskarit olivat jo selvästi löysähtäneet, kun osia alettiin vaihtaa. Ja takapallothan todettiin jo tuossa aiemmin olleen finaalissa.
Auto on nyt huomattavasti tukevamman oloinen ja ihan kuin painoa olisi tullut lisää. Tuntuu pykälää isommalta peliltä koko vehjes (tekee kutaa itsetunnolle

Nyt pitäisi vielä tarkistuttaa pyörien kulmat, ei niinkään tämän operaation vaan ihan muuten vain. Auraus lienee saksalaisessa säädössä, eli on hyvin herkkä tien kallistuksille.
Onko jollakulla tiedossa hyvää säätöpajaa? Klaukkalassa on kulkemisiini nähden hyvä putiikki (Shellin kylkiäinen). Veljeni volkkarin kulmat tuli tuolla kuntoon, mutten tiedä heidän mersukokemuksistaan...
Terveisin
Tero
Tero
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: S124 + H&R
Kävin visiitillä tuolla Klaukkalassa. Ovat perehtyneet mersujen säätöihin. Nyt kulkee 124:nenkin suoraan.dieselflosse kirjoitti: Onko jollakulla tiedossa hyvää säätöpajaa? Klaukkalassa on kulkemisiini nähden hyvä putiikki (Shellin kylkiäinen). Veljeni volkkarin kulmat tuli tuolla kuntoon, mutten tiedä heidän mersukokemuksistaan...
Vaihtelevat myös puslia tarvittaessa.
Voin suositella.
Ps. Huonona puolena tässä koko operaatiossa (jouset, iskarit + kulmien säätö) on se, että huviajelu saattaa lisääntyä. Autoa on meinaan nautinto ajaa

Terveisin
Tero
Tero