CLK W208 ostaessa mitä ottaa huomioon?
CLK W208 ostaessa mitä ottaa huomioon?
Elikkäs olisi ensimmäinen mersu tässä kovasti hankinnan alla.
Silmissä on pyörinyt paljon toi 230 kompressori niin kaipailisin vähän tietoa, että mitä kannattaa tarkastella vähän tarkemmin normaalien juttujen lisäksi?
Jotain mallikohtaisia heikkouksia ?
Silmissä on pyörinyt paljon toi 230 kompressori niin kaipailisin vähän tietoa, että mitä kannattaa tarkastella vähän tarkemmin normaalien juttujen lisäksi?
Jotain mallikohtaisia heikkouksia ?
Re: CLK W208 ostaessa mitä ottaa huomioon?
Minulla oli taannoin 208-korin CLK230 Kompressor. Aiheesta löytyy aika hyvin Haku-toiminnolla. Tässä kuitenkin linkkikokoelmaa:Lefa kirjoitti:Elikkäs olisi ensimmäinen mersu tässä kovasti hankinnan alla.
Silmissä on pyörinyt paljon toi 230 kompressori niin kaipailisin vähän tietoa, että mitä kannattaa tarkastella vähän tarkemmin normaalien juttujen lisäksi?
Jotain mallikohtaisia heikkouksia ?
1
2
3
4
5
Mutta jos näiden lisäksi tulee vielä mieleen jotain kysyttävää, niin kysy pois! Kommentoin ihan mielelläni.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Kiitoksia oikein paljon Eerola vastauksesta. Oli niin kysymykset tyhjentäviä juttuja, että nyt alkaa armoton CLK 230K etsiminen Audin tilalle. Monia iltoja tässä on tullut nettiä selailtuakin ja etsittyä erilaisia vaihtoehtoja mihin vaihtaisi auton, mutta nyt se sitten löyty lopultaki mitä alkaa metsästämään.
Oiskos se 320V6 kokonaan poissuljettu vaihtoehto 230K:n sijaan?Lefa kirjoitti:Kiitoksia oikein paljon Eerola vastauksesta. Oli niin kysymykset tyhjentäviä juttuja, että nyt alkaa armoton CLK 230K etsiminen Audin tilalle. Monia iltoja tässä on tullut nettiä selailtuakin ja etsittyä erilaisia vaihtoehtoja mihin vaihtaisi auton, mutta nyt se sitten löyty lopultaki mitä alkaa metsästämään.
Ei niissä hinnoissa välttämättä enää niin ratkaisevaa eroa taida olla..?!
Kutoskone toki haukkaa bensaa vähän enemmän..ja onhan se ominaisuuksiltaankin vähän erilainen kuin kompura..mutta kuitenkin..

("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Täällä jva:n kanssa aikanaan keskustelimme aiheesta "230K vs. 320". Itse olen jo kaksi kertaa tehnyt valinnan 230K:n puoleen ja nykyään on sekä-että. Uskallan erittäin vahvasti suositella 2,3-litraista 230K-konetta. (Sporttikupeesta lähtienhän 230K on ollut vain 1,8-litrainen.) Erityisesti facelift-CLK:n semmoista. Vaikka pre-faceliftkin on ihan hyvä. Tuo päivitetty ahdin vain on vieläkin parempi.jva kirjoitti:...Oiskos se 320V6 kokonaan poissuljettu vaihtoehto 230K:n sijaan...
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Joo kyllä kompura-230:lla kiistattomat puolensa on..mutta jotenkin vaan tykästyin tuohon 320-koneeseen kun taannoin koeajelin C320:ä. (lienee kuitenkin peruskonstruktioltaan sama 320-kone kuin 208 CLK:ssakin?!)
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
CLK 230K kokemuksia
7000 km ja 5 kk kokemusta 230KSport -mallista, 1998, W208.
Oman käytin Hakunilan autotohtorilla ennen ostamista. Eipä löytynyt muuta vikaa kuin raidetangosta jotain väljää, jonka vaihdatin sitten myyjän piikkiin. Sähkölaitteet kanttaa tarkastaa, autosta hajosi sähköpenkki juuri kauppoja tehtäessä, sain sen myyjän piikkiin. Kattoluukun kytkimessä on välillä kosketusongelmia. Myös ikkunoiden tiivisteistä on ollut täällä puhetta, omassani ei suhinoita kuulu.
Muuten auto on ollut kuin unelma: kone vääntää kuin pahin diisseli mutta kulkee kivasti. 9,5 litraa sekalaisessa ajossa keskikuluttus kesällä. Eikä nouse tuosta esim. motarilla jos pitää 140 km/h mittarinopeutta. 1.6 kinnerihän syö helposti 8-9 litraa motarilla samassa vauhdissa, jos välillä vähän painaa kaasua.
Nelhän hengen mökkikuormalla (lue kontti täynnä ja isoksi osaksi ruokaa ja nesteitä
) suorituskyky ja kulutus pysyy samana. Nice! Lisäksi konttiin mahtuu useampi golfbägi ilman ongelmia.
Löytyy monenlaista tuning-osaa ja menee alle 18" vanteet ilman ongelmia jos halaa....
Hieman kiinnostaisi piristää tuota Kleemannin kitillä silti.
En kaahaile, mutta kyllä autossa pitäisi näon puolesta olla +200 heppaa. Mietin myös valintaa 230/320, mutta pienempi kulutus ja halvemmat vakuutukset + mahdollinen viritys kiinnosti enemmän.
230K
193 hp / 280 Nm / 8,4 sekuntia / 231 km/t / 1425 kg
320
218 hp / 310 Nm / 0-100 km/t 7,4 sekuntia / 240 km/t / 1495 kg
Kleeman 230K (M111K) Performance Kit
225/230 hp / 330/340 Nm / 7 sekunnin pintaan? / 240+ km/h
Oman käytin Hakunilan autotohtorilla ennen ostamista. Eipä löytynyt muuta vikaa kuin raidetangosta jotain väljää, jonka vaihdatin sitten myyjän piikkiin. Sähkölaitteet kanttaa tarkastaa, autosta hajosi sähköpenkki juuri kauppoja tehtäessä, sain sen myyjän piikkiin. Kattoluukun kytkimessä on välillä kosketusongelmia. Myös ikkunoiden tiivisteistä on ollut täällä puhetta, omassani ei suhinoita kuulu.
Muuten auto on ollut kuin unelma: kone vääntää kuin pahin diisseli mutta kulkee kivasti. 9,5 litraa sekalaisessa ajossa keskikuluttus kesällä. Eikä nouse tuosta esim. motarilla jos pitää 140 km/h mittarinopeutta. 1.6 kinnerihän syö helposti 8-9 litraa motarilla samassa vauhdissa, jos välillä vähän painaa kaasua.
Nelhän hengen mökkikuormalla (lue kontti täynnä ja isoksi osaksi ruokaa ja nesteitä

Löytyy monenlaista tuning-osaa ja menee alle 18" vanteet ilman ongelmia jos halaa....
Hieman kiinnostaisi piristää tuota Kleemannin kitillä silti.

230K
193 hp / 280 Nm / 8,4 sekuntia / 231 km/t / 1425 kg
320
218 hp / 310 Nm / 0-100 km/t 7,4 sekuntia / 240 km/t / 1495 kg
Kleeman 230K (M111K) Performance Kit
225/230 hp / 330/340 Nm / 7 sekunnin pintaan? / 240+ km/h
[color=blue][size=84][i]There's nothing as pathetic as an aging hipster.[/i][/size][/color] :?
Juu, C:n 320-kone on sama kuin 208:ssa.jva kirjoitti:...tykästyin tuohon 320-koneeseen kun taannoin koeajelin C320:ä. (lienee kuitenkin peruskonstruktioltaan sama 320-kone kuin 208 CLK:ssakin?!)
320 plussat:
Kaksi sylinteriä lisää ja kuutosen ääni.
Parempi suorituskyky kun vauhtia on suomalaisittain laittomasti.
Ei ahdinta, joka voi mennä rikki.
320 miinukset:
Hiukan kalliimmat vakuutukset.
Korkeampi polttoaineenkulutus.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Eihän se 320 ole pois suljettu vaihtoehto. Kattelin vain demecin sivuja niin sais vähän lisäpotkua paremmin tohon kompressoriinjva kirjoitti:Oiskos se 320V6 kokonaan poissuljettu vaihtoehto 230K:n sijaan?Lefa kirjoitti:Kiitoksia oikein paljon Eerola vastauksesta. Oli niin kysymykset tyhjentäviä juttuja, että nyt alkaa armoton CLK 230K etsiminen Audin tilalle. Monia iltoja tässä on tullut nettiä selailtuakin ja etsittyä erilaisia vaihtoehtoja mihin vaihtaisi auton, mutta nyt se sitten löyty lopultaki mitä alkaa metsästämään.
Ei niissä hinnoissa välttämättä enää niin ratkaisevaa eroa taida olla..?!
Kutoskone toki haukkaa bensaa vähän enemmän..ja onhan se ominaisuuksiltaankin vähän erilainen kuin kompura..mutta kuitenkin..

Re: CLK 230K kokemuksia
Taitaa vaan olla vähän hiljaista noiden Kleemanin tuotteiden kanssa täällä Suomessa.. Ei taida jälleenmyyjää löytyä? Vai löytyykö?waltari kirjoitti: Hieman kiinnostaisi piristää tuota [url=http://www.kleemann.dk/site/Main/tuning ... rmancekits]Kleemannin kitillä
Digital Sportin tuotteille löytyy myyjä ja Brabustakin lienee saatavissa..mutta miten on Kleemanin laita?
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
.
Kuule Lefa, jos haluat kokea onnistumisen tunteita suorituskyvyn parantamisen saralla, sekä nauttia uusimman moottoritekniikan saavutuksista, niin kannattais harkita diiselimoottoria.
270 cdi, hiukankin piristetynä kyykyttää helposti nuo edelliset moottorit ja kulutus on kuitenkin puolen luokkaa, verrattuna bensakoneisiin.
Kestävyyskin on eri planeetalta.
Em moottorissa on sitten kuitenkin kapasiteettia ~200kw asti, pienillä muutoksilla.
Tehokkaammiksi jää siis ainoastaa varsinaiset kasikoneet.
Nekin jää väännöissä toiseksi.
Käytännön suorituskyky on diiselissä ylivoimainen.
Maailma muuttuu, eturivissä on enää diiselimoottoreita.
Eikun vaan "turbot" puolelle opiskelemaan.
Kuule Lefa, jos haluat kokea onnistumisen tunteita suorituskyvyn parantamisen saralla, sekä nauttia uusimman moottoritekniikan saavutuksista, niin kannattais harkita diiselimoottoria.
270 cdi, hiukankin piristetynä kyykyttää helposti nuo edelliset moottorit ja kulutus on kuitenkin puolen luokkaa, verrattuna bensakoneisiin.
Kestävyyskin on eri planeetalta.
Em moottorissa on sitten kuitenkin kapasiteettia ~200kw asti, pienillä muutoksilla.
Tehokkaammiksi jää siis ainoastaa varsinaiset kasikoneet.
Nekin jää väännöissä toiseksi.
Käytännön suorituskyky on diiselissä ylivoimainen.
Maailma muuttuu, eturivissä on enää diiselimoottoreita.
Eikun vaan "turbot" puolelle opiskelemaan.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Pitää muuten 100%:sti paikkaansa tuo!tuikku kirjoitti:.
Kuule Lefa, jos haluat kokea onnistumisen tunteita suorituskyvyn parantamisen saralla, sekä nauttia uusimman moottoritekniikan saavutuksista, niin kannattais harkita diiselimoottoria.
Monenlaisia autoja on ollut onni koeajaa, mutta pakko se on myöntää että parhaat "voimantunteet" ovat toistaiseksi antaneet BMW 530 ja 535 dieselit. Varsinkin tuo 535:nen oli aivan käsittämättömän vahvan tuntuinen auto..ja se on aika hyvin siinä mielessä että esim M3:sesta on vielä jonkinlainen muistikuva jäljellä..



Väännöllähän nuo nykydieselit jyrää..mutta siinä juuri se juju onkin joka saa dieselin tuntumaan nimenomaan normaalissa tieliikenneajossa aivan käsittämättömän vahvoilta autoilta..jopa vahvemmilta kuin isot V8-bensakoneet/vast.
Pienen käsityksen asiasta saa kun pistää vastakkain BMW 535D:n ja M5:n vääntöarvot.
535D:n 3litran rivikutonen vääntää 560Nm ja M5:n 5litran V10 520Nm..ja M3:n 3.2litran rivikutonen "vain" 365Nm..että siitä se juju siis löytyy.
Tokihan sitä eroa sitten löytyy jos radalle mennään oikein tosissaan polkemaan noiden M-Sport, AMG- ja vast moottoreiden eduksi..mutta normaalissa liikenteessä dieselit kyllä jyrää voimantunteellaan.
Mersun uudet "mahtidieselit" 350 ja 430 ovat valitettavasti vielä meikäläisellä kokematta..mutta tuskin ne huonommiksi jää noista Bemarin vastineista.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Jotenki tulee vähän vierastettua diesel vehkeitä, vaikka tosi on että ei bensalla enää pärjäile. Tämäki johtuu siitä varmaan, että jäi pikku poikana traumat isukin väljästä diesel koneesta, kun hehkutti pakkasella käyntiin pihamaalla niin tukehtuminen ei ollu kaukana
Ei tässä vielä ole mitään menetetty dieselinkään suhteen 


Mulla oli samat traumat ja ennakkoluulot..kunnes koeajoin Audin uuden 3.0 TDI A6:den..siinä karisi ennakkoluulot täysin..
Oma CLK olisi ollut ilman muuta diesel, mutta tarjonta vähän käytetyistä oli siinä vaiheessa lähes yhtä huono kuin nytkin..eli ei yhtään yksilöä tarjolla..
Jep..ja edellisessä postauksessa mulla meni Mersun uudet koneet sekaisin..uudet "mahtidieselit" ovat siis 320CDI ja 420CDI..ei 350 ja 430, kuten erheellisesti siis sanoin.
Oma CLK olisi ollut ilman muuta diesel, mutta tarjonta vähän käytetyistä oli siinä vaiheessa lähes yhtä huono kuin nytkin..eli ei yhtään yksilöä tarjolla..
Jep..ja edellisessä postauksessa mulla meni Mersun uudet koneet sekaisin..uudet "mahtidieselit" ovat siis 320CDI ja 420CDI..ei 350 ja 430, kuten erheellisesti siis sanoin.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
.
Näiden uudempien diiseleitten ulosmitatun vääntömomentin määrää ei niinkään rajoita itse moottorin ominaisuudet, vaan ensisijaisesti osien kestävyys ja toiseksi mallipolitiikka.
Savuttelut kuuluu kyllä esikammioisten puolelle.
Näistä suorasuihkareista lähtee korkeintaa pieni haiku.
Käynnistymään nämä on parempia, kun useimmat bensamoottorit.
Mersun omistajilla on diiselitekniikassa yksi valttikortti, amg.
Bochin amg:lle tekemät suuttimet ovat parhaat, perinteisellä suutintekniikalla (solenoidi) tehdyt suuttimet. Piezot on erikseen. Niihin en ole vielä (köyhyyttäni) päässyt oikein tutustuman.
Samoin Garretin amg,lle tekemä ahdin on tehonkestoltaan paras sarjatuotantoisiin henkilöautoihin tarkoitetuista vnt- ahtimista.
Molemmat käyvät "heittämällä" muihinkin malleihin.
Mikä tahansa nyrkkipaja voi ne asentaa.
Molemmat myös löytyy mersun varaosatiskiltä.
Meikäläisenkin nelipyttyinenkin antaisi vääntöjä yli 500nm, mikäli uskaltaisi päästää väännöt niin ylös. 270,sestä tiedän, että vääntömomentti nousee yli 600,n, reilusti. Mikäli siis ei rajoiteta.
Minun autossani nuo suuttimet antavat, vielä lähes vakio- ohjelmalla yli 50hv per. syl. Siinä on siis vielä lähes kokonaan käyttämättä edelleen se ~20% "lastutusvara".
270 cdi,stä tiedän otetun sen 250hv.
Saatu teho riippuu ruiskutuspaineesta 1350-1600 bar.
Suurempi paine- suurempi teho.
Auton "käyttöjärjestelmän" muokkaa Mika Karala/http://www.turbotec.com.
Sama mies tekee kaikki Demecin ohjelmoinnitkin, ovat vierekkäin.
Siinäpä se tuli reseptikin, teho- anemiaan.
Minulla on nyt yli 20tuhannen km kokemus allaolevasta yhdistelmästä.
Hyvin on toiminut. Todella hyvin.
Siis "hyvässä mielessä" ei vakiomoottorista erota, vaan kaikki ominaisuudet ovat jopa vakiota paremmat.
Ahdin päivittyy keväällä vielä vähän suuremmaksi, jotta pääsisin kokeilemaan suuttimien rajoja.
Näiden uudempien diiseleitten ulosmitatun vääntömomentin määrää ei niinkään rajoita itse moottorin ominaisuudet, vaan ensisijaisesti osien kestävyys ja toiseksi mallipolitiikka.
Savuttelut kuuluu kyllä esikammioisten puolelle.

Näistä suorasuihkareista lähtee korkeintaa pieni haiku.
Käynnistymään nämä on parempia, kun useimmat bensamoottorit.
Mersun omistajilla on diiselitekniikassa yksi valttikortti, amg.
Bochin amg:lle tekemät suuttimet ovat parhaat, perinteisellä suutintekniikalla (solenoidi) tehdyt suuttimet. Piezot on erikseen. Niihin en ole vielä (köyhyyttäni) päässyt oikein tutustuman.
Samoin Garretin amg,lle tekemä ahdin on tehonkestoltaan paras sarjatuotantoisiin henkilöautoihin tarkoitetuista vnt- ahtimista.
Molemmat käyvät "heittämällä" muihinkin malleihin.
Mikä tahansa nyrkkipaja voi ne asentaa.
Molemmat myös löytyy mersun varaosatiskiltä.
Meikäläisenkin nelipyttyinenkin antaisi vääntöjä yli 500nm, mikäli uskaltaisi päästää väännöt niin ylös. 270,sestä tiedän, että vääntömomentti nousee yli 600,n, reilusti. Mikäli siis ei rajoiteta.
Minun autossani nuo suuttimet antavat, vielä lähes vakio- ohjelmalla yli 50hv per. syl. Siinä on siis vielä lähes kokonaan käyttämättä edelleen se ~20% "lastutusvara".
270 cdi,stä tiedän otetun sen 250hv.
Saatu teho riippuu ruiskutuspaineesta 1350-1600 bar.
Suurempi paine- suurempi teho.
Auton "käyttöjärjestelmän" muokkaa Mika Karala/http://www.turbotec.com.
Sama mies tekee kaikki Demecin ohjelmoinnitkin, ovat vierekkäin.
Siinäpä se tuli reseptikin, teho- anemiaan.

Minulla on nyt yli 20tuhannen km kokemus allaolevasta yhdistelmästä.
Hyvin on toiminut. Todella hyvin.
Siis "hyvässä mielessä" ei vakiomoottorista erota, vaan kaikki ominaisuudet ovat jopa vakiota paremmat.
Ahdin päivittyy keväällä vielä vähän suuremmaksi, jotta pääsisin kokeilemaan suuttimien rajoja.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Mersumies
- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
En malta olla tuomatta ehdolle myös CLK430 mallia, sillä noitakin saa jo alle neljänkympin. Saksasta haettuna jää varmasti alle.
Sanotaan mitä sanotaan, niin itse en saa millään 530d:llä puoliakaan niitä fiiliksiä mitä 540i tarjoaa. Vaikka vääntöä varmasti piisaa, niin tehoissa dieselit jäävät bensakoneille. Eikä mielestäni dieseli sovi edes CLK:hon, sillä jonkinlaisesta urheiluautosta on kuitenkin kyse.
Joku tykkää dieselistä mutta mulle se ei ole edes vaihtoehto. Jos rahkeet riittävät, niin ota ihmeessä 430 alle vaan. Kyllä se vaan niin mahtavaa lyödä kaasu pohjaan ja kuunnella V8 soundia; sitten mennään eikä meinata. Tottahan se kuitenkin on että aikamonen ''mopo'' tuo 270CDI kuitenkin on... enkä näe järkeä laittaa useita tuhansia sen piristämiseen.
Sanotaan mitä sanotaan, niin itse en saa millään 530d:llä puoliakaan niitä fiiliksiä mitä 540i tarjoaa. Vaikka vääntöä varmasti piisaa, niin tehoissa dieselit jäävät bensakoneille. Eikä mielestäni dieseli sovi edes CLK:hon, sillä jonkinlaisesta urheiluautosta on kuitenkin kyse.
Joku tykkää dieselistä mutta mulle se ei ole edes vaihtoehto. Jos rahkeet riittävät, niin ota ihmeessä 430 alle vaan. Kyllä se vaan niin mahtavaa lyödä kaasu pohjaan ja kuunnella V8 soundia; sitten mennään eikä meinata. Tottahan se kuitenkin on että aikamonen ''mopo'' tuo 270CDI kuitenkin on... enkä näe järkeä laittaa useita tuhansia sen piristämiseen.
No joo diisselimiehille ei voi sanoa muuta kuin että oikeassa sporttiautossa fun starts after 6000 rpm. Ja bemarin M-sarjalaisen vertaaminen diisseliin on vähän kuin vertaisi kiljua ja konjakkia: molemmista tulee känniin mutta kumpaa juo mieluummin 
Noista virityssarjoista bensakompressoriin (Carlsson, mtec) on ollut juttua täällä
Pulley kit kai tuo on englanniksi, chippaus eli lastutus ei kompressorimiestä kiinnosta.
Babuksenkin setit löysin.
CLK 230 Kompressor until 03/2000
# BRABUS K1 Tuningkit, 210 hp / 154 kW
# BRABUS K1 S Tuningkit, 220 hp / 162 kW, Export only!

Noista virityssarjoista bensakompressoriin (Carlsson, mtec) on ollut juttua täällä
Pulley kit kai tuo on englanniksi, chippaus eli lastutus ei kompressorimiestä kiinnosta.
Babuksenkin setit löysin.
CLK 230 Kompressor until 03/2000
# BRABUS K1 Tuningkit, 210 hp / 154 kW
# BRABUS K1 S Tuningkit, 220 hp / 162 kW, Export only!
[color=blue][size=84][i]There's nothing as pathetic as an aging hipster.[/i][/size][/color] :?
230K:sta tulee eri hauska kun vaihtaa kompressorin välityksiä (pulley kit) ja mielellään korvaa vielä ahtimen kytkimen suoralla yhteydellä, jolloin ahdin pyörii koko ajan. Kokeiltu on. Tuntuu ja kuulostaa hauskalta heti tyhjäkäynniltä lähtien.waltari kirjoitti:...Pulley kit kai tuo on englanniksi...
Etenkin jälkimmäisestä kuitenkin seuraa, että ahdin todennäköisesti enemmän kuormitettuna sippaa nopeammin kuin ilman virityksiä. Mistä (ja maahantuontikatsastuksen mielikuvittelusta) johtuen en itse tuolle tielle lähtenyt. Vaan enpä ole koskaan osien kestävyyttä parantavista virityksistä kuullutkaan, joten ei tuo varmasti mikään kauhistus ole. Kunhan vain keksin jonkun tekosyyn, jolla sain itseni rauhoittumaan.

-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Järjen ääni on huvin surmaeerola kirjoitti: Vaan enpä ole koskaan osien kestävyyttä parantavista virityksistä kuullutkaan, joten ei tuo varmasti mikään kauhistus ole. Kunhan vain keksin jonkun tekosyyn, jolla sain itseni rauhoittumaan.

[color=blue][size=84][i]There's nothing as pathetic as an aging hipster.[/i][/size][/color] :?
Jepjep..noin minäkin sanoin vuosikaudet ja minullekaan diesel ei ollut edes vaihtoehto, mutta kuten sanoin: mieli muuttui saman tien kun pääsin ensi kertaa nykyaikaista dieseliä ajamaan..JoniA kirjoitti:Sanotaan mitä sanotaan, niin itse en saa millään 530d:llä puoliakaan niitä fiiliksiä mitä 540i tarjoaa. Vaikka vääntöä varmasti piisaa, niin tehoissa dieselit jäävät bensakoneille. Eikä mielestäni dieseli sovi edes CLK:hon, sillä jonkinlaisesta urheiluautosta on kuitenkin kyse.
Joku tykkää dieselistä mutta mulle se ei ole edes vaihtoehto.
Mitä sitten tulee Bemarin dieseleihin niin vanhempi 530D on täysin eri maata kuin nykyinen 530D,joten jos uusi 530D on koeajamatta niin ei kannata mieltää sitä lähellekään samanlaiseksi kuin edeltäjänsä..
Onhan se totta että diesel on diesel ja bensa on bensa..ja fakta on kuitenkin se että jos ajellaan pääasiassa normaalissa liikenteessä normaalia ajoa niin diesel ei voimantunteessa jää pätkääkään jälkeen isoista ja tehokkaista "sporttimoottoreista"..hinnassa vaan on eroa..dieselin hyväksi aikalailla.
Eihän niitä "mahtidieseleitä" oikein voi köyhän miehen moottoreiksi niitäkään sanoa..mutta monella jolla ei ole budjettia jonkun 5.5litrasein bensakoneen hankintaan, on kuitenkin mahdollisuus hankkia noin 3litrainen dieseli..ja nautiskella mahtavista väännöistä.
Eli ei kannata olla kovin jyrkkä dieseleitä kohtaan enää nykypäivänä..minä olin,mutta mieli muuttui pikaisesti kun dieseliä tuli koeajettua. Ja jos vielä seuraava autoni ei ole aito AMG (tai varauksella M) niin se voi hyvinkin olla joku vahva diesel..joko Mersu tai BMW.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
-
- Mersumies
- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
Kyllähän kehitys kehittyy, enkä ole tuota uudempaa ajanut, mutta ei niissä nyt järin suurta eroa ole vanhan ja uuden välillä ainakaan paperien mukaan:jva kirjoitti: Jepjep..noin minäkin sanoin vuosikaudet ja minullekaan diesel ei ollut edes vaihtoehto, mutta kuten sanoin: mieli muuttui saman tien kun pääsin ensi kertaa nykyaikaista dieseliä ajamaan..
Mitä sitten tulee Bemarin dieseleihin niin vanhempi 530D on täysin eri maata kuin nykyinen 530D,joten jos uusi 530D on koeajamatta niin ei kannata mieltää sitä lähellekään samanlaiseksi kuin edeltäjänsä..
Uusi 530D:
Suurin vääntömomentti 500 Nm / 2000 1/min
Puristussuhde 18 : 1
Teho 218 hv / 4000 1/min
Huippunopeus 245 km/h
Kiihtyvyys 0-100 km/h 7.1 s
Vanha 530D:
Teho 184hv / 4000 1/min
Kiihtyvyys 0-100km/h 7.8 s
Huippunopeus 230 km/h
Ja jos vielä verrataan uutta 530d:tä vanhaan 540i:hin, niin eipä tarvitse omalla kohdalla ainakaan miettiä kummalla ajaisin:
540i:
Teho 286 hv / 5400 1/min
Vääntö 440Nm / 3600 1/min
Kiihtyvyys 0-100km/h: 6.2 s
Huippunopeus 250km/h
Toinen tykkää tyttäresta ja toinen äidistä, mutta seuraava auto edelleen joko V8 tai V12. Ja sokerina pohjalla ne äänet ja tieto siitä mikä siellä pellin alla huutaa.

Eli, CLK430 alle vaan ja nautiskelemaan.
-
- Mersumies
- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
Sanotaan nyt vielä sekin, että kun itse Saksassa tulee reissattua kolme kertaa vuodessa, niin kyllä sitä suorituskykyä toivoo vielä sen 160km/h jälkeenkin jos ei halua oikeaa kaistaa körötellä. On totta että arkiliikenteessä pärjää millä tahansa ainakin Suomen olosuhteissa.jva kirjoitti: Eihän niitä "mahtidieseleitä" oikein voi köyhän miehen moottoreiksi niitäkään sanoa..mutta monella jolla ei ole budjettia jonkun 5.5litrasein bensakoneen hankintaan, on kuitenkin mahdollisuus hankkia noin 3litrainen dieseli..ja nautiskella mahtavista väännöistä.
Täysin samaa mieltä jva:n kanssa. Hienoja autoja nuo kaikki mutta vinkkinä sanon että ÄLÄ käy kokeilemassa tuota uutta 530D:tä.JoniA kirjoitti:Kyllähän kehitys kehittyy, enkä ole tuota uudempaa ajanut, mutta ei niissä nyt järin suurta eroa ole vanhan ja uuden välillä ainakaan paperien mukaan:jva kirjoitti: Jepjep..noin minäkin sanoin vuosikaudet ja minullekaan diesel ei ollut edes vaihtoehto, mutta kuten sanoin: mieli muuttui saman tien kun pääsin ensi kertaa nykyaikaista dieseliä ajamaan..
Mitä sitten tulee Bemarin dieseleihin niin vanhempi 530D on täysin eri maata kuin nykyinen 530D,joten jos uusi 530D on koeajamatta niin ei kannata mieltää sitä lähellekään samanlaiseksi kuin edeltäjänsä..
Uusi 530D:
Suurin vääntömomentti 500 Nm / 2000 1/min
Puristussuhde 18 : 1
Teho 218 hv / 4000 1/min
Huippunopeus 245 km/h
Kiihtyvyys 0-100 km/h 7.1 s
Vanha 530D:
Teho 184hv / 4000 1/min
Kiihtyvyys 0-100km/h 7.8 s
Huippunopeus 230 km/h
Ja jos vielä verrataan uutta 530d:tä vanhaan 540i:hin, niin eipä tarvitse omalla kohdalla ainakaan miettiä kummalla ajaisin:
540i:
Teho 286 hv / 5400 1/min
Vääntö 440Nm / 3600 1/min
Kiihtyvyys 0-100km/h: 6.2 s
Huippunopeus 250km/h
Harmittaa ja rankasti kun tuli tilattua omaan käyttöön Audi bensakoneella vanhasta muistista, ja sen jälkeen kokeilin 3.0TD -mallia. Siinäkin 500Nm vääntö alakierroksilla, ja en olisi ikinä uskonut että vakiodieselit voi olla tuollaisia tykkejä. Väännölle olisi käyttöä kun ajan autobaanalla melkein joka päivä noin 60km. Työsuhdeliisaria ei ole helppoa vaihtaa, yritetty on.

Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Eiköhän noilla nykydieseleillä, varsinkin niillä joista tässä keskustelussa on puhuttu, kerkiä vallan mainiosti myös siellä Saksan motareilla..meinaan vaan että sinnehän ne(kin) on enemmin tehty kuin tänne Suomeen...JoniA kirjoitti: Sanotaan nyt vielä sekin, että kun itse Saksassa tulee reissattua kolme kertaa vuodessa, niin kyllä sitä suorituskykyä toivoo vielä sen 160km/h jälkeenkin jos ei halua oikeaa kaistaa körötellä. On totta että arkiliikenteessä pärjää millä tahansa ainakin Suomen olosuhteissa.
No, samahan se on jos budjetti piisaa 5.5 litraiseen AMG-koneeseen tai BMW M-Motorsportin V10:iin..mutta arkiliikenteeseen saa huomattavasti halvemmalla melkoista tykkkifiilistä noilla puheena olleilla dieseleillä..ja harvaa meistä sekään suuremmin haittaa että bensa-kasit ja -kympit vie sitä suht arvokasta polttoainetta "hiukan" enemmän kuin nuo dieselit...
Samaan hintaan kun ei bensakoneista samaa voimaa irtoa kuin mitä dieseleistä nykyisin lähtee..
Vaikka kalliitahan ne on ne dieselitkin..suunnilleen 6-kymppiä saa latoa tiskiin että tuollaisen voima-dieselin alle saa, jos uutena ostaa.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Re: CLK W208 ostaessa mitä ottaa huomioon?
Ekat kokemukset mersuista on nyt koettu. W211 oli ihan kiva auto, vaikkakin 200cdi oli ehkä hieman laiskahko.
Nyt haussa CLK ja kovasti iskenyt silmäni 230 kompressor malliin. Hinnat alkaa olemaan melko edukkaat, mutta samalla on toki km-määrät mittarissa kasvanut. Muilta foorumeilta lueskellut että kompressor ei kestäisi kuin 250tkm, joten pieni pelko kasvaa. Onko täällä kukaan samaa mieltä tuon väittämän kanssa?
Tässä esim yksi mikä kiinnostaisi: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/clk/6022176" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt haussa CLK ja kovasti iskenyt silmäni 230 kompressor malliin. Hinnat alkaa olemaan melko edukkaat, mutta samalla on toki km-määrät mittarissa kasvanut. Muilta foorumeilta lueskellut että kompressor ei kestäisi kuin 250tkm, joten pieni pelko kasvaa. Onko täällä kukaan samaa mieltä tuon väittämän kanssa?
Tässä esim yksi mikä kiinnostaisi: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/clk/6022176" onclick="window.open(this.href);return false;
Some day, following the example of the United States of America, there will be a United States of Europe.
George Washington
MB W211, '05 200CDI
George Washington
MB W211, '05 200CDI
Re: CLK W208 ostaessa mitä ottaa huomioon?
Löytyy lommoa ja kuppaahan tuossa näkyy ainakin etu- ja takasiivessä (vissiin ovenkulmassakin?). Toista puolta ei ole edes kuvissa joten miten roisissa kunnossa se on?haltsu kirjoitti:Tässä esim yksi mikä kiinnostaisi: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/clk/6022176" onclick="window.open(this.href);return false;

Oma CLK oli pintapelleiltään täysin ruosteeton mutta niin sieltä vaan löytyi alkavaa helmojen ja takapuskurin alta kun keräilee mukavat määrät hiekkaa ym. tauhkaa noihin paikkoihin. Missä lie kunnossa olisi nykypäivänä jos en olisi noita kuositellut...
Kompurat kestää kyllä reilusti enemmän kilometrejä, jos on öljyjä vaihdeltu, mitä kuitenkaan harva tekee.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: CLK W208 ostaessa mitä ottaa huomioon?
Millainen operaatio tuollainen kompuran öljynvaihto on?
Re: CLK W208 ostaessa mitä ottaa huomioon?
Nyt olisi tännekkin mersukuume iskenyt ja pari clk:ta onkin kiikarissa. Se "kiinnostavin" on saksan tuonti ja ajettu reilu 270tkm. Eniten tässä huolettaa juurikin tuo mittarilukema. Kompuran öljyt on kuulemma kertaalleen "joskus" vaihdettu omatoimisesti, joten ne lienee heti paikallaan. Vinkkejä miten tuota lähtis syynäämään/omistajan kanssa juttelemaan, että saa mahdollisimman tarkan kuvan autosta? Jälleenmyyntiarvokin kiinnostaisi, jos tuon esimerkiksi tuohon 300tkm ajaisi ja möisi pois. Nettiautossa ei hirveästi nuin paljon ajettuja näy. 

Re: CLK W208 ostaessa mitä ottaa huomioon?
Itsellä ollut nyt keväästä asti -99 vuoden Clk 230K konellaa ja hyvin on kyllä pelittänyt tähän asti. Varmaankin se ruoste on tässäkin mallissa pahin ongelma normi paikkojen lisäksi kannattaa erityisesti kurkata ovien ala reunojen tiivisteitten alle sekä takaluukun tiivisteen alle. Pari autoa on tullut nähtyä missä muualla ei ole ollut mitään mutta noissa paikoissa senkin edestä. Kun on jo yli 10v vanha auto kyseessä niin kilometrilukemaa en kyttäisi niin paljoa jos auto on kunnoltaan hyvä, ei pidä turhia kolinoita eikä konekkaan ole öljystä märkä. Laita linkki niihin autoihin mitä oot aatelu niin näkee minkälaisista kyse.
C207 250CDI - 10
W203 200CDI -04
Ex:W208 230K -99
W203 200CDI -04
Ex:W208 230K -99