Moottorista kuuluu kylmänä sellainen outo rahinan ja kälkätyksen tyyppinen ääni. Voihan tuo vika olla muuallakin, mutta mielenrauhan takia tuon ketjun voisi vaihtaa. Ääni loppuu/hiljenee lämpimänä tai kun antaa kierroksia yli 1000rpm. Alipainepumppu voi olla ehkä menossa, mutta sopivatko nämä oireet siihen?
Jos päädyn ketjun vaihtoon niin sitten tarvitsisin apuja
1. Onko täällä kokeusta asiasta. Mitä muuta kannattaa vaihtaa samalla?
Autolla (vapari 6 diesel) kilometrejä takana jotain välillä 520-750tkm
2. Mistä 2 rivisketjun niittaustyökalun saa lainaan / kopioitavaksi. Olisko jollakin lainata niin otan mitat ja kuvat tai käyttäsin sitä vuokraa vastaan?
3. Minkä merkkinen ketju kestää? Mistä se kannattaa hankkia?
4. Paljonkohan vaihtotyö maksaa "oikealla korjaamolla"
5. Meneekö se vanhalla ketjulla vetämällä samalla kun pyörittää konetta paikoilleen.
Nokkaketjun vaihto W124 OM603 koneeseen
Nokkaketjun vaihto W124 OM603 koneeseen
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
OK..
1. Laahaja ja kiristin kannattaa vaihtaa.. Vaihtoväli on näkojöään 250 tkm- ei ikinä
,mutta omasta mielestä sitä ei voi vaihtaa liian useinkaan. Eli n. 300 tkm.
2. ja 3. laita hakuun niittaustyökalu
4. n. parisataa euroa. Eli ei kovinkaan kallis.
5.kyllä
ps. yleensä kaikki vastaukset löytyy täältä foorumilta jo valmiina ku laittelee hakusanoja..

2. ja 3. laita hakuun niittaustyökalu

4. n. parisataa euroa. Eli ei kovinkaan kallis.
5.kyllä
ps. yleensä kaikki vastaukset löytyy täältä foorumilta jo valmiina ku laittelee hakusanoja..
