Mistä alumiiniputkea ja käyriä Tampereen alueella?
Mistä alumiiniputkea ja käyriä Tampereen alueella?
Itse olen kysellyt kesän aikana Soinilta, Starkilta, K-Raudasta, Rautiasta, lukuisista vesijohtoliikkeistä, Onniselta, Kontinolta, Nordic Aluminumilta, Pursolta, kahdesta ilmastointiliikkeestä jne. Lisäksi olen tutkiskellut erinäisillä teollisuusalueilla ainakin 50 yrityksen metallijätelavat. Starkilla käydessäni soiteltiin (tai pistivät minut soittamaan) StarkJohan Steelille ja Asvalle. Jokaisesta paikasta vedin vesiperän, eli tuntuu että on alumiiniputket ja käyrät Suomesta loppu. Tottakai sitä putkea saa kun ottaa n*6m ja käyriä 100 kpl. AM-Worksilta olen itse joutunut muutaman käyrän tilaamaan ja kyllä pistää ihmetyttään kun ei lähempää löydy.
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
-
- Vakiokalustoa
-
- Vakiokalustoa
- Viesti:
- laineracing
- Mersumies
ja mitähän mahtaa kustantaa eemeliltä? tervakoskelta samet oy:ltä ne ilmeisesti on lähteneet ympäri suomen ne alumiini mutkat...maksaa vaan amw pajassakin 22e tommonen 60*2 90 asteen mutka...jos sitä soittelis tuonne samettiin ja ottas porukalla kerralla isomman erän ni vois vaikka saadakkin ostettua...ei muutakun juttua jos kiinnostusta ostaa enemmän kerralla...
Jos kimppatilaus saadaan aikaan ja vielä hyvä hinta niin itse voisin ainakin muutaman käyrän ottaa, ihan tulevia projekteja varten varastoon. Tuon nykyisen projektin käyrät on jo suurinpiirtein haalittu kasaan, ja kalliiksi tuli
Onko kenelläkään tietoa mistä esim. pro-turbo tilaa käyränsä? Sen verran tiedän, että ne eivät ole samanlaisia kuin esim. AMW:n, koska pro-turbo leikkaa tarvittavat mutkat sellaisista pyöreistä hitsatuista donitsin muotoisista rinkuloista. Ja nuo mutkat mitä amw:ltä olen tilannut, niin niistä näkee että ne putken puolikkaat on hitsattu yhteen jälkeenpäin.

Onko kenelläkään tietoa mistä esim. pro-turbo tilaa käyränsä? Sen verran tiedän, että ne eivät ole samanlaisia kuin esim. AMW:n, koska pro-turbo leikkaa tarvittavat mutkat sellaisista pyöreistä hitsatuista donitsin muotoisista rinkuloista. Ja nuo mutkat mitä amw:ltä olen tilannut, niin niistä näkee että ne putken puolikkaat on hitsattu yhteen jälkeenpäin.
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
- laineracing
- Mersumies
Kaippa sieltä saa kun tilaa tarpeeks paljon, ei siä oo ketään joka viittii panna tikkuakaan ristiin yhden käyrän takia.
Ihan vaan "by the way" kiinnostaako/tarviiko kukaan täällä autoansa rakentava rosteria tai haponkestäviä metallituotteita (ovat kyllä hintavia).
Olen ollut täällä: Kimet Oy http://www.kimet.fi varastomiehenä v.2001 ja välit yritykseen ovat vielä (positiivisessa mielessä) lämpimät. Myyvät ja maahantuovat rosteri ja hst tuotteita. Myynti tapahtuu nykyään pääasiassa yritys- ja suurasiakkaille. En muista enään paljoakaan mitä sieltä löytyy, mutta sivuilla on luettelot.
Olen ollut täällä: Kimet Oy http://www.kimet.fi varastomiehenä v.2001 ja välit yritykseen ovat vielä (positiivisessa mielessä) lämpimät. Myyvät ja maahantuovat rosteri ja hst tuotteita. Myynti tapahtuu nykyään pääasiassa yritys- ja suurasiakkaille. En muista enään paljoakaan mitä sieltä löytyy, mutta sivuilla on luettelot.
5 ja 6 sentin ruostumatoonta käyriä/putkia saa ihan hyvin hommattua myös siten että norkoilee romupihoja.Tääläpäin moni naatti on ristitty muihin tarkoituksiin ja maito putket on roudattu romuun.
Tosin ei kovinkaan "hi-tek" tyyppinen ratkaisu, mutta kaltaiselleni budjettiruuvarille
varsin käyttökelpoinen ratkaisu.
Ahtoputkista on mielestäni nimim. flosse joskus kirjoitellut, mutten loytänyt aihetta enää. Mahtanutko jäädä jyrän alle?
Tosin ei kovinkaan "hi-tek" tyyppinen ratkaisu, mutta kaltaiselleni budjettiruuvarille

Ahtoputkista on mielestäni nimim. flosse joskus kirjoitellut, mutten loytänyt aihetta enää. Mahtanutko jäädä jyrän alle?
So long and thanks for all the fish
[quote="Heikki H."]5 ja 6 sentin ruostumatoonta käyriä/putkia
Justiinsa muutama viikko sitten laitettiin juniorin wolsuun cooleri,en nyt muista mistä hommasi, mutta alukäyrät ja oikeaa coolerputkea,tuli aika hyvä.
Rosteriputket painaa usein paljon,ja kuormittaa coolerin ym. liitoksia ,ellei pulttaa putkia julmetun hyvin kiinni,siitä taas huollot menee usein keljummiksi.
Justiinsa muutama viikko sitten laitettiin juniorin wolsuun cooleri,en nyt muista mistä hommasi, mutta alukäyrät ja oikeaa coolerputkea,tuli aika hyvä.
Rosteriputket painaa usein paljon,ja kuormittaa coolerin ym. liitoksia ,ellei pulttaa putkia julmetun hyvin kiinni,siitä taas huollot menee usein keljummiksi.
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
-
- Vakiokalustoa
- Viesti:
-
- Vakiokalustoa
tuolta löytyy jotain kokoja alukäyriä
http://www.til-racing.com/
http://www.til-racing.com/
Mulla olisi muutama 50mm 90asteen käyrä ylinmääräisenä,jos tulee pakottava tarve, ja kelpaa pienempikin.JACKHAMMER kirjoitti:kerro sitte jos jostain löydät, tarvisin "muutaman" kappaleen n.60mm aluputkeen sopivaa alumiinista mutkaa.
Löytyy ainakin käyriä.
http://www.moposport.fi/sivut/autolu03/sivu64.html
mistä vois ostaa putkentaivutus koneen? melkein halvemmaks tulee ostaa joku halpa kone ja putkee jostain ja taivutella ja rälläköidä ite, jos tosissaan paljon noita hommeleita tekee. Bilteemasta katoin, ni joku pieni ja paska, onneton oli melkein ilmanen: 7 euroo! luulisin, että kunnollisen sais jostain johki pariin satkuun, kaikkine tarvikkeineen.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Kunnon putkentaivutin kokoluokassa 50mm+ maksaa hunajaa...pera8x kirjoitti:mistä vois ostaa putkentaivutus koneen? melkein halvemmaks tulee ostaa joku halpa kone ja putkee jostain ja taivutella ja rälläköidä ite, jos tosissaan paljon noita hommeleita tekee. Bilteemasta katoin, ni joku pieni ja paska, onneton oli melkein ilmanen: 7 euroo! luulisin, että kunnollisen sais jostain johki pariin satkuun, kaikkine tarvikkeineen.
Mutta ei hätää. Kannattaa kysellä ammattikouluista ja kurssikeskuksista löytyykö passelia konetta. Sitten vaan putket kainalossa sinne ja ei maksa mahdottomia tee se itse käyrät.
- laineracing
- Mersumies
Kyllä se oikeanlaisilla koneilla taipuu, helppo materiaali se ei tosiaankaan olelaineracing kirjoitti:hehe pojat,toi alumiiini ei ookkaan kaikein helpoin taivutella vaikka ois millaset koneet...

Ja amiksista tuskin koneita löytyy, ja harvasta pajasta muutenkaan....
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
- laineracing
- Mersumies
no taipuu taipuuu! eikai niitä muuten myynnis olis
mut ei amisto niitä väännä!kai? mulle taivutteli joku niitä ja tuli kohtuu hyviä...ostin 6 metrin kangen suoraa 60*2 putkee makso 30e...ja siitä sai jokusen mutkan...mut ei niiin jyrkkiä kun oisin halunnu!!! kehittäää pitää mut ei nyt kerkiä! pitää sorvata pari muottia ja prässäillä ja hitsailla nippuun ku tuli uus alu pulssi miggi himaan... 

Ei tartte raivoamaan alkaa jos ehdottaa jotain muutakin. Mielestäni noi maitoputket on aika hoikalla seinällä eivätkä aivan mahdottomia paina. Ainakin mä laittaisin omaani ennemmin siitä, kun ne saa n. 10* halvemmalla. Lisäksi jokaisella kotiruuvarilla ei ole mahdollisuutta alumiinin hitsaukseen, joten teettämisestä tulis vielä omat kustannukset. Miulummin juon viinat kantakiavaris ja ostan tupakkaaskin hinnalla sitten ahtoputket.Justiinsa muutama viikko sitten laitettiin juniorin wolsuun cooleri,en nyt muista mistä hommasi, mutta alukäyrät ja oikeaa coolerputkea,tuli aika hyvä.
So long and thanks for all the fish
Jos jotain kiinnostaa, olen ottamassa alumiini ym. putkia varastotavaraksi. Myyn niitä sitten sentti kerrallaan. Ihan ajankohtaista ei ole, mutta tuolla joskus tammikuulla.
HEVOSVOIMA.COM MPR viritysturboahtimet, viritysosat ja rakentelutarvikkeet
HEVOSVOIMA.COM Forum -rento keskustelupalsta virittäjille
HEVOSVOIMA.COM YouTube
HEVOSVOIMA.COM Forum -rento keskustelupalsta virittäjille
HEVOSVOIMA.COM YouTube
.
Onko olemassa valmiina kartiomallista (alumiini)putkea ?
Pienempi pää ~60mm, ja suurempi ~85mm. Pituus ~10cm.
Tai ehdottakaa jotain.
Ahtimen puoli olisi tuo pienempi.
Suuremmalle puolen tulisi ilmamassamittarin muovinen "kurkku" + jonkinlainen suodatin.
Pituus olisi myös ratkaiseva, ei liian pitkä, että saa tulevan ilman sopivasta kohden.
Ihan peltinen olisi siitä hyvä, että siihen pystyisi itse hitsaamaan huohottimen letkun kiinni. Muussa tapauksessa täytyy keksiä jotain muuta.
Tai ehdottakaa jotain.
Suuremmalle puolen tulisi ilmamassamittarin muovinen "kurkku" + jonkinlainen suodatin.
Pituus olisi myös ratkaiseva, ei liian pitkä, että saa tulevan ilman sopivasta kohden.
Ihan peltinen olisi siitä hyvä, että siihen pystyisi itse hitsaamaan huohottimen letkun kiinni. Muussa tapauksessa täytyy keksiä jotain muuta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Vakiokalustoa
- Viesti:
Happosia on jotain kartioita, mut onks noin lyhyttä. Entäs jos ensin pahvimallilla oikea malli ja sit pellin kimppuuntuikku kirjoitti:.
Tai ehdottakaa jotain.

.
Tiedättekö kenenkään tehneen/teetättäneen muovista ?
Periaatteessa paksuseinämäisestä muoviputkesta vois venyttämällä tulla.
Esim. vesijohdoissa taidetaan suunnilleen sellaisia käyttää.
Eihän siinä ole paljosta kyse.
Perskules, kun se ilmamassamittarikin on pakko saada jotenkin pelittämään.
Mitenkäs nuo pakoputkiin tehdy supistukset/laajennukset tehdään ?
.
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Vakiokalustoa
- Viesti:
LVI-liikkeesen mars katsoon tarjontaa. Onninen on yks missä aikas hyvät valikoimattuikku kirjoitti:.
Jos osaa tehdä lasikuidusta niin osaa tehdä melko varmasti myös hiilikuidusta mutkansa ja putkensakkin.... Sanoinko liian hitekki ehdoituksen? Kuituhommissa vaan pitää ensin tehdä muotti... Niin ja alipaineella saa siistejä ja lujia kappaleita.tuikku kirjoitti:.
Toi oli mielenkiintoinen ehdotus. Onhan näitä olemassa kaikenlaisia taipuisia muoviputkia. Putken sovittaa ensin paikalleen, jonka jälkeen vetää harson lasikuitua päälle. Putki pois ahtaasta raosta ja vahvistuskerroksia maun mukaan. Letkukin saattaisi käydä. Letku paikalleen > Polyuretaania letkuun > polyuretaanin kovettettua letku irti ja lasikuidut päälle > Ksyleenillä putki tyhjäksi polyuretaanista.AK47 kirjoitti:Jos osaa tehdä lasikuidusta niin osaa tehdä melko varmasti myös hiilikuidusta mutkansa ja putkensakkin.... Sanoinko liian hitekki ehdoituksen? Kuituhommissa vaan pitää ensin tehdä muotti... Niin ja alipaineella saa siistejä ja lujia kappaleita.tuikku kirjoitti:.

Taipuisan putken sisäpinta vaan pitäisi olla riittävän sileää ja mielelään kestää öljyä

W210 290TD T
taitaa hiilikuitu ja lasikuitu putki huonoa noihin ahtoputkiin, siellä kumminkin tapahtuu aika kovia paineiskuja. Ainakin painekotelona on moni guru tyrmännyt ideaani.
Ja ei taida saada "helpoin" kotikonstein tehtyä tarpeeksi laadukasta putkea.
Jos joku haluaa silti kokeilla niin pistää privaa minulle niin voin neuvoa tarkemmin ja myydä aineita jos on tarvetta.. Mutta alipaine pumppu pitää melkeinpä olla ja lesti kappale, minkä nyt voi tehdä vaikka puusta. Mutta jos taas haluaa tehdä pitempiä mutkia, joissa vaikka letkukaroja ja muita niin silloin vaan veistelemään uretaanista aihiota.
Jotain valmista hiilari putkea on pätkiäkin. 58mm halkaisijaltaan.
Ossi
Ja ei taida saada "helpoin" kotikonstein tehtyä tarpeeksi laadukasta putkea.
Jos joku haluaa silti kokeilla niin pistää privaa minulle niin voin neuvoa tarkemmin ja myydä aineita jos on tarvetta.. Mutta alipaine pumppu pitää melkeinpä olla ja lesti kappale, minkä nyt voi tehdä vaikka puusta. Mutta jos taas haluaa tehdä pitempiä mutkia, joissa vaikka letkukaroja ja muita niin silloin vaan veistelemään uretaanista aihiota.
Jotain valmista hiilari putkea on pätkiäkin. 58mm halkaisijaltaan.
Ossi