Tervehdys,
Simppeli, mutta piinaava ongelma. Kyytipoikana on karvalakkimalli W201 / -85. Tässä juuri samoihin aikoihin kun kylmemmät ilmat alkoivat, meni takaluukku jumiin ja en saa sitä nyt auki. Autossa on keskuslukitus, mutta en saa luukkua auki keskuslukituksesta tai avaimellakaan. Jokaiseen ilmansuuntaan on yritetty avaimella vääntää ja nuppia voimallakin pohjaan painella, mutta tuloksetta.
Mistä tämä siis mahtaisi johtua ja miten asian saisi ratkaistua? Mahtaako ongelma olla keskuslukituksessa vaiko lukon mekanismissa? Pääseekö luukun avaamaan sisäpuolelta (tosin käpälät taitaa olla liian lyhyet ylettyäkseen ensiapulaukun reiän kautta itse lukkoon)?. Moukariko käyttöön?
Takaluukku jumissa / W201
En tiedä onko tästä mitään apua, mutta mulla oli sama ongelma. Takaluukku ei auennut keskuslukon kautta, eikä myöskään ensi alkuun avaimellakaan. Aukesi vahingossa kun aikani kääntelin avainta lukossa painelin samalla sitä nuppia, olin jo lähellä hakea rälläkän ja mennä sillä sisään, on sen verran lintta tuo auto. Lukko aukesi sattumanvaraisessa kohdassa eikä siinä missä pitäisi. Sieltä oli mennyt poikki se tanko jonka välityksellä keskuslukko avaa sen ja samalla se haittasi avaimella avaamista.
näin jouduttu joskus toimimaan myöskin täällä...Rassaaja kirjoitti:Vedäppäs se nuppi niin ulos kuin se tulee ja uusi painallus kun lukko on auki. Saattaa nimittäin ne nuppi jumittaa ylös tullessaan ja ei tule ihan tarpeeksi ylös, jotta voisi alasmennessään avata lukon. Olipas vaikeasti selitetty...

Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Vika oli nupissa
Moro,Zalbeer kirjoitti:näin jouduttu joskus toimimaan myöskin täällä...Rassaaja kirjoitti:Vedäppäs se nuppi niin ulos kuin se tulee ja uusi painallus kun lukko on auki. Saattaa nimittäin ne nuppi jumittaa ylös tullessaan ja ei tule ihan tarpeeksi ylös, jotta voisi alasmennessään avata lukon. Olipas vaikeasti selitetty...
Kiitokset vinkeistä. Aloitin tuosta helpoimmasta, eli nupista. Vetäisin sen hohtimilla niin ulos kuin se tuli, laitoin sitten avaimen sisään jä käänsin avausasentoon. Luukku aukesikin täysin normaalisti. Sitten tuuppasin CRC:tä lukkoon ja nyt sen pitäisi toimia kohtalaisesti, tosin nuppi ei edelleenkään tule aivan kokonaan ulos. Kunhan on paremmin aikaa, niin täytyy tutkailla tuota lukkopesän rakennetta tarkemmin.