Terves.
Oon epätoivon partaalla ku Mese ei toimi. Piti ihan opetella tietokoneen käyttö tätä varten.
Elikä auto ois vm.89 190E Aut. 2.6 W201. Ruisku ke-jetronic.
Kylmänä auto lähtee käyntiin normaalisti, mut lämpimänä se startin jälkeen nostaa kierrokset kuten kuuluu, mut kone sammuu heti.
Toisella startilla, sahauksen jälkeen, kone alkaa käydä vajaalla kunnes käyttää kierroksia jolloin käynti tasaantuu ja alkaa toimia normaalisti
tai jos starttaa toisen yrityksen kaasulla, niin sahuuttaa jonka jälkeen kierrokset nousee ja kone toimii normaalisti.
Olen itse testannut lähes jokaisen komponentin ruiskusta mut aukkoja testeissä oli vaikka testit tehtiinkin merkki korjaamon välineillä.. Testauksen ammattitaito puuttui.
Esim. tuoton määrää ei saatu mitattua ku ei ollu niin tarkkaa mittaa ja lisäilma venttiilin arvoja meillä ei ollu, mut se testattiin ihan kytkemällä siihe suoraan 12V jännite ja se alko nakuttaa niinku pitääki..
Pyydän jos jollaki on vähänki TIETOA kyseisestä ongelmasta niin kaikki otetaan avosylin vastaan.
Mikäli kuvauksesta puuttuu teidän mielestä jotain niin kysykää ja mittausarvoja voin muistella.. niin ja tuli vielä mieleen että järjestelmä piti paineet yön yli että sielläkään ei pitäis olla mitään.
Testit on tehty n. 6kk sitten ja kaiken sen vaivan jälkeen usko loppu ja ongelma ei oo pahentunu siitään oon vain kiroillu joka kerta ku oon ollu lähössä esim. kaupasta ku mersua saa sahata..[/b]
Lämpimänä sahuuttaa
Morjens. Tervetuloa forumille ny alkuun!
Ja sitten tovi pohdintaa.
Tuntuu olevan noiden ruiskukoneiden ongelma vanhemmiten, että kuumastartissa sahauttavat.
Omasta puolestani pistän vitosen suuttimille: joku suuttimista kanittaa enemän ja muut ovat kuluneet eikä p-a siksi pisaroidu kunnolla: tuloksena liian rikas tai huonosti pisaroitunut seos kuumastarttiin, ja kaasua painamalla vaan saat kaasuläpän kautta enempi ilmaa sekaan jolla kone "tuulettuu" ja seos laihenee syttymiskelpoiseksi.
Ilmeisesti jopa 200 tkm voi olla KE-jetin suuttimille sellainen ikä, että tätä pikku sahuuttamista alkaa ilmetä. Vika ei ole vaarallinen, mutta voisihan se poissakin olla.
EDIT. Typo.
Ja sitten tovi pohdintaa.
Tuntuu olevan noiden ruiskukoneiden ongelma vanhemmiten, että kuumastartissa sahauttavat.
Omasta puolestani pistän vitosen suuttimille: joku suuttimista kanittaa enemän ja muut ovat kuluneet eikä p-a siksi pisaroidu kunnolla: tuloksena liian rikas tai huonosti pisaroitunut seos kuumastarttiin, ja kaasua painamalla vaan saat kaasuläpän kautta enempi ilmaa sekaan jolla kone "tuulettuu" ja seos laihenee syttymiskelpoiseksi.
Ilmeisesti jopa 200 tkm voi olla KE-jetin suuttimille sellainen ikä, että tätä pikku sahuuttamista alkaa ilmetä. Vika ei ole vaarallinen, mutta voisihan se poissakin olla.
EDIT. Typo.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Sisäänajossa
moikka. mulla oli samanlaisessa mesessä kesällä samankaltaisia oireita, ja kuukausi purettiin ja kasattiin, vaihdettiin tulppia,johtoja,puolia,suuttimia,ja kaikkea melkein mahdollista mitä vaan voi. testerit väitti että autossa ei mitään vikaa. mulla alkoi samanlailla viat aluksi että sillointällöin ei käynnistynyt kuumana vaan kun antoi jäähtyä niin käynnistyi normaalisti. loppujen lopuksi kun vaihdoin sytytysyksikön niin vika loppui kuin seinään. käynti parani heti ja ei enää tarvinnut sahata tulille kuumana. Rahaa paloi turhaan huoltoihin ja turhiin varaosiin PALJON:
Jos sinulla mahdollista ottaa irti jostain kuus pyttysestä bensa koneesta sytysyksikkö, niin testaa sillä ekaks et loppuuko vika siihen. Säästyy turhaa työtä ja aikaa vian etsintään. Mulla kun vika oli päällä herjasi testerit että kierroksen nopeustunnistin ei pelitä, vaihdoin tunnistimen ja vikä pysyi yhä samanlaisena. tosiaan sytkäboxin vaihto auttoi mulla.
mut sun viasta vois kyllä päätellä että suuttimetkin voi olla kuluneet, ja olethan tarkastanut kumminkin tulpat, johdot, puolan ja virranjakajan. Mese on melko ranttu esim jos ei ole kunnon tulpanjohdot, vaan lyö läpi aika helposti.
Ja suodattimethan olet kait kans kattonu ettei ole ihan tukossa ( pa ja ilma ) ?
et semmosta...
Jos sinulla mahdollista ottaa irti jostain kuus pyttysestä bensa koneesta sytysyksikkö, niin testaa sillä ekaks et loppuuko vika siihen. Säästyy turhaa työtä ja aikaa vian etsintään. Mulla kun vika oli päällä herjasi testerit että kierroksen nopeustunnistin ei pelitä, vaihdoin tunnistimen ja vikä pysyi yhä samanlaisena. tosiaan sytkäboxin vaihto auttoi mulla.
mut sun viasta vois kyllä päätellä että suuttimetkin voi olla kuluneet, ja olethan tarkastanut kumminkin tulpat, johdot, puolan ja virranjakajan. Mese on melko ranttu esim jos ei ole kunnon tulpanjohdot, vaan lyö läpi aika helposti.
Ja suodattimethan olet kait kans kattonu ettei ole ihan tukossa ( pa ja ilma ) ?
et semmosta...
-
- Sisäänajossa
moikka. mulla oli samanlaisessa mesessä kesällä samankaltaisia oireita, ja kuukausi purettiin ja kasattiin, vaihdettiin tulppia,johtoja,puolia,suuttimia,ja kaikkea melkein mahdollista mitä vaan voi. testerit väitti että autossa ei mitään vikaa. mulla alkoi samanlailla viat aluksi että sillointällöin ei käynnistynyt kuumana vaan kun antoi jäähtyä niin käynnistyi normaalisti. loppujen lopuksi kun vaihdoin sytytysyksikön niin vika loppui kuin seinään. käynti parani heti ja ei enää tarvinnut sahata tulille kuumana. Rahaa paloi turhaan huoltoihin ja turhiin varaosiin PALJON:
et semmosta...
et semmosta...