w124 konepellin säädöt - etureuna alemmaksi

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
samisalama
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
Paikkakunta: Kouvola

w124 konepellin säädöt - etureuna alemmaksi

Viesti Kirjoittaja samisalama »

Mitenkäs saa pellin etureunaa alemmaksi?
Brum, Bruuuuummm!
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14254
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Katsopa onko konepellin etureunassa samanlaiset säädettävät "tassut" kuin W123:ssa. Niiden tyvestä lukkomutteri auki ja käännät lyhyemmiksi.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Timo L. kirjoitti:Katsopa onko konepellin etureunassa samanlaiset säädettävät "tassut" kuin W123:ssa.
On siinä. (siis w124:ssä). Tai eiväthän ne suoranaisesti konepellissä ole vaan etupalkissa. :wink:

Tatit kulmissa minkä päälle pelti laskeutuu.
Kuva
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14254
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Juhis. kirjoitti:On siinä. (siis w124:ssä). Tai eiväthän ne suoranaisesti konepellissä ole vaan etupalkissa.
OK, eli muuta eroa W123:een ei ole kuin tattien sijoitus. Siinä ne ovat todellakin pellissä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

mitäs sitten kun lukko ei vedä peltiä tarpeeksi alas? Vasaralla lukkoa alemmas? :D Ei tunnu olevan säätöjä tuossa lukossa.
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Olisiko siellä konepellin puolella sitten säätöä siinä lukon vastakappaleessa? Jos ei, niin tekee :roll:
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

e o
Avatar
samisalama
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja samisalama »

Mika.T kirjoitti:mitäs sitten kun lukko ei vedä peltiä tarpeeksi alas? Vasaralla lukkoa alemmas? :D Ei tunnu olevan säätöjä tuossa lukossa.
Sama vika rahikaisella...Mitähän keksisi...?
Brum, Bruuuuummm!
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei kai se auta ku painaa lukkopeltiä alaspäin. :? mulla kun pelti on kiinni (lukossa) niin peltiä pystyy painamaan vajaan sentin alemmas ennenkuin pelti ottaa noihin tassuihin kiinni ja olisi lokasuojien tasalla. :shock:
Avatar
tatu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Ke 11.02.2004 20:29
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja tatu »

Mika.T kirjoitti:mitäs sitten kun lukko ei vedä peltiä tarpeeksi alas? Vasaralla lukkoa alemmas? :D Ei tunnu olevan säätöjä tuossa lukossa.
Joku sopiva puunpala siihen lukkopellin päälle, ja isolla vasaralla pari kunnon iskua...se on siinä. Saattaa tehdä pahaa,mutta pyydä kaveria lyömään jollei itse pysty omaa autoa moukaroimaan...
Ja minua kun ei niinsanotut ammattimiehet kyni...
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Höh! On noita konepeltejä ennenki säädetty kumivasaralla :D
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Virallisessa säätöohjeessa :D puhutaan jotain sen jäähdyttimen edessä olevan tangon säätämisestä, ei kai se voi lukkoon mitään vaikuttaa vai voiko? :roll:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
tommy1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: To 30.09.2004 21:32

Viesti Kirjoittaja tommy1 »

ettei vaan olis toisessa päässä pitkä reikäkin moista säätöä varten,ainekin jossain autoissa on,moukaroikaa ihmeessä lukkopeltiä eikä konepeltiä. :shock:
Avatar
samisalama
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja samisalama »

PM kirjoitti:Virallisessa säätöohjeessa :D puhutaan jotain sen jäähdyttimen edessä olevan tangon säätämisestä, ei kai se voi lukkoon mitään vaikuttaa vai voiko? :roll:
Virallisessa säätöohjeessa???? Mistäs löytyy?
Brum, Bruuuuummm!
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jeps. Elikkä siinä jäähdyttimen edessä olevassa tukitangossa on alapäässä säätö. Mutteri löysälle ja painaa lukkopeltiä alaspäin... Näin saa lukon pitämään konepellin tiukalla tassuja vasten.
Vastaa Viestiin