ei helketti. äskön ajoin mersulla kylällä pikkusen. käännyin oikealle yhdessä kohtuu liukkaassa risteyksessä, kytkin pohjassa. kun käänsin ja jarrutin hieman samalla sammui kone! näin tapahtui kahdesti. eli tyhjäkäynnillä kun kääntää jyrkästi oikealle, sammuu kone!! mikä siinä voi olla! en oo aivan satavarma siitä että lukkiutuivatko takapyörät että sammuiko sen takia, mutta toisaalta auto nyki myös suoralla ajaessa pirusti. tekee tätä alakierroksilla. jäänestoa olen laittanut jonkun verran, laitoin sitä ehken liikaa. nyt neuvoja:
1. mikä mahtaa olla vikana?
2. mikä on jääneston sekoitus suhde?
3. nykiikö alakierroksilla jos on liikaa jäänestoa?
Viimeksi muokannut Migself, La 03.12.2005 19:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Oikealle kääntymisestä tulee mieleen, että sulla on tankki jokseenkin finito ja sitten kaartaessa se vähäkin bensa loiskahtaa pois imulta. Tästä ei kuitenkaan lie kyse...?
Nykimiseen ja sammahteluun voisi muuten löytyä syytä ihan keleistäkin. Itselläkin vaati 4 päivää ulkona seissyt W123 neljä todella pitkää starttausta ennen kuin lähti yskien käyntiin -- tähän asti auto on pelannut kuin enkeli.
Konehuoneeseen vilkaisu selvitti loput: pakkasta-lauhaa-sumua-pakkasta-sumua-lauhaa-pakkasta-vaihtelu tekee sen, että konehuone on käytännössä likomärkä. Ei tarvitse ihmetellä jos ainakaan vanhemmista johdoista lyö läpi...
Jääneston voit huoleta unohtaa, mutta saa sitä käyttää jos on ylimääräistä paalua, ei suuremmalti merkitystä! Ja käyntiin ei pitäisi olla vaikutusta!
Oletko vaihtanut polttoaine suodattimet milloin? Niin ja mikähän mahto olla käytetty polttoaine autossasi? Ja tyyppi. Helpottaa mahdollisen vian analysointia!!
Migself kirjoitti:ei helketti. äskön ajoin mersulla kylällä pikkusen. käännyin oikealle yhdessä kohtuu liukkaassa risteyksessä, kytkin pohjassa. kun käänsin ja jarrutin hieman samalla sammui kone! näin tapahtui kahdesti. eli tyhjäkäynnillä kun kääntää jyrkästi oikealle, sammuu kone!! mikä siinä voi olla! en oo aivan satavarma siitä että lukkiutuivatko takapyörät että sammuiko sen takia, mutta toisaalta auto nyki myös suoralla ajaessa pirusti. tekee tätä alakierroksilla. jäänestoa olen laittanut jonkun verran, laitoin sitä ehken liikaa. nyt neuvoja:
1. mikä mahtaa olla vikana?
2. mikä on jääneston sekoitus suhde?
3. nykiikö alakierroksilla jos on liikaa jäänestoa?
Uusi puolan johto. Tulee ensin mieleen kun virrat katkeaa täysin.
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
ajan 95:lla. tekee vain alakierroksilla. tulis mieleen että kosteutta on bensassa, mutta ei sitä nyt montaa viikkoa voi siellä tankissakaan olla ellei korkki vuoda. suodatinta ei oo tullu vaihettua koska on ollu mulla vasta vajaat 2 kuukautta koko auto. sen vois toki vaihtaa.
karjis kirjoitti:Jääneston voit huoleta unohtaa, mutta saa sitä käyttää jos on ylimääräistä paalua, ei suuremmalti merkitystä! Ja käyntiin ei pitäisi olla vaikutusta!
Oletko vaihtanut polttoaine suodattimet milloin? Niin ja mikähän mahto olla käytetty polttoaine autossasi? Ja tyyppi. Helpottaa mahdollisen vian analysointia!!
Jäänesto todellakin auttaa joissain tilanteissa, esim. jos on kosteutta paljon tankissa, saattaa suuttimet jäätyä kaasarivehkeissä kylmillä keleillä. jäänesto sekoittaa veden bensaan, kun taas ilman jäänestoa vesi on alla ja bensa päällä, eli kone voi saada jopa raakaa vettä.
Ja ongelma esiintyy vain silloin, jos ajetaan liian tyhjällä tankilla eli talvella suosittelen pitämään pa.tankin mahdollisimman täynnä vähentää mm.veden kondensoitumista, josta syntyy moiset ongelmat! Ja miten vesi ongelma liittyy asiaan niin se ei oikeastaan jäädy suuttimiin, vaan polttoainesuodattimen huokoset täyttyvät vedellä, jolloin vesi tukkii ko.suodattimen (suodattuminen heikkenee)ja auto ei saa polttoainetta riittävästi.
esiintyy vain kun auto liikkuu. ei vaikuta käyntiin esim paikallaan rattia käännettäessä ja kaasuttaessa. vain alakierroksilla. ja LÄMPIMÄNÄ!
tänäänkin. ajoin pitkään nelosvaihteella ihan perus "matka" ajua. sitten tulin kirkonkylän alueelle. ajoin 50 kolmos vaihteella. auto nyki hieman. vaihdoin kakkoselle ja ei hämminkiä. sitten ihan kettuillakseen ajattelin että pyörähdän paikallisen snakarin eestä jossa saa kääntää OIKEALLE. heti kun iskin kytkintä ja mallailin oikealle kääntymistä alkoi käyntiääni muuttua epätasaiseksi. sitten kun irrotin kytkimestä kakkosvaihde niskassa oli kiihdytys pelkkää kakostelua.. aivan kuin vettä esim on bensassa. sitten päätin ajaa risteyksestä suoraan, kiihdytin hiljaa ykkösvaihteella ja tunsin että nykii selvästi. oli mutka oikealle ja laitoin kakkosen päälle, ja alakierroksilla. nyki ihan penteleesti kun käänsin samalla oikealle. vähän aikaa kun ajoin sitten suoraan ei ongelmaa ollut. vielä yksi testi. ajoin hiljaa ja lähestyin risteystä, vauhtia oli hieman. laiton kytkimen pohjaan, ja annoin kierrosten tasaantua tyhjäkäynnille. käänsin oikealle hieman ja käynti muuttui epätasaiseksi ja auto ei jaksanut pysyä käynnissä enään. auto sammui. kun käynnistin halusi automaatti ryyppy olla pitkään päällä, eikä tahtonut vastata ollenkaan kaasuun. ihankuin joku tukkii bensan saannin tai sitten estää kipinän. auttakee!!
vika ei sinänsä haittaa hirveesti, mutta on tosi tosi tosi ärsyttävä.. sammuu aina joskus ja nykii.. pitäs jatkuvasti ajaa kierroksilla ja bensaa menee tuonkin kokoisessa koneessa jo ihan sievoisesti sillä ajulla.. (sekalaisella 10 about)
ja vielä se, että auto käy hämärän kylmänä.. ei ikinä oo noussu ees lähelle 80 astetta... vaikuttaako asiaan??? mutta lämmintä se puhaltaa jotenkin. että termostaattikin siellä saattaa jopa olla
Joo en tiedä olenko edes jäljillä mutta oma auto vaan meinasi aikanaan sammua melkein aina kun tyhjä käynnillä käänteli.
Syypänä oli ohjaustehostin kun se otti niin paljon tehoa tiukoissa kurveissa (kun kääntää "tappiin" asti) niin auton tyhjäkäynti ei riittänyt siihen sitten kun vähän lisäilin tehostimeen öljyä ja lisäsin tyhjäkäyntiä ihan hiukan niin hyvä tuli.
Ja vielä kun tuo autosi käy niin kylmänä mikä mielestäni on hyvä niin sekin vielä yleensä vaikuttaa tuohon tyhjäkäynnin pienuuteen.... No en tiedä kai kaikki kannattaa tarkastaa kun ei tuo varmaan kivaa ole.
Mersu sen olla pitää...
W201 -86 2.0B
W124 -86 2.2D
Scorpioz kirjoitti:Joo en tiedä olenko edes jäljillä mutta oma auto vaan meinasi aikanaan sammua melkein aina kun tyhjä käynnillä käänteli.
Syypänä oli ohjaustehostin kun se otti niin paljon tehoa tiukoissa kurveissa (kun kääntää "tappiin" asti) niin auton tyhjäkäynti ei riittänyt siihen sitten kun vähän lisäilin tehostimeen öljyä ja lisäsin tyhjäkäyntiä ihan hiukan niin hyvä tuli.
Ja vielä kun tuo autosi käy niin kylmänä mikä mielestäni on hyvä niin sekin vielä yleensä vaikuttaa tuohon tyhjäkäynnin pienuuteen.... No en tiedä kai kaikki kannattaa tarkastaa kun ei tuo varmaan kivaa ole.
njoo'o.. pitää varmaan lisätä hieman öljyä tehostimeen. se tuli just äskö itellekki mieleen.. mutta se tökkiminen.. en usko että sekin johtuis tuosta tehostimesta..
termostaatti tuossa on ainakin. mutta voipi olla että on eliminoitu toiminnaltaan aika rajusti.
Migself kirjoitti:
esiintyy vain kun auto liikkuu. ei vaikuta käyntiin esim paikallaan rattia käännettäessä ja kaasuttaessa. vain alakierroksilla. ja LÄMPIMÄNÄ!
Luin aikanaan Mobilistista jotta vanha puola lämmetessään alkaa oikutteleen. Ne sisuskalut siellä liikkuu ja ajettaessa kurviin "ottavat maihin" ja sammuttavat moottorin. Muistaakseni todistettu juttu, taisi Juhani Halmeenmäki kirjoitella sen stoorin.
En muista millanen puola tuossa kiesissäsi on mutta lehtijutussa oli kyse rintapeltiin asennetusta lieriön mallisesta yleispuolasta.
hmm.. kokeilemisen arvoinen juttu. tänään hieman katsastellaan perus juttuja eli ilman putsaria tms. joissa vika tuskin on, mutta tuleepa tarkistettua. tuo puola on kyllä mahdollinen juttu. missähän päin se kyseinen puola sijaitsee??
Sytytyspuolalle / puolan johdolle ääni täältäkin, vaikkakin mersuissa kiinnitykset ehjinä ovatkin aika päteviä.
Virranjaoittimelta lähtee koneeseen 4 sytytysjohtoa, niiden keskeltä puolan johto, joka menee sytytyspuolalle, en tiedä tarkkaan missä sijaitsee W201:ssä. Kokeile liitokset, ehkä olisi syytä tarkistaa myös virranjaoittimen kontaktien kunto.
puolan johto vaihdettu.. ei vaikutusta. mutta: sitten kun äsken kävin kaupalla.. sammu pihalle eikä meinannu lähtä käyntiin!! kakosteli eikä ottanu kierroksia palju ollenkaan.. oisko bensa pumpussa vika???
hmm.. nyt tänään löysin ainakin väliaikaisen ratkaisun onkelmaan. sillä, menin ja tankkasin 30 litraa bensaa ja tankki täyttyi 3/4 täyteen. nyt ei enää nyvi! oisko se bensa pumpussa tai sitten onko tankissa vaa ihan vettä?? mitä veikkaisitte
vettä tai roskaa tankissa itsellä oli tuokin ongelma joskus päästää vain tankin tyhjäksi ja putsaa hyvin vaikka paine ilmalla.. kannattaa kyllä vaihtaa silti bensan / naftan suodatinkin siinä samassa.
Mersu sen olla pitää...
W201 -86 2.0B
W124 -86 2.2D
Tähän osittain liittyen, onko tietoa miten mersun tankista lähtevät polttoaineputket moottoria kohti. Joskus tuli Audin kanssa vastaan, että oli tankin sisällä putkessa mutka ja siinä halkeama. Aina kun aineen pinta putosi sopivalle korkeudelle, alkoi kiskomaan ilmaa sieltä.
mulla toi ongelma tulee kun bensaa on ALLE puol tankkia.. oon tankkaillu siihen puoleen tankilliseen asti ja sillon on nykiny.. mutta ku nyt on enämmän ni ei nyvi..
Kuinkahan monessa osassa se imuputki on siellä tankissa... vaikuttais vähän siltä että siitä on pituutta hävinnyt jonnekin, eikös? Kun käännät, niin bensapinta laskee kun aineet menee tankissa toiseen reunaan. Toiseen suuntaan käännettäessä vikaa ei ilmene, koska bensapinta nousee.
nytten uutta inffoa: siis tänään taas kun pensat laskivat puoleen tankkiin alkoi nykiminen. tunnustaa että vika on bensan saannissa, sillä kun vaikka kolmosella ajan, ja heitän kaasun pois. tuntuu että auto "käy" pelkästään vetävien pyörien ansiosta, kun painan kaasua, nykäisee mersu hieman ja sitten käy taas ihan normaalisti. keljuttaaa!!!
nyt: kuuntelin ekan kerran ulkoapäin tuota pätkimistä. eli: auto ei hyydy vaan PÄTKII eli ns. paukkuu eikä oikein tahdo vastata kaasuun. sitten vielä uutuuksia: samalla kun auto lämpiää, alkaa jarrut jumimaan.. samalla auto vielä pätkii.. kohta menee jo hermo jos mitään hajua niin auttakaa miestä mäessä!
Migself kirjoitti:nyt: kuuntelin ekan kerran ulkoapäin tuota pätkimistä. eli: auto ei hyydy vaan PÄTKII eli ns. paukkuu eikä oikein tahdo vastata kaasuun.
Tuo vittaisi sytytyspuolelle. Et ole vissiin sita puolaa viela tutkaillut, vaikka johdonkin vaihdoit . Ota puola irti kiinnikkeistaan ja kaynnista auto, kokeile vaikka kaannella puolaa eri asentoihin tai ravistella...kannattaa ainakin kokeilla jos ei kukaan parempaa keksi . En kylla muista pitaako puolan rungon olla maadoitettu, eli voiko irroittaa kiinnikkeistaan koneen kaydessa.
tännään meen ja kahtelen virranjakajan että onko paskaa tms. paljonko tommonen puola vois kehdata maksaa? vaihan siihen toiset tulpat.. taas kerran. tässä illemmalla pistän lisä inffoo mitenkä homma edistyy. puolassa se vika vois olla, ku lämpiää ni sitten alottaa ketkuilun.
nuo jarrut sitten. sama juttu. kun lämpenee niin sitten alkaa jumia. kun viilenee, irrottaa hyvästi.
noniin. aukasin virranjakajan kannen ja puhistin ne nutikat mitkä siinä kannessa on. pienen päristelyn jälkeen ei nykiny, mutta eiköhän tuo kohta alota taas. pitää kahtoo mitenkä se suhtautuu..