Kylmää keskisuuttimista
Kylmää keskisuuttimista
Mitä voisi tehdä, kun kojelaudan keskisuuttimia ei saa kokonaan suljettua säätöpyörästä? Onko koko kojelauta purettava vai pääseekö suuttimia räpläämään jostain mutkan takaa?
W 124 D200E -95
Katso taskulampulla keskisuuttimien keskelle. Oikealla puolella näkyy siinä vasemmassa reunassa kuusiokoloruuvi. Kiristä sitä vähän kerrallaaan ja kokeile välillä pyörästä. Pitää tuntua sellainen vastavoima kun luukku asettuu tiivistettä vasten.
- Siitä säleiden välistä vaan kiristelet, vaatii vähän tihrustamista.
- Siitä säleiden välistä vaan kiristelet, vaatii vähän tihrustamista.

250TD -86, 260E LANG -90
- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Keskisuuttimet
Minulla on123 sama onkelma mutta en ole saanut suljettua siitä ruuvista kokonaan se on eri paikassa mutta ratkaisin sen niin että tein mustasta airosoli pullon korkista siihen reikiin ns korkit. leikkasin sen korkin poikki noin sentin korkuiseksi ja liimasin mersun merkin niitten päälle ja painan sen korkin suuttimen reikään eikä tule kylmää Ne viitsinyt ruveta purkamaa koelautaa tämän takia. muutta jos tulee jotain muuta niin samassa korjaan myös tämän. JS Lehti.
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
- Viestit: 420
- Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
- Paikkakunta: Inkoo
S124 300D -94 manuaali-ilmastoinnilla.
Keskisuuttimien säätörulla jumii, kiinnipäin menee mutta aukene ei millään.
Irroitettuani keskisuuttimet ilmeni että säätörullassa olevan valkoisen, muovisen välitangon toisessa päässä on tapit joihin sulkuläppä kiinnittyy.
Läpässä olevat muoviset lenkit ovat kuitenkin aivan liian väljät välitangon tapeille ja yritettäessä rullasta avata läppää, välitangon tapit nalkkaavat läpässä olevien lenkkien sisälle. Ja kun voimalla vääntää, tapit luiskahtavat sulkuläpän lenkeistä pois.
Kuuluisiko välitangon läppään kiinnittyvissä akselitapeissa olla jotkut puslat vai puuttuuko sulkuläpästä joku osa??
Löytyiskö joltakulta tietoa tai mahdollisesti kuvia tuosta välitangosta ja sulkuläpän kiinnityskorvista?
Kuusiokoloruuvin säädöllä ei ole muuta vaikutusta kuin että välitanko löystyy ja irtoaa sulkuläpän lenkeistä.
Kaverin -92 W124:ssä on tuo välitanko ja sulkuläppä erilaiset, tapit tangon päässä ovat metallia ja sulkuläpässä on peltiset korvat joissa nuo tapit istuvat aivan tiiviisti.
Keskisuuttimien säätörulla jumii, kiinnipäin menee mutta aukene ei millään.
Irroitettuani keskisuuttimet ilmeni että säätörullassa olevan valkoisen, muovisen välitangon toisessa päässä on tapit joihin sulkuläppä kiinnittyy.
Läpässä olevat muoviset lenkit ovat kuitenkin aivan liian väljät välitangon tapeille ja yritettäessä rullasta avata läppää, välitangon tapit nalkkaavat läpässä olevien lenkkien sisälle. Ja kun voimalla vääntää, tapit luiskahtavat sulkuläpän lenkeistä pois.
Kuuluisiko välitangon läppään kiinnittyvissä akselitapeissa olla jotkut puslat vai puuttuuko sulkuläpästä joku osa??
Löytyiskö joltakulta tietoa tai mahdollisesti kuvia tuosta välitangosta ja sulkuläpän kiinnityskorvista?
Kuusiokoloruuvin säädöllä ei ole muuta vaikutusta kuin että välitanko löystyy ja irtoaa sulkuläpän lenkeistä.
Kaverin -92 W124:ssä on tuo välitanko ja sulkuläppä erilaiset, tapit tangon päässä ovat metallia ja sulkuläpässä on peltiset korvat joissa nuo tapit istuvat aivan tiiviisti.