Kylmää keskisuuttimista

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Heca
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Su 04.12.2005 19:35
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Kylmää keskisuuttimista

Viesti Kirjoittaja Heca »

Mitä voisi tehdä, kun kojelaudan keskisuuttimia ei saa kokonaan suljettua säätöpyörästä? Onko koko kojelauta purettava vai pääseekö suuttimia räpläämään jostain mutkan takaa?
W 124 D200E -95
Avatar
Hannu V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: Pe 23.05.2003 07:38
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hannu V. »

Siinä on kuusiokannalla säätöruuvi, siellä ritilöiden sisällä/keskellä piilossa. Siitä vaan säätelemään...
W209 240CLK -04
S204 220CDI -11
Exät MB:t:
S204 180CDI -12
S211 220CDI -04.
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

Katso taskulampulla keskisuuttimien keskelle. Oikealla puolella näkyy siinä vasemmassa reunassa kuusiokoloruuvi. Kiristä sitä vähän kerrallaaan ja kokeile välillä pyörästä. Pitää tuntua sellainen vastavoima kun luukku asettuu tiivistettä vasten.
- Siitä säleiden välistä vaan kiristelet, vaatii vähän tihrustamista. :D
250TD -86, 260E LANG -90
Avatar
j.s.lehti.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 915
Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
Paikkakunta: salo

Keskisuuttimet

Viesti Kirjoittaja j.s.lehti. »

Minulla on123 sama onkelma mutta en ole saanut suljettua siitä ruuvista kokonaan se on eri paikassa mutta ratkaisin sen niin että tein mustasta airosoli pullon korkista siihen reikiin ns korkit. leikkasin sen korkin poikki noin sentin korkuiseksi ja liimasin mersun merkin niitten päälle ja painan sen korkin suuttimen reikään eikä tule kylmää Ne viitsinyt ruveta purkamaa koelautaa tämän takia. muutta jos tulee jotain muuta niin samassa korjaan myös tämän. JS Lehti.
Avatar
B. Wikström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja B. Wikström »

Minulla pystärissä sama juttu. Puhaltaa reippaasti kylmää sisään säätimestä riippumatta ja kabiini viilenee ikävästi. Onkos tuossa vastaava systeemi kuin esim 124?
________________________
S124 300D '91
W115 240D (ex.200D) '75
Massey Ferguson 135 '63
Heca
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Su 04.12.2005 19:35
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Heca »

Kiitos vaan neuvosta, ruuvia löytyi ja vääntämällä loppui kylmän tulo kabiiniin.
W 124 D200E -95
Jeremias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: Ti 05.08.2003 16:23

Viesti Kirjoittaja Jeremias »

S124 300D -94 manuaali-ilmastoinnilla.

Keskisuuttimien säätörulla jumii, kiinnipäin menee mutta aukene ei millään.

Irroitettuani keskisuuttimet ilmeni että säätörullassa olevan valkoisen, muovisen välitangon toisessa päässä on tapit joihin sulkuläppä kiinnittyy.
Läpässä olevat muoviset lenkit ovat kuitenkin aivan liian väljät välitangon tapeille ja yritettäessä rullasta avata läppää, välitangon tapit nalkkaavat läpässä olevien lenkkien sisälle. Ja kun voimalla vääntää, tapit luiskahtavat sulkuläpän lenkeistä pois.

Kuuluisiko välitangon läppään kiinnittyvissä akselitapeissa olla jotkut puslat vai puuttuuko sulkuläpästä joku osa??

Löytyiskö joltakulta tietoa tai mahdollisesti kuvia tuosta välitangosta ja sulkuläpän kiinnityskorvista?

Kuusiokoloruuvin säädöllä ei ole muuta vaikutusta kuin että välitanko löystyy ja irtoaa sulkuläpän lenkeistä.

Kaverin -92 W124:ssä on tuo välitanko ja sulkuläppä erilaiset, tapit tangon päässä ovat metallia ja sulkuläpässä on peltiset korvat joissa nuo tapit istuvat aivan tiiviisti.
Vastaa Viestiin