-02 C320 Homelink?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
split
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 05.12.2005 01:08
Paikkakunta: Irving, TX, USA

-02 C320 Homelink?

Viesti Kirjoittaja split »

Moi,

eli ostin sitten elamani ensimmaisen mersun eli '02 C320 Wagon jolla ajettu 33k mailia. Muuten ihan mukavan tuntuinen peli mutta alusta saisi olla ehka hieman kovempi - tai sitten en vain ymmarra hyvan paalle ;)

Sitten asiaan: eli auton mukana valitettavasti ei tullut ohjekirjaa enka ole saanut homelinkkia toimimaan. Onko tuossa joku niksi tjsp. miten tuo toimii vai olenko vain yksinkertaisesti tyhma ;)

Mulla oli aikaisemmin Audi ja siina se toimi siten, etta nappi avaajasta pohjaan ja homelinkkia kohti -> homelinkin nappi pohjaan hetkeksi ja homma ok. Tuo ei tunnu noin toimivan mersussa.

(Tuossa viela kuvatus koko arsenaalista jossa mukana siis uusin tulokas. Kaksi muutakin ovat varmaan tuttuja mutta varmuuden valttamiseksi: keskella '99 911 Porsche ja oikeassa laidassa '59 Volkswagen Karmann Ghia avo.)

Kuva
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Tervetuloa Forumille ja onnitteluni erinomaisen hankinnan johdosta!

Oma samanvuotinen samanlainen autoni (joskohta eri värinen on parhaillaan - toivottavasti - seilaamassa kotinurkiltasi kohti Pirkanmaata). Toivottavasti auto ei tee korpilakkoa kun kontti aukeaa ja se näkee, minkälainen alkutalven keli on odottamassa :lol:

Homelinkin/ autotallin kaukosäätimen ohjelmointi tapahtuu juurikin noin kuin kuvasit. Eli opettava laite auton yksikön viereen, nappi pohjaan ja sitten auton opetettava nappi pohjaan. Näitä pidetään painettuna niin pitkästi kunnes auton yksikössä valo alkaa vilkkua nopeasti.

Jos ohjelmointi ei onnistu, sinulla on todennäköisesti auton yksikössä nappulassa jo koodi opetettuna. Auton yksikön resetointi tapahtui muistaakseni painamalla kaksi reunimmaista nappulaa pohjaan ja pitämällä ne painettuina n. 10 sek. Auto viestii nollaamisen onnistumisesta taas vilkuttelemalla em. valoa.

Mikäli autotallin kaukosäätimessäsi on vaihtuva koodi, opettaminen on hiukan monimutkaisempi operaatio. En muista ulkoa, miten se tapahtuu ja manuaalikin on vielä samassa paikassa autojeni kanssa. Mutta tehtävissä sekin on.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: -02 C320 Homelink?

Viesti Kirjoittaja eerola »

split kirjoitti:...ostin sitten elamani ensimmaisen mersun eli '02 C320 Wagon jolla ajettu 33k mailia. Muuten ihan mukavan tuntuinen peli mutta alusta saisi olla ehka hieman kovempi...
Amerikan C320:ssä on huomattavasti pehmeämpi alusta kuin esim. Suomessa myytävissä. Itse olen ratkaissut ongelman kahdella tavalla. Ensimmäiseen autoon laitoin Eibachin jouset ja toiseen H&R:n vastaavat. Täällä aiheesta enemmän. Jos olisin tekemässä hommaa farmariin tänään, laittaisin siihenkin Eibachin jouset. Syystä että H&R:llä meni jo aika tosimatalaksi.

Ja kun madallusta tuli tarpeeksi, piti tilata BenzBoyltä säädettävät camber-tangotkin taakse. Näin siksi, että kun kevätkelit koittavat, H&R:n sarjan tuottama takacamberkulma syö kumit alta hetkessä. Eibachin takalasku oli maltillisempi ja sillä kuluminen ei ollut yhtä hurjaa. Mutta tästäkin aiheesta enemmän Haku-toiminnolla.

33kmls on sen verran alkuperäisillä Sachseilla, että kannattaa harkita niiden päivittämistä samalla kun auto on tallissasi "rakennussarjana". Keltaiset Konit tai Bilsterinin Sprintit jompienkumpien edellämainittujen jousien kanssa tuottavat varmasti hyvän lopputuloksen.

Itse päivitin jouset kun autossa oli n. 20kmailia mittarissa ja silloin Sachsit olivat vielä ihan kohtuullisessa iskussa. Lisäksi Texasin teillä ei haittaa, jos ihan jokainen betonin jatkokohta ei välitykään häntäluuhun. Tästä syystä tuumasin jatkaa vielä vähän matkaa alkuperäisillä iskareilla.

Mutta nyt Sachsit alkavat olla minullakin jo vähän elämänsä ehtoopuolella. Ja erittäin lähitulevaisuudessa laitan varmasti uudet, madalluksen kanssa samaa maata olevat iskarit jousien kavereiksi.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
split
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 05.12.2005 01:08
Paikkakunta: Irving, TX, USA

Viesti Kirjoittaja split »

Kiitos varsin kattavasta vastauksesta. Kokeilen hetimiten ko. vinkkeja ja ilmoitan oliko menestysta vai ei.

Niin ikaan vinkit alustan suhteen olivat enemman kuin tervetulleita. Ei tarvitse ainakaan keksia pyoraa uudestaan ;)

Onko kenellakaan tietoa/kokemusta mahtuuko ko. vaunun alla pyorimaan 19" vanteet vai meneeko liian isoksi jo? (Nurkissa olisi OZ superleggerat...jako on oikea mersuun mutten muista ET:ta tahan hataan :( )
'02 MB C320 Wagon
'00 Porsche 911
'59 Karmann Ghia Cabriolet
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4767
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Terve vaan täältäkin !

Vanteet mahtuu kyllä hyvin, jos ei leveys ole nyt aivan mahdoton.
Renkaan koko, siis ulkohalkaisia ja leveys määräävät, mitkä mahtuvat.
ET,n pitäisi olla suunnilleen 35. Jos leveys on 7 ja 8 tuuman välillä. Ainaskaan silloin ei tule ongelmia.
Toki leveämmätkin mahtuu.
Minulla on edessä 8,5X17, jossa et on 30, ja takana 10X17, jossa et 25.
Takana on pitänut hieman käyttää väkivältaa lokaria kohtaan.
Farkun takalokari on hieman sedania ahtaampi.
Mitä matalammat renkaat, sitä matalemmalle jouset, muuten näyttää törkeältä.
Jousissa ja iskareissa eerolan kanssa samoilla linjoilla.
Mulla on Eibachit+konit.
Väri näyttäis huomattavasti paremmalta, kun eerolalla. :wink:
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Haku-toiminnolla löytyy kommenttejani kun laitoin leveät 18" renkaat madallettuun C-farmariin. Kotiseutusi töyssyissä raapi jonnekin. Mutta dremelillä ja sikafleksillä uudelleen muotoilemalla homma korjaantui. Mutta 19" ja isompikin mahtuu kyllä kun olet tarkkana.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
split
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 05.12.2005 01:08
Paikkakunta: Irving, TX, USA

Viesti Kirjoittaja split »

Kiitos jalleen -molemmille- hyvasta vastauksesta vanneasian suhteen. Ilmoittelen mahtuvatko vanteet alle vai ei.

Seuraavaksi onkin vuorossa sitten alustan paivitys. Searchilla tosiaan on etsitty Tuomaksen tekemia muutoksia jo. (Saali etta linkit Tuomaksen sivuille eivat toimi...)
'02 MB C320 Wagon
'00 Porsche 911
'59 Karmann Ghia Cabriolet
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Ei Tuikku ja Eerola ymmärrä jousten päälle ollenkaan :twisted: Coiloverit ne olla pitää :wink:

No ei vaineskaan, laatualustat farkkumiehillä on...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

19"

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Kyllä w203 farmariin mahtuu 8,5J x 19 ja siihen 235/35 zr 19 eteen
ja taakse 9,5 J x19 ja siihen 265/30 zr 19
Valitettavasti en tähän hätään löytänyt ofsettia.
Ja terve tuloa Foorumille.
Tulossa uutta mersua ...
W204 C 200 T A
w203 C 270 T A
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

split kirjoitti:...tosiaan on etsitty Tuomaksen tekemia muutoksia jo. (Saali etta linkit Tuomaksen sivuille eivat toimi..
Juu se on niin tätä muuton yhteydessä. En ole vielä valinnut itselleni ISP:tä Suomessa. Mutta jahkas saan elämäni taas järjestykseen ja joku alkaa tarjota minulle kotisivutilaa, linkkini heräävät välittömästi henkiin!
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Minä en "Amerikan-Mersujen" alustoista tiedä mitään..mutta CLK:n kohdalla olen päätymässä siihen että luovun ajatuksesta laittaa siihen talven aikana alustaa "sporttisemmaksi"..kuten vielä loppukesästä kaavailin.

Syy on se, että vaikka aiemmmin olen ollut vakaasti sitä mieltä että autossa pitää olla "sportti-alusta" tai se on "huono"..mutta nyt kun on tullut ajettua tuolla vakioalustaisella CLK:lla Suomen usein uraisilla ja kuoppaisilla teillä..sekä nyt myös talvikelissä, niin enää ei tunnut kovin järkevältä se että maksaisi 4-numeroisen summan rahaa siitä että tekee auton epämukavaksi ajaa 90:ssa siitä ajosta mitä sillä ajetaan.
Edelliseen autoon tuli jo tehtaalta monen tonnin arvoinen "urheilualusta"..ja vaikka se edustikin ko merkiltä periaatteessa parasta mitä rahalla sai, niin jälkeenpäin ajatellen se ei ollut kovin hyvä juttu..

Mutta kuten sanottu: sitä en tiedä kuinka löysiä alustoja Amerikan malleissa on, mutta ainakin (CLK:n) Eurooppalainen vakioalusta on juuri sopiva ainakin tänne Suomen teille ja olosuhteisiin..jämäkkä, mutta ei kuitenkaan epämiellyttävän jämäkkä.

Tällä hetkellä oma suunnitelma alustan suhteen olisi se että tyydyn isompiin vanteisiin+renkaisiin, mutta jätän alustan joko täysin ennalleen tai sitten tyydyn huolella valittuihin, hiukan madaltaviin jousiin.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

jva kirjoitti:...nyt kun on tullut ajettua tuolla vakioalustaisella CLK:lla Suomen usein uraisilla ja kuoppaisilla teillä..sekä nyt myös talvikelissä, niin enää ei tunnut kovin järkevältä se että maksaisi 4-numeroisen summan rahaa siitä että tekee auton epämukavaksi ajaa 90:ssa siitä ajosta mitä sillä ajetaan...
Vaimoni sanoi kerran tuskissaan, että onpa tämäkin hienoa kun auton virittäminen oli sekä työlästä, kallista että se teki autosta käyttökelvottoman. No, ehkä kyseessä oli huono päivä, mutta vinha perähän tuossa tietyllä tavalla on. Mutta en kyllä H&R:iä enää pehmeillä jousilla korvaisi. Eibacheilla ehkä.
jva kirjoitti:...kuten sanottu: sitä en tiedä kuinka löysiä alustoja Amerikan malleissa on, mutta ainakin (CLK:n) Eurooppalainen vakioalusta on juuri sopiva ainakin tänne Suomen teille ja olosuhteisiin..jämäkkä, mutta ei kuitenkaan epämiellyttävän jämäkkä...
Eikös 209:n Avantgarde-paketissa ole Sportline-tyyppinen hiukan jämäkämpi ja inaansa matalampi alusta muutenkin?
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
split
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 05.12.2005 01:08
Paikkakunta: Irving, TX, USA

Viesti Kirjoittaja split »

Kiitokset muuten homelink-ohjeista Tuomas. Ilmeisesti todellakin oli vanha koodi ohjelmoituna mutta ohjeiden mukaan sain laitoksen toimimaan.
'02 MB C320 Wagon
'00 Porsche 911
'59 Karmann Ghia Cabriolet
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

split kirjoitti:Kiitokset muuten homelink-ohjeista Tuomas. Ilmeisesti todellakin oli vanha koodi ohjelmoituna mutta ohjeiden mukaan sain laitoksen toimimaan.
Hieno homma kuulla että "hilseestä" sanomani ohjeet osuivat oikeaan!
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

eerola kirjoitti:
jva kirjoitti:...nyt kun on tullut ajettua tuolla vakioalustaisella CLK:lla Suomen usein uraisilla ja kuoppaisilla teillä..sekä nyt myös talvikelissä, niin enää ei tunnut kovin järkevältä se että maksaisi 4-numeroisen summan rahaa siitä että tekee auton epämukavaksi ajaa 90:ssa siitä ajosta mitä sillä ajetaan...
Vaimoni sanoi kerran tuskissaan, että onpa tämäkin hienoa kun auton virittäminen oli sekä työlästä, kallista että se teki autosta käyttökelvottoman. No, ehkä kyseessä oli huono päivä, mutta vinha perähän tuossa tietyllä tavalla on. Mutta en kyllä H&R:iä enää pehmeillä jousilla korvaisi. Eibacheilla ehkä.
jva kirjoitti:...kuten sanottu: sitä en tiedä kuinka löysiä alustoja Amerikan malleissa on, mutta ainakin (CLK:n) Eurooppalainen vakioalusta on juuri sopiva ainakin tänne Suomen teille ja olosuhteisiin..jämäkkä, mutta ei kuitenkaan epämiellyttävän jämäkkä...
Eikös 209:n Avantgarde-paketissa ole Sportline-tyyppinen hiukan jämäkämpi ja inaansa matalampi alusta muutenkin?
En osaa 100%:sti sanoa onko Avantgarden ja Elegancen alustoissa eroa, mutta silmämääräisesti katsoen oma CLK näytti aavistuksen matalammalta kuin toissaviikolla parkkiksella viereisessä ruudussa ollut samanlainen peli Elegance varustelulla..

En minäkään missään nimessä ole pehmeiden alustojen ystävä, mutta kuten sanoin: näin jälkeenpäin ajatellen tuntuu itseasiassa melkoisen nurinkuriselta se kun laiton edellisen auton alustaan melkoisen euromäärän kiinni ja lopputulos oli se että auto ei ollut..no..ei nyt huono, mutta ei paras mahdollinenkaan juuri millään Suomalaisella tieosuudella. Kaverilla oli (ja on edelleen) samanlainen auto kuin minun edellinen oli ja kun siihen tuli kesällä 19" kiekot jollain 35-profiilin renkailla niin itsekseni naureskelin että aika tärinää lienee tiedossa..mutta yllätys oli melkoinen kun vakioalusta toimi itseasiassa erittäin hyvin ko renkaiden kanssa..omani taas oli aikamoinen tärytin reilusti pehmeämmän profiilinkin renkailla.

Se on selvä että esim eteläisen euroopan silkinsileillä teillä tiukempikin sportiialusta pelaa kuin unelma..mutta Suomessa tiet on vähän toista ja varsinaista herkkua on talviset kaupungin kadut jotka usein ovat hiukan huonosti aurattuina melkoista "kynnöspeltoa"..

No, ehkä tämän voisi tulkita myös niin että CLK:n alusta on varsin onnistunut koska se tuntuu olevan yksinkertaisesti hyvä.. :)

Sanottakoon vielä kuitenkin myös se että vastaavasti SLK:n vakioalusta ei toiminut ainakaan minun makuuni läheskään yhtä hyvin kuin nyt CLK:ssa.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
Jox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:21

Viesti Kirjoittaja Jox »

Eikös tuo avantgarde varustelu sisällä 3cm matalemman alustan, ainakin C:ssä näin on.
W205 220d autom. AMG -15

Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Joxi kirjoitti:Eikös tuo avantgarde varustelu sisällä 3cm matalemman alustan....
Noin kuvittelin minäkin kun edellä tuumin, että "eikös 209:n Avantgarde-paketissa ole Sportline-tyyppinen hiukan jämäkämpi ja inaansa matalampi alusta muutenkin"

Kurkistin kuitenkin tilannetta vielä Mersun virallisilta sivuilta. Mercedes-Benz.fi:n tietosisältö oli aika onnetonta, joten katsoin .de-sivuilta. Mikäli Saksan ja Suomen varustepaketit ovat samat (kuten yleensä on), näyttäisi että 209:n tapauksessa Avantgarde on ainoastaan alumiinikoristeita ja Avantgarde-plakaatteja. Eli sporttialustaa se ei 209-CLK:hon toisi.

Sporttialusta tulee vasta kun rastittaa listalta Sportfahrwerkin (saksalaiseen) hintaan 237,80EUR (eli käytännössä varsin edullinen rasti).
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Ainakin uuden aakkosen kohdalla tilanne on se että avantgardeen ei automaattisesti tule sport-alustaa, mutta sen saa haluttaessa ilman lisähintaa. Veikkaisin että sama pätee muihinkin malleihin.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
Miika H.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: To 20.11.2003 12:47
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Miika H. »

Otteita CLK:n hinnastosta:
954 AVANTGARDE (valinnaisversio) 0
- Kangasverhoilu: Göteborg
- Somisteosat alumiinia
- Kevytmetallivanteet 5-kaksoispuolaiset, 17-tuumaiset
(CLK 55 AMG 18-tuumaiset)
- Ovenkahvat autonväriset kromilistoin
486 Madallettu urheilualusta 410,-
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Eri vuosimallien kohdalla on eroja samoissa varustelutasoissa, joten ote yhden vuoden hinastosta ei välttämättä kerro koko totuutta.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
Miika H.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: To 20.11.2003 12:47
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Miika H. »

Luulin, että kyse oli uusimmasta (=tämän vuoden) mallista, minun virheeni. Ja lisäksi ajattelin mainita vielä Suomen hinnan urheilualustalle, eerolan kirjoittamaan Saksan hinnan rinnalle.
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Miika H. kirjoitti:Luulin, että kyse oli uusimmasta (=tämän vuoden) mallista, minun virheeni. Ja lisäksi ajattelin mainita vielä Suomen hinnan urheilualustalle, eerolan kirjoittamaan Saksan hinnan rinnalle.
Juuei..04-mallista puhutaan kun meikäläisen CLK:sta on kyse :)

Kyseisen vuoden hinnastoa ei ole nyt saatavilla, mutta 03:sen löysin ja siinä ei ainakaan ole mitään mainintoja siitä että Elegance:n ja Avantgarden alustoissa olisi eroja. Urheilualusta mainitaan erikseen ja samaiseen hintaan kuin tämänkin vuoden hinnastossa.

No, tiedä häntä..mutta sen tiedän että silmämääräisesti katsoen meikäläisen CLK:n alusta näyttää matalammalta kuin vertailukohtana olleen Elegancen (viimeksi tänään suoritettu vertailu :? :) ), joten tiedä sitten olisiko noissa alustoissa eroja?!
Papereiden mukaan omaani ei kuitenkaan tilattu urheilualustaisena.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

jva kirjoitti:...tiedä sitten olisiko noissa alustoissa eroja?!
Papereiden mukaan omaani ei kuitenkaan tilattu urheilualustaisena.
Avot jos olisi 203- ja 209-korit kattava EPC, niin tämäkin asia selviäisi.Sellainen kun vielä olisi, jonka kannasta löytyisi vielä näiden + 170-korin USA-mallien runkonumerot, niin minäkin kehräisin tyytyväisyydestä... :wink:
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

eerola kirjoitti:
jva kirjoitti:
Avot jos olisi 203- ja 209-korit kattava EPC, niin tämäkin asia selviäisi.Sellainen kun vielä olisi, jonka kannasta löytyisi vielä näiden + 170-korin USA-mallien runkonumerot, niin minäkin kehräisin tyytyväisyydestä... :wink:
Löytyy, ja USA-mallit kans, mutta kun ei löydy key-generaattoripakettiin salasanaa :oops:
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
split
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 05.12.2005 01:08
Paikkakunta: Irving, TX, USA

Viesti Kirjoittaja split »

No niin, koeistutin 19" OZ Superleggeroita mersuun ja muuten istuu hyvin mutta eteen tarvittaisiin noin sentin spaceri. Onko tasta kenellakaan kokemusta - voiko laittaa vai eiko kannata missaan nimessa kayttaa spaceria?

En viitsisi tuon vuoksi ostaa kahta uutta melko kallista vannetta...

Kiitos etukateen taas.
'02 MB C320 Wagon
'00 Porsche 911
'59 Karmann Ghia Cabriolet
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4767
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

split kirjoitti:No niin, koeistutin 19" OZ Superleggeroita mersuun ja muuten istuu hyvin mutta eteen tarvittaisiin noin sentin spaceri. Onko tasta kenellakaan kokemusta - voiko laittaa vai eiko kannata missaan nimessa kayttaa spaceria?

En viitsisi tuon vuoksi ostaa kahta uutta melko kallista vannetta...

Kiitos etukateen taas.
Miksi ?
Ulkonäön vuoksi ei kannata.
Sentti taitaa olla jo vähän paha mitta.
Täytyy olla ehdottomasti jo "keskittävät".
Kiinnityspulteista tulee jo niin pitkät, ettei vanne tahdo asettua kunnolla keskelle, vaan alkaa vapisuttamaan autoa.
Paras malli on sellainen, jossa spaceri ensi ruuvataan autoon kiinni ja vanne sitten tavallisilla pulteilla siihen spaceriin. Mutta ei taida olla noin kapeana.
Pelkäänpä, ettet ole tyytyväinen lopputulokseen.
Etuakselisto on vähän herkkä ko. toimenpiteelle ja tuo sinun rengaskokosikaan ei anna mitään anteeksi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
split
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 05.12.2005 01:08
Paikkakunta: Irving, TX, USA

Viesti Kirjoittaja split »

Miksi?

Siksi koska tolpan & vanteen valiin jaa noin mikrometri valia. Eli varmasti nappaa kiinni jossain vaiheessa.

Onko kenellakaan kokemuksia? Kunhan nyt koitan kepilla jaata ;)
'02 MB C320 Wagon
'00 Porsche 911
'59 Karmann Ghia Cabriolet
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4767
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Jos siihen väliin jää mikrometrikään rakoa, niin periaatteessa se riittää.
Kun katsot sitä etupään rakennetta, niin huomat, että se väli ei muutu.

No, jatketaan.
Lienee nyt parasta, että tähän kohti nyt unohdat ne levittäjät.
Osta ensin se madallussarja, niidenkin rakenteessa on pieniä eroja, kannattaa se vanteen todellinen sopivuus kokeilla vasta sen jälkeen.

Spacerit siinä etuakselilla ei ole oikein hyvä juttu.
Autonomistajat eivät ajattele yleensä ollenkaan sitä, että varsinkin hyvin matalien renkaiden ollessa kysessä, niin rengas/vanne mysteerio pitää saada keskittymään siihen akselille tavattoman tarkasti, mikäli ajamisesta haluaa nauttiakkin.
Jos siinä on yleensä silmin havaittavaa heittoa, siis alle millikin, niin se on liikaa.
Tietyn kehänopeuden jälkeen rengas alkaa laukkaamaan.
Matalat renkaat kun ei käytännössä jousta yhtään.

Itse kullakin on tietysti omat vaatimuksensa, mutta parinsadan vauhdit jää kyllä varmasti haaveeksi, mikäli renkaassa on yhtään epätasapainoa/epäpyöreyttä.
Ko. renkaat on kuitenkin juuri niille nopeuksille tarkoitettu.

Mikähän lienee vanteen leveys ja et- luku.
Molemmat on tärkeitä.
Pelkäänpä, että vannekauppaan sitten kuitenkin joudut, mikäli hyvän haluat.
Huonoa ei kannata erikseen tehdä, sitä tulee haluamattakin tarpeeksi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

split kirjoitti:...tosiaan on etsitty Tuomaksen tekemia muutoksia jo. (Saali etta linkit Tuomaksen sivuille eivat toimi..
eerola kirjoitti:...En ole vielä valinnut itselleni ISP:tä Suomessa. Mutta jahkas saan elämäni taas järjestykseen ja joku alkaa tarjota minulle kotisivutilaa, linkkini heräävät välittömästi henkiin!
Noniin, nyt luulisi linkkienkin taas toimivan!
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Meillä on autotallin ovea liikuttamassa Chamberlainin Liftmaster Professional. Homelinkiä, eli integroituja autotallinovenavaajan nappuloita, ei saa opetetuksi toimimaan tuon kanssa. Syy: Liftmaster toimii hiukan yli 400 MHz:n taajuudella ja Homelinkin taajuusalue on tuon alapuolella. :(

"HomeLink is compatible with radio-frequency devices operating between 288 and 399 MHz (exclusive of the restricted 322-335 MHz range)"

Ellei parempia ideoita ole, niin täytynee hommata jostain Homelink-moduuli ja kytkeä se autotallin seinässä olevan Liftmasterin käyttönappulan rinnalle...
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Vastaa Viestiin