Kumartavat kiitokset kaikille virtuaalitalkoolaisille. Neuvot vaijerin löystämisestä olivat oikeita ja etenkin PM:n linkittämät ohjeet selvensivät tilanteen, kuten tarinan lopussa seisoo.
Juu, jyrpiinnyttiin

sen verran, notta aateltiin viedä leimaviskaalille oikein kunnolla laitettu kapistus.
Vaihdoimme seisontajarrun sisälle kaikki tarvittavat hilppeet eli kengät ja jouset. Säätörattaat olivat hyvässä kuosissa. Rummut hiottiin kevyesti, lasitus ja kakka pois + kaikki paikat käsiteltiin puhdistusaineella. Kuparitahnaa viljeltiin sopiviin paikkoihin viimeistelyksi. Toisen puolen jarrukilvessä alkaa olla jo sanomista juuri säätörattaan takana, mutta pelittää vielä.
Vaijeri löysättiin ennen kenkien säätöä. Toimenpiteet tehtiin ohjeistuksen mukaan ja oikeassa järjestyksessä, jonka päälle homma kasattiin. Ja konttorille. Poljin painui inssi kengän alla kaksi naksua ja arvot 2,3 / 2.7

Jo pitäisi riittää, kun käyttöjarru antoi 2,2 / 2,2. (samalla vaihdettiin takajarrupalat, kun keksintö kerran auki oli.).
Kaksi mersu"tuntijaa" väitti, että vaijerinsäätöön auton alla ei pidä tai tarvitse koskea. No, juu, ohjeen mukaan ei välttämättä tarvitsekaan 123:ssa tai 126:ssa ennen faceliftiä.
Mutta 9/85 eteenpäin olevassa 126:ssa säätöhomma aloitetaan nimenomaan vaijerin löysäämisellä, ja tätä eivät arvon hovidarrat tienneet. Ilmankos ei pitänyt kunnolla eikä kovin pitkäänkään.
Nyt haukkaa kiinni kuin peto, täytyy vaan muista käyttää ko. härveliä.