Valoteho kristallivalot vs. originaalit.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Valoteho kristallivalot vs. originaalit.

Viesti Kirjoittaja HVM »

Etsiskelin hetken aikaa olisiko aiheesta jo keskusteltu, en löytänyt oikein suoraan aiheeseen liittyvää keskustelua.
Kertokaas valojanne vaihdelleet kuinka paljon operaatio vaikuttaa mersun pimeänäköön? Ceehen on saatava lisää tulta keulalle, lisävalojen asennus tuntuu toisena päivänä hyvälle vaihtoehdolle, toisena taas on sellainen tunne että ei viitsisi rumentaa autoa niillä. :? Jokainen saa miettiä mielessään kumpiko noista päivistä on tänään. :D

Älkää siis ehdotelko lisävaloja tai releiden asentamista piuhojen väliin, niistä selviän kyllä itsekkin. Ässäään olen laitellut releet väliin ja tiedän siitä olevan suuresti apua. Mutta entä kristallivalot, lisääntyykö valoteho tuntuvasti? Onko niissäkin 2kpl H7-polttimoita? Entä lampunlasi, onko se muovia?
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Re: Valoteho kristallivalot vs. originaalit.

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

HVM kirjoitti:Älkää siis ehdotelko lisävaloja tai releiden asentamista piuhojen väliin, niistä selviän kyllä itsekkin. Ässäään olen laitellut releet väliin ja tiedän siitä olevan suuresti apua. Mutta entä kristallivalot, lisääntyykö valoteho tuntuvasti? Onko niissäkin 2kpl H7-polttimoita? Entä lampunlasi, onko se muovia?
Laita vaan jotkin norsunkorvat keulille jos valotehoa kaipaat 8)
Mutta jos ulkonäkö on pääasia, niin kristallivaloja vaan.... (kokemus perustuu w124-korimalliin)

"Lasi" on muovia, kakkosnelosessa ainakin samalainen "polttimojärjestely" kun alunperinkin (H4), joten varmaan 202:ssakin.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17302
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Laita semmoiset pienehköt Hellat sinne maskin taakse, sieltä ne ei näy(tä) mihinkään. :D
Jos ne harvan pöllömaskin takia näkyvät sieltäkin häiriten orkkishenkistä mersumiestä, maalaa lamput mattamustiksi. :lol:

Em. kaltaisia asennuksia on C mekkereissä nähty, ei ole huono systeemi ollenkaan.
wiimax.fi
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Re: Valoteho kristallivalot vs. originaalit.

Viesti Kirjoittaja HVM »

HVM kirjoitti: Älkää siis ehdotelko lisävaloja tai releiden asentamista piuhojen väliin, niistä selviän kyllä itsekkin. Ässäään olen laitellut releet väliin ja tiedän siitä olevan suuresti apua. Mutta entä kristallivalot, lisääntyykö valoteho tuntuvasti? Onko niissäkin 2kpl H7-polttimoita? Entä lampunlasi, onko se muovia?
Huono sisälukutaito näillä meidän valomestareillamme. :(

Kokemuksia kristallivalo vs. tavallinen kus*npolttama ceen lamppu? :D
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17302
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kannattaa tietysti aloittaa siitä että laittaa omille valoille paksummat piuhat ja releet, se jäi vielä sanomatta. :roll:

Autetaan vielä:

86 = heräte maa
85 = heräte virta
30 = päävirta
87 = lampuille

Toimii myös näin:

86 = heräte maa
85 = päävirta
30 = heräte virta
87 = lampuille

mutta akku tyhjenee auton seisoessa. :(

Kysy vaan HVM vapaasti lisää neuvoja, yritän auttaa parhaani mukaan. :D
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Voi pe***s***mä. :lol: Kiitos. :lol:
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eikös noita xenoneja ole ylistetty suurena valotehon tuojana :?:
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Mika.T kirjoitti:Eikös noita xenoneja ole ylistetty suurena valotehon tuojana :?:
No ei sitten vertailla. :( :lol: Xenonirumbaan en lähde koska autossa ei ole lampunpesureita. Liian iso homma.
Ville S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Su 05.10.2003 19:35
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

dealer kirjoitti:Laita semmoiset pienehköt Hellat sinne maskin taakse, sieltä ne ei näy(tä) mihinkään. :D
Jos ne harvan pöllömaskin takia näkyvät sieltäkin häiriten orkkishenkistä mersumiestä, maalaa lamput mattamustiksi. :lol:

Em. kaltaisia asennuksia on C mekkereissä nähty, ei ole huono systeemi ollenkaan.
Juu voi olla ihan viksu systeemi, mutta laiton.
E 290TDT Avantgarde
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

miten niin laiton? :shock: ja mitä sillä on väliä vaikka oiskin..... :D
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Eikö tosiaankaan kukaan normaaleista kristalleihin vaihtanut osaa kommentoida valotehosta mitään? :( Vai menikö tämä navan alle, eikö kristalleilla tee mitään? :D
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eilen näin tämän kylän kristallivalo hirviön aika läheltä. Valokuviot oli kuin englantilaisessa autossa :shock: Eli kuvio oli "väärinpäin" suomalaiseen verrattuna. Kumma homma. Eihän H4 lamppua saa niin väärin että kuvio on päin p!"¤#%ttä
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

HVM kirjoitti:Eikö tosiaankaan kukaan normaaleista kristalleihin vaihtanut osaa kommentoida valotehosta mitään? :( Vai menikö tämä navan alle, eikö kristalleilla tee mitään? :D
Ei tee mitään.

Mutta siksi omaan hommasin, kun on vain kesäkäytössä.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

PT kirjoitti:
HVM kirjoitti:Eikö tosiaankaan kukaan normaaleista kristalleihin vaihtanut osaa kommentoida valotehosta mitään? :( Vai menikö tämä navan alle, eikö kristalleilla tee mitään? :D
Ei tee mitään.

Mutta siksi omaan hommasin, kun on vain kesäkäytössä.
Kiitos. Tässä on vastaus jota haettiin. :wink:
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12615
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

kannattaa odottaa 202 valojen vaihtajilta vastausta, koska ovat todellakin eri valot.

Muistaakseni esim. 210 "kristalli" valojen valoteho jopa parempi mitä orkkis helyjen.
Avatar
TIMO T T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Su 20.02.2005 11:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TIMO T T »

w210 ollessa kyseessä on kuulemma selvä ero orkkiksen ja kirkaan valosarjan välillä kirkaan eduksi. (molemmissa H7) Ainoana miinuksena on ollut se että valokuvion reuna on turhan jyrkkä. (voisin kuvitella että valot on suunniteltu alunperin xsenoneille)


Tämä toisenkäden tietona 8)
W210 290TD T
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

onko juuri tosi, että ns kristallivaloissa on kuvio huono ja valoteho huonompi kuin orggis lampuissa ja auto minkä kohdalla olen kiinnostunut asiasta on w124..........
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

joop79 kirjoitti:onko juuri tosi, että ns kristallivaloissa on kuvio huono ja valoteho huonompi kuin orggis lampuissa ja auto minkä kohdalla olen kiinnostunut asiasta on w124..........
Valoteho on ihan jees, eli hyvin näyttää, mutta tuossa kuviossa on lievästi sanottuna hieman epämääräisyyttä.. Jonkun verran on tullut säädeltyä omia, mutta säätäminen on omassa autossa hieman työläämpää, kun lisäksi joutuu katkasemaan niistä säätö "pulteista" osan pois. Muissa malleissa ei kait (mites 24V? tietenkin 400E:ssä sama juttu) sitä ongelmaa tule, joten ilokseen viellä säätelee ja luultavasti saa kuvion kohdalleen.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kuvion oikeanmalliseksi saamiseen vaatii peilipinnan muokkausta. Ei se muuten muutu vaikka kuinka säätelee. Kumma homma jos ovat E-hyväksyttyjä. Ainakin yksissä 124sen kristallivaloissa valokuvio on ihan miten sattuu.. Tietyssä kulmassa häikäisee myös vastaan ajaessa.
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 12:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kristallilumpiossa valon hajoittaa peilipinta. joten lasi ei "sumenna" valoa kun on sileä.
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Kristalliumpiot olen ostanu W140:seen, kiinni pistetään ehkä viikolla 50. Uskoisin että mun vaunussa valotehot paranee huomattavasti kun kuskin umpio on aika tummapohjainen ja alkuperäinen, eli vertailukohta ei ole ihan mitä HVM kyseli mutta kerrotaan kun testataan.
Näissä uusissa umpioissa lasi on vaihtunu kirkkaaseen muoviin ja polttimot on H7+H1+H1. :idea:
Luulisin että muovi kestää kiveniskut paremmin ja aattelin poistaa valopesurit samalla kertaa jotteivät suotta naarmuta muovia "kuviolliseksi". Tuntuishan se omituselta jos uudet valot ei tässä vaunussa olis paremmat... :shock:
SECiin vaihdoin pelkät umpioiden lasit pari vuotta sitten, vanhat olikin vuodelta -88 ja todella saaneet runsaasti "hiekkapuhallusta" osakseen. Lasit ostin Viialan MB-pajalta, todella edullisesti. :!:
Nämä W140:sen umpiot tilasin Svärjestä, MBSCA-shopenista, 549€/pari. Saattaa Motonetistakin saada halvemmalla, mutta siellä ne kerätään sitten osista kun nämä tuli valmiiksi kasattuina. (Lieneekö suurtakaan eroa)
Yksi "yllätys" oli tietysti se että tän mallin valot on kasattu Taiwanissa... :oops: Paketti tuli sieltä, ensin Svedeniin ja sitten mulle. Nyt sitten epäilykset herää tehojen ja valokuvioiden suhteen...niii-i..... Vielä en ole aikonu viiltää ranteita auki, edes poikittain, katotaan ny kuin käy.
Sitä kun on noi ennakkoasenteet joskus tiukassa. :shock:
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

TIMO T T kirjoitti:w210 ollessa kyseessä on kuulemma selvä ero orkkiksen ja kirkaan valosarjan välillä kirkaan eduksi. (molemmissa H7) Ainoana miinuksena on ollut se että valokuvion reuna on turhan jyrkkä. (voisin kuvitella että valot on suunniteltu alunperin xsenoneille)
En ihan suorilta tätäkään allekirjoittaisi, valoteho voi tosiaan paikoittain olla parempi, mutta valokuvio on sanalla sanoen mielenkiintoinen. Jos itse lähtisin hakemaan parasta hyötyarvoa Väyrysen valoille, hankkisin alkuperäisiin umpioihin Xenon-sarjan. (Nyt siis autossa halogeeni-kirkaslasi-linssi-umpiot)
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Dodii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Ma 21.02.2005 09:50
Paikkakunta: Anjanlankoski

Viesti Kirjoittaja Dodii »

dealer kirjoitti:
mutta akku tyhjenee auton seisoessa. :(
Nyt mulle jäi epäselväks mihinkäs tämä liittyy? :shock:
MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

Dodii kirjoitti:
dealer kirjoitti:
mutta akku tyhjenee auton seisoessa. :(
Nyt mulle jäi epäselväks mihinkäs tämä liittyy? :shock:
:wink: Dealerin HVM:lle suuntaama pieni kytkentäjäynä :wink: (se alempi)
250TD -86, 260E LANG -90
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 836
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Juselius kirjoitti:Kristalliumpiot olen ostanu W140:seen, kiinni pistetään ehkä viikolla 50. Uskoisin että mun vaunussa valotehot paranee huomattavasti kun kuskin umpio on aika tummapohjainen ja alkuperäinen, eli vertailukohta ei ole ihan mitä HVM kyseli mutta kerrotaan kun testataan.
Näissä uusissa umpioissa lasi on vaihtunu kirkkaaseen muoviin ja polttimot on H7+H1+H1. :idea:
Luulisin että muovi kestää kiveniskut paremmin ja aattelin poistaa valopesurit samalla kertaa jotteivät suotta naarmuta muovia "kuviolliseksi". Tuntuishan se omituselta jos uudet valot ei tässä vaunussa olis paremmat... :shock:
SECiin vaihdoin pelkät umpioiden lasit pari vuotta sitten, vanhat olikin vuodelta -88 ja todella saaneet runsaasti "hiekkapuhallusta" osakseen. Lasit ostin Viialan MB-pajalta, todella edullisesti. :!:
Nämä W140:sen umpiot tilasin Svärjestä, MBSCA-shopenista, 549€/pari. Saattaa Motonetistakin saada halvemmalla, mutta siellä ne kerätään sitten osista kun nämä tuli valmiiksi kasattuina. (Lieneekö suurtakaan eroa)
Yksi "yllätys" oli tietysti se että tän mallin valot on kasattu Taiwanissa... :oops: Paketti tuli sieltä, ensin Svedeniin ja sitten mulle. Nyt sitten epäilykset herää tehojen ja valokuvioiden suhteen...niii-i..... Vielä en ole aikonu viiltää ranteita auki, edes poikittain, katotaan ny kuin käy.
Sitä kun on noi ennakkoasenteet joskus tiukassa. :shock:
Älä vielä luovuta, katotaan kun saat ne paikalleen miltä näyttää
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
kleitos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Pe 25.03.2005 17:48
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja kleitos »

Juhis. kirjoitti:
TIMO T T kirjoitti:w210 ollessa kyseessä on kuulemma selvä ero orkkiksen ja kirkaan valosarjan välillä kirkaan eduksi. (molemmissa H7) Ainoana miinuksena on ollut se että valokuvion reuna on turhan jyrkkä. (voisin kuvitella että valot on suunniteltu alunperin xsenoneille)
En ihan suorilta tätäkään allekirjoittaisi, valoteho voi tosiaan paikoittain olla parempi, mutta valokuvio on sanalla sanoen mielenkiintoinen. Jos itse lähtisin hakemaan parasta hyötyarvoa Väyrysen valoille, hankkisin alkuperäisiin umpioihin Xenon-sarjan. (Nyt siis autossa halogeeni-kirkaslasi-linssi-umpiot)
:twisted: Prkele! Ettekö ole ehkä ymmärtäneet, että ne teidän valo viritykset ovat aivan laittomia :?: Jos autossa on alunperin xsenonit, siitä myös täytyisi löytyä maininta ko. valaisimen lasista :!: Eli heijastin mallissa d2r ja "suurennuslasimalleissa" d2s= :evil: JA mistä ihmeestä on tullut sellainen käsitys "vallalle" että esim. Vitossa on sallittua olla lisäpitkiä pariton luku keulalla :?: Harhaa sanon minä, ehkä ruotsissa sallittua? = Rf=75 yhteenlaskettuna!
Avatar
TIMO T T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Su 20.02.2005 11:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TIMO T T »

Juhis. kirjoitti:
TIMO T T kirjoitti:w210 ollessa kyseessä on kuulemma selvä ero orkkiksen ja kirkaan valosarjan välillä kirkaan eduksi. (molemmissa H7) Ainoana miinuksena on ollut se että valokuvion reuna on turhan jyrkkä. (voisin kuvitella että valot on suunniteltu alunperin xsenoneille)
En ihan suorilta tätäkään allekirjoittaisi, valoteho voi tosiaan paikoittain olla parempi, mutta valokuvio on sanalla sanoen mielenkiintoinen. Jos itse lähtisin hakemaan parasta hyötyarvoa Väyrysen valoille, hankkisin alkuperäisiin umpioihin Xenon-sarjan. (Nyt siis autossa halogeeni-kirkaslasi-linssi-umpiot)
Taas kommentoidaan vaikka ei ole omakohtaista kokemusta :shock:

Juhis puhuu asiaa.
Olen tästä asiasta kysellyt eri "asiantuntioilta" ihan oman intressini puitteissa.
Sanovat että mikäli umpiota ja xsenon-poltinta ei ole sovitettu yhteen, voi valokuvio olla ihan mitä sattuu.
Heijastin on linssi, jonka suunniteltuun "polttopisteeseen" polttimon tulisi tarkasti osua. Mikäli näin ei käy, tulee valokuviosta virheellinen. Pahimmassa tapuksessa uusi xsenon viritys häikäisee sekä kuljettajaa, että vastaantulijaa.
Sen valokuvion muutumisen voi demostroida vaikka Maglite lampulla. :?
Viimeksi muokannut TIMO T T, Ma 12.12.2005 15:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W210 290TD T
Avatar
Dodii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Ma 21.02.2005 09:50
Paikkakunta: Anjanlankoski

Viesti Kirjoittaja Dodii »

romu kirjoitti:
Dodii kirjoitti:
dealer kirjoitti:
mutta akku tyhjenee auton seisoessa. :(
Nyt mulle jäi epäselväks mihinkäs tämä liittyy? :shock:
:wink: Dealerin HVM:lle suuntaama pieni kytkentäjäynä :wink: (se alempi)
Örrör... Aika kovalla rasitukselle joutuu heräte jos 30 laittaa :shock:

Aika jäynää kaverit vääntää, relehän vetäis kokoajan tuossa, milloin päävirta tulee ja heräte maa on maissa... :shock:

(täyty vähä googlettaa noita releen nastoja ku ei muistanu :) )
MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

kleitos kirjoitti:
Juhis. kirjoitti:Jos itse lähtisin hakemaan parasta hyötyarvoa Väyrysen valoille, hankkisin alkuperäisiin umpioihin Xenon-sarjan. (Nyt siis autossa halogeeni-kirkaslasi-linssi-umpiot)
:twisted: Prkele! Ettekö ole ehkä ymmärtäneet, että ne teidän valo viritykset ovat aivan laittomia :?: Jos autossa on alunperin xsenonit, siitä myös täytyisi löytyä maininta ko. valaisimen lasista :!: Eli heijastin mallissa d2r ja "suurennuslasimalleissa" d2s=
Tämä on tiedossa, enkä ottanutkaan kirjoituksella kantaa lainsäädännön järjettömyyteen, eikä allekirjoittaneella ole Xenoneita, kerroin vain miten mielestäni Väyryseen saisi parhaan valotehon.

Toisaalta jää hiukan ymmärtämättä, että mitä haittaa olisi jälkiasennuskaasupurkausvaloista, jos alkuperäinen valokuvio ei muutu mihinkään, valoteho vain paranee. :wink: Mutta tämähän ei ollut topcin alkuperäinen aihe.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Vastaa Viestiin