jakopään ääni?
jakopään ääni?
190 D kone 2.5 vm-85
- koneella on ajettu 290 tkm.
Miten nokkaketju alkaa oireilla?
Koneesta on alkanut kuulua ääni, aivan kuin olisi jokin irti ja helisisi. Ääni tulee vain kun painaa kaasua ja kierrokset alkavat nousta, eli vajaan sekunnin jos lähtee esim. normaalisti liikkeelle. Ääni tulee jakopäästä. Millainen ketjun kiristys siinä on?
Kun on enemmän kierroksia ei kuulu mitään erikoista ääntä.
- koneella on ajettu 290 tkm.
Miten nokkaketju alkaa oireilla?
Koneesta on alkanut kuulua ääni, aivan kuin olisi jokin irti ja helisisi. Ääni tulee vain kun painaa kaasua ja kierrokset alkavat nousta, eli vajaan sekunnin jos lähtee esim. normaalisti liikkeelle. Ääni tulee jakopäästä. Millainen ketjun kiristys siinä on?
Kun on enemmän kierroksia ei kuulu mitään erikoista ääntä.
Kiristys on automaattinen öljynpaineella toimiva. Kiristin on pakosarjan etupuolella, sellainen oisko joku lähemmäs 30mm kannalla varustettu pötikkä. Kyllähän se jonkinlaista rohinaa pitää, jos ketju on menossa. Periaatteessa ei kyllä pitäisi oirehtia vielä noilla kilometreillä.
Voihan se kiristäjäkin olla säkönä. 

Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
MB 190 D -86, itse olen kuunellut samantyyppistä ääntä omassa kumijalassani.
Tutkin asiaa tässä eräänä päivänä konepelti auki ja mielestäni ainakin minun autossani ääni on jonkinlainen resonanssiääni koneen alapuolelta; aivan kuin jokin pelti pärähtäisi kierrosten noustessa. Koneen sisältä tämä ääni ei ainakaan vaikuttaisi tulevan. Liekö kohtalokasta !!??
Tutkin asiaa tässä eräänä päivänä konepelti auki ja mielestäni ainakin minun autossani ääni on jonkinlainen resonanssiääni koneen alapuolelta; aivan kuin jokin pelti pärähtäisi kierrosten noustessa. Koneen sisältä tämä ääni ei ainakaan vaikuttaisi tulevan. Liekö kohtalokasta !!??
Harvoin kyllä noilla kilsoilla ketju on niin huonona että rupeaa ääntämään.
Kannattaa kumminki tutkia eka apulaitteet ym. ettei ääni tule niistä ja jos käytät venakopan pois niin tutki samalla nokka-akseli ettei ole ruvennu kulumaan, ääni voi tulla myös siitä!
Kannattaa kumminki tutkia eka apulaitteet ym. ettei ääni tule niistä ja jos käytät venakopan pois niin tutki samalla nokka-akseli ettei ole ruvennu kulumaan, ääni voi tulla myös siitä!
E 200 CDI -07
200 D -89
300 CE -88
200+240 D:t -82
190 D -65
200 D -89
300 CE -88
200+240 D:t -82
190 D -65
target kirjoitti:Kyllä se vaikuttaakin sellaiselta resonointiääneltä. Pitää tutkia paremmin montulla. Tulee kierrosalueella n. 800-1000, noin niinkuin korvakuulolta arvioituna.

Imusarjan alla lähellä tulipeltii / rintapelti,mikä lie? Niin ne helisevät sopivasti,että tuntuu kuin jokin olisi rikki!

Hyvät on perät.......
Auti
Vaikuttaa siltä, että ääni tulee todellakin siitä hihnankiristimestä.
Eilen kun jälleen kuuntelin oli ääni hävinnyt itsekseen.
Moniurahihnan kiristimessä on ilmeisesti jousi sisällä?
Mitenkähän pitkälle se työntyy hihnan kuluessa? Eli jos hihna on suht loppu niin vieläkö kiristin kiristää hihnaa? Vai tuleeko jo niin ulos, että alkaa esim. ääntää kuten edellä?
Moniurahihnasta vielä....Mulla on ilmastointi autossa. Se ei ole toiminnassa, koska jäähdytyskenno on poissa.
En ole katsonut, että kävisikö sellainen uusi hihna, joka ei pyöritäkään ilmastoinnin kompuraa? Ohjaustehostin on.
Eilen kun jälleen kuuntelin oli ääni hävinnyt itsekseen.
Moniurahihnan kiristimessä on ilmeisesti jousi sisällä?
Mitenkähän pitkälle se työntyy hihnan kuluessa? Eli jos hihna on suht loppu niin vieläkö kiristin kiristää hihnaa? Vai tuleeko jo niin ulos, että alkaa esim. ääntää kuten edellä?
Moniurahihnasta vielä....Mulla on ilmastointi autossa. Se ei ole toiminnassa, koska jäähdytyskenno on poissa.
En ole katsonut, että kävisikö sellainen uusi hihna, joka ei pyöritäkään ilmastoinnin kompuraa? Ohjaustehostin on.