w201 puhaltimen moottori kenkkuilee
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
w201 puhaltimen moottori kenkkuilee
Elikkäs w201sessäni on kaksi talvea nyt kitissy puhaltimen moottori aina pakkasilla ja nyt on löytynyt uusi ominaisuus. Kun laitat auton käyntiin ja on seissyt yön yli, nopeusvalinta valmiiksi kakkosessa, käynnistää sen niin menee noin 10s että lähtee puhaltamaan, onko puhallin siis menossa rikki vai vikaa jossain muualla, kuukusen munissa? Onko w201sessä edes niitä?
Olisiko nyt kuitenkin viisain vaihtaa puhaltimen moottori, ja sinne varmaan pääsee samaa kauttaa kuin w124sessa?
Olisiko nyt kuitenkin viisain vaihtaa puhaltimen moottori, ja sinne varmaan pääsee samaa kauttaa kuin w124sessa?
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
- mad as a hatter
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: To 02.06.2005 17:13
- Paikkakunta: seinäjoki
- Viesti:
Re: w201 puhaltimen moottori kenkkuilee
Hmmm... Täällä on kanssa kitissyt... jos vaihdat niin ota kuva operaatiosta. Vai saako tulla katsomaan operaatiota;)tovayryn kirjoitti:Elikkäs w201sessäni on kaksi talvea nyt kitissy puhaltimen moottori aina pakkasilla ja nyt on löytynyt uusi ominaisuus. Kun laitat auton käyntiin ja on seissyt yön yli, nopeusvalinta valmiiksi kakkosessa, käynnistää sen niin menee noin 10s että lähtee puhaltamaan, onko puhallin siis menossa rikki vai vikaa jossain muualla, kuukusen munissa? Onko w201sessä edes niitä?
Olisiko nyt kuitenkin viisain vaihtaa puhaltimen moottori, ja sinne varmaan pääsee samaa kauttaa kuin w124sessa?
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
no siinä ei paljoo ehitty kuvaamaan
ei oo kyl paha homma, reipas puoli tuntia meni kahteen pekkaan ku väsättiin ja nyt taas käy ja kukkuu. Hintaa moottorilla varaosaliikkeessä 85e

ei oo kyl paha homma, reipas puoli tuntia meni kahteen pekkaan ku väsättiin ja nyt taas käy ja kukkuu. Hintaa moottorilla varaosaliikkeessä 85e

X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Mulla tekee III-nopeudella samaa. Vääntää hanikan kolmoselle niin menee hetki ennen kuin alkaa pyörimään ko.nopedella. Siis sama ku sulla kakkosella.
Jos puhallin muuten toimii niin kuin pitää, pyörii isommillakin nopeuksilla ok, niin eikös haiskahda etuvastukselle. Se mulla ainakin epäilyttää omassa tötterössä.
Jos puhallin muuten toimii niin kuin pitää, pyörii isommillakin nopeuksilla ok, niin eikös haiskahda etuvastukselle. Se mulla ainakin epäilyttää omassa tötterössä.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Eikös laakeria voi vaihtaa? Tai jos on liukulaakeri, niin laittaa kuulalaakerin tilalle.pera8x kirjoitti:onko tohon saatavan mitään halvempaa mallia tota moottoria? ku muistelin, että ainakin c sarjalaiseen joku olis kirjottanu, että on olemassa joku halvempi vaihtoehto? kuulemma toimii yhtä hyvin.
Nyt huomasinkin tuosta tovayryn pirssistä ettei siinä ole ilmastointia, mietinkin että aika äkkiä on vaihdettu. Kerran näin jossain päin nettiä (190 ilmastoinnilla) kuvasarjan, miten homma menee ja näytti tarpeeksi isolta hommalta. Nyt se hemmetin sivu vaan on kateissa, siksi kiinnosti miten homma sujui ja olin kuvaa vailla.
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
no minen alkanu kehata siivoileen turhaan, kuitenki taas vähän aikaa ja sama paska eessä. Ei tuo moottori nyt NIIN kallis oo.
Joo helposti se nousee se yks siipinen sieltä, mut luulempa ettei oo amerikan homma vaihtaa ilmastoituunkaan
Joo helposti se nousee se yks siipinen sieltä, mut luulempa ettei oo amerikan homma vaihtaa ilmastoituunkaan

X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Tuolla oli hyvät ohjeet kuvineen mutta kuvat ei taida enää pelittää.
Tuolla oli hyvät ohjeet kuvineen mutta kuvat ei taida enää pelittää.
no tulipas korjattua. otin auki ja tarkastelin puhaltimen moottoria. totesin sen ihan ehjäksi lukuunottamatta kuivuneita ja melkein kiinnileikanneita laakereita. koko moottori oli kauheen pölyn kuorruttama ja laakerien (varmaan) vaseliinit oli täynnä pölyä ja muuttunu kuivaks pölymassaks. puhdistin kaikki laakerit wd40:sellä ja paineilmalla ja lopuks laitoin vaseliinit uusiks. tarkistin viä hiiletkin, jotka näytti melkein uusilta. törkkäsin puhaltajan takas koloonsa ja hyvin toimii! saa nähdä oliiko kannattava korjaus, vai menikö hukkaan. ainakin tietokoneen tuulettimien laakerit, kun rasvaa niin toimii taas monta vuatta.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Joo tulihan tuota joskus huollettua ja nuo ohjeetkin kirjoitin. Harmi vaan oon tainnu poistaa ne kuvat serveriltä niin eivät näy enää. Pitäs olla sellanen paikka johon sais tallentaa tuollaiset osien kuvitetut vaihto-ohjeet niin että ne kuvat yms säilyisivät siellä, eikä tuollain linkitettynä.
Itse vaihdoin vuosi sitten käytetyn puhaltimen vanhan tilalle. Eihän se menny ku pari kuukautta kitisemättä ja sit jouduin aukaseen sen uudelleen. Silloin annoin puhaltimen vaan pyöriä ja ruiskuttelin ruiskuvaseliinia moottoriin joka paikkaan. Sen jälkeen on toiminu moitteettomasti eikä oo kitissy, eli ei välttmättä tartte uusia moottoria jossei kitinää oo jatkunut kauheen kauan.
Itse vaihdoin vuosi sitten käytetyn puhaltimen vanhan tilalle. Eihän se menny ku pari kuukautta kitisemättä ja sit jouduin aukaseen sen uudelleen. Silloin annoin puhaltimen vaan pyöriä ja ruiskuttelin ruiskuvaseliinia moottoriin joka paikkaan. Sen jälkeen on toiminu moitteettomasti eikä oo kitissy, eli ei välttmättä tartte uusia moottoria jossei kitinää oo jatkunut kauheen kauan.
-----------------------------
W201 250D -89
W201 250D -89
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
ei liity suoranaisesti puhaltimen moottoriin, mutta lämmityslaitteeseen/sen säätöön kylläkin eli asiaan:
mikähän mahtaa olla kun lämmityslaitteen vipu ei mene kolmoselle?
ykkönen ja kakkonen toimii ihan hyvin......mitenkähän tuon vivun saisi irti/ mitä pitäisi purkaa että näkee onko siellä jotakin mekaanista estettä?
ja tuo tuli ihan yhtäkkiä ettei mene kolmos nopeudelle.....eli esim: Ei nahinut aikaisemmin....se vaan yhtäkkiä ei mennyt enään kolmoselle
mikähän mahtaa olla kun lämmityslaitteen vipu ei mene kolmoselle?
ykkönen ja kakkonen toimii ihan hyvin......mitenkähän tuon vivun saisi irti/ mitä pitäisi purkaa että näkee onko siellä jotakin mekaanista estettä?

ja tuo tuli ihan yhtäkkiä ettei mene kolmos nopeudelle.....eli esim: Ei nahinut aikaisemmin....se vaan yhtäkkiä ei mennyt enään kolmoselle

Mulla oli sama vika, ei menny just kakkosta isommalle (paitsi joskus sillai ku oikeen nopeeta nykäs ykköseltä oikealle sitä vipua) ja ainoa mikä siihen autto oli vaihtaa se koko kytkinpakka, ei ollu kauheen paha homma. Hain romuttamolta 15 eurolla käytetyn osan. Uusi ois ollu muistaakseni 40 euron luokkaa. Suosittelen käytettyä osaa, sillon ainaki romuttamon mies tuumas ettei muista myyneensä kyseistä osaa ettei pitäs olla mikään tyyppivika.
Siellä on sellasia keinukytkimiä joita pitkin sellanen rulla menee, ja kun se kuluu tiettyyn pisteeseen niin se rulla tökkää sellaseen keinuun. Vaikea selittää mutta sen toimintaperiaatteen tajuaa sitte kun on se osa siinä käsissä.
Joutuu purkamaan sen paneelin irti, molemmilta puolilta jalkotiloista parilla ruuvilla kiinni. Sit joutuu ne lämmön säätimen nupit irroittaan vetäisemällä ja niidel alta paljastuu ohuet mutterit, ne auki myös. Jäikö jotain epäselväksi?
Siellä on sellasia keinukytkimiä joita pitkin sellanen rulla menee, ja kun se kuluu tiettyyn pisteeseen niin se rulla tökkää sellaseen keinuun. Vaikea selittää mutta sen toimintaperiaatteen tajuaa sitte kun on se osa siinä käsissä.
Joutuu purkamaan sen paneelin irti, molemmilta puolilta jalkotiloista parilla ruuvilla kiinni. Sit joutuu ne lämmön säätimen nupit irroittaan vetäisemällä ja niidel alta paljastuu ohuet mutterit, ne auki myös. Jäikö jotain epäselväksi?

-----------------------------
W201 250D -89
W201 250D -89
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
WAU! Ohjeet tuli todella nopeasti ja selkeätkin olivat vielä-> eikä jäänyt epäselvyyksiäMikkoj kirjoitti:Mulla oli sama vika, ei menny just kakkosta isommalle (paitsi joskus sillai ku oikeen nopeeta nykäs ykköseltä oikealle sitä vipua) ja ainoa mikä siihen autto oli vaihtaa se koko kytkinpakka, ei ollu kauheen paha homma. Hain romuttamolta 15 eurolla käytetyn osan. Uusi ois ollu muistaakseni 40 euron luokkaa. Suosittelen käytettyä osaa, sillon ainaki romuttamon mies tuumas ettei muista myyneensä kyseistä osaa ettei pitäs olla mikään tyyppivika.
Siellä on sellasia keinukytkimiä joita pitkin sellanen rulla menee, ja kun se kuluu tiettyyn pisteeseen niin se rulla tökkää sellaseen keinuun. Vaikea selittää mutta sen toimintaperiaatteen tajuaa sitte kun on se osa siinä käsissä.
Joutuu purkamaan sen paneelin irti, molemmilta puolilta jalkotiloista parilla ruuvilla kiinni. Sit joutuu ne lämmön säätimen nupit irroittaan vetäisemällä ja niidel alta paljastuu ohuet mutterit, ne auki myös. Jäikö jotain epäselväksi?

Re: w201 puhaltimen moottori kenkkuilee
Heps! W201 ilmastoinnilla varustettuna ja puhaltimen äkkinäinen pimentyminen. Purkaminen, putsaus, öljyäminen ja suoralla virralla näpäytys sai puhaltimen henkiin. Nyt kuitenkin sadesäällä tuulilasin yläreuna ei meinaa pysyä poissa huurusta. Tarkemmin ei tullu puhallinta tutkittua, mutta olisiko hiilet yms tulleet tiensä päähän? Mitään vikinöitä tai muita oireita ei ollut.
190D 2.5 -89
C 230K -97
C 220 CDI -12
C 230K -97
C 220 CDI -12