w201 puhaltimen moottori kenkkuilee

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

w201 puhaltimen moottori kenkkuilee

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

Elikkäs w201sessäni on kaksi talvea nyt kitissy puhaltimen moottori aina pakkasilla ja nyt on löytynyt uusi ominaisuus. Kun laitat auton käyntiin ja on seissyt yön yli, nopeusvalinta valmiiksi kakkosessa, käynnistää sen niin menee noin 10s että lähtee puhaltamaan, onko puhallin siis menossa rikki vai vikaa jossain muualla, kuukusen munissa? Onko w201sessä edes niitä?

Olisiko nyt kuitenkin viisain vaihtaa puhaltimen moottori, ja sinne varmaan pääsee samaa kauttaa kuin w124sessa?
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Laakeri tullut tiensä päähän, pakkasilla se oireilee kun ilma kuivaa.

W201 kköset on todellakin narttuja, niillä ei ole munia :lol:

"Rintapellin" puolelta ensin purettava pyyhkijän mekanismit että mahtuu vaihtelemaan :roll:
Avatar
jarno..
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 06.11.2005 16:26

Viesti Kirjoittaja jarno.. »

mulla on kans jo toista vuotta kitissy mutta ei oo jaksanu sen kummemmin perehtyä ku 1 ja 2 tehoilla toimii toistaiseksi kitinöittä ja muita ei sitte tuu käytettyäkään. mutta oon kans huomannu että pakkasella huutaa hetken ennenku lämpenee.
190 2.0 -89
Avatar
mad as a hatter
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: To 02.06.2005 17:13
Paikkakunta: seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mad as a hatter »

vahtoon vaan. saattaa joku pakkasaamu lakata toimimasta kokonaan ja sillon v***ttaa.. (kokemusta on)
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: w201 puhaltimen moottori kenkkuilee

Viesti Kirjoittaja AK47 »

tovayryn kirjoitti:Elikkäs w201sessäni on kaksi talvea nyt kitissy puhaltimen moottori aina pakkasilla ja nyt on löytynyt uusi ominaisuus. Kun laitat auton käyntiin ja on seissyt yön yli, nopeusvalinta valmiiksi kakkosessa, käynnistää sen niin menee noin 10s että lähtee puhaltamaan, onko puhallin siis menossa rikki vai vikaa jossain muualla, kuukusen munissa? Onko w201sessä edes niitä?

Olisiko nyt kuitenkin viisain vaihtaa puhaltimen moottori, ja sinne varmaan pääsee samaa kauttaa kuin w124sessa?
Hmmm... Täällä on kanssa kitissyt... jos vaihdat niin ota kuva operaatiosta. Vai saako tulla katsomaan operaatiota;)
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

koitetaan muistaa ottaa kuva.
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

no siinä ei paljoo ehitty kuvaamaan :D

ei oo kyl paha homma, reipas puoli tuntia meni kahteen pekkaan ku väsättiin ja nyt taas käy ja kukkuu. Hintaa moottorilla varaosaliikkeessä 85e :)
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

lakkasko kenkkuilu? mulla tekee sillain, että kun laittaa auton käyntiin ja puhaltimen törkkää neloselle, niin puhallin eka nostaa kiarroksia, sit laskee ja sit hitaasti nostaa takas ylös. :shock: välillä tuntuu, että ei oikeen jaksais täysillä pyöriä. voiskohan olla sama vika?
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1051
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Mulla tekee III-nopeudella samaa. Vääntää hanikan kolmoselle niin menee hetki ennen kuin alkaa pyörimään ko.nopedella. Siis sama ku sulla kakkosella.
Jos puhallin muuten toimii niin kuin pitää, pyörii isommillakin nopeuksilla ok, niin eikös haiskahda etuvastukselle. Se mulla ainakin epäilyttää omassa tötterössä.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

loppui kenkkuilu!! :) nyt pelaa ku unelma :)
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

onko tohon saatavan mitään halvempaa mallia tota moottoria? ku muistelin, että ainakin c sarjalaiseen joku olis kirjottanu, että on olemassa joku halvempi vaihtoehto? kuulemma toimii yhtä hyvin. :roll:
W201 250DT 20V
w201 190E
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

pera8x kirjoitti:onko tohon saatavan mitään halvempaa mallia tota moottoria? ku muistelin, että ainakin c sarjalaiseen joku olis kirjottanu, että on olemassa joku halvempi vaihtoehto? kuulemma toimii yhtä hyvin. :roll:
Eikös laakeria voi vaihtaa? Tai jos on liukulaakeri, niin laittaa kuulalaakerin tilalle.

Nyt huomasinkin tuosta tovayryn pirssistä ettei siinä ole ilmastointia, mietinkin että aika äkkiä on vaihdettu. Kerran näin jossain päin nettiä (190 ilmastoinnilla) kuvasarjan, miten homma menee ja näytti tarpeeksi isolta hommalta. Nyt se hemmetin sivu vaan on kateissa, siksi kiinnosti miten homma sujui ja olin kuvaa vailla.
Avatar
TeroK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: Pe 18.02.2005 17:09
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja TeroK »

Mulla moottori kitisi ja ei tahtonu lähteä pyörimään kunnolla varsinkaan kylmällä. Otin moottorin käteen siivosin paskat pois ja rasvasin laakerin. On toiminu yli vuoden moitteetta :wink:
W203 200K -01
Korotettu W124 250TD -87
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

no minen alkanu kehata siivoileen turhaan, kuitenki taas vähän aikaa ja sama paska eessä. Ei tuo moottori nyt NIIN kallis oo.

Joo helposti se nousee se yks siipinen sieltä, mut luulempa ettei oo amerikan homma vaihtaa ilmastoituunkaan :P
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
TC7
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: Pe 16.07.2004 11:02

Viesti Kirjoittaja TC7 »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=

Tuolla oli hyvät ohjeet kuvineen mutta kuvat ei taida enää pelittää.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

no tulipas korjattua. otin auki ja tarkastelin puhaltimen moottoria. totesin sen ihan ehjäksi lukuunottamatta kuivuneita ja melkein kiinnileikanneita laakereita. koko moottori oli kauheen pölyn kuorruttama ja laakerien (varmaan) vaseliinit oli täynnä pölyä ja muuttunu kuivaks pölymassaks. puhdistin kaikki laakerit wd40:sellä ja paineilmalla ja lopuks laitoin vaseliinit uusiks. tarkistin viä hiiletkin, jotka näytti melkein uusilta. törkkäsin puhaltajan takas koloonsa ja hyvin toimii! saa nähdä oliiko kannattava korjaus, vai menikö hukkaan. ainakin tietokoneen tuulettimien laakerit, kun rasvaa niin toimii taas monta vuatta.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Mikkoj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 07.09.2004 00:09
Paikkakunta: Tampere / Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Mikkoj »

Joo tulihan tuota joskus huollettua ja nuo ohjeetkin kirjoitin. Harmi vaan oon tainnu poistaa ne kuvat serveriltä niin eivät näy enää. Pitäs olla sellanen paikka johon sais tallentaa tuollaiset osien kuvitetut vaihto-ohjeet niin että ne kuvat yms säilyisivät siellä, eikä tuollain linkitettynä.

Itse vaihdoin vuosi sitten käytetyn puhaltimen vanhan tilalle. Eihän se menny ku pari kuukautta kitisemättä ja sit jouduin aukaseen sen uudelleen. Silloin annoin puhaltimen vaan pyöriä ja ruiskuttelin ruiskuvaseliinia moottoriin joka paikkaan. Sen jälkeen on toiminu moitteettomasti eikä oo kitissy, eli ei välttmättä tartte uusia moottoria jossei kitinää oo jatkunut kauheen kauan.
-----------------------------
W201 250D -89
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

ei liity suoranaisesti puhaltimen moottoriin, mutta lämmityslaitteeseen/sen säätöön kylläkin eli asiaan:
mikähän mahtaa olla kun lämmityslaitteen vipu ei mene kolmoselle?
ykkönen ja kakkonen toimii ihan hyvin......mitenkähän tuon vivun saisi irti/ mitä pitäisi purkaa että näkee onko siellä jotakin mekaanista estettä? :oops:
ja tuo tuli ihan yhtäkkiä ettei mene kolmos nopeudelle.....eli esim: Ei nahinut aikaisemmin....se vaan yhtäkkiä ei mennyt enään kolmoselle :(
Avatar
Mikkoj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 07.09.2004 00:09
Paikkakunta: Tampere / Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Mikkoj »

Mulla oli sama vika, ei menny just kakkosta isommalle (paitsi joskus sillai ku oikeen nopeeta nykäs ykköseltä oikealle sitä vipua) ja ainoa mikä siihen autto oli vaihtaa se koko kytkinpakka, ei ollu kauheen paha homma. Hain romuttamolta 15 eurolla käytetyn osan. Uusi ois ollu muistaakseni 40 euron luokkaa. Suosittelen käytettyä osaa, sillon ainaki romuttamon mies tuumas ettei muista myyneensä kyseistä osaa ettei pitäs olla mikään tyyppivika.

Siellä on sellasia keinukytkimiä joita pitkin sellanen rulla menee, ja kun se kuluu tiettyyn pisteeseen niin se rulla tökkää sellaseen keinuun. Vaikea selittää mutta sen toimintaperiaatteen tajuaa sitte kun on se osa siinä käsissä.

Joutuu purkamaan sen paneelin irti, molemmilta puolilta jalkotiloista parilla ruuvilla kiinni. Sit joutuu ne lämmön säätimen nupit irroittaan vetäisemällä ja niidel alta paljastuu ohuet mutterit, ne auki myös. Jäikö jotain epäselväksi? ;)
-----------------------------
W201 250D -89
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

Mikkoj kirjoitti:Mulla oli sama vika, ei menny just kakkosta isommalle (paitsi joskus sillai ku oikeen nopeeta nykäs ykköseltä oikealle sitä vipua) ja ainoa mikä siihen autto oli vaihtaa se koko kytkinpakka, ei ollu kauheen paha homma. Hain romuttamolta 15 eurolla käytetyn osan. Uusi ois ollu muistaakseni 40 euron luokkaa. Suosittelen käytettyä osaa, sillon ainaki romuttamon mies tuumas ettei muista myyneensä kyseistä osaa ettei pitäs olla mikään tyyppivika.

Siellä on sellasia keinukytkimiä joita pitkin sellanen rulla menee, ja kun se kuluu tiettyyn pisteeseen niin se rulla tökkää sellaseen keinuun. Vaikea selittää mutta sen toimintaperiaatteen tajuaa sitte kun on se osa siinä käsissä.

Joutuu purkamaan sen paneelin irti, molemmilta puolilta jalkotiloista parilla ruuvilla kiinni. Sit joutuu ne lämmön säätimen nupit irroittaan vetäisemällä ja niidel alta paljastuu ohuet mutterit, ne auki myös. Jäikö jotain epäselväksi? ;)
WAU! Ohjeet tuli todella nopeasti ja selkeätkin olivat vielä-> eikä jäänyt epäselvyyksiä 8)
mamu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 364
Liittynyt: La 31.07.2010 14:33

Re: w201 puhaltimen moottori kenkkuilee

Viesti Kirjoittaja mamu »

Heps! W201 ilmastoinnilla varustettuna ja puhaltimen äkkinäinen pimentyminen. Purkaminen, putsaus, öljyäminen ja suoralla virralla näpäytys sai puhaltimen henkiin. Nyt kuitenkin sadesäällä tuulilasin yläreuna ei meinaa pysyä poissa huurusta. Tarkemmin ei tullu puhallinta tutkittua, mutta olisiko hiilet yms tulleet tiensä päähän? Mitään vikinöitä tai muita oireita ei ollut.
190D 2.5 -89
C 230K -97
C 220 CDI -12
Vastaa Viestiin