Auto Saksasta
Auto Saksasta
Miten paljon esim. mobile.de:ssä myynnissä olevien autojen hinnoista ollaan valmiita tinkimään? Esim. jos auto maksaa 10.000€, niin mihin hintaan se yleensä lähtee? Vai kuuluuko saksalaiseen kulttuuriin "jämptit" hinnat?
Kuinka suuri osa Saksan autokannasta on ilmoitettu myytäväksi mobile.de:en?
Kiitosta jo näin etukäteen!!
Kuinka suuri osa Saksan autokannasta on ilmoitettu myytäväksi mobile.de:en?
Kiitosta jo näin etukäteen!!
En osaa sanoa kuinka valmiita Sakut ovat tinkimään..mutta sen olen pannut merkille tiettyjen mallien hintoja (paljonkin) tsekkailleena että samanikäisestä,yhtä paljon ajetusta ja samoin varustellusta autosta saatetaan pyytää halvimmillaan noin 20t euroa ja enimmillään lähes 35t euroa,keskihinnan ollessa ehkä noin 22-23t e..joten vaikuttaa siltä että pientä vedätystä saattaa ainakin jotkut myyjät harrastaa..ainakin ulkomaisten ostajien kanssa.
Kannattanee siis ainakin hiukan olla varovainen..tai jos nyt ei varovainen niin tarkkana ainakin.
Kannattanee siis ainakin hiukan olla varovainen..tai jos nyt ei varovainen niin tarkkana ainakin.
Nyt voisin kyllä olla reippaasti eri mieltä. Tietenkin, maa jossa on 80 miljoonaa ihmistä niin löytyy aika paljon myös erilaisia tapauksia mutta... 300 CE tinkattiin 8500 eurosta 7500aan, 24v cabrio 12500sta 11900aan... näin esimerkiksi. Riippuu tietenkin paljon mallista ja varusteista ja myöskin ostajan asiantuntemuksesta! Eikös mobile.de :ssä useimmiten ole jotain 700.000-800.000 autoa myytävänä? Se on autokannasta ehkä jotain 2-5 prosentin luokkaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
Hintahaitari
Joo, näyttää vähän siltä, että jos Suomessa tietyn vuosimallin autojen hintahaarukka on 20-30 prosenttia, niin Saksassa se on 100 prosenttia.
penax
Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12
Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71
Tilanne päivitetty 12/2021
Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12
Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71
Tilanne päivitetty 12/2021
Tinkiä saa ja kannattaa
Aina pitää tinkiä.
Viime reissulla 3900 erkin farkkubemari heltisi 3700€ turkkilaispojalta (soitti vielä isältään luvan mutta suostui sentään) ja saatiin Saksan kilvet vielä kaupan päälle (säästö yli 170€).
Valmiiksi tonnilla pudonneesta autokaupan hinnasta superhienon W124 e 300 diesel sportline -farkun kohdalla putosi vielä pari sataa ja siihenkin kilvet kaupan päälle kun pantiin kuittiin puolta pienempi summa (kukas verottajasta tykkäisi Saksassakaan).
Ainoa josta ei lähtenyt enää euroakaan oli MB-merkkiliikkeen 90 tkm ajettu priima C180 farkku joka oli kyllä jobbari/exporthinnoiteltuna niin helvetin halpa että pakko se oli sitten ostaa pois joka tapauksessa.
Eli rohkeasti vaan. "Das ist für Teuer" ja "Ih glaube, ich habe das für viel billigere gesehen" ja mikä hiton abgemand se alennus taas mahtoi ollakaan...
Henkka
"Kutosen peruskoulusaksallakin pärjää ihmeen hyvin"
Viime reissulla 3900 erkin farkkubemari heltisi 3700€ turkkilaispojalta (soitti vielä isältään luvan mutta suostui sentään) ja saatiin Saksan kilvet vielä kaupan päälle (säästö yli 170€).
Valmiiksi tonnilla pudonneesta autokaupan hinnasta superhienon W124 e 300 diesel sportline -farkun kohdalla putosi vielä pari sataa ja siihenkin kilvet kaupan päälle kun pantiin kuittiin puolta pienempi summa (kukas verottajasta tykkäisi Saksassakaan).
Ainoa josta ei lähtenyt enää euroakaan oli MB-merkkiliikkeen 90 tkm ajettu priima C180 farkku joka oli kyllä jobbari/exporthinnoiteltuna niin helvetin halpa että pakko se oli sitten ostaa pois joka tapauksessa.
Eli rohkeasti vaan. "Das ist für Teuer" ja "Ih glaube, ich habe das für viel billigere gesehen" ja mikä hiton abgemand se alennus taas mahtoi ollakaan...
Henkka
"Kutosen peruskoulusaksallakin pärjää ihmeen hyvin"
"Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku"
tinkaaminen
Olen ollu mukana kaupoissa ja yleesä lähtee noin 10 pinnaa ,mut joskus ei mitään
Terveisin Jamppa
Terveisin Jamppa
Saksa ja Merusta tinkiminen
Kokemukseni on, että jos ostaa hienoa autoa hienosta liikkeestä (lue: viralliselta Mersu-kauppiaalta), ei tinkiminen kovinkaan paljon auta. Kokolailla hyvä jos uudet matot ja kilvet mukaan saa jutelluksi. Toisaalta, jos on ostamassa paikallisen mittapuun mukaan iäkkäämpää autoa joltakin (usein itämaiselta) trokarilta, tinkiminen voi onnistua hienostikin. Tietyillä kulttuureilla kun tuo tinkiminen on geeniperimässä
100% saksalaista sukujuurta olevan Mersu-diilerin ajatusmallia kuvatkoon kommentti: "Jos sinulla on varaa maksaa tarjoamasi hinta, on sinulla varaa maksaa tämä paria tonnia korkeampikin hinta."
Mitä Mobile.de:n hintoihin tulee, näkisin että kun on tarjontaa, jotkut ovat valmiita myymään hienonkin auton edukkaasti. Mutta toisaalta jäitä kannattaa hattuun laittaa, sillä joku relaatio hinnalla usein on siihen mitä saa. Joskus saatava lisä on turvallisuuden tunnetta, joskus vakuutusta, joskus parempaa maalipintaa tai ryhdikkäämpää verhoilua. Joskus saatavaa lisää ei löydy ollenkaan ja silloin kannattaa mennä katsomaan toista autoa - tai alkaa tinkiä oikein todenteolla. Jokainen voi itse miettiä, mistä on valmis maksamaan.
Mutta kuten joku aiemmin totesi, joka kulttuuria voi hyvin yleistää, mutta yleistäessään pitää muistaa että vastaan tulee aina lopulta se poikkeukskin.
-T

100% saksalaista sukujuurta olevan Mersu-diilerin ajatusmallia kuvatkoon kommentti: "Jos sinulla on varaa maksaa tarjoamasi hinta, on sinulla varaa maksaa tämä paria tonnia korkeampikin hinta."
Mitä Mobile.de:n hintoihin tulee, näkisin että kun on tarjontaa, jotkut ovat valmiita myymään hienonkin auton edukkaasti. Mutta toisaalta jäitä kannattaa hattuun laittaa, sillä joku relaatio hinnalla usein on siihen mitä saa. Joskus saatava lisä on turvallisuuden tunnetta, joskus vakuutusta, joskus parempaa maalipintaa tai ryhdikkäämpää verhoilua. Joskus saatavaa lisää ei löydy ollenkaan ja silloin kannattaa mennä katsomaan toista autoa - tai alkaa tinkiä oikein todenteolla. Jokainen voi itse miettiä, mistä on valmis maksamaan.
Mutta kuten joku aiemmin totesi, joka kulttuuria voi hyvin yleistää, mutta yleistäessään pitää muistaa että vastaan tulee aina lopulta se poikkeukskin.
-T
Ja yksi asia mikä saksassa tuli vastaan oli autojen hintojen vaihtelu!! Kuten edelläkin on jo todettu, mutta menee mietiskelyksi, mutta kuitenkin. Eli oli yksi 300CE 5000€, oliko 91 ja toinen 230CE 7900€, kunto 300:ssa oli hyvä, kaikki toimi, eikä ollut mitään sellaista että "no toi nyt ei aina toimi, ja vähän tuossa repsottaa ym" 230 oli taas vähän "ressukka".. Mutta niin, 300 oli pienessä pihakaupassa(?), eli onko niillä sitten näitä autoja mitä saksalaiset ei korkeitten käyttö ym maksujen takia pidä ja nää hemmot niitä sit ostaa tai vaihtaa Unoihin
ja kun sedällä ei pyöri tuo homma kalliissa hienossa vuokra paikassa ja vaimo siivoaa ja syyä voi keittiössä, niin lyhyellä matematiikalla, ainakin minä, pääsen lopputulokseen pienemmät katteet..
Tosin se mitä ei enää kannata sieltä hakea, on nuo 90 luvun 300-bemut, niitä kateltiin noin 10 kunta ja aika lohduttomia oli ne mitä suomalaiset eivät olleet viellä ehtineet tuoda sieltä tänne, jotenka toisena autona tuli sit myös mersu kaverille c280.

Tosin se mitä ei enää kannata sieltä hakea, on nuo 90 luvun 300-bemut, niitä kateltiin noin 10 kunta ja aika lohduttomia oli ne mitä suomalaiset eivät olleet viellä ehtineet tuoda sieltä tänne, jotenka toisena autona tuli sit myös mersu kaverille c280.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Saksaan olisi tarkoitus lähteä heti vuodenvaihteen jälkeen. C- mallia olin ensin ajatellut, mutta nyt on E alkanut himottamaan.. Saako Saksasta minkäänkuntoista E- mallia (vm. 95-97) 8-10 kiloeurolla? mobile.de:ssä näyttää muutamia olemaan, mutta onko ne ihan susia? (saa olla mys vanha taksi, kunhan on siisti eikä ole beige!) Vai pitääkö tyytyä suosiolla tuon hintaiseen C:en? Toivottavasti ei, koska näen E:n jo sieluni silmin tuossa pihalla kiiltelemässä
Ei se C myöskään paha ole, mutta.. 


-
- Mersumies
- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
En usko, että ihan tuolla hinnalla lähtee, mutta kun lisäät tonnin pari tohon kymppiin, niin varmasti löytyy. Tiedä sitten noista takseista; väri on mikä on. Hyvällä säkällä voit saada alle kympin jonkun 200 Dieselin. Suosittelen kyllä vilpittömästi tuota Väyrys-Eemeliä. Vieläkin tuota 8 vuotta vanhaa E280 luullaan lähes uudeksi. 
