Tällä tahdon vain sanoa ettei kaikkia voi niputtaa samaan muottiin.
300 D (24-ventt)-moottorin kehitystä olisi pitänyt jatkaa
Tällä tahdon vain sanoa ettei kaikkia voi niputtaa samaan muottiin.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
JoniA
Ilmeisesti sulla on noi alla mainitut autot.
Mikset "sinä" et sitten ajele uudella mersulla, jos kerran yleistät muita?
Tuskin se "sullakaan" on rahasta kii.
BMW 540iA 4.4 V8 300hv -98
Mazda MX-5 Cabrio 1.8 Hardtop 131hv -94
ex. MB E280 -96
ex. Mazda MX-5 Cabrio 1.6 -90
Myös taloudessa:
Fiat LMC-Rotec 2,8 TDI Asuntoauto -00
Fiat Ducato -02
Ilmeisesti sulla on noi alla mainitut autot.
Mikset "sinä" et sitten ajele uudella mersulla, jos kerran yleistät muita?
Tuskin se "sullakaan" on rahasta kii.
BMW 540iA 4.4 V8 300hv -98
Mazda MX-5 Cabrio 1.8 Hardtop 131hv -94
ex. MB E280 -96
ex. Mazda MX-5 Cabrio 1.6 -90
Myös taloudessa:
Fiat LMC-Rotec 2,8 TDI Asuntoauto -00
Fiat Ducato -02
kyllä mersumies pitää olla, vaikkei olis mersuakaan.
uusi auto
Jyrkkä vastaväite
Ja joskushan auton ikä voi olla ihan
periaatteistakin kiinni ?! Ja joku voi ajatella
että auto on yksinkertaisesti niin huono sijoituskohde
että sitä rahaa voi oikeasti kasvattaa jossain muualla.
Monet yrittäjät eivät voi uutta mersua ostaa, koska he uskovat
että heidän busineksensä kärsisi, eli taas statuskysymys.
Satakaksnelkku on niin yksinkertainen auto ylläpitää ja
loistava ajaa, että sellainen riittää täysin käyttöautoksi.
Tehoista sen verran että omassa pelissäni on riittävästi
tehoa liikuttamaan minut paikasta toiseen, toisaalta
lisätehot eivät olisi pahitteeksi mutta siinä voi
äkkiä tulla vauhtisokeus ja ziljoonan lisätehon voimin
päätyy pöpelikköön.
No joo, yhteenvetona: ihmisiä on todellakin erilaisia olemassa ja
kaikki eivät uutta ja tehokkaampaa autoa halua.
periaatteistakin kiinni ?! Ja joku voi ajatella
että auto on yksinkertaisesti niin huono sijoituskohde
että sitä rahaa voi oikeasti kasvattaa jossain muualla.
Monet yrittäjät eivät voi uutta mersua ostaa, koska he uskovat
että heidän busineksensä kärsisi, eli taas statuskysymys.
Satakaksnelkku on niin yksinkertainen auto ylläpitää ja
loistava ajaa, että sellainen riittää täysin käyttöautoksi.
Tehoista sen verran että omassa pelissäni on riittävästi
tehoa liikuttamaan minut paikasta toiseen, toisaalta
lisätehot eivät olisi pahitteeksi mutta siinä voi
äkkiä tulla vauhtisokeus ja ziljoonan lisätehon voimin
päätyy pöpelikköön.
No joo, yhteenvetona: ihmisiä on todellakin erilaisia olemassa ja
kaikki eivät uutta ja tehokkaampaa autoa halua.
JoniA kirjoitti: Voisin ihan rehellisesti vannoa että kaikki täällä foorumissa ajaisivat mielummin uudemmalla (tai tehokkaammalla, paremmalla) autolla jos vain sitä hilloa olisi tarpeeksi. Jos rahan arvo unohdettaisiin ja kaikilla olisi mahdollisuus valita ihan mikä auto vain, niin moniko voisi rehellisesti sanoa valitsevansa edelleen W124:n? Eli loppujenlopuksi se kuitenkin johtuu siitä rahapussista.![]()
Ex monta W-kirjainta.
Olen samaa mieltä. TÄMÄKIN vanhentunutta tekniikkaa, mutta yksi upeimpia bensiinimoottoreita mitä koskaan valmistettu. IMHODaaz kirjoitti:Ja koska kohta joku huutaa että "turbo kans!", niin sanon jo nyt että ei. Vanhankansan moottorimiehet pitävät turbottamista huijauksena, koska teho ei riipu virittäjän taidoista vaan turbon paineista. Uusissa autoissa (ja etenkin dieseleissä) se turbo on sitten vähän eri juttu.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
niinpä. jos ei olis rahasta kii, niin en kyllä varmastikkaan ajelis vanhalla 200d:llä. hakisin varmaan kaupasta jonkun s mersun tai vastaavan. kyllähän varmaan kaikilla rahaa on, mutta on eri asia, mihin sen sijottaa. jotkut ajaa corollalla ja ostelee taloja, jotkut taas ajaa mersulla ja asuu jossain ränsistyneessä poikamiespoksissa. tms. rahan voi sijottaa mihin haluaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
No ei se auton ikä kyllä tosiaankaan ole rahasta kiinni, omassa käytössä olevat kiesit on -87 ja -92, molempiin on upotettu rahaa paljon, ja molemmat tarjoaa juuri sen mitä autolta haluan ja sopivan ikäisessä kuoressa.
Talviauton tekniikka on juuri täysin läpikäyty, ja pakolliset "päivitykset" tehty, ulkokuori on asiaa tuntemattomalle ihan mitäänsanomaton, ja niin sen pitääkin. Sleepperillä ajaminen vaatii sikäli hyvää itsetuntoa, että parkkipaikalla ei tuu tytöt kuolaamaan autoa, no itse en sitä edes halua.
Mersuun sitten on upotettu aikaa, vaivaa ja rahaa ihan päättömästi. Olisin helposti voinut ostaa uudehkon ison Bemun tai Mersun sillä rahalla, mutta ei kiitos, en todellakaan halua sellaista. Tuo mulle kaksi 540:stä vaihdossa mersuun niin nauran päin naamaa.
Sori vaan, kaikkea ei mitata rahassa, eikä autojen vuosimallit kiinnosta mua pätkääkään. Itse olen aina mieluummin ostanut vanhamman ja itselle sopivamman auton sen uuden sijasta. Osasyynä on se että tykkään korjata autot itse mahdollisimman pitkälle, ja uusien autojen kanssa se ei onnistu. Ne jotka haluaa ruokkia merkkiliikkeitä, olkaa hyvä vaan, mä tykkään vanhemmista autoista, ja käytän senkin rahan johonkin muuhun. Sen verran kai primitiivisen tunteet on pinnassa että perkele, mä huollan autoni ite kun oon kerran mies, ja harrastan autoja.
ps. OM60X - sarjan motti, mekaaninen ruiskupumppu (huollettu ja säädetty), siitä ei luotettavammaksi panna, ei sitten millään, oli miten TDI, CDI tms. Uudet dieselit on tosimakeita normiajossa, mutta auttamattoman vikaherkkiä noihin vanhoihin verrattuna. No kehitystä ei voi pysäyttää, eikä ole tarviskaan, heti kun tuo yletön kilpavarustelu dieselkoneissa rauhoittuu, ja tekniikka oikeasti saadaan yhtä luotettavaksi kuin vanhakin oli, homma on reilassa. Tällä hetkellä joka merkillä on kiire tuoda entistä voimakkaampia dieseitä ulos ennen kilpailijaa, kaikkihan tiedämme että silloin tingitään kenttätesteistä, ja jälkilaskun maksaa auton ostaja.
Talviauton tekniikka on juuri täysin läpikäyty, ja pakolliset "päivitykset" tehty, ulkokuori on asiaa tuntemattomalle ihan mitäänsanomaton, ja niin sen pitääkin. Sleepperillä ajaminen vaatii sikäli hyvää itsetuntoa, että parkkipaikalla ei tuu tytöt kuolaamaan autoa, no itse en sitä edes halua.
Mersuun sitten on upotettu aikaa, vaivaa ja rahaa ihan päättömästi. Olisin helposti voinut ostaa uudehkon ison Bemun tai Mersun sillä rahalla, mutta ei kiitos, en todellakaan halua sellaista. Tuo mulle kaksi 540:stä vaihdossa mersuun niin nauran päin naamaa.
Sori vaan, kaikkea ei mitata rahassa, eikä autojen vuosimallit kiinnosta mua pätkääkään. Itse olen aina mieluummin ostanut vanhamman ja itselle sopivamman auton sen uuden sijasta. Osasyynä on se että tykkään korjata autot itse mahdollisimman pitkälle, ja uusien autojen kanssa se ei onnistu. Ne jotka haluaa ruokkia merkkiliikkeitä, olkaa hyvä vaan, mä tykkään vanhemmista autoista, ja käytän senkin rahan johonkin muuhun. Sen verran kai primitiivisen tunteet on pinnassa että perkele, mä huollan autoni ite kun oon kerran mies, ja harrastan autoja.
ps. OM60X - sarjan motti, mekaaninen ruiskupumppu (huollettu ja säädetty), siitä ei luotettavammaksi panna, ei sitten millään, oli miten TDI, CDI tms. Uudet dieselit on tosimakeita normiajossa, mutta auttamattoman vikaherkkiä noihin vanhoihin verrattuna. No kehitystä ei voi pysäyttää, eikä ole tarviskaan, heti kun tuo yletön kilpavarustelu dieselkoneissa rauhoittuu, ja tekniikka oikeasti saadaan yhtä luotettavaksi kuin vanhakin oli, homma on reilassa. Tällä hetkellä joka merkillä on kiire tuoda entistä voimakkaampia dieseitä ulos ennen kilpailijaa, kaikkihan tiedämme että silloin tingitään kenttätesteistä, ja jälkilaskun maksaa auton ostaja.
Puhutte kolmisatasesta eli kutoskoneesta ja sitten CDI:stä niinkuin ne kaikki nelosia. Onhan 320CDICmeli kirjoitti:No joo, ei uudet cdi-dieselitkään mitään kauhean hiljaisia ole verrattuna esim. HDI-koneisiin, joista on vaikeaa (ainakin pikkukännissä taksissa) saada selville onko kysessä bensa vai dieseli.:
Jos vierekkäin 320CDI ja 300 turbodiesel,ei voi sanoa että CDI kävisi "rumasti", sehän kerhää kuin kissa
moottori
Voortilla on hyvä esimerkki kun on hyvä kone tehty!!!!! ne käyttävät tänäpäivänäkin KENT OHV työntötanko koneita Ford Kaassa, Tuo kone tul markkinoille muistaakseni -67 Cortiinaan . Itselläni on välikoppa ekkerissä tuo kone hieman viritetymmässä evoluutionissa, ja hyvin pauhaa
Vanhassa vara parempi
Re: moottori
No se johtuu täysin siitä ettei niillä ollut rahaa kehittää uudempaa konetta siihen kippoon.Jamppi79 kirjoitti:Voortilla on hyvä esimerkki kun on hyvä kone tehty!!!!! ne käyttävät tänäpäivänäkin KENT OHV työntötanko koneita Ford Kaassa,
Ja muutenkin foortin koneet tulee ihan viimeisenä mieleen jos kestävyydestä puhutaan, joissain häviää nokat alle 100tkm ja melkein kaikissa lohkot betonoida jos meinaa tosissaan virittää.
Ja tämä siis vain henk. koht. mielipide.
Miksei sitä ajelisi uudellakin autolla, mutta ei ole huonompaa rahan reikää kuin uusi auto. Ostat 50000€:n mersun ja kolmen vuoden päästä sen arvo on 25k€
Siihen mennessä on vaihdettu taka- etu- keski-väli-ylä-sivu sam:t Auto ei ole muuttunut sen kummemmaksi muuta kuin ne sähkölasit ja kauko-ohjain toimii ja rahaa meni vaivaset 8000€ "pikku korjauksiin". Purku osia ei saa koska ne koodattu sille alusta numerolle ja ovat kertakäyttökamaa.
Joku mersupurkaamo??
LOISTAVAA! Kerrankin tuli sellainen aihe, että foorumin väki heräsi. Pieniä tarkennuksia ekaan viestiini. Ehdotin CDI-moottoreiden rinnalle tuota vanhaa 300 D/Dturbo -24 tekniikkaa hieman lisäkehityksin. En missään tapauksessa korvaamaan uutta commonrail-tekniikkaa. Ja kun puhun CDI-moottoreista, niin en puhu pelkällä tunteella. Olen ajanut työkseni 5 vuotta ja pääosin cdi-tekniikan omaavilla autoilla. CDi-autot ovat olleet kaikki täysin luotettavia siihen 400tkm. johon käyttökokemukseni rajautuu. En pelkää cdi-tekniikkaa,aina on pelit toiminut ja kestänyt ihan millaista ajoa tahansa. Luotan todella vahvasti cdi-moottoreihin. Vantaan vanhoja takseja on helsingissä ajossa. Ensin vantaalla yli 500 tkm. ja nyt helsingissä täydessä ajossa. Kohta Cdi-moottoreitakin on ollut jo kymmenen vuotta mersulla.
Joku mainitsi virheellisesti, että "kehun vanhoja aikoja ja haluan W124:set takaisin" Lukekaa tarkemmin ensimmäinen viestini. Mainitsin, että 300D/Dturbo-24 moottori voitaisiin asentaa myös uudempaan koppaan W211 vaihtoehdoksi cdi-moottoreiden rinnalle.
Sen voin kyllä todeta, että kaikki uudet mersut joita olen pääsyt ajamaan ovat olleet alussa hienon tuntuisia (parempia kuin vanhat), mutta kaikkeen turtuu. Ei se sitten enää muutaman kuukauden tai vuoden kuluttua tunnu oikein miltään. Kun töissä ajaa hyvillä ja uusilla autoilla niin siitä saa ihan tarpeekseen, on viikonloppuisin ihan kiva ajella vaihtelun vuoksi vaikka vanhalla käsivalintaisella autolla-vaihtelu virkistää uudemmasta vanhempaankin. Ja jos rahasta ei olisi kiinni, niin ajaisin todennäköisesti G-maasturilla ja tietysti sillä AMG-moottorilla. Olisi turvallinen ja saisi ajella metsästysreissuilla huoletta auraamattomilla talvisilla metsäteillä. Mutta pääasiaan;kommentteja aiheeseen 300 D/Dturbo-24 päivitettynä ja W211 nokalla, Cdi-moottoreiden rinnalla! Olisiko maukas yhdistelmä?b
Joku mainitsi virheellisesti, että "kehun vanhoja aikoja ja haluan W124:set takaisin" Lukekaa tarkemmin ensimmäinen viestini. Mainitsin, että 300D/Dturbo-24 moottori voitaisiin asentaa myös uudempaan koppaan W211 vaihtoehdoksi cdi-moottoreiden rinnalle.
Sen voin kyllä todeta, että kaikki uudet mersut joita olen pääsyt ajamaan ovat olleet alussa hienon tuntuisia (parempia kuin vanhat), mutta kaikkeen turtuu. Ei se sitten enää muutaman kuukauden tai vuoden kuluttua tunnu oikein miltään. Kun töissä ajaa hyvillä ja uusilla autoilla niin siitä saa ihan tarpeekseen, on viikonloppuisin ihan kiva ajella vaihtelun vuoksi vaikka vanhalla käsivalintaisella autolla-vaihtelu virkistää uudemmasta vanhempaankin. Ja jos rahasta ei olisi kiinni, niin ajaisin todennäköisesti G-maasturilla ja tietysti sillä AMG-moottorilla. Olisi turvallinen ja saisi ajella metsästysreissuilla huoletta auraamattomilla talvisilla metsäteillä. Mutta pääasiaan;kommentteja aiheeseen 300 D/Dturbo-24 päivitettynä ja W211 nokalla, Cdi-moottoreiden rinnalla! Olisiko maukas yhdistelmä?b
kehitystä
....ajetaan vielä autoilla kun niitä saa ja niillä ajaa myös saa
-
W210 Eemeli
- Mersumies

- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
Nyt kannattaa hieman kelata taaksepäin ja miettiä mitä todella sanoin. Lue vaikka vielä toiseen kertaan kirjoittamani, niin ymmärrät varmasti. Minähän juuri viestissäni sanoin, että jokainen foorumilainen (mukaanlukien myös minä!!!) ajaisi uudemmalla autolla jos vain sitä hilloa olisi tarpeeksi. Eli vastaan kysymykseesi:ripe kirjoitti: Ilmeisesti sulla on noi alla mainitut autot.
Mikset "sinä" et sitten ajele uudella mersulla, jos kerran yleistät muita?
Tuskin se "sullakaan" on rahasta kii.
''Mikset "sinä" et sitten ajele uudella mersulla, jos kerran yleistät muita?''
No juuri siksi koska se on siitä rahapussista kiinni.
Viimeksi muokannut W210 Eemeli, Pe 16.12.2005 23:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
W210 Eemeli
- Mersumies

- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
Terve Mauri.Mauri H. kirjoitti:No ei se auton ikä kyllä tosiaankaan ole rahasta kiinni, omassa käytössä olevat kiesit on -87 ja -92, molempiin on upotettu rahaa paljon, ja molemmat tarjoaa juuri sen mitä autolta haluan ja sopivan ikäisessä kuoressa.
Tiedän kyllä että rahaa olet upottanut turbottamiseen ja muuhun varmasti sen yhden 540i:n arvon verran. Mutta ei se nyt tässä se pointti ollutkaan.
Nojoo, tämä nyt meni vähän ohi aiheesta, sillä alkuperäinen pointtinihan oli se että älkää olko niin jyrkkiä ja kielteisiä uusia autoja kohtaan etenkään jos niitä omia kokemuksia ei ole yhtään.
olen kokeillut ja omistanut uusiakin mersuja, eikä todellakaan ole rahasta kiinni voisin ostaa cdi: tekniikalla olevan romun joka vähän väliä piiputtaa jotain merkkivaloa eikä kulje mihinkään. ajaa sitten se romu johonkin merkkihuoltamoon tiputukseen. ei kiitos!! jos saisin valita uuden cdi:n tai lähes käyttämättömän w124 300td:n niin ei tarvis paljoa miettiä kumman ottais!!
Kyllä. Mukavahan noilla uusilla ja uudehkoilla mersuilla on ajellaJoniA kirjoitti:sillä alkuperäinen pointtinihan oli se että älkää olko niin jyrkkiä ja kielteisiä uusia autoja kohtaan etenkään jos niitä omia kokemuksia ei ole yhtään.
Onko sulla muuten paljonkin kokemusta vanhoista MERSUISTA kun noin tietäväisenä meitä valistat näissä asioissa?
Ei tässä nyt niin kielteisiä olla
pointti oli vaan mulla niinkuin Maurillakin ettei kaikki halua ajella uusilla autoilla vaikka voisikin.
Jotkut kansalaiset on oikeasti sen verran "kieroonkasvaneita" että ajavat mieluummin rakennetulla vanhalla kuin uudella vakiolla. Uusien rakentaminen laillisesti (edes puoli) alkaa nykyään olemaan aika hankalaa (lue kallista)
Harvoin enää löytyy aihe joka herättää näin paljon keskustelua, Jos ei maskeja ja kirkkaita vilkkuja lasketa
Jotkut kansalaiset on oikeasti sen verran "kieroonkasvaneita" että ajavat mieluummin rakennetulla vanhalla kuin uudella vakiolla. Uusien rakentaminen laillisesti (edes puoli) alkaa nykyään olemaan aika hankalaa (lue kallista)
Harvoin enää löytyy aihe joka herättää näin paljon keskustelua, Jos ei maskeja ja kirkkaita vilkkuja lasketa
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
No katselin noita sun autoja, ne ei ole aivan uusia mutta on niissä rahaa kiinni tosi paljon.JoniA kirjoitti:<..>
Luulisin että jos tosiaan "haluaisit" ajaa uudella mersulla tai bemarilla voisit varmasti ajaa.
Tosin se vaatis sitä hilloa jatkossakin jos meinaa pitää aivan uutta autoa.
Sitä sinä varmaan tarkotitkin. Moni ajais uudella autolla jollei sen käyttökustannukset olis niin suuret. Sehän sen kalliksi tekee.
Mitä minuun tulee... tarvis kyl olla tosiaan "paljon" sitä hilloo että ajaisin aivan uudella mersulla. Sijoittais varmasti rahaa ennen vaikka hu###en per###en
kyllä mersumies pitää olla, vaikkei olis mersuakaan.
-
W210 Eemeli
- Mersumies

- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
Ensiksi täytyy sanoa, että ole hieman uhkarohkea veto minulta alkaa puolustella näitä uusia autoja, kun täällä foorumilla kuitenkin suurinosa ajelee niillä W124 -koppasilla. Tiesin heti saavani kasan vihaisia kommentteja. Ja niin taisi käydä.
Täällä foorumilla kuulee usein sanan ''elektroniikkaromu'' ja sillä tarkoitetaan uudehkoja autoja. Jokaisella on oikeus mielipiteeseen, mutta ihmettelen näitä kommentteja. Ovat niin uskomattoman röyhkeitä että monesti on tehnyt mieli avata suuni, nyt sen tein. Samoin ihmettelen suuresti näitä vanhoilla Mersuilla ajavia, jotka ovat melkeimpä elämäntehtäväkseen ottaneet uusien autojen jatkuvan mollaamisen mm. luotettavuuden suhteen. Joku ei uskaltaisi lähteä edes ohittamaan uuden CDI:n kanssa peläten että se hajoaisi. Huhhuh!
On myös niitä jotka uskottelevat itsellensä että se W124 on edelleen parhaimpia autoja ajaa. Ei se pidä paikkansa. Ei ollenkaan. Parhaimpia ehkä omalla ajallansa ja hyvä vieläkin vaikka uuteen Huyndaihin verrattuna, mutta kyllä aika on sen ohi ajanut. Turha edes verrata ajettavuudeltaan W211 ja W124 korista.
Mutta joo, en jaksa loputtomiin väitellä. Tämä oli myös viimeinen kerta kun avaudun tälläisessä asiassa.
Haukkukaa vain romuiksi uusia autoja jatkossakin, ihan miten vaan.
Täällä foorumilla kuulee usein sanan ''elektroniikkaromu'' ja sillä tarkoitetaan uudehkoja autoja. Jokaisella on oikeus mielipiteeseen, mutta ihmettelen näitä kommentteja. Ovat niin uskomattoman röyhkeitä että monesti on tehnyt mieli avata suuni, nyt sen tein. Samoin ihmettelen suuresti näitä vanhoilla Mersuilla ajavia, jotka ovat melkeimpä elämäntehtäväkseen ottaneet uusien autojen jatkuvan mollaamisen mm. luotettavuuden suhteen. Joku ei uskaltaisi lähteä edes ohittamaan uuden CDI:n kanssa peläten että se hajoaisi. Huhhuh!
On myös niitä jotka uskottelevat itsellensä että se W124 on edelleen parhaimpia autoja ajaa. Ei se pidä paikkansa. Ei ollenkaan. Parhaimpia ehkä omalla ajallansa ja hyvä vieläkin vaikka uuteen Huyndaihin verrattuna, mutta kyllä aika on sen ohi ajanut. Turha edes verrata ajettavuudeltaan W211 ja W124 korista.
Mutta joo, en jaksa loputtomiin väitellä. Tämä oli myös viimeinen kerta kun avaudun tälläisessä asiassa.
Voisin todella väittää että jos vierekkäin on E400CDI -06 ja ajamaton, uudenveroinen W124 300TD, niin jokainen täältä foorumista valitsisi sen CDI:n. Pistän vaikka pääni pantiksi. Ihan milloin vaan. Täällä se on helppo sanoa ottavansa tuon W124:n, mutta todellisuus olisi jotain ihan muuta. Ihan varmasti. Takaan sen, edelleen.hessut32 kirjoitti:olen kokeillut ja omistanut uusiakin mersuja, eikä todellakaan ole rahasta kiinni voisin ostaa cdi: tekniikalla olevan romun joka vähän väliä piiputtaa jotain merkkivaloa eikä kulje mihinkään. ajaa sitten se romu johonkin merkkihuoltamoon tiputukseen. ei kiitos!! jos saisin valita uuden cdi:n tai lähes käyttämättömän w124 300td:n niin ei tarvis paljoa miettiä kumman ottais!!
Haukkukaa vain romuiksi uusia autoja jatkossakin, ihan miten vaan.
-
W210 Eemeli
- Mersumies

- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
Luin aiheen vielä kertaalleen läpi. Pisti silmään eräs pikkujuttu.
Eli vaikka se W124 on hyvä auto, niin sisimmissäsi kuitenkin odottelet uusien Mersujen hintojen laskua, että voisit ostaa sellaisen aihioksi? Olenko oikeassa?
Aiempana kirjoitit näin:Petri K kirjoitti:Ei tässä nyt niin kielteisiä ollapointti oli vaan mulla niinkuin Maurillakin ettei kaikki halua ajella uusilla autoilla vaikka voisikin.
Eli eikös tästäkin nyt kuitenkin loppujen lopuksi voida päätellä, että sinäkin mielummin rakentelisit ja ajaisit uudempaa autoa?Petri K kirjoitti:Näin varmasti onkin Pitää vain itse ainakin odotella joku vuosi että alkaa olemaan noita koneen aihioita sopivaan rahaan tarjolla.
Et nyt Joni ymmärtänyt, Petri puhui MOOTTORISTA, autoja ei olla vaihtamassaJoniA kirjoitti:Luin aiheen vielä kertaalleen läpi. Pisti silmään eräs pikkujuttu.![]()
Aiempana kirjoitit näin:Petri K kirjoitti:Ei tässä nyt niin kielteisiä ollapointti oli vaan mulla niinkuin Maurillakin ettei kaikki halua ajella uusilla autoilla vaikka voisikin.
Eli eikös tästäkin nyt kuitenkin loppujen lopuksi voida päätellä, että sinäkin mielummin rakentelisit ja ajaisit uudempaa autoa?Petri K kirjoitti:Näin varmasti onkin Pitää vain itse ainakin odotella joku vuosi että alkaa olemaan noita koneen aihioita sopivaan rahaan tarjolla.Eli vaikka se W124 on hyvä auto, niin sisimmissäsi kuitenkin odottelet uusien Mersujen hintojen laskua, että voisit ostaa sellaisen aihioksi? Olenko oikeassa?
ps. mun mersu on nykyään -87, eli 5 vuotta VANHEMPAAN vaihdoin, eikä rahapulan takia todellakaan
Joo, jos rinnan olisi 400 CDI ja 300 TD, niin ottaisin CDI:n, ja myisin pois. Ihan sen takia että en näe mitään tolkkua omistaa tuon hintaista autoa, kun samat ominaisuudet saa 1/5 hinnalla, ja loppurahan laittaa johonkin fiksumpaan.
Uudet autot ei juuri iske, luetellaan muutamia mielestäni komeita vehkeitä:
Camaro RS Convertible -68
Plymouth Superbird
DMC De Lorean
Aston Martin DB5 + 6
Ferrari 288 GTO
M-B 500 SL R107
M-B W108/109
BMW 507
Nissan Skyline GT-R R32 ja R33
Vähän vanhoja kaikki (no riisikippo on aika "uusi"), jos rahasta ei olisi kiinni, niin noi olisi tallissa. Uutta mersua tai bemaria ei olisi, korkeintaan se G eukolla.
-
W210 Eemeli
- Mersumies

- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
Nojooh, menkööt humalan piikkiin tuo huomaamattomuus. Tuli luetteua hiukan nopeasti. Siltikään en muuta mielipidettä tuosta valintakysymyksestä. Jokainen valitsisi sen CDI:n. Takuulla.Mauri H. kirjoitti: Et nyt Joni ymmärtänyt, Petri puhui MOOTTORISTA, autoja ei olla vaihtamassa![]()
ps. Missäs Mauri sun -91 300TDT nykyään on?
Mauri H. kirjoitti: No kehitystä ei voi pysäyttää, eikä ole tarviskaan, heti kun tuo yletön kilpavarustelu dieselkoneissa rauhoittuu, ja tekniikka oikeasti saadaan yhtä luotettavaksi kuin vanhakin oli, homma on reilassa. Tällä hetkellä joka merkillä on kiire tuoda entistä voimakkaampia dieseitä ulos ennen kilpailijaa, kaikkihan tiedämme että silloin tingitään kenttätesteistä, ja jälkilaskun maksaa auton ostaja.
Olen samaa mieltä.
Kaikki energia taitaa tosiaan nyt mennä tuohon kilpavarusteluun.
Niiden, pienien, mutta ärsyttävien vaivojen korjaamiseen, tai paranteluun ei nyt näytä riittävän motivaatiota.
Varmaan tilanne paraneekin, kunhan tehot "rauhottuu" jollekkin tasolle.
Harvoimpa enää on tosiaan aiheita, jotka kirvoittaisi "vanhuksiltakin" tämmöistä parran pärinää.
Rahasta puhuminen kirvoittaa keskustelua kyllä vähän väärille linjoille, moottoreista piti puhua. Joni on mielestäni siinä kyllä oikeassa, että varsinaisten superäijien lisäksi, jotka ovat masokisteja, suurin osa (myös minä), ajaa sellaisella autolla, johon kynnet on juuri ja juuri riittäneet.
Mutta pelkästään se, että minulla on joku auto, ei valitettavasti tee siitä mitenkään erinomaisen hyvää toisten silmissä.
Sähköinen polttoainejärjestelmän ohjaus on ylivertainen mekaaniseen verrattuna, ajateltiinpa mitä osa-aluetta tahansa. Yhdistettynä nykyaikaiseen ahdintekniikkaan on tuloksena joka suhteessa aikaisempia parempi moottori.
Kunhan suutintekniikka kehittyy, myös tehoja tulee väh. sama määrä.
Kunhan ohjelmistot vielä kehittyvät niin, että vakavammin asiaa harrastavat voivat itse ropeloida syötön/väännön kohdilleen, niin silloin kehitys siinäkin suhteessa sitten mennyt mekaanisten järjestelmien ohi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
pitää paikkansa, mutta
Onhan se totta että W211 on ajo-ominaisuuksiltaan parempi kuin W124, mutta ei hyväkuntoinen 124-korinen kuitenkaan ole mikään huono ajettava.JoniA kirjoitti: On myös niitä jotka uskottelevat itsellensä että se W124 on edelleen parhaimpia autoja ajaa. Ei se pidä paikkansa. Ei ollenkaan. Parhaimpia ehkä omalla ajallansa ja hyvä vieläkin vaikka uuteen Huyndaihin verrattuna, mutta kyllä aika on sen ohi ajanut. Turha edes verrata ajettavuudeltaan W211 ja W124 korista.
Ainakin mitä ohjaukseen tulee, niin jos uudemmassa ei ole muuttuva tehostuksista ohjausta, niin kyllä W124 on huomattavasti mukavampi pyöriteltävä pienissä nopeuksissa.
Olen muuten havainnut, että jos W211-koppaisesta ottaa ajonhallinnan pois päältä, niin se käy talvikelissä suorastaan vaaralliseksi ajella. Ei ole minkäänlaista tuntumaa luistoihin ja ohjauspyörästä ei oiken tunne etupyörien asentoa jotta voisi luistoja korjailla.
PS. Alustaan on muuten vaihdettu tuohon uuteen osia "rekkakuormallinen", joten kyllä tuo ajo-ominaisuuksien ylläpito teettää kovasti työtä
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Juu, kyllähän ton CDI:n ottaisi, ja voishan sitä jopa pitää niin pitkään kun täystakuu on voimassa. Ja voishan sitä sit käydä merrkkihuollossa vaikka vaihtamassa niitä etuvalon polttimoita yms. Mutta jos takuuta ei ole, niin myytävä se olisi ja tilalle kunnon W124 johon itekkin pystyy.JoniA kirjoitti: Voisin todella väittää että jos vierekkäin on E400CDI -06 ja ajamaton, uudenveroinen W124 300TD, niin jokainen täältä foorumista valitsisi sen CDI:n.
Tulee vaan mieleen että kuka noilla nyt uusilla ajaa 10-30 vuoden päästä ja millaisilla kustannuksilla ja miten se merkkihuolto suhtautuu tai osaa hommat.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
-
W210 Eemeli
- Mersumies

- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
Myönnän virheeni siinä suhteessä että yleistin ehkä liikaa sanomalla ''Kaikki ajaisivat uudemmalla...''. Jos totta puhutaan, niin ''melkein'' sana lauseen eteen, niin uskoisin sen jälkeen lauseen olevan totta. Turboilijat ja muut tuunaajat nyt ovat oma lukunsa.
Eiköhän nyt tehdä ''sopu'' tälle pienelle vastakkainasettelulle uusien ja vanhempien Mersujen välille. Kuten joku aiemmin kirjoitti, alkuperäisestä aiheesta on menty ohi kunnolla, johon lienee allerkijoittanut yksi pääsyyllinen.
Eiköhän nyt tehdä ''sopu'' tälle pienelle vastakkainasettelulle uusien ja vanhempien Mersujen välille. Kuten joku aiemmin kirjoitti, alkuperäisestä aiheesta on menty ohi kunnolla, johon lienee allerkijoittanut yksi pääsyyllinen.
Autoon ei voi yrittäjä sijoittaa, ainakaan täälläpäin tai alkaa kuulua vähän sieltä sun täältä että menee liian hyvin jne jne. Kyllähän sitä jonkinlaisen väyrysen tötterön olis saanu harrastevehkeidenkin hinnalla, mutta kyse on vähän siitä mihin sijoittaa, harrastevehkeissä kiinniolevan pääoman tietää vain pieni sisäpiiri, joten niistä ei kukaan osaa olla kateellinen, päinvastoin kuin uudemmasta väyrysestä 540:sestä bemarista puhumattakaan.JoniA kirjoitti:Viestissäni kysyin, että jos jokaisella olisi niin paljon rahaa että olisi mahdollisuus valita ihan mikä tahansa auto, niin en jaksa millään uskoa että sinäkään valitsisit sitä rakennettua -92 kaksnelkkua vaan huomattavasti uudemman ja modernimman auton.![]()
Ei herneitä nenään tämä kommentti tuli vaan puhtaasti omien kokemuksien mukaan.
Nim. Kiskoo kuomukärriä hymy persiissä kairaan
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.





